Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BAHTİYAR İLKÖĞRETİM OKULU SONGÜL ÇETİNKAYA
2
AİLE ANNE BABA ÇOCUK
3
İLETİŞİM: İletişim; kişilerarasında yer alan düşünce ve duygu alışverişini dile getiren bir bağ, bir terimdir. İletişim, her şeyden önce bir duygu ve düşünce alışverişi olduğu için kişiler, çevresindekilerle kurmuş olduğu ilişkilerde dikkatli ve duyarlı olmalıdır. İletişime ilk başladığımız yer toplumumuzun en küçük birimi AİLE dir.
4
Aile İçi İletişim Aile, başlangıçta evlilikle oluşan bir müessesedir
Aile İçi İletişim Aile, başlangıçta evlilikle oluşan bir müessesedir. Evlilik ise iki karşı cinsten insanın bir araya gelerek oluşturduğu, toplumsal bir kurumdur. İki insan birlikte yaşamak için bir araya geldiği zaman, alışılagelmiş davranışlarını değiştirmek zorundadır. Evliliğin sürekliliği ve aile kurumunun devamlılığı için, karı-kocanın davranış ve konuşmalarını karşılıklı olarak yeniden düzenlemeleri gerekmektedir.
5
HAREKET VE YÜZ İFADELERİMİZİN KULLANDIĞIMIZ SÖZCÜKLERDEN SEKİZ
İLETİŞİMDE HAREKET VE YÜZ İFADELERİMİZİN KULLANDIĞIMIZ SÖZCÜKLERDEN SEKİZ KAT DAHA GÜÇLÜ OLDUĞUNU BİLİYOR MUYDUNUZ? SÖZ : % 7 SES TONU : % 35 “SES İKİNCİ YÜZÜNÜZDÜR.” BEDEN DİLİ : % 58
6
Sağlıklı İletişim Kuran Faktörler
Empati: Kendini başkasının yerine koyup, onun neler hissettiğini anlamaya çalışmak. Saygı (Aktif Dinleme): Bulaşık yıkarken veya TV seyrederken değil, o anlık işinizi bırakıp dinleyin. Çünkü çocuklarda özgüven eksikliğine neden olur. Saydamlık-Şeffaflık: Duygu ve düşüncelerinizi karşı tarafı mümkün olduğu kadar kırmadan, açık ve net aktarma. Somutluk: Rahatsızlıklarını somut bir şekilde, yorum katmadan olduğu gibi söyleme. Ve bunu yaparken karşınızdaki kişinin sizinle sağlıklı iletişim kurmak isteyip istemediğini anlayın. Sevgi: Hayattaki en mükemmel duygu. YARATILANI SEV YARADANDAN ÖTÜRÜ. Anlamak ve Anlaşılmak.
7
SEVİLMEK İÇİN: ONLARLA İLGİLENİN GÜLÜMSEYİN DİNLEMEYİ BİLİN
ONLARLA İLGİLENDİĞİNİZİ GÖSTERİN ONLARIN ÖNEMLİ BİRİSİ OLDUĞUNU HİSSETTİRİN
8
ANLAŞILMAK “Anlaşılma arzusu sevilme arzusu kadar şiddetlidir.” John POWYS “BİRBİRİMİZİ ANLAMIYORSAK KÖRÜZ DEMEKTİR. ÖNCE ANLAMAYA SONRA ANLAŞILMAYA ÇALIŞIN. ANLAŞILMAZLIK HALİNDE NE YAPMALIYIZ?
9
ÇÖZÜM HOŞGÖRÜ “ANLAŞMAZLIKLAR ÜZERİNDE AÇIKÇA KONUŞMAKTIR.”
10
ÇATLAK KOVA Hepimizin kendimize özgü kusurları vardır. Hepimiz aslında çatlak kovalarız. Kusurlarınızdan korkmayın. Onları sahiplenin.. Kusurlarınızda gerçek gücünüzü bulduğunuzu bilirseniz eğer, siz de güzelliklere sebep olabilirsiniz. İNSANI DİĞER VARLIKLARDAN AYIRAN ÖZELLİKLERİMİZDEN BİRİ DE TÖVBE ETMEMİZDİR. Çoçuklarımızda kusur işlediklerinde onlara özür dileme hakkı vermeliyiz.
