Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSevil Kaptan Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Mustafa S Ö ZBİLİR Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi En iyi görünüm için PowerPoint 2001 veya sonrası tercih edilmeli Devam etmek için tıklayın ız
3
Detaylar için kelimeleri Geri gitmek için <-- Çıkmak için Esc ‘i tıkla y ın Sade (basit) Tutarlı Açık Büyük Ardışık Özet
5
Bu Arial 12 Bu Arial 18 Bu Arial 24 Bu Arial 32 Bu Arial 36 Bu Arial 44
6
Bu Arial 12 Bu Arial 18 Bu Arial 24 Bu Arial 32 Bu Arial 36 Bu Arial 44 Çok Küçük
7
2 metre uzaktan bakın 2 m
9
Çok fazla renkÇok fazla renk Çok Çok Fazla Yazı tipi ve stili 6 x 7 idealdir Her sayfada 6’dan fazla satır olma ması idealdir Her satırda da 7‘den fazla kelime olma ması idealdir
10
Bili m sel Araştırma: Karşılaşılan bir güçlüğün giderilmesi için bilimsel yöntemin uygulanması ya da planlı ve sistemli olarak verilerin toplanması, çözümlenişi (analiz), yorumlanarak sonucun raporlaştırılması ile problemlere güvenilir çözümler arama sürecidir (Karasar). Çok uzun !
11
Araştırma Sistematik inceleme Veri toplama ve analiz etme Sonuçlara göre yargılara varma ve bulguları kullanılabilir hale getirme Daha anlaşılır
12
YabancıYerliToplam Merkez323,525302,395625,920 Alanya1,082,80596,2431,179,048 Kaş3,0143,5756,589 Kemer1,001,731247,3881,249,119 Manavgat427,80431,804459,608 Serik686,927142,054828,981 Side508,99932,811541,810 Kalkan16,0198,33124,350 Çok detaylı !
13
YabancıYerliToplam Merkez323302625 Alanya1961,179 Kaş336 Kemer1,0012471,249 Manavgat42731459 Serik686142828 Side50832541 Kalkan16824 Daha sade
14
Çok Karışık !
15
Daha Sade
16
Resimler dinleyicilerin kafasını karıştırabilir Resimler her zaman içeriği yansıtmayabilir
17
SSes efektleri de kafa karıştırabilir Ses efektlerini sadece gerekli olduğunda kullanın
18
Bu geçiş sunuyu canlandıracağına, dinleyiciyi rahatsız eder İçeriden belirme Elmas Kutu İyilerinden bazılarıdır.
19
2 m K afa k arıştırıcı !
20
2 m Sade & amaca yönelik
22
HEP BÜYÜK HARF OLURSA OKUMASI ZOR OLUR Büyük ve küçük harfler birlikte kullanılırsa okuması kolay olur
23
Sanserif Z Serif Z Ka rış ık Sade
24
Serif fontlar ekranda zor okunur (32 punto) Sanserif fontlar daha kolay okunur (32 punto) İtalik yazıların ekranda okunması zordur Normal ya da kalın fontlar daha kolay okunur Altı çizili yazılar bağlantı (link) olduğunu ima edebilir Bunun yerine, vurgu için yazı rengini değiştirin
25
Sıralamalarda rakamları kullanın Örnek: Bir fili buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? 1. Buzdolabının kapısını açın 2. Fili içeriye yerleştirin 3. Kapıyı kapatın
26
Bir zürafayı aynı buzdolabına nasıl yerleştirirsiniz? 1. Buzdolabının kapısını açın 2. Fili dışarı çıkartın 3. Zürafayı içeriye yerleştirin 4. Kapıyı kapatın
27
Eğer: Öncelik Ardışıklık Hiyerarşi, ….. yoksa listelerde noktaları kullanın.
28
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renkler veya açık zemin üzerinde koyu renkler Zemin rengi mat (soluk) yazı rengi parlak (canlı) olsun. Birbiriyle uyumlu renkleri kullanın
29
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın solukparlak
30
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu koyu zeminde açık renk
31
Zıt renkleri Kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu açık zeminde koyu renk
32
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlamıyor
33
Zıt renkleri kullanın Koyu zeminde açık renk veya tersi Tamamlayıcı renkleri kullanın Bu renkler birbirlerini tamamlıyor
34
Boyut önemi vurgular
36
İlgi merkezi dikkati çeker
39
İlişkilerdeki artış Öğretim Yaklaşımı BireyselİkiliGrup Düz Anlatım Programlı Öğretim Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Öğretici araçlar Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Sosyal İletişimci araçlar Bilgi Edinim Araçları Öğretim Araçları Türleri Bir seferde gösterim için çok fazla!
40
İlişkilerdeki artış Öğretim Yaklaşımı BireyselİkiliGrup Düz Anlatım Programlı Öğretim Buluş Yoluyla Öğrenme Bireysel Öğretici araçlar Bireysel Oluşturmacı araçlar Sosyal Oluşturmacı Araçlar Sosyal İletişimci araçlar Bilgi Edinim Araçları Öğretim Araçları Türleri Ardışıklı & hedefe yönlendirici
42
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil!
43
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Buradaki işaret dikkat çeker
44
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular o Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılıklar dikkati dağıtır!
45
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık önemi vurgular
46
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Kafa karıştıran farklılıklar
47
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bu farklılık dikkat çeker
48
Farklılıklar dikkati çeker Farklılıklar önemli noktaları vurgular Dikkat çekmek için farklılık yapın, dikkati dağıtmak için değil! Bunlar dikkati dağıtır
49
Büyük Sade (Basit) Açık (Anlaşılır) Ardışıklı Tutarlı
50
Amaç iletişimdir. İ letişimi desteklemek için y azı, Z or kavramları basitleştirmek için r esim, K armaşık ilişkileri aydınlatmak için a nimasyon, D ikkati çekmek için r enk, Ses ise sadece gerektiğindekullanılmalıdır.
51
Sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim. Bitti
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.