Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN

2 NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ
WONDERFUL

3 EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN İyi bir dinleyici Hoşgörülü Dürüst, açık ve güvenilir Özür dileyebilen Yüreklendirici ve yardımcı İşini büyük bir heyecanla yapan Kendisine güvenen, kendisiyle barışık olan Sempatik ve esprili Sevgi dolu bir insan

4 MESLEKİ BİLGİYE HAKİM BİR ÖĞRETMEN
 BRANŞ FORMASYON AKTÜEL FORMASYON

5 İMAJI DÜZGÜN DAKİK BİR ÖĞRETMEN ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN
   BEDENSEL BAKIM     KIYAFET BAKIMI ZAMANIN KIYMETİNİ BİLEN GELİŞİM KOLLEJİ

6 ( web sayfası hazırlama )
İKİNCİ İŞ SAHİBİ OLAN ÖĞRETMEN BİLGİSAYAR ( web sayfası hazırlama )    YABANCI DİL RESSAMLIK    YAZARLIK SALON SPORLARI  TİYATRO

7 PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN
PARADİGMASI GENİŞ ÇOK YÖNLÜ BİR ÖĞRETMEN Günlük Gazeteleri Takip Edebilme İyi Bir Gözlemci Olma TV, Radyo Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme

8 MUTLULUĞU ÖĞRETEN BİR ÖĞRETMEN
    İNSANLARI SADECE GELECEĞE HAZIRLAMA DEĞİL, GÜNLÜK YAŞANTILARINDA DA ETKİLİ OLABİLME.

9 GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON)
ŞİVESİ DÜZGÜN VE KİBAR BİR ÖĞRETMEN GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA (DİKSİYON)

10 ÖĞRETMENLİK VE İŞLEVLERİ
ÖĞRETME GÖREVİ ÖĞRENME SÜRECİNE REHBERLİK ETME YARDIMCI OLMA ÖĞRENME HEDEFLERİNİ AÇIKLAMA GERÇEKÇİ ÖĞRENME AMAÇLARI OLUŞTURMA

11 MESLEKİ / KONU ALANI UZMANLIK GÖREVİ
YAŞAM BOYU ÖĞRENMEYE KATILMA MESLEKİ YENİLİKLERE AYAK UYDURMA GELİŞMELERİ YAKINDAN TAKİP ETME YAŞANILAN ANIN ÖTESİNE GEÇME GELİŞEN TEKNOLOJİ

12 ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK GÖREVİ.
ÖĞRENCİ FAALİYETLERİNİ YÖNETİN VE İYİ YAPILAN İŞİ ÖDÜLLENDİRİN ÖĞRENCİLERE GÜLÜMSEYİN VE GEREKİRSE ONLARLA BİRLİKTE GÜLÜN ÖĞRENCİLERLE OLAN İLİŞKİLERİNİZDE DOSTÇA VE NAZİK DAVRANIN

13 ETKİLİ BİR ÖĞRETMEN GEREKTİĞİ ZAMAN ÖĞRENCİYE ARKADAŞTIR
HARİKA ETKİN DİNLEME BECERİLERİ GELİŞTİRİN ÖĞRENCİLERİN YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPMAYA TEŞVİK EDİN ETKİN DİNLEME YAPILIR

14 İDARE VE YÖNETİM GÖREVİ
BİR EĞİTİM PROGRAMI PLANLAMAK FİZİKSEL İMKANLARIN ÖĞRETİM GEREÇLERİNİN PLANLANMASI DÜZENİ VE KORUNMASI ÖĞRENCİLERE GÖRE DÜZENLEME VE GÜNCELLEŞTİRME.

15 ÖĞRETMENİN KENDİSİNİ HATALI GÖRMESİNE NEDEN OLAN YAYGIN İNANÇLAR
İYİ ÖĞRETMEN SAKİNDİR, TELAŞLANMAZ, SİNİRLENMEZ, SOĞUK KANLIDIR. İYİ ÖĞRETMEN ÖNYARGILI VE YANLI DEĞİLDİR, ÖĞRENCİLERE EŞİT DAVRANIR. İYİ ÖĞRETMEN HER ŞEYDEN ÖNCE TUTARLIDIR. DEĞİŞMEZ, UNUTULMAZ, HATA YAPMAZ. İYİ ÖĞRETMEN HER SORUNUN CEVABINI BİLİR.

