Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI"— Sunum transkripti:

1 Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI

2 Tüketici ne satın alıyor?

3 Ürün Düzeyleri Öz ürün Somut ürün Genişletilmiş ürün

4 Montaj Firma İmajı Teslim Ambalaj Satış Sonrası Servis Stil Marka Asıl Yarar Tasarım Ödeme Kolaylıkları Kalite Kullanma Talimatı Etiket Garanti

5 Ürün Sınıfları Dayanıklı ürünler Dayanıksız ürünler

6 Satın Alanlar Bakımından
Tüketici ürünleri Endüstriyel ürünler

7 Tüketici ürünleri Kolayda ürünler Beğenmeli ürünler
Özelliği olan ürünler Aranmayan ürünler

8 Fazla bir karşılaştırma ve satın alma çabası harcamadan, sık sık ve hemen satın alınan ürünler
Seçim ve satın alma aşamasında uygunluk, kalite, fiyat ve stil bakımından karşılaştırmalar yapılarak alınan ürünler Önemli bir alıcı grubunun özel bir satın alma çabası göstermeye hazır olduğu, kendine özgü karakteristikleri ve marka kimliği olan, tüketicinin ismen ya da marka olarak ısrarla istediği, ikameleri kabul etmediği ve hatta sunulursa kızdığı ürünler Alıcıların varlıklarını bilmedikleri veya bilseler de normal olarak satın almayı düşünmedikleri, nereden alabileceklerini bilmedikleri, en sona erteledikleri ürünler

9 Bu ürünler hangi sınıfta?
Otomobil Yangın tüpü Mobilya Deprem sigortası Sakız Berber Rıfkı Şemsiye Tuz Kola Mutfak robotu Parfüm Buzdolabı Ansiklopedi Ekmek Pil Mum Hayat sigortası Mezar yeri Banka Hizmetleri Kar zinciri

10 Mal Karması Bir işletmenin pazara sunduğu tüm mal dizilerinden ve birimlerinden oluşur. Eni, boyu, genişliği, derinliği, uyumluluğu

11 Arçelik Mal Karması Ürün Dizisi Genişlik /En Buzdolabı Çam. Makinesi
Bul. Makinesi …………… Tek Kapılı X X X W120 Derinlik / Boy W121 İki Kapılı U1244 U1245 U1246 Üç Kapılı S1900

12 Ürün Politikaları Tek Pazar Bölümü Birden Fazla Pazar Bölümü Tek Ürün
Pazarın Geliştirilmesi Ürün Farklılaştırılması Birden Fazla Ürün Ürün Bileşiminin Çeşitlendirilmesi Ürün Bileşiminin Farklılaştırılması

13 ÜRÜN KARMASININ İYİLEŞTİRİLME YOLLARI
VAR OLAN ÜRÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPMAK ÜRÜNÜ KARMADAN ÇIKARMAK YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMEK

14 Bir Üründe Değişiklik Yapmanın Yolları
Kalite Değişikliği Kullanım değişikliği Öteki niteliklerinde değişiklik

15 Yeni Ürün İcat anlamında yeni ürün Pazar için yeni ürün
İşletme için yeni ürün

16 ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ Tanıtma Gelişme Olgunluk Gerileme

17 GİRİŞ GELİŞME OLGUNLUK GERİLEME ÖLÜM Pazar Payını Koru Giderleri Azalt
Pazar Payını Arttır Ürünün farkına varılsın, denettir Yeni Ürün Planları Yap GİRİŞ GELİŞME OLGUNLUK GERİLEME ÖLÜM

18 Tanıtma Aşaması Satışlar yavaş yavaş yükselir. Doğrudan rakip yoktur.
Malın nitelikleri sık sık değiştirilir. Üretim maliyetleri yüksektir. Pazarlama maliyeti yüksektir. Malın satış fiyatı yüksektir. Kar elde edilmez.

