Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İLETİŞİM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ ÇAGRI MERKEZİ
2
ÇAGRI MERKEZİ TANIMI KURUMUN KENDİSİ İLE TEMAS ETMESİNİ İSTEDİGİ TÜM TARAFLARIN (WEB,FAX,E-MAİL VS) İLETİŞİM KANALLARINI KULLANARAK ETKİLEŞİM İÇİNDE OLMASINI SAGLAYAN İLETİŞİM MERKEZLERİNE VERİLEN ADDIR.
3
ÇAĞRI MERKEZİ TARİHSEL GELİŞİMİ
TELEFONUN İCADI (1876) GRAHAM BELL TELEVİZYONUN İCADI (1884) İLK SANTRALLER (1940) İNTERNET (1969) PC- (1973) ÇAĞRI MERKEZİ (1980) WORD WİDE WEB(1989) ÇOK KANALLI ÇAĞRI MERKEZİ (2001)
4
MERNİS VE ÇAGRI MERKEZİ
1997 İLÇE BİLGİSAYAR SİSTEMLERİNİN KURULMASI 1998 ÇAGRI MERKEZİNİN FAALİYETE BAŞLAMASI 2000 TC KİMLİK NUMARALARININ VERİLMESİ 2001 İLÇELERİN AG BAGLANTILARININ KURULMASI VE İLÇELERİN ON-LİNE ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI 2008 WEB TABANLI UYGULAMAYA GECİS VE E-CAGRI PROGRAMININ UYGULAMAYA GİRMESİ
5
ÇAGRI MERKEZİ NEDEN ÖNEMLİ
GENEL MÜDÜRLÜK İLE İLÇE ARASINDA KÖPRÜ İLETİŞİMİN KONTROLLÜ VE KALİTELİ SAGLANMASI DÜZENLİ VE SÜREKLİ VERİ AKIŞI PROGRAM HATALARININ TESPİTİ HATALI VERİLERİN DÜZELTİLMESİ İLÇELERDEN GELEN TALEP VE ÖNERİLER VATANDAŞA HİZMETTE VERİMLİLİK SAGLANMASI
6
ÇAGRI SÜRECİ Çagrı merkezi Ortamı İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ Teknik Altyapı
Veri Analitik Raporlama İş Sonuçları Raporlar Çagrı merkezi yazılımı Çagrı merkezi personeli www Gelen Çağrı Dış Arama Faks İLÇE MÜDÜRLÜKLERİ
7
ÇAĞRI MERKEZİNİN İŞ AKIŞ ŞEMASI
İlçe Nüfus Müdürlüklerindeki kullanıcılar E-Çağrı programından Çağrılarını girerler İLÇELERDEN GELEN ÇAĞRILAR HAVUZDA TOPLANIR VE ATAMA OPERATÖRLERİNE ATANIR. Sorun çözüldü mü? HAYIR EVET Yazılım Hatası Ç Ö Z Ü M İlgili firmaya Donanım Hatası İlgili Firmaya Network Hatası Network Grubu Çağrıların çözümü E-çağrı programına girilerek son kullanıcıya ulaştırılır
8
E-Çağrı Uygulaması Çağrı Kategorizasyonu
Mernis Sorunları Adres Askerlik İşlemleri Boşanma Cüzdan İşlemleri Doğum Evlat Edinme Kayıt Düzeltme Kişi Sorgulama Ölüm ... Donanım Sorunları Hub KGK Laptop Modem PC Switch Sıramatik Sunucu Tarayıcı Yazıcı Bağlantı Sorunları Telekom Network Tanımlar Kullanıcı İşlemleri Şifre İşlemleri
9
E-çağrı Uygulamasıyla
Açmış olduğunuz çağrılara ilişkin; Tekil bir çağrı numarası ( ) alırsınız. Çağrılarınızın durumunu çağrı numarası ile elektronik ortamda takip edebilirsiniz. Çağrılarınız, ilgili gruplara sistem tarafından yönlendirilir ve onlar tarafından çağrınıza ilişkin yapılan tüm aktiviteleri bu sistemden takip edebilirsiniz
10
E-Çağrı Giriş Ekranı
11
Örnek Donanım Sorunları Arıza Bildirimi
12
Çağrı Takip
13
İlçenizden Açılmış Diğer Çağrıları
14
E-Çağrı Yardım
15
YILLARA GÖRE ÇAGRI SAYILARI
ÇAĞRI SAYISI 2007 20225 2008 55715 2009 42464 2010 53772 2011 29391 2012/(Eylül Ayına kadar) 23439
16
01/01/2012 – 30/09/2012 ÇAGRI DAĞILIM GRAFİĞİ(23439)
17
01/01/2012 – 30/09/2012 MERNİS DAĞILIM GRAFİĞİ
18
01/01/2012 – 30/09/2012 DONANIM ARIZA DAĞILIM GRAFİĞİ
19
EN SIK GELEN ÇAGRILAR ŞİFRE YAZICI TANIMI CÜZDAN
HATALI İŞLENEN KAYITLAR
20
BAKIM VE ONARIMLA İLGİLİ FİRMALAR
NECRON POWER 4S CANON KGK PC( ) YAZICI GARANTİ
21
ARIZAYA MÜDAHALE SÜRESİ
BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ OLAN İLLERE BAGLI İLÇELERDE 2 GÜN DİGER İLÇELERDE 3 GÜN
22
YENİ ÇAGRI MERKEZİ
23
YAPILAN ÇALIŞMALAR 2011 yılı içinde genel müdürlükte son teknolojı ürünü AVAYA marka bir çagrı merkezi kuruldu Bilgi Teknolojileri ve İletişim kurumuna başvuruldu tarihinde ‘ALO NUFUS 199’ genel müdürlüğümüze tahsis edildi. Sesli yanıt (IVR) ile ilgili iş akışları hazırlandı.