16 ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLİŞKİSİNDE ÖNEMLİ NOKTALAR
AÇIKLIK ÖNEMSENMEK BİRBİRİNE İHTİYAÇ DUYMAK BİRBİRİNDEN AYRI OLMAK İHTİYAÇLARINI KARŞILIKLI OLARAK GİDEREBİLMEK

17 KABUL ETMEME DİLİ İLETİŞİMİN ON İKİ ENGELİ ÖĞRENCİNİN ÖĞRENMESİNİ ENGELLEYEN SORUNLARI ÇÖZMESİNDE GEREKLİ OLAN İKİ YÖNLÜ İLETİŞİMİ YAVAŞLATIR, ENGELLER YA DA BÜTÜNÜYLE YOK EDER.

18 "12 ENGEL" KABUL ETMEME DİLİ
1.EMİR VERMEK YÖNLENDİRMEK, 2.UYARMAK GÖZDAĞI VERMEK, 3.AHLAK DERSİ VERMEK, 4.ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK, 5.ÖĞRETME, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK,

19 6.YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, SUÇLAMAK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK,
7.AD TAKMAK, ALAY ETMEK, 8.YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK, ha ha ha çok komik

20 9. GÜVEN VERMEMEK, DESTEKLEMEMEK , AVUTMAK, DUYGULARINI PAYLAŞMAMAK,
10.YERMEK, AYNI DÜŞÜNCEDE OLMAMAK, OLUMLU DEĞERLENDİRME YAPMAMAK,

21 11. SORU SORMAK, SINAMAK, SORGUYA ÇEKMEK, ÇAPRAZ SORGULAMAK,
12. SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK, ALAY ETMEK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU SAPTIRMAK.

22 KABUL DİLİ KABUL, ÖĞRENCİYİ AÇAR, ONLARI, DUYGULARINI VE SORUNLARINI PAYLAŞMAK İÇİN YÜREKLENDİRİR. TEBRİKLER KABUL, KÜÇÜCÜK TOHUMLARI BİLE EN GÜZEL ÇİÇEĞE DÖNÜŞTÜREBİLECEK VERİMLİ BİR TOPRAK GİBİDİR.

23 "İLGİNÇ, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN?"
EDİLGEN DİNLEME (SESSİZLİK) . KABUL ETTİĞİNİ GÖSTEREN TEPKİLER "HI-HI", "EVET", "ANLIYORUM“ KAPI ARALAYICI İLETİLER VE KONUŞMAYA ÇAĞRI "İLGİNÇ, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN?" ETKİN DİNLEME EVET, TABİ

24 İSTENMEYEN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI
1- NOTLA TEHDİT ETME 2- CEZA OLARAK ÖDEV VERME 3- SADECE ANLATIM YÖNTEMİNİ KULLANMA DERSE GÜDÜLEMEME, CESARETLENDİRMEME, ESPİRİTÜEL OLMAMA 4- ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME 5- SINIFA SIRTINI DÖNME

25 6- İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME
7- SADECE BAŞARILI OLANLARA SÖZ HAKKI VERME 8- YANLIŞ DAVRANIŞI VEYA YANITI AŞIRI ELEŞTİRME, OLUMSUZ SÖZLERLE ETİKETLEME 9- ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA 10- DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA

26 11- ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA
12- SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA 13- ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK, SOSYAL, AKADEMİK YETERLİK VE GELİŞİM DÖNEMLERİ GİBİ ÖZELLİKLERİNİ TANIMAMA 14- ÖĞRENCİLERİN EKONOMİK DURUMUNA BAKMADAN ARAÇ GEREÇ İSTEME 15- İSTENEN DAVRANIŞ HAKKINDA BİLGİLENDİRMEME

27 16- ÖĞRETMENİN KENDİ DAVRANIŞLARI VE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK
17- ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME 18- İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA 19- İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN PEKİŞTİRECİ ZAMANINDA VERMEME 20- HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME

