Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYildiray Saltik Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
KAZA VE TEHLİKE YÖNETİMİNDE AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI Kamil PEKER Trafik Güvenliği Dairesi Başkanı Karayolları Genel Müdürlüğü
2
ULAŞIM TÜRLERİNE GÖRE YÜK VE YOLCU TAŞIMACILIĞI ORANLARI
Kaynak: (1) TÜİK (2) Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) "Annual Report Of The Councıl-2010"
3
YILLAR İTİBARİYLE TAŞIT-KM DEĞERLERİ VE ARTIŞ ORANLARI
2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 TAŞIT-KM (MİLYAR) 56,15 52,63 51,66 52,35 57,77 61,13 64,58 69,61 69,77 72,29 80,12 85,50 ARTIŞ ORANI -6,27% -1,84% 1,33% 10,35% 5,82% 5,64% 7,79% 0,23% 3,61% 10,84% 6,70%
4
100 MİLYON TAŞIT-KM’YE DÜŞEN
TRAFİK KAZALARI YILLAR TOPLAM TAŞIT - KM (MİLYON) 100 MİLYON TAŞIT-KM’YE DÜŞEN KAZA ÖLÜ YARALI 2002 51.664 149 5,72 104 2003 52.349 157 5,84 111 2004 57.767 175 5,71 119 2005 61.129 194 5,51 125 2006 64.577 220 5,39 129 2007 69.609 230 5,86 133 2008 69.771 158 4,60 127 2009 72.432 122 4,41 2010 80.124 105 3,68 116 2011 85.495 3.37 121 YILLAR İTİBARİYLE 100 MİLYON TAŞIT-KM.’YE DÜŞEN KAZA, ÖLÜ, YARALI SAYILARI Not : EGM ve Jandarma Bölgesinde şehir dışında meydana gelen kaza, ölü ve yaralı değerleri toplamı esas alınmıştır.
5
AMAÇ Karayolu üzerindeki araç ve yayaların kontrollü bir şekilde seyretmesini, yolcuların ve eşyaların güvenli, hızlı ve konforlu olarak taşınmasına katkı sağlamak amacıyla Akıllı Ulaşım Sistemleri kullanılmakta ve yaygınlaştırılmaya çalışılmaktadır.
6
İLGİLİ SİSTEMLER Trafik yönetim sistemleri Sürücü bilgilendirme sistemleri Hava ve yol durumu algılayıcılar
7
UYGULAMA KAPSAMI Trafik yönetim sistemi merkezleri
Değişken mesaj İşaretleri Değişken trafik İşaretleri Kameralı izleme sistemleri Hız ikaz sistemleri İnternet ALO 159 Çok şeritli araç algılayıcılar Sinyalizasyon sistemleri Hava ve yol durumu algılayıcılar İletişim sistemleri
8
TRAFİK YÖNETİM SİSTEMİ MERKEZLERİ
Trafiğe dair verilerin toplandığı, yönetimsel kararlara dönüştürüldüğü, sürücülerin hava ve yol şartları ile sürekli bilgilendirilmesinin sağlandığı merkezi ünitelerdir. Sahada görev yapan ekipleri yönlendirir.