24
HİZMET VERİLECEK HEDEF KİTLE
T.C Vatandaşı olup Türkiye’de ikamet edenler T.C Vatandaşı olup yurtdışında ikamet edenler T.C Vatandaşı olmayan Türkiye’de ikamet edenler Protokol yapılmış resmi kurumlar Nüfus daireleri
25
VATANDAŞ ÇAĞRILARI Vatandaş - Bilgi Alma Amaçlı Çağrılar
Nüfus cüzdanımı kaybettim nasıl alırım? Vatandaşlık başvurumun ne aşamada olduğunu öğrenmek istiyorum. Yabancı ülkedeyim, nasıl işlem yaptıracağım? TC Kimlik Numaramda hatalı bilgi çıkıyor, ne yapmam lazım? Adres değişikliğimi nereye bildireceğim? Başka bir şehirdeyim, nüfus cüzdanı almak için başvurabilir miyim? Eski nüfus kayıtlarıma nereden ulaşabilirim? Veraset ilamı çıkartmak için ne yapmam lazım? Çok dilli belge isteniyor, ne yapmam lazım? Vb.
26
VATANDAŞ ÇAĞRILARI Diğer Kurumlardaki İşlemlerine Bağlı Çağrılar
Notere gittim, adres bilgim yanlış görünüyor. Düzeltmek için NVİ’yi aramamı söylediler. Banka Kredi Kartı sorgulamasında evlilik durumum görünmüyor. Kaydınız hatalı, NVİ’ye başvurup düzeltin dediler. Pasaport Dairesindeyim, bilgilerim yanlış çıkıyor. ..... vefat etmişti, ancak buradaki kayıtta hayatta görünüyor .....
27
KURUMLAR Protokol kapsamımızda hangi hizmetler var?
Protokol kapsamına yeni hizmet eklemek için ne yapmalıyız? Servisleri hazırladık, ancak çalıştıramadık, destek istiyoruz. Servis çalışmıyor, acil destek istiyoruz. Bazı servislerden bilgi alamıyoruz, destek istiyoruz. IP numaramız değişiyor, güncelleme yapılmasını istiyoruz. Vb.
28
NÜFUS DAİRELERİ ..…. Uygulamasında ….. işlemini nasıl yapacağız?
Vatandaş …… yaptırmak istiyor, mevzuata uygun mu? Daha önce …… işlemini yapabiliyorduk, ancak şimdi yapamıyoruz. Yeni bir sürüm gelmiş, ….. Işlemini artık nasıl yapıyoruz? Sistemde ….. Bölümü çalışmıyor, acil destek istiyoruz. İletişim hatlarında sorun var sistem çalışmıyor.
29
HEDEF ÇAĞRI MERKEZİ Genel Müdürlüğü’nün tüm hizmetlerini kapsamalı
Bilgi isteği, sorun, şikayet ve önerilerin hepsini alabilmeli Vatandaşın bilgi isteklerini, vatandaşlık başvuru taleplerinin durumuna dair bilgi vermeyi gerçekleştirebilmeli Protokol kapsamındaki kurumlara hizmet verebilmeli Taşra teşkilatına hizmet verebilmeli
30
HEDEFLER İlçeler üzerindeki iş yükünün azaltılması
Vatandaşlara daha hızlı hizmet verilmesi Vatandaşlara ve kamu kurumlarına tek yerden cevap verilmesi ve kayıt altına alınması Vatandaşla iletişim kurulması ve bilgilendirme ve şikayetlerin alınması Nufus kütüklerindeki hataların en aza indirilmesi
31
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.