Sunuyu indir
1
İLETİŞİM
2
Önemi İnsan kendini,duygu ve düşüncelerini, gereksinimlerini anlatabilir, kendini ifade edebilir Tedavi kalitesi ve sonucuna ve hasta memnuniyetine katkısı vardır. Çalışanlarda huzurlu, güvenli, mutlu, başarılı iş hayatı oluşur.
3
İLETİŞİM SİZLİK
4
Ya da bu…
5
Başarının % 85’i iletişime dayanır
Kusurların % 75’i yetersiz iletişimden kaynaklanır Kayıpların % 80’i kötü iletişim yüzünden oluşur
6
Sözel İletişim Sözel Olmayan İletişim
7
SÖZEL İLETİŞİM Empati kurmak Soru sormak ama sorgulamamak
Ön yargılı olmamak, Saygı göstermek Duyguları kabul etmek Uygun ifadeler kullanmak(sen-ben dili)
8
Empati Kişinin bir an kendisini diğerinin yerine koyarak ne hissettiğini anlayabilme ve anladığını karşısındakine hissettirebilme yeteneğidir.
9
SEN DİLİ Olumsuz duyguların yaşandığı,
Kişinin ; kişiliğine yönelik konuşma biçimidir
10
BEN DİLİ Kişinin kendisini rahatsız eden durum veya davranış karşısındaki tepkisini kendi duygu ve düşüncelerini ifade ederek açıkladığı ifade tarzıdır iletişimin olumlu sürmesini sağlar. Hissedilenlerin anlatılması esasına dayanır.
11
SEN DİLİ ‘SEN’ diye başlayan mesajlar Doğru düşünmüyorsun
-Yorum, genelleme, eleştiri,suçlama ve yargı içerir -Karşımızdaki kişide savunma ve direnç doğurur -Sorunun çözümüne katkı sağlamadığı gibi çatışma ortaya çıkarır Doğru düşünmüyorsun Sen neden hep bu hatayı yapıyorsun Sen hep böylesin… Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun! Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!!
12
BEN DİLİ Suçlayıcı değildir, Kişiye değil, davranışa yöneliktir,
Kişiyi konuşmaya teşvik eder, Sorunun nedeninin anlaşılmasını sağlar, Kişiyi düşünmeye sevk eder, Durumun değerlendirilmesi olanağı sağlar İletişimin sürmesini destekler. Sözümün sık sık kesilmesi beni rahatsız ediyor. Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm! Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.
13
Sen neden hep bu hatayı yapıyorsun
SEN DİLİ BEN DİLİ Doğru düşünmüyorsun Sen neden hep bu hatayı yapıyorsun Sen hep böylesin… Sen hatalısın! Çok yanlış davranıyorsun! Kes şunu!! Çekiştirip durma kolumu!! Sözümün sık sık kesilmesi beni rahatsız ediyor. Senin bu davranışın beni incitti, üzüldüm! Kolumun çekiştirilmesinden hoşlanmıyorum.
14
SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM
Yüz ifadesi Göz teması Fiziksel temas Görünüş(kıyafet,saç) Vücut/duruş Yakınlık Fiziksel mimikler,el ve ayak hareketleri Başın konumu.
15
BEDEN DİLİ Bedenimiz, iç dünyamızın dilidir. Biz sustuğumuz da da konuşmaya devam eder.
16
BEDEN DİLİ Kendimizi ifade etmeyi kolaylaştırır
Karşımızdaki insanı daha kolay anlamamızı sağlar Konuşmaya bütünlük katar Beden dilini anlamak; davranışı anlamaktır
17
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
Bireysel Faktörler Çevresel Faktörler
18
Bireysel Faktörler Yönlendirme ve emir verme Uyarma ve göz dağı verme
Ahlak dersi verme Öğüt verme Nutuk çekme Eleştirme Suçlama ve yargılama Şakacı davranma Alay etme ve ad takma Davranışları yorumlama
19
Bireysel Faktörler Mesajın yanlış anlaşılması veya iyi dinlenmemesi
Farklı lisan ve işaretlerin kullanılması Yüz ifadesi veya jestlerle sözlerin uyumsuzluğu sebebiyle yanlış izlenim
20
Bireysel Faktörler Dinleyenin kaygılı, gergin sıkıntılı olması
Algılama farklılıkları İletişim kurmada isteksizlik Yanlış zamanlama (acelemiz varsa)
21
Çevresel Faktörler Gürültülü, Ayaküstü, mesafeli, rahatsız bir ortam
Kurum içi engeller
22
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM KURMA VE SÜRDÜRME
Kendinizi tanıyın, İletişimle ilgili bilgi sahibi olun, Konuşmak için zaman ayırın, Hasta bireye ismi ile hitap edin, Geri bildirimden yararlanın, Konuşurken ve dinlerken empati yapın,
23
DOĞRU İLETİŞİM Kişilerin birbirini tanımaları ve kişiye özel davranışlarda bulunmalarıdır
24
BİRAZ İLGİ, BİRAZ SEVGİ BİR GÜLER YÜZ, BİR TATLI DİL TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.