11
BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
12
BABANIN İLETİŞİMİ DOĞMADAN BAŞLAR .
13
BABAM DAHİ Mİ? BABA CANLI MODELDİR
14
BABA KORUYUCUDUR.AİLENİN BÜYÜĞÜ, ÖZLENİLEN,YAPTIĞI HER HAREKETİ DOĞRUDUR DİYE ÇOCUĞUN ZİHNİNDE YER EDEN KİŞİDİR. DİKKAT! BABALAR YAPTIĞINIZ HER HAREKET ÇOCUĞA ÖRNEKTİR.
15
ANNE ÇOCUK İLETİŞİMİ ANNELER MELEKTİR
16
ANNE BEBEK KOKU DOKUNMA ALTINCI HİS ŞEFKAT
17
BEBEK ANNE İLK İLETİŞİM SEVGİ ŞEFKAT
18
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÇOCUK EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
19
BEŞ ALTIN KURAL 3-VAKİT AYIRIN. 1-SEVGİNİZİ BELLİ EDİN. 2-KONUŞMASINI
KESMEYİN. 3-VAKİT AYIRIN.
20
BEŞ ALTIN KURAL 4-VERDİĞİNİZ SÖZÜ UNUTMAYIN. 5-DOKUNMA, TUTMA,
YAPMA DEMEYİN.....
21
GÜZEL GÖSTER Kİ GÜZEL GÖRESİN... NASIL OLMASINI İSTİYORSAK ÖYLE DAVRANMALIYIZ...
22
SAKIN HA! • BİLMİYORUM, • SIRASI MI? • UĞRAŞAMAM DEMEYİN
23
BAŞKALARIYLA PAYLAŞIMI ÖĞRETİN!
KISKANÇLIK BAŞKALARIYLA PAYLAŞIMI ÖĞRETİN! AŞIRI KISKANÇLIK HASTALIK(3-6 yaş arası çocuklar herşey benim ,bana ait der bu yapıları gereğidir. Ama 10yaşındaki bir çocuk bunu dememelidir.bu kıskançlıktır.
24
ANNE BABA ! 4 TELAFİSİ MÜMKÜN OLMAYAN İKİ HATA 1*MASUM YALANLAR!
25
YERİNE GETİREMEYECEĞİN
SÖZ VE DAVRANIŞ BÜTÜNLÜĞÜ! YERİNE GETİREMEYECEĞİN SÖZÜ VERME...
26
2***YAŞININ ÜZERİNDE OLGUNLUK
BEKLEMEYİN
27
ÇOCUĞUNA GERÇEK SERVET BIRAKMAK İSTEYEN MESÜL, ONA İYİ DİNLEMEYİ ÖĞRETSİN.
28
ADİL OLUN ÇOÇUKLAR ARASINDA
29
Yanlış davranışların üzerinde hassasiyet ve dikkatle durarak düzeltmeye çalışın. Ceza vermeniz gerekiyorsa önce onu dinleyin ve cezada acele etmeyin. İleride tamir edilemeyecek yaralar açan cezalar vermeyin. Cezanın suçu aşmamasına dikkat edin.örnek:Çocuk dur dediğinizde ısrarlarınıza rağmen oturmuyorsa hemen dövmeyin.Önce dikkatini başka yöne yoğunlaştıracak bir etkinlik bulun ve ses tonunuzu değiştirin.
30
ÇOCUĞUN PİŞMAN OLDUĞU DURUMLARDA CEZA VERMEK ZARARLIDIR.
Örnek: Anneciğim özür dilerim bir daha yapmam. Çocuğunuzu sakın cezalandırmayın.
31
ONLARA ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK YAŞATMAYIN
32
Onların beğenilecek, takdir edilecek yönlerini bulun
Onların beğenilecek, takdir edilecek yönlerini bulun. Ve bu davranışlarını övün
33
ÇOCUKLARINIZIN YANINDA
HAKLIDA OLSANIZ BÜYÜKLERİNİN ALEYHİNDE KONUŞMAYINIZ... Çocukta ben de İstediğim zaman büyüklerim hakkında konuşabilirim anlayışıyla saygıyı azaltır DEDİKUDUYU arttırır.