19 Gelişme Aşaması Pazar hızla büyür. Doğrudan rekabet artar.
Üretim yöntemleri belirlenir. Fiyat değişiklikleri yapılır. Malın dağıtımı yaygınlaşır. Satış çabaları giderek yoğunlaşır. Kar en üst düzeye ulaşır. Ürünün farkına varılsın, denettir

20 Olgunluk Aşaması Pazarın büyüme hızı düşer.
Ürünün farkına varılsın, denettir Pazarın büyüme hızı düşer. Mala bağlı hizmetlerin önemi artar. Kar azalır. Aracıların ve tüketicilerin satın alma davranışları değişir. Rekabet çok şiddetlidir.

21 Gerileme Aşaması Pazarda ve malda değişmeler olur.
Birincil talebin geliştirilmesine dönülür. Fiyatlarda düzeltmeler yapılır. Rekabet azalır. Ürünün farkına varılsın, denettir

22 Ölüm Aşaması Ürünün farkına varılsın, denettir Tofaş, Kaset-Çalar

23 Her malın kesinlikle bu aşamalardan geçtiği söylenemez.
Pazarın Yapısı Aşamalar Arasındaki Süre Ne Kadar? Mickey Mouse

24 Mutfak Aletleri İlaçlar Plastik Cep Telefonu Modelleri

25 Stil Moda Farklılaştırma, Topluma Uyma Heves

26 Gameboy Kay Kay Bol Paçalı Pantalonlar Siyah-Beyaz TV Büyük Sim Kartlı Telefonlar Benzin Otomobil Mobilya Dondurulmuş Gıda (Amerika-Türkiye)

27 Yeni Ürün Geliştirme Süreci
Fikir Yaratma Fikirlerin Ayıklanması Ekonomik İnceleme Malı Geliştirme Pazar Testi Pazara Sürme

28 Yeni ürünlerin % 80’i başarısız olmaktadır.
Örnekler

29 Hem teneke hem de soğutucu

30 Bu en ince MONİTÖR

31

32

33 Bu ödül alan bir ÇAMAŞIR MAKİNESİ-su ve deterjan kullanmadan negatif iyon ve basınçlı hava ile çamaşırlarınızı temizliyor

34 Melodi, titreşim ve sonunda koku
Melodi, titreşim ve sonunda koku. Bu şey telefon çaldığında etrafa koku yayıyor

35 Dükkanızın önünde pinekleyen gençleri uzaklaştıran ses cihazı

36

37

38 Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor
Bu saat uykunuzun derinliğine göre sizi uyandırıyor.derin uykudaysanız bekliyor,hafif uykuya gelince uyandırıyor

39 Bunlardan çok daha iyi yeni ürünler www.yenibu.com’da

40 Ürün Konumlandırma Fazla enerji tüketmez. Yeşil ürün Diş dostu
Hesaplı Alışverişin Adresi Aradığınız her şeyi bulabileceğiniz tek yer Güvenli yolculuk Kendinizi Evinizde Hissedin.

41 Alkol oranı en yüksek bira
En dayanıklı cihaz En yaygın servise sahip beyazeşya En düşük kalorili yoğurt Dürüst haberciliğin adresi En iyi kokan şampuan En doğal sabun

42 Ürün Nitelikleri Kalite Marka Etiket Ambalaj İmaj

43 Kalite Kalitenin Tanımı Toplam Kalite Yönetimi (İçMimari nitelik)
Standartlaştırma TSE, ISO Kalite Belgeleri

44 Etiketleme Etiket Türleri Marka Etiketi Tanımlayıcı Etiket
Dereceleme Etiketi

45 Ambalajlama Gül, adı başka bir şey de olsa aynı tatlılıkla kokardı…” Romeo-Juliet Shakespeare. Gerçekten de öyle mi?

46 Ambalajlamanın Fonksiyonları
Koruyuculuk Kolaylık Motivasyon

47 İmaj Kayseri pastırması Antep baklavası Fransız şarabı Türk lokumu
Japon arabaları Alman malı


"Pazarlama-3 İşletme Bölümü ÜRÜN KARARLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları