Sunuyu indir
1
Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI
2
Tüketici ne satın alıyor?
3
Ürün Düzeyleri Öz ürün Somut ürün Genişletilmiş ürün
4
Montaj Firma İmajı Teslim Ambalaj Satış Sonrası Servis Stil Marka Asıl Yarar Tasarım Ödeme Kolaylıkları Kalite Kullanma Talimatı Etiket Garanti
5
Ürün Sınıfları Dayanıklı ürünler Dayanıksız ürünler
6
Satın Alanlar Bakımından
Tüketici ürünleri Endüstriyel ürünler
7
Tüketici ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler
Özelliği olan ürünler Aranmayan ürünler
8
Fazla bir karşılaştırma ve satın alma çabası harcamadan, sık sık ve hemen satın alınan ürünler
Seçim ve satın alma aşamasında uygunluk, kalite, fiyat ve stil bakımından karşılaştırmalar yapılarak alınan ürünler Önemli bir alıcı grubunun özel bir satın alma çabası göstermeye hazır olduğu, kendine özgü karakteristikleri ve marka kimliği olan, tüketicinin ismen ya da marka olarak ısrarla istediği, ikameleri kabul etmediği ve hatta sunulursa kızdığı ürünler Alıcıların varlıklarını bilmedikleri veya bilseler de normal olarak satın almayı düşünmedikleri, nereden alabileceklerini bilmedikleri, en sona erteledikleri ürünler
9
Bu ürünler hangi sınıfta?
Otomobil Yangın tüpü Mobilya Deprem sigortası Sakız Berber Rıfkı Şemsiye Tuz Kola Mutfak robotu Parfüm Buzdolabı Ansiklopedi Ekmek Pil Mum Hayat sigortası Mezar yeri Banka Hizmetleri Kar zinciri
10
Mal Karması Bir işletmenin pazara sunduğu tüm mal dizilerinden ve birimlerinden oluşur. Eni, boyu, genişliği, derinliği, uyumluluğu
11
Arçelik Mal Karması Ürün Dizisi Genişlik /En Buzdolabı Çam. Makinesi
Bul. Makinesi …………… Tek Kapılı X X X W120 Derinlik / Boy W121 İki Kapılı U1244 U1245 U1246 Üç Kapılı S1900
12
Ürün Politikaları Tek Pazar Bölümü Birden Fazla Pazar Bölümü Tek Ürün
Pazarın Geliştirilmesi Ürün Farklılaştırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bileşiminin Çeşitlendirilmesi Ürün Bileşiminin Farklılaştırılması
13
ÜRÜN KARMASININ İYİLEŞTİRİLME YOLLARI
VAR OLAN ÜRÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPMAK ÜRÜNÜ KARMADAN ÇIKARMAK YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEK
14
Bir Üründe Değişiklik Yapmanın Yolları
Kalite Değişikliği Kullanım değişikliği Öteki niteliklerinde değişiklik
15
Yeni Ürün İcat anlamında yeni ürün Pazar için yeni ürün
İşletme için yeni ürün
16
ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ Tanıtma Gelişme Olgunluk Gerileme
17
GİRİŞ GELİŞME OLGUNLUK GERİLEME ÖLÜM Pazar Payını Koru Giderleri Azalt
Pazar Payını Arttır Ürünün farkına varılsın, denettir Yeni Ürün Planları Yap GİRİŞ GELİŞME OLGUNLUK GERİLEME ÖLÜM
18
Tanıtma Aşaması Satışlar yavaş yavaş yükselir. Doğrudan rakip yoktur.
Malın nitelikleri sık sık değiştirilir. Üretim maliyetleri yüksektir. Pazarlama maliyeti yüksektir. Malın satış fiyatı yüksektir. Kar elde edilmez.
19
Gelişme Aşaması Pazar hızla büyür. Doğrudan rekabet artar.
Üretim yöntemleri belirlenir. Fiyat değişiklikleri yapılır. Malın dağıtımı yaygınlaşır. Satış çabaları giderek yoğunlaşır. Kar en üst düzeye ulaşır. Ürünün farkına varılsın, denettir
20
Olgunluk Aşaması Pazarın büyüme hızı düşer.
Ürünün farkına varılsın, denettir Pazarın büyüme hızı düşer. Mala bağlı hizmetlerin önemi artar. Kar azalır. Aracıların ve tüketicilerin satın alma davranışları değişir. Rekabet çok şiddetlidir.
21
Gerileme Aşaması Pazarda ve malda değişmeler olur.
Birincil talebin geliştirilmesine dönülür. Fiyatlarda düzeltmeler yapılır. Rekabet azalır. Ürünün farkına varılsın, denettir
22
Ölüm Aşaması Ürünün farkına varılsın, denettir Tofaş, Kaset-Çalar
23
Her malın kesinlikle bu aşamalardan geçtiği söylenemez.
Pazarın Yapısı Aşamalar Arasındaki Süre Ne Kadar? Mickey Mouse
24
Mutfak Aletleri İlaçlar Plastik Cep Telefonu Modelleri
25
Stil Moda Farklılaştırma, Topluma Uyma Heves
26
Gameboy Kay Kay Bol Paçalı Pantalonlar Siyah-Beyaz TV Büyük Sim Kartlı Telefonlar Benzin Otomobil Mobilya Dondurulmuş Gıda (Amerika-Türkiye)
27
Yeni Ürün Geliştirme Süreci
Fikir Yaratma Fikirlerin Ayıklanması Ekonomik İnceleme Malı Geliştirme Pazar Testi Pazara Sürme
28
Yeni ürünlerin % 80’i başarısız olmaktadır.
Örnekler
29
Hem teneke hem de soğutucu
30
Bu en ince MONİTÖR
33
Bu ödül alan bir ÇAMAŞIR MAKİNESİ-su ve deterjan kullanmadan negatif iyon ve basınçlı hava ile çamaşırlarınızı temizliyor
34
Melodi, titreşim ve sonunda koku
Melodi, titreşim ve sonunda koku. Bu şey telefon çaldığında etrafa koku yayıyor
35
Dükkanızın önünde pinekleyen gençleri uzaklaştıran ses cihazı
38
Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor
Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor.derin uykudaysanız bekliyor,hafif uykuya gelince uyandırıyor
39
Bunlardan çok daha iyi yeni ürünler www.yenibu.com’da
40
Ürün Konumlandırma Fazla enerji tüketmez. Yeşil ürün Diş dostu
Hesaplı Alışverişin Adresi Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz tek yer Güvenli yolculuk Kendinizi Evinizde Hissedin.
41
Alkol oranı en yüksek bira
En dayanıklı cihaz En yaygın servise sahip beyazeşya En düşük kalorili yoğurt Dürüst haberciliğin adresi En iyi kokan şampuan En doğal sabun
42
Ürün Nitelikleri Kalite Marka Etiket Ambalaj İmaj
43
Kalite Kalitenin Tanımı Toplam Kalite Yönetimi (İçMimari nitelik)
Standartlaştırma TSE, ISO Kalite Belgeleri
44
Etiketleme Etiket Türleri Marka Etiketi Tanımlayıcı Etiket
Dereceleme Etiketi
45
Ambalajlama Gül, adı başka bir şey de olsa aynı tatlılıkla kokardı…” Romeo-Juliet Shakespeare. Gerçekten de öyle mi?
46
Ambalajlamanın Fonksiyonları
Koruyuculuk Kolaylık Motivasyon
47
İmaj Kayseri pastırması Antep baklavası Fransız şarabı Türk lokumu
Japon arabaları Alman malı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.