34
! SUÇ KİMDE SUÇ VAR SUÇUN %90 ANNEDE SUÇUN %90 BABADA
SUÇUN %10 SOSYAL ÇEVRE SUÇUN % 00 ÇOCUKLAR
35
ÇOCUKLARIMIZA ÇOK ZAMAN DEĞİL YOĞUN(kaliteli) ZAMAN AYIRIN
36
EV’E, İÇİNDEKİ İNSANLARA GÖRE “EV” DENİR
EV’E, İÇİNDEKİ İNSANLARA GÖRE “EV” DENİR. BİR HANENİN FERTLERİ,O HANEDE OTURANLARIN İNSANİ DEĞERLERİ PAYLAŞTIKLARI ÖLÇÜDE MESUT SAYILIRLAR. EVET, DİYEBİLİRİZ Kİ İNSAN,EVİYLE İNSANCA YAŞAR; EV DE, İÇİNDEKİ İNSANLARLA “EV” OLUR. Evde Ailede Mutlaka Anne,Baba ve Çocuklardan oluşan bir AİLE MECLİSİ olmalıdır.Günde dk çocuklarımızla konuşmalı sorularını yanıtlamalıyız.Bizde sorularının karşılığını bulamayan çocuklarımız istenmeyen yerlerde sorularına cevap bulurlar. Eğitimin amacı İYİ İNSAN YETİŞTİRMEKTİR. Önce iyi insan sonra doktor, sonra mühendis. Bilgi tek başına yararlı olamaz. Bilgi lazım ama tek başına yeterli değil. Bilgi tek başına zarar da verebilir. TARLASINA BUĞDAY EKEN ÇİFTÇİ NE KADAR EMEK VERİYOR BİZLERDE ALLAHIN EMANETİ YAVRULARIMIZA EN AZ OKADAR EMEK VERMELİYİZ.
37
AKTİF BİR DİNLEYİCİ OLABİLMEK İÇİN;
ÇOCUKLA İLETİŞİM Aktif dinleme, iletişimin temel bir tamamlayıcısıdır. Aktif dinleyici olduğunuzda; çocuğunuza iletişim kanallarınızın açık olduğunu söylersiniz. Çocuğunuzun duygu ve düşüncelerini paylaşma ihtiyacı ve/veya arzusu olduğunu kabul edersiniz ve anlayışlı davranırsınız. AKTİF BİR DİNLEYİCİ OLABİLMEK İÇİN; Dinlemek için zaman ayırın. Dikkat dağıtan öğelere mümkün olduğunca engel olun. Kendi düşünce ve bakış açınızı bir yana bırakıp, kendinizi çocuğunuzdan bilgi alacak şekilde hazırlayın. Duyduğunuz mesajı dinleyin, özetleyin ve çocuğunuza tekrarlayın. Buna “yansıtıcı dinleme” denir. · Çocuğunuz konuşurken göz kontağınızı sürdürün. Başınızı sallayarak ara sıra kapı aralayıcı veya “Evet…Anlıyorum….”gibi tarafsız tepkiler katarak ilginizi gösterin. Kendi fikir ve beklentilerinizle uyuşmasa da çocuğunuzun söylediklerini kabul edin ve saygı gösterin. Karşılaştığı problemleri çözmesi için çocuğunuza olanaklar yaratın. Cesaretlendirin ve kendisine yol gösterin.
38
Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir
Bir kişi susadığı zaman, ona sunulan su değerlidir. Çocuğunda istediği zaman verdiğiniz sevgi değerlidir. Zamanınız ne kadar az, işiniz ne derece önemli olursa olsun, çocuk sevgi istediğinde ona yaklaşılmalı ve sevgi gösterilmelidir.
39
“BİR GÜL FİDANI NASIL SUYA, HAVAYA , IŞIĞA VE TOPRAĞA MUHTAÇ İSE; ÇOCUK DA SEVGİNİN ŞEFKATİN , KARŞILIKLI SAYGININ OLDUGU MUTLU BİR AİLE TOPRAĞINA MUHTAÇTIR.”
40
YARADANI-VATANI SEVMEYİ ÖĞRETİN
NESLİNİZE YARADANI-VATANI SEVMEYİ ÖĞRETİN
41
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.