Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hazırlayan: Cihan Göç 08100 3006 İMÖ-3
Özdeşlik Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
2
DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Cebir ALT ÖĞRENME ALANI : Cebirsel İfadeler BECERİLER : Akıl yürütme, iletişim, ilişkilendirme KAZANIMLAR : Özdeşlikleri modellerle açıklar. ARAÇ ve GEREÇLER : Boş kâğıt
3
Öğretme ve Öğrenme Süreci
Her bir öğrenciye kâğıtlar dağıtılır. Öğrencilerden, kâğıdı nasıl kare haline getirebilecekleri sorulur?
4
Dikdörtgen kağıt kare haline getirildikten sonra bu karenin alanının nasıl hesaplanabileceği öğrencilere sorulur. x Alan=x.x Alan= x Bu formülden farklı olarak nasıl alanın hesaplanabileceği cağı sorulur.
5
Öğrencilerden kağıdı şekildeki gibi herhangi bir A noktasından tekrar katlamaları istenir, ve katlanan kenarlar isimlendirilir. a b A .
6
Kâğıdın sağ üst köşeden aşağıda belirtildiği gibi katlatılır ve B noktası işaretlenir. Kat bu şekilde yapıldığında B noktasının köşeye olan uzaklığı ile A noktasının köşeye olan uzaklığı hakkında ne söylenebileceği öğrencilere sorulur. Öğrencilerden cevaplarını ikna edici biçimde açıklamaları istenir. A . a B
7
B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur
B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur. Bütün kenarlar şekilde görüldüğü gibi isimlendirilir. a b
8
Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur
Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur. Şekildeki iki küçük karenin ve iki dikdörtgenin alanını bulmaları istenir. Bunlar: a2 , b2 , a.b , a.b ‘dir. a b a.b a2 b2
9
Küçük şekillerin alanları bir araya getirildiğinde büyük şeklin alanına eşit olacağı fark ettirilir.
Yani; Alan = a2+b2+2ab olur Bu alanı kenar uzunlukları çarpımı şeklinde de bulunabildiği fark ettirilir. (a+b). (a+b)= a2+2ab+b2 (a+b)2 = a2+2ab+b2 a b a.b a2 b2
10
Ölçme ve Değerlendirme
Kağıt katlayarak (a+2b)2 = a2+4ab+4b2 Özdeşliğini modelleyiniz ve açıklayınız.
11
(a+2b)2 = a2+4ab+4b2 a b a.b a2 b2
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.