9
YOL BOYU SİSTEMLERİ Merkezi ünitenin altında karayolu güzergahında yer alır Trafiğe esas verinin algılanmasını sağlar Yönetime esas bilginin yayılmasında rol oynar Fiber optik kablo ve telsiz ortamda haberleşir
10
DEĞİŞKEN MESAJ İŞARETLERİ İLE BİLGİLENDİRME
Değişken Mesaj İşareti (DMİ) ile sürücülere yol ve trafik durumuna ilişkin Trafik Yönetim Sistemi Merkezinden gönderilen bilgilendirme mesajları gösterilir. Değişken Mesaj İşaretleri Hasdal Batı DMİ’sinden Görüntüler
11
TRAFİK ALGILAYICILAR Karayolu kesimlerinde araç sınıflarına göre şerit bazında araç sayısı, ortalama hız ve yoğunluk bilgileri toplanır, kaydedilir, istenildiğinde günlük, aylık ve yıllık olarak raporlanır. Yoğunluk bilgileri sayesinde o bölgedeki trafik akışı hakkında anlık bilgi alınabilir. Araç Sayımı Bilgi Ekranı
12
HAVA VE YOL DURUMU ALGILAYICILAR
Hava sıcaklığı Hava basıncı Nem oranı Rüzgar yönü ve hızı Görüş mesafesi Yağış tipi ve miktarı Yol sıcaklığı Buzlanma Zemin Sensörü Hava ve Yol Durumu Algılama İstasyonu
13
KAMERALAR Trafiğin izlenmesi Olayların algılanması
Molla Gürani Viyadüğü Hareketli Kamera Gaziosmanpaşa Sabit Kamera Mahmutbey Doğu Hareketli Kamera
14
ALO 159 Bilgilendirme sistemi Yol durumu Trafik bilgisi
Otoyolda yardım talebi TARİH GELEN TOPLAM ÇAĞRI Oca.11 5.481 Şub.11 4.990 Mar.11 5.455 Nis.11 5.099 May.11 5.183 Haz.11 4.988 Tem.11 5.860 Ağu.11 5.436 Eyl.11 4.886 Eki.11 5.042 Kas.11 5.241 Ara.11 4.581 TOPLAM 62.242
15
KAZALAR Trafik Yönetim Sistemi sorumluluk alanında gerçekleşen kazalara ait bilgiler raporlanır ve görüntüleri video veya resim olarak kaydedilerek CD/DVD ortamına aktarılır.
16
KARAYOLU AĞINDAKİ AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMALARI
Otoyollarda trafik yönetim sistemi merkezleri Ankara İstanbul İzmir Mersin Tünellere özgü uygulamalar Devlet yollarında sinyalizasyon sistemleri
17
KARAYOLU AĞINDAKİ UYGULAMALAR
Trafik Yönetim Sistemi Merkezi:4 Kamera:1633 Değişken Mesaj İşareti:206 Değişken Trafik İşareti:1002 Radar:124 Hava ve Yol Durumu Algılayıcı:45 Trafik Algılayıcı:79 Olay Algılama Sistemi:65 Tünel Radyo Sistemi:24 Tünel Kontrol Merkezi:22 Sinyalize Kavşak:1600
18
ÖZEL UYGULAMA: TÜNELLER
Tüneller kapalı ortamlardır Tehlike anındaki risk daha fazladır Sistemlerle güvenliğin artırılması sağlanır Tünelin özelliğine göre senaryolar üretilir Kaza durumunda uygun senaryolara göre hareket edilir
19
TÜNEL SİSTEMLERİ İÇİN TEMEL KRİTERLER
Tünelin uzunluğu Öngörülen trafik Tüp sayısı Şerit sayısı Kurp Acil servislerin erişim süresi Ağır vasıta trafiği Yolun erişim karakteristiği Tehlikeli madde trafiği …
20
TÜNEL DENETİM SİSTEMLERİ
Enerji Sistemi Aydınlatma Sistemi Havalandırma Sistemi Toz ve Partikül Algılama sistemi Yangın Algılama ve Söndürme Sistemi Telekontrol Sistemi Kapalı Devre Televizyon Sistemi Trafik Kontrol Sistemi Tünel Radyosu Acil Telefon Sistemi Servis Telefon Sistemi Kamu Anons Sistemi Kontrol Merkezi
21
Akıllı Ulaşım Sistemlerini karayolu ağında yaygınlaştırmak
HEDEFLER Akıllı Ulaşım Sistemlerini karayolu ağında yaygınlaştırmak Karayolu Ağında entegre ve uyumlu bir sistem yapısı kurmak Karayolları Bölge Müdürlüklerinde Trafik Yönetim Sistemi Merkezi kurmak Genel Müdürlükte Ana Trafik Yönetim Sistemi Merkezi kurmak Sistem tesis edilmesinde bölünmüş yollara öncelik vermek
22
Teşekkür ederim.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.