Sunuyu indir
1
SATRANÇ
2
SATRANÇ ‘‘Oyunların Kralı Kralların Oyunu’’
3
SATRANCIN TARİHÇESİ
4
Satrancın Tarihçesi İ.Ö 4000 Mısır’da kraliçe Nefertiti’ye ait piramitin üzerindeki plaka kayıtlar satrançla ilgili bilinen ilk belgelerdir İ.S 380 satrançla ilgili bulunan ilk yazılı belgeler oyun çatrang adını alır 600 oyun islam dünyasında kabul gördü
5
Satrancın Tarihçesi 1061 Kilise, satrancı İslam kültürünün bir parçası olarak ilan etti ve oynayanlar aforoz etti. 1475 Avrupa'da oyunun içine Kraliçe (Vezir) ve Papaz (Fil) dahil edilerek, oyunun üstünde bulunan islam kültürünün bir parçası olma gerekçesi ve dolayısıyla da aforoz edilme tehlikesi ortadan kaldırıldı.
6
Satrancın Tarihçesi 1886 ilk dünya şampiyonluk maçı steinitz-zukertot arasında gerçekleşti. 1996 da kasparov dünyanın en gelişmiş bilgisayarı IBM Deep Blue’yu 4-2 yendi
7
SATRANÇTA BAŞLANGIÇ SATRANÇ TAHTASI SATRANÇ TAŞLARI TAŞLARIN DİZİLİŞİ
TAŞLARIN HAREKETLERİ TAŞLARIN DEĞERİ SATRANÇ TAŞLARI TAŞLARIN DİZİLİŞİ TAŞLARIN HAREKETLERİ TAŞLARIN DEĞERİ
8
SATRANÇ TAŞLARI
9
Satranç Tahtası ve Taşların Dizilişi
10
Şahın iki türlü hareketi vardır
1. Rakip taşlar tarafından tehdit edilmemesi şartıyla birer kare olmak üzere her yöne hareket edebilir. Yani sağa, sola, aşağı, yukarı, çapraz karelere gidebilir. 2. "Rok" yaparak hareket eder. Rok, şahla aynı sırada bulunan aynı renkli kalelerden birinin ortak hareketidir. Bu iki taşın hareketi tek bir hamle sayılır; şah bulunduğu kareden kaleye doğru iki kare ilerler ve ardından kale şahın üstünden atlayarak bir kare yanına (komşu kareye) konarak yapılır.
11
Vezir, tahtadaki en güçlü taş
Vezir, bulunduğu karenin yatay, dikey ve çaprazlarında herhangi bir kareye gidebilir. Vezir hem Kale gibi (yukarı, aşağı, sağa ve sola); hem de Fil gibi (çapraz karelerde) hareket edebilir.
12
Kale, tahtanın merkezinde 13 kareye hareket edebilir
Kale, bulunduğu karenin dikey ve yataylarında ileri, geri, sağa ve sola istediği miktarda ilerleyerek herhangi bir kareye gidebilir.
13
Fil, açılış pozisyonunda hareketsizdir
Fil, bulunduğu karenin çaprazlarında (diyagonal) hareket ederek herhangi bir kareye gidebilir.
14
At "L" harfine benzer şekilde hareket eder
At, kendi ve rakip taşların üzerinden atlayabilen tek taştır
15
Geri hareket edemeyen tek taş "piyon"dur
Bulunduğu dikeyde önündeki boş kareye doğru bir kare ilerler,
16
Taşların değerleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.