Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot."— Sunum transkripti:

1 ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot

2 KONTROLLÜ  Yüz ifadesini pek kullanmaz  Dalgın, zihnen meşguldür
 Fazla el-kol hareketi yapmaz  Göz teması sınırlıdır

3 TEPKİSEL  Yüz ifadesi canlıdır  Hareketli, hayat doludur
 Duyglarını dışa vurur, dokunmaktan kaçınmaz  Göz temasını sever

4 DOLAYSIZ  Görüş beyan eder
 Görüşlerini vurgulayıcı tonlamalar kullanır  Gürültücü olabilir  Yüksek sesle düşünür  Hızlı konuşur

5 DOLAYLI  Soru sorar  Görüşlerini vurgulayıcı tonlamalar kullanmaz
 Genellikle sakindir  Konuşmadan önce düşünür  Pek hızlı konuşmaz  Kelime seçiminde dikkatlidir

6 Dört Profil

7 Hedef odaklı yönlendirici zorlayıcı hızlı hareket eden rekabetçi

8 Yaratıcı renkli dramatik ilgi odağı sosyal

9 İyi Huylu arabulucu kaynaştırıcı dostça nazik kibar takım oyuncusu

10 Analitik bilge net düşünen sabırlı ayrıntıları gören

11 İki Adımda Profil Çıkarma
Gör Dinle

12 İnsanların paylaşabileceği en güzel ilişkidir
Yakınlaşma İnsanların paylaşabileceği en güzel ilişkidir

13 Uyum sağlama Yankı uyandırma Aynı dilden konuşma
Yakınlaşma Uyum sağlama Yankı uyandırma Aynı dilden konuşma Düzey tutturma

14 Aralarında yakınlaşma olan kişiler başkalarından daha:
İçtendir İşbirliğine açıktır Hoşgörülüdür Eleştiriye açıktır Birbirlerine karşı daha saygılıdır = Kazanan Kişilerdir

15 Aralarında yakınlaşma olan kişiler farkında
olmadan birbirlerine ayak uydururlar

16 Yakınlaşma olmayan durumlarda kişiler, bilinçli olarak birbirlerine ayak uydurarak yakınlaşma kurabilirler

17 İletişimin nihai amacı yakınlaşma sağlamaktır En iyi yolu ise karşındakine ayak uydurmaktır

18 BEDEN DİLİ KONUŞMA RUH HALİ

19 Herkesin bir “normal temposu” vardır
Konuşma hızı Cümle uzunluğu Sesin yükseldiği nokta İfade şekli Beden hareketleri

20 Çevrelerinin etkisi altında kalmadıklarında Kayıtsız/nötr durumdayken
İnsanlar normal tempolarını değiştirmezler

21 Yakınlaşma nasıl sağlanır?
Normal temponuzu bilin Başkalarının temposunu tartın Karşınızdakilerin farklı davranışlarını hoşgörün Farklılıklar değil, benzerlikler üzerinde durun Yakınlaşma sağlamadan eleştirmeye kalkmayın Karşınızdaki kişiye rahatlıkla ayak uydurabileceğiniz bir zemin sağlayın İlk dört dakikayı unutmayın 8.17

22 Sözsüz İletişim Ses tonu Konuşma hızı Tabirler/meslek dili
Nefes alıp-verme Duruş Yüz ifadesi Göz teması Göz hareketleri Göz bebeklerinin büyüklüğü Kişiler arasındaki mesafe Beden hareketleri Giyim Statü sembolleri

23 Beden Dilinin Yorumlanması
Beden işaretlerini bir bütün olarak ele alın. • Kişinin içinde bulunduğu konuma göre değerlendirin. • En az 3 gösterge aynı yönde olmalıdır.

24 Davranışlar Eğilgen Saldırgan Güvenli

25 Güvenli davranış Güvenli davranış, herhangi bir kişinin diğer insanların haklarını ihlal etmeden kendi haklarını savunması; düşüncelerini, inançlarını, duygularını ve isteklerini uygun yollarla ifade edebilmesidir.

26 Güvenli davranış nasıl olur?
Diğerlerinin haklarına saygı duyarak kendi haklarına sahip çıkmak Kendi için amaç belirlemek Eleştirmeyi ve eleştiri almayı bilmek Saldırılarla başetmeyi bilmek Gerçekçi bir uzlaşma yapmayı bilmek

27 Güvenli davranış için ihtiyaçlar
Dinginlik Enerji Özdenetim

28 Güvenli davranışın yararları
Daha yakın iş ilişkileri Daha fazla özgüven Başkalarına daha çok güven Artan sorumluluk duygusu Zaman ve enerji tasarrufu Herkesin kazanma şansının artması

