Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGulsah Peker Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Medya Paylaşım Toplantıları 11 2011 Reklam Yatırımları 2010/2011 Yıllık Değişim Büyüyen Sektörler Gündemimizdeki Konular 1
2
Türkiye’de Markalar Türkiye’de ciddi bir marka bilinci oluştu. Türkiye’de koruma altındaki marka sayısı yarım milyona yaklaştı (485.671 adet). 2011’de 120.000 marka başvurusuyla Türkiye Fransa’yı geçti, Avrupa lideri oldu. Marka başvuruları 2011’de önceki yıla göre % 41 arttı. Patent başvuru sayısı da % 30 artışla 36.000’e ulaştı. Kaynak : TPE 2
3
3
4
2011 Yıl Sonu Özeti Değişim 2010/2011: % 20 En fazla pay sahibi mecra: TV % 56,66 En hızlı büyüyen mecra: Dijital % 37 4
5
2011’de Mecra Bazında En Çok Harcama Yapan Sektörler TV: İletişim, Gıda, Kozmetik ve Kişisel Bakım, Pazarlama Şirketleri, Ev Temizlik Ürünleri Basın: Perakende, İnşaat ve Dekorasyon, Yayın, Otomotiv, Finans Radyo: Finans, Otomotiv, İletişim, Gıda, Yayın Outdoor: İletişim, Kamu Kuruluşları, Perakende, Eğlence / Kültür / Sanat, Yayın Sinema: Finans, İletişim, Gıda, İçecek, Otomotiv Kaynak: Nielsen Adex 5
6
6 Karşılaştırmalı Reklam Yatırımları milyon TL2010 Pazar Payı2011 Pazar Payı Değişim 2011 - 2010 TV 2.017,6955,852.447,7956,6621% Gazete 855,8223,69952,8322,0611% Dergi 86,302,3994,722,1910% Radyo 103,722,87121,072,8017% Açıkhava 252,006,98306,357,0922% Sinema 45,501,2653,301,2317% Dijital 251,846,97344,107,9737% Toplam3.612,87100,004.320,15100,0020% Not: Dijital harcamalar «Display» ve «Mobil» içermektedir. «Arama» ve «Classified» dahil edilmemiştir.
7
7 Karşılaştırmalı Medya Yatırımları
8
2012 Beklentimiz 8 2012 reklam yatırımlarının % 15 bandında artması bekleniyor. Kaynak: RD Üyesi Medya Ajansları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.