Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών."— Sunum transkripti:

1 Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών της Τουρκικής Γλώσσας

2 2 Sınavın yapısı

3 3 6 dakika B1 & B2 1. Etkinlik

4 8 dakika 4 B1 & B2 2. Etkinlik

5 5 10 dakika B1 & B2 3. Etkinlik

6 6 Değerlendirmecilerin görevi

7 7

8 8 Değerlendirme ölçütleri

9 Kardeşin var mı, Katerina ? Hımm... − Evet, bir ablam, bir de erkek kardeşim var. Eee… iki kardeş ! − 9 − Kolay sorulara karşılık verebilmek.

10 Çünkü bu dili çok ilginç buluyorum. Neden Türkçe öğreniyorsun ? Türkçe... mmm... Türkçe çok güzel! Sorulan sorulara yanıt olarak kesintisiz bir sözlü söylemi üretebilir. − − − 10

11 Bu metin kıyıların temizlenmesi için yapılan etkinliklerle ilgilidir. 11 Arkadaşın Orhan’a okuduğunu anlat. Bu internet bir konu. − Kıyıları temizliyorlar anlatıyor. − Bir belgeden alınan bilgileri, uyumlaştırıcı olarak, aktarabilir. −

12 Günaydın efendim, nasılsınız? Müdürünle karşılaşıyorsun. Ona ne dersin? Δεν κατάλαβα… Merhabalar! Müdürüne böyle konuşur muydun? 12 Konuyla belirlenmiş bir iletişim durumuna uygun dilsel seçimleri yapıyor. − − −

13 Denizde yüzen genç kız olabilirdim. − Bu resimlerde gördüğün kişilerden hangisi olabilirdin? Bu çanta var kız belki. − Lütfen, biraz düşünmek istiyorum. − 13 Standart dilin işleyiş ve kullanım kurallarına bağlı kalarak sözlüksel ve dilbilgisel seçimler yapıyor.

14 Gelecek hafta ailece bir piknik yapmayı düşünüyoruz. Yağmur yağmazsa tabii! − Gelecek...eee...geçen hafta piknik yaptık. − Çok güzel! 14 Kurgulanmış ve tutarlı bir söylemi üretiyor.

15 − − 15 Türk dilinin kurallarına uygun bir sesletim ve tonlamayla kendini ifade ediyor. Soz konusu olan gertsek dogal bır afetir Söz konusu olan, gerçek doğal bir âfettir.

16 − − − 16 Duruma uygun düşen, zengin bir sözcük dağarcığıyla kendini ifade ediyor.” Burada girmek bedava! Pazar günü müzeyi ziyaret edenlerden giriş ücreti alınmaz. Bu müzeye parasız ziyaret ediyoruz.

17 − − − 17 Bileşik tümce yapılarına egemen. Kirlilik var ama insanlar maske takmıyor. Maske takmaları gerektiğini bildikleri halde, insanlar... Kirliliğe rağmen insanlar maskesiz dolaşıyor.

18 − 18 Sözlüksel, anlamsal ve biçimbilimsel-sözdizimsel biçimlerin özgül değerini tanıyabiliyor ve durumun bileşenlerine uygun dilsel ve iletişimsel seçimleri yapabiliyor. Arkadaşınızın size İstanbul’dan ne getirmesini isterdiniz? Bir halı getirebilseydi çok memnun olurdum.

19 − 19 Kanıtlarda tutarlılık, söyleminde bütünlük ve sözlü üretiminde çabukluk gösteriyor. … çünkü geçen yaz, İstanbul’da Topkapı Sarayı görmeye gittim. İkinci defa gördüm. Ayrıca, İstanbul’a ilk defa gittim.

20 20 Değerlendirme fişi

21 Sınavın sonunda, iki değerlendirmen, birbiriyle görüş alışverişinde bulunurlar (birbirinin düşüncelerini paylaşırlar) sonra her iki adayın değerlendirme fişlerinde kendilerine ayrılan bölümü doldururlar. Adayın isim ve kod numarasının yapışkan üzerinde göründüğünden emin olun. Değerlendirme formundaki her bölüm iki değerlendirmen tarafından doldurulmalıdır. Siyah veya koyu mavi tükenmez kalem kullanın. Silmek veya karalamaktan kaçının. «4» cevap sayfasının her kriteri için verilecek notun kaydedilmesi, sadece ilgili kutucuğun doldurulmasıyla geçerli sayılacaktır. − 21

22 22 Önemli açıklamalar

23 23 Adayların (sınava girenlerin) yabancı dilde yapmaya muktedir oldukları şeyleri göstermek fırsatına sahip olmaları için değerlendirmecilerin, onlara yönelik iyi niyetli tutumlara sahip olmaları son derece önemlidir (gereklidir).

24 Japonya’daki nükleer santralin yaydığı radyoaktif akımlarının insan hayatındaki olumsuz etkileri.... x 24 Değerlendirmeciler, sorularının ve göndermede bulundukları alanın, adayları teşvik edici olmasına ve önerilen dokümanların onların özelliklerine uygun olmasına özen göstereceklerdir. (dikkat edeceklerdir)

25 Değerlendirmeciler rollerini karşılıklı değiştirebilirler. Sınav süresince not alabilirler. 25

26 SORU Yönergeler (talimatlar) değerlendirmecilere ait olduğundan, adaylar yalnızca tartışmayı başlatıcı dokümanlara sahip olacaklar. Değerlendirmeciler yönergeleri adaylara okuyacaklar. 26 GÖRSEL MATERYAL

27 1 2 Değerlendirmeciler, bir etkinlikte ilk sözü alan adayın, izleyen etkinlikte ilk sözü almamasına dikkat ederler. 27

28 Sınav bittikten sonra aday, kitapçığı beraberinde götürmemelidir. ΚΠγ x 28

29 B1 & B2 : Yönerge, kendilerinin muhatap alındığı varsayılan adayları belirleyebilir. Bu durumda değerlendirmeciler bu yönergede varsayılan muhatapların yapacakları gibi davranıp adaylarla iletişime geçmelidir. Sizin iş arkadaşınız olduğumu varsayın… 29

30


"Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları