Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
2
Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışmanız istenmektedir.
3
Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.
4
ÖĞRENMEDE BAŞARIYI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER.
Öğrenmeye karşı istekli ve kararlı olma. Öğrenme için gerekli yeteneklere sahip olma. Yeteneklerinize uygun bir çalışma sistematiği geliştirerek, sistematik içerisinde olumlu ders çalışma alışkanlığı kazanma. ÖĞRENMEDE BAŞARIYI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER.
5
HAYATINIZ KİMİN ELİNDE?
Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.
6
Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,
7
bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A
8
bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,
9
bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,
10
bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb..
Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.
11
Unutmayın Sevgiyi ancak severek Öğreniriz… Unutmayın! Unutmayın! Çalışmayı da ancak Çalışarak…
13
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR?
Amaçlarınızı belirlemek Planlı çalışmak Zamanı verimli kullanmak Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak Dikkatinizi uyanık tutmak Derse hazırlıklı olmak Not tutmak Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak Verimli okumak Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek
14
AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ
Benim Uzun Vadede Amacım Veteriner Olup Sana Yaşlılığında Bakmak Kısa Vadeli Amacım İse Bunu Sana Anlatmak AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. AMAÇ belirlemeniz: Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.
15
Şimdi basit bir yöntemle bu öncelikleri nasıl belirleyebiliriz bir bakalım.
Üç tane küçük liste düzenleyeceğiz. 1. Liste için gözlerinizi kapatın, arkanıza yaslanın... Sessizce 1 dk 10 yıl sonrasını düşünün. Nerede olacaksınız ve neler yapacaksınız. Sonra bunları yazın. Listenizde soyut değil, somut kavramlar kullanın. 2. Liste için aynı yöntemi kullanın 1 yıl sonrası düşünün. 3. Listeyi de aynı yöntemle 1 ay sonrasına uygulayın. Sonra bu listedekileri önem sırasına göre numaralayın.
16
“Şimdi ona “Kar Leoparı deniyor.”
Yaşamak istediğiniz duyguyu önce zihninizde yaşayın. Nasuh Mahruki'yi Everest Tepesi'ne çıkaran bir hedefi olması değildi; Nasuh'u onca zorluğa katlandıran şey, Everest'in tepesine çıktığı zaman yaşayacağı duyguydu. “Şimdi ona “Kar Leoparı deniyor.” Einstein’ in buluşu sonucu yaşayacağı duygu önemliydi.
17
Yapılacak ilk iş Ders çalışmanızı aksatan veya kolaylaştıran alışkanlıkların bir listesini yapınız. Listenizde yer alan olumsuz alışkanlıkları bırakmaya çalışın. Olumlu alışkanlıkları pekiştirmek için çaba gösterin. Çalışma ve denemelerinizi, olumsuz alışkanlıklar atılıncaya, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürün.
18
Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:
Plan Nedir? Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.
19
PLANLI YAŞAM PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK
20
BİR ÇALIŞMA PROGRAMINDA
Uykuya ayrılan zaman Okul ve ya dershaneye ayrılan zaman Çalışma için ayırdığınız süre Dinlenme ve eğlenme için ayrılan zaman Tekrarlar için ayrılan zaman Hangi ders ve konunun çalışılacağı SORULARININ CEVAPLARI BULUNMALIDIR
21
Plan yaparken nelere dikkat etmeniz gerekir?
Derslerin planını dengeli olarak yapın. Günlük ortalama çalışma süresi olarak 4 – 5 saat olabilir.
22
Her ders için en uygun çalışma süresi 40 – 50 dakikalık çalışma sonunda 5 – 10 dakika bir ara vererek devam etmektir Farklı türde çalışma gerektiren dersleri ard arda getirmeye çalışın. Planda derse vereceğiniz çalışma süreleri dersin özelliğine ve sizin o dersteki başarınıza göre ayarlayın.
23
Dinlenme araları önemlidir
100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 25% 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta
24
Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır.
En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır.
25
Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.
26
Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.
Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.
27
Çalışırken zihninizi meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapınız.
Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını dakikalık bölümlere ayırmak gerekir dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihninizi meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapınız. MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?
28
VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ
Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk
29
UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİNİZ
Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları çözümlenmiş olmalı. Evin değişik yerlerini değil belli bir yerini çalışma yeri olarak hazırlayın ve hep aynı yeri kullanın. En uygun çalışma ortamı şöyle olabilir; Üzerinde çalışmak için tüm araç ve gereçlerin bulunduğu bir masa olmalıdır. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Oda sık sık havalandırılmalıdır.