29 İletişimi Engelleyen Tutumlar
Yargılamak 1) Eleştiri 2) Etiketleme 3) Teşhis Koyma 4) Manipulatif Övgü Çözüm Sunmak 5) Emir Verme 6) Tehdit Etme 7) Davranış, Ahlak Dersi Verme 8) Yersiz Sorular 9) Öğüt Verme Kişinin Endişelerini Gözardı Etmek 10) Saptırma 11) Mantık Yürütme 12) Güven Verme 13) Yadsıma

30 DUYGUSAL ZEKA KİŞİSEL KAPASİTE 1. ÖZ-BİLİNÇ 3. ÖZ-MOTİVASYON
- Öz-değerlendirme İyimserlik - Duygusal bilinç Başarma güdüsü - Nesnellik Olumlu bakış - Kendini ifade edebilmek KİŞİLER ARASI KAPASİTE 2. ÖZDENETİM SOSYAL BİLİNÇ - Stres yönetimi Empati - Dürtü kontrolü - Öz-güven SOSYAL BECERİLER - Uyum Kişiler arası ilişkiler - Problem çözme Grup yönelimi

31 ANLAMAK AYNI FİKİRDE OLMAK DEĞİLDİR

32 Empatinin Üç Bileşkesi
 Empatik kişi, başkalarının duygularına duyarlılık ve anlayışla yaklaşır. Bunu yaparken karşısındaki kişiyle belli bir mesafeyi korur.  Karşısındaki kişinin duygularına yol açan ya da katkıda bulunan durumu anlar.  Karşısındaki kişiyle, anlaşıldığını ve kabul gördüğünü hissettirecek biçimde iletişim kurar.

33 Beş dinleme düzeyi 1. Kayıtsızlık, dinleme bile sayılmaz
2. Dinliyormuş gibi yapmak 3. Seçici dinleme 4. Dikkatle dinleme 5. Empatik dinleme

34 Kötü Dinleme Alışkanlıkları
Nesnel olmamak Bilgi atlamak Söz kesmek Önyargılı olmak Anladığımızı kontrol etmemek Eleştiri Duyguları önemsememek Not almamak Konsantre olmamak

35 Etkin Dinleme Dinlediğiniz kişiye odaklanın
Hazır cevaplığınıza güvenin Dinlemeye hazır olun Dinlemenin değerini bilin Susmayı bilin Yorulacağınızı bilin

36 Bir model, teori, algı, varsayım veya bir referans çerçevesi.
Paradigma (Bilimsel terim) Bir model, teori, algı, varsayım veya bir referans çerçevesi.

37 Dünyayı nasıl gördüğümüzdür
Paradigma (Genel anlamıyla) Dünyayı nasıl gördüğümüzdür Fiziksel olarak görme anlamında değil, algılama, anlama ve yorumlama anlamındadır

38 Hepimiz kendimizce haklıyız
Genellikle şöyle düşünürüz: • herşeyi olduğu gibi görüyoruz • o halde objektifiz Aslında • herşeyi kendimiz gibi görüyoruz • kendimizi, kendi algılarımızı, kendi paradigmalarımızı tarif ediyoruz Başkaları bizimle aynı fikirde olmadığı zaman; • yanıldıklarını düşünürüz Hepimiz kendimizce haklıyız

39 Paradigmanın Gücü • İç gözlüklerimizin doğruluğunu nadiren sorgularız
• Genellikle böyle gözlüklerimizin olduğunun farkında değilizdir • Bazı şeyleri nasıl görüyorsak, gerçekte de öyle olduklarını veya olmaları gerektiğini varsayarız • Tavır ve davranışlarımız bu varsayımlardan yola çıkarak oluşur • Nasıl görüyorsak, öyle düşünür ve davranırız

40 .. . .. . Özdeğer ve İlgi

41 Fiziksel / Psikolojik Olumlu / Olumsuz Usulen / Kendiliğinden
İlgi: Fiziksel / Psikolojik Olumlu / Olumsuz Usulen / Kendiliğinden

42 Olumlu ilgilerin etkisi şunlara bağlıdır :
– içeriği, özü, – nasıl verildiği, – ne için verildiği, – ne zaman verildiği

43 Olumsuz İlginin Kuralları :
Amaç olumlu olmalıdır • Her iki taraf arasında ilgi dengesi bulunmalıdır • Her iki taraf da duygusal anlamda uyum içerisinde olmalıdır • Davranışın yanlış olduğu konusunda fikir birliği olmalıdır

44 Sıfır İlgi

45 İLGİNİN GENEL KURALLARI
Pes etmeyin Doğal olun En iyi ilgi tüm dikkatini vermektir İlgi göstermek için ilgi beklemeyin Aşırıya kaçmayın Yeri geldiğinde ve anında gösterin Kişiye uygun ilgi verin İlgi, sıcak duygular, iyi izlenimler yaratır Olumsuz bir ilgi bazen yapıcı bir eleştiri olabilir


"ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları