Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ORTAM Mesaj Gönderici Alıcı Metot
2
KONTROLLÜ Yüz ifadesini pek kullanmaz Dalgın, zihnen meşguldür
Fazla el-kol hareketi yapmaz Göz teması sınırlıdır
3
TEPKİSEL Yüz ifadesi canlıdır Hareketli, hayat doludur
Duyglarını dışa vurur, dokunmaktan kaçınmaz Göz temasını sever
4
DOLAYSIZ Görüş beyan eder
Görüşlerini vurgulayıcı tonlamalar kullanır Gürültücü olabilir Yüksek sesle düşünür Hızlı konuşur
5
DOLAYLI Soru sorar Görüşlerini vurgulayıcı tonlamalar kullanmaz
Genellikle sakindir Konuşmadan önce düşünür Pek hızlı konuşmaz Kelime seçiminde dikkatlidir
6
Dört Profil
7
Hedef odaklı yönlendirici zorlayıcı hızlı hareket eden rekabetçi
8
Yaratıcı renkli dramatik ilgi odağı sosyal
9
İyi Huylu arabulucu kaynaştırıcı dostça nazik kibar takım oyuncusu
10
Analitik bilge net düşünen sabırlı ayrıntıları gören
11
İki Adımda Profil Çıkarma
Gör Dinle
12
İnsanların paylaşabileceği en güzel ilişkidir
Yakınlaşma İnsanların paylaşabileceği en güzel ilişkidir
13
Uyum sağlama Yankı uyandırma Aynı dilden konuşma
Yakınlaşma Uyum sağlama Yankı uyandırma Aynı dilden konuşma Düzey tutturma
14
Aralarında yakınlaşma olan kişiler başkalarından daha:
İçtendir İşbirliğine açıktır Hoşgörülüdür Eleştiriye açıktır Birbirlerine karşı daha saygılıdır = Kazanan Kişilerdir
15
Aralarında yakınlaşma olan kişiler farkında
olmadan birbirlerine ayak uydururlar
16
Yakınlaşma olmayan durumlarda kişiler, bilinçli olarak birbirlerine ayak uydurarak yakınlaşma kurabilirler
17
İletişimin nihai amacı yakınlaşma sağlamaktır En iyi yolu ise karşındakine ayak uydurmaktır
18
BEDEN DİLİ KONUŞMA RUH HALİ
19
Herkesin bir “normal temposu” vardır
Konuşma hızı Cümle uzunluğu Sesin yükseldiği nokta İfade şekli Beden hareketleri
20
Çevrelerinin etkisi altında kalmadıklarında Kayıtsız/nötr durumdayken
İnsanlar normal tempolarını değiştirmezler
21
Yakınlaşma nasıl sağlanır?
Normal temponuzu bilin Başkalarının temposunu tartın Karşınızdakilerin farklı davranışlarını hoşgörün Farklılıklar değil, benzerlikler üzerinde durun Yakınlaşma sağlamadan eleştirmeye kalkmayın Karşınızdaki kişiye rahatlıkla ayak uydurabileceğiniz bir zemin sağlayın İlk dört dakikayı unutmayın 8.17
22
Sözsüz İletişim Ses tonu Konuşma hızı Tabirler/meslek dili
Nefes alıp-verme Duruş Yüz ifadesi Göz teması Göz hareketleri Göz bebeklerinin büyüklüğü Kişiler arasındaki mesafe Beden hareketleri Giyim Statü sembolleri
23
Beden Dilinin Yorumlanması
Beden işaretlerini bir bütün olarak ele alın. • Kişinin içinde bulunduğu konuma göre değerlendirin. • En az 3 gösterge aynı yönde olmalıdır.
24
Davranışlar Eğilgen Saldırgan Güvenli
25
Güvenli davranış Güvenli davranış, herhangi bir kişinin diğer insanların haklarını ihlal etmeden kendi haklarını savunması; düşüncelerini, inançlarını, duygularını ve isteklerini uygun yollarla ifade edebilmesidir.
26
Güvenli davranış nasıl olur?