30
Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım
Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.
31
bizim sessiz olmamız lazım.
Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım. Çalışma odanız yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerinizi yormamalı. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televizyon ,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak)
32
BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???
YATARAK UZANARAK ÇALIŞMA Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda yapmalısınız.
33
Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım
doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.
34
Dağınık Ortamda Çalışma
Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli olması çalışma veriminizi yükseltecektir. Çalışma masanızın üzerini çalışmaya başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle ilgilenebilirsiniz.
35
DOĞRU AYNEN KATILIYORUM
Televizyon ve Radyo Televizyon ve radyo en çok zaman harcanan ve dikkati dağıtan faktörlerden biridir. Televizyon izlemenizin ve radyo dinlemenizin yararlı olduğuna inandığınız programlara yaşamınızda yer veriniz. İzlemek istediğiniz programlardan sonra kapatınız. Çünkü hiçbir özelliği olmayan, sıradan olan ve benzerlerini yüzlerce kez izlediğiniz veya dinlediğiniz programlar sizin vaktinizi çalacaktır. DOĞRU AYNEN KATILIYORUM
36
Telefon Konuşmaları Telefonu amacı dışında kullanmaktan kaçının. Bütün gün birlikte olduğunuz arkadaşlarınızla geceleri uzun süre telefonla konuşmak gereksizdir.Sizin için zaman kaybıdır. Aramak istediğiniz arkadaşlarınızı arayın ve öz olarak görüşmek istediklerinizi söyleyip konuşmayı bitirin. Daha sonra özellikle ders çalışırken telefon görüşmesi yapmak için derse ara vermeyin. Tüm dikkatinizi ve motivasyonunuzu bozacağı için zararlıdır.
37
Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma
Derslerini öğrenebilmek için iyi dinlenmen gerekiyor. Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Çalışmaya geçmeden önce vücut ve zihin yeterince dinlenmiş olmalıdır.
38
Sürekli ders çalışmak iyi öğrenmek demek değildir!
Bu nedenle dinlenme aralarına dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek gerekir, bu bireyi uyumlu ve başarılı yapar…
39
DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır.
Dinlemek ve not tutmanın önemi Sadece duyuyor olmamız aynı zamanda dinliyor olduğumuz anlamına gelmez. DİNLEME dinleyen kişi tarafından işitilenlerin anlaşılmasıdır. DUYMAK ile DİNLEMEK arasındaki farkı iyi bilmek gerekir. Bir öğrenci, ders sırasında işittiklerini, ders sonunda hatırlamıyorsa, derste anlatılanları dinlememiş demektir.
40
DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN
Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.
41
Eğer öğretmen çok hızlı ya da düzeyinizin üzerinde anlatıyorsa;
a)Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz. b) Defterimizde yeterince boşyer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz. c)Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız. d)Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz.
42
DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ
Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.
43
Notlarınızı not kağıdına küçük küçük ve sıkıştırarak almayın.
Mümkünse notlarınızı deftere yazın. Kağıtların kaybolma veya karışma olasılığı vardır. Anlatılanları kaçırırsanız bir çizgi veya nokta nokta koyarak kaldığınız yerden devam edin. Kaçırdıklarınızı daha sonra tamamlayın. Devamsızlık yapmamaya özen gösterin. Öğretmen ders anlatırken genelde “Bu sınav sorusudur” demez. Ancak konunun önemli olan noktalarını anlatırken belli kelimeler kullanarak, mimiklerle veya ses tonunda faklılıklar yaratarak anlamlı işaretler verir
44
(tekrarlarınız günlük, haftalık ve aylık olabilir)
NEDEN TEKRAR YAPMAM GEREKİR…? Düzenli tekrar yapmazsanız, öğrendiklerinizi unutursunuz ve yeni öğrendiğiniz bilgiler ile bağlantı kurmanız güçleşir. Tekrar yapmayıp biriktirilen bilgi ders çalışma isteğinizin azalmasına neden olur. Unutmuş olduğunuz bilgileri yeniden öğrenmek için tekrar çaba sarf etmeniz gerekir. (tekrarlarınız günlük, haftalık ve aylık olabilir) “Tekrar zamanı kısaltır, hatayı azaltır.”
45
Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli
Hafızaya geçirmek gerekmektedir.
46
Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.
47
Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.
48
Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz
Öğrenilen konu Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz
49
TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM
UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce dakika çalışılan konular tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur.
50
BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN
TEŞEKKÜR EDERİM HAZIRLAYAN Coşkun ŞENLİKOĞLU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.