Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Karar ve Fayda Kuramı
2
Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10
PAK A.Ş. Pazarlama Müdürü Kıraç Bey, piyasaya sürülecek yeni deterjan için 4 farklı reklam politikasını (R1, R2, R3, R4) ele almaktadır. Bu 4 farklı reklam politikasına ve de reklamların Az, Orta ve Çok izlenmesi durumlarına göre firma için düzenlenmiş kazanç matrisi aşağıda verilmiştir. Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45
3
Fayda fonksiyonu olarak belirlenmiştir
Fayda fonksiyonu olarak belirlenmiştir. Buna göre fayda matrisini düzenleyiniz ve fayda eğrisini çiziniz. Sizce Kıraç Bey hangi tip bir karar vericidir?
4
Kazanç Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45 Fayda Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 0,33 0,44 0,78 P(Q2)=0,35 Orta 0,67 0,22 P(Q3)=0,40 Çok 0,56 1,00
5
Doğrusal fayda fonksiyonu …
6
“Beklenen En Küçük Fırsat Zararı” ölçütüne göre Kıraç Bey hangi reklam politikasını seçmelidir? Ek Bilginin Beklenen Değerini bulunuz ve yorumlayınız.
7
Kazanç Matrisi Olasılık R1 R2 R3 R4 P(Q1)=0,25 Az 15 20 35 P(Q2)=0,35 Orta 30 10 P(Q3)=0,40 Çok 25 45 Pişmanlık (Fırsat Zararı) Matrisi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.