Diğerlerinin haklarına saygı duyarak kendi haklarına sahip çıkmak Kendi için amaç belirlemek Eleştirmeyi ve eleştiri almayı bilmek Saldırılarla başetmeyi bilmek Gerçekçi bir uzlaşma yapmayı bilmek
27
Güvenli davranış için ihtiyaçlar
Dinginlik Enerji Özdenetim
28
Güvenli davranışın yararları
Daha yakın iş ilişkileri Daha fazla özgüven Başkalarına daha çok güven Artan sorumluluk duygusu Zaman ve enerji tasarrufu Herkesin kazanma şansının artması
29
İletişimi Engelleyen Tutumlar
Yargılamak 1) Eleştiri 2) Etiketleme 3) Teşhis Koyma 4) Manipulatif Övgü Çözüm Sunmak 5) Emir Verme 6) Tehdit Etme 7) Davranış, Ahlak Dersi Verme 8) Yersiz Sorular 9) Öğüt Verme Kişinin Endişelerini Gözardı Etmek 10) Saptırma 11) Mantık Yürütme 12) Güven Verme 13) Yadsıma
30
DUYGUSAL ZEKA KİŞİSEL KAPASİTE 1. ÖZ-BİLİNÇ 3. ÖZ-MOTİVASYON
- Öz-değerlendirme İyimserlik - Duygusal bilinç Başarma güdüsü - Nesnellik Olumlu bakış - Kendini ifade edebilmek KİŞİLER ARASI KAPASİTE 2. ÖZDENETİM SOSYAL BİLİNÇ - Stres yönetimi Empati - Dürtü kontrolü - Öz-güven SOSYAL BECERİLER - Uyum Kişiler arası ilişkiler - Problem çözme Grup yönelimi
31
ANLAMAK AYNI FİKİRDE OLMAK DEĞİLDİR
32
Empatinin Üç Bileşkesi
Empatik kişi, başkalarının duygularına duyarlılık ve anlayışla yaklaşır. Bunu yaparken karşısındaki kişiyle belli bir mesafeyi korur. Karşısındaki kişinin duygularına yol açan ya da katkıda bulunan durumu anlar. Karşısındaki kişiyle, anlaşıldığını ve kabul gördüğünü hissettirecek biçimde iletişim kurar.
33
Beş dinleme düzeyi 1. Kayıtsızlık, dinleme bile sayılmaz
2. Dinliyormuş gibi yapmak 3. Seçici dinleme 4. Dikkatle dinleme 5. Empatik dinleme
34
Kötü Dinleme Alışkanlıkları
Nesnel olmamak Bilgi atlamak Söz kesmek Önyargılı olmak Anladığımızı kontrol etmemek Eleştiri Duyguları önemsememek Not almamak Konsantre olmamak
35
Etkin Dinleme Dinlediğiniz kişiye odaklanın
Hazır cevaplığınıza güvenin Dinlemeye hazır olun Dinlemenin değerini bilin Susmayı bilin Yorulacağınızı bilin
36
Bir model, teori, algı, varsayım veya bir referans çerçevesi.
Paradigma (Bilimsel terim) Bir model, teori, algı, varsayım veya bir referans çerçevesi.
37
Dünyayı nasıl gördüğümüzdür
Paradigma (Genel anlamıyla) Dünyayı nasıl gördüğümüzdür Fiziksel olarak görme anlamında değil, algılama, anlama ve yorumlama anlamındadır
38
Hepimiz kendimizce haklıyız
Genellikle şöyle düşünürüz: • herşeyi olduğu gibi görüyoruz • o halde objektifiz Aslında • herşeyi kendimiz gibi görüyoruz • kendimizi, kendi algılarımızı, kendi paradigmalarımızı tarif ediyoruz Başkaları bizimle aynı fikirde olmadığı zaman; • yanıldıklarını düşünürüz Hepimiz kendimizce haklıyız
39
Paradigmanın Gücü • İç gözlüklerimizin doğruluğunu nadiren sorgularız
• Genellikle böyle gözlüklerimizin olduğunun farkında değilizdir • Bazı şeyleri nasıl görüyorsak, gerçekte de öyle olduklarını veya olmaları gerektiğini varsayarız • Tavır ve davranışlarımız bu varsayımlardan yola çıkarak oluşur • Nasıl görüyorsak, öyle düşünür ve davranırız
40
.. . .. . Özdeğer ve İlgi
41
Fiziksel / Psikolojik Olumlu / Olumsuz Usulen / Kendiliğinden
İlgi: Fiziksel / Psikolojik Olumlu / Olumsuz Usulen / Kendiliğinden
42
Olumlu ilgilerin etkisi şunlara bağlıdır :
– içeriği, özü, – nasıl verildiği, – ne için verildiği, – ne zaman verildiği
43
Olumsuz İlginin Kuralları :
Amaç olumlu olmalıdır • Her iki taraf arasında ilgi dengesi bulunmalıdır • Her iki taraf da duygusal anlamda uyum içerisinde olmalıdır • Davranışın yanlış olduğu konusunda fikir birliği olmalıdır
44
Sıfır İlgi
45
İLGİNİN GENEL KURALLARI
Pes etmeyin Doğal olun En iyi ilgi tüm dikkatini vermektir İlgi göstermek için ilgi beklemeyin Aşırıya kaçmayın Yeri geldiğinde ve anında gösterin Kişiye uygun ilgi verin İlgi, sıcak duygular, iyi izlenimler yaratır Olumsuz bir ilgi bazen yapıcı bir eleştiri olabilir
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.