28 21- CİNSEL, SOSYAL, EKONOMİK VE BAŞARI DURUMU VB
21- CİNSEL, SOSYAL, EKONOMİK VE BAŞARI DURUMU VB. ÖZELLİKLERE GÖRE AYRIM YAPMA, SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME 22- BAŞARI ZEVKİNİ TATTIRAMAMA 23- DERSE GİRİP DERSİ İŞLEYİP DERSTEN ÇIKMA; KİTAP ÖĞRETMENİ OLMA, DERSİ SOĞUK ATMOSFERDE İŞLEME 24- İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDE İSTENENLERDEN DAHA FAZLA DURMA, AN KONUYU KESİP AYRINTILARLA FAZLA İLGİLENME

29 25- BAZI ÖĞRENCİLERE İSMİ İLE HİTAP EDERKEN DİĞERLERİNE HİTAP ETMEME
26- ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA 27- KÖRÜ KÖRÜNE İTAATE ALIŞTIRMAK İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME, BAŞARISIZ OLARAK DEĞERLENDİRME 28- ANA DİLİNİ İYİ KULLANMAMA ( ÖRN. ARGOLU KONUŞMA ) 29- BAŞARILI İLE BAŞARISIZ ÖĞRENCİLERİ AKADEMİK AÇIDAN AYIRT EDEMEME ( ÖRN. HER İKİSİNE DE AYNI NOTU VERME ) 30- FİZİKSEL CEZA VERME

30 ETKİN DİNLEME İÇİN NELER GEREKLİDİR?
ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİNİN KENDİ SORUNLARINI ÇÖZEBİLECEĞİNE KESİNLİKLE İNANMALIDIR. ÖĞRETMENLER, ÖĞRENCİYE SORUNLARINDA YARDIMCI OLMAYI İSTEMELİ VE BUNUN İÇİN ZAMAN AYIRMALI. ÖĞRETMEN, DUYGULARIN GENELDE GEÇİCİ VE ANLIK OLDUĞUNU BİLMELİDİR. ÖĞRETMEN, SORUNU OLAN ÖĞRENCİ İLE BİRLİKTE OLMALI AMA KENDİ KİMLİĞİNİ KORUMALIDIR.

31 ETKİN DİNLEMENİN YARARLARI
ÖĞRENMEYE DİRENCİ OLAN ÖĞRENCİNİN DİRENCİNİ KIRAR. BAĞIMLI VE BOYUN EĞEN ÖĞRENCİLERE YARDIM EDER. ÖĞRENCİLERİN OLUMSUZ OLAYLARLA İLGİLİ DUYGULARINI SINIF İÇİNDE AÇIKÇA TARTIŞMALARINA YARDIMCI OLUR. ÖĞRENCİLERİ BELİRLİ KONULAR ÜZERİNDE TARTIŞMAYA YÜREKLENDİRİR.

32 ÇÖZÜM İLETİLERİ BASTIRICI İLETİLER DOLAYLI İLETİLER
      ÖĞRETMENLERİN ÖĞRENCİLERLE YÜZLEŞİRKEN GÖNDERDİKLERİ İLETİLER ÜÇ ANA BAŞLIKTA TOPLANIR. ÇÖZÜM İLETİLERİ BASTIRICI İLETİLER DOLAYLI İLETİLER

33 ÇÖZÜM İLETİLERİ EEMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK; “ÇİKLETİ HEMEN AĞZINDAN ÇIKAR AT.”     UYARMAK GÖZ DAĞI VERMEK. “EĞER BUNLARI YAPMAZSANIZ.”    AHLAK DERSİ VERMEK; “4. SINIF ÖĞRENCİSİ DOĞRUYU YANLIŞTAN AYIRABİLMELİ.”     ÖĞRETİMİ MANTIKLI YÜRÜTMEK. “KİTAPLAR KARALANMAK İÇİİN DEĞİL OKUMAK İÇİNDİR.”   ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK; “YERİNDE OLSAM ÇALIŞMAYA BAŞLARDIM”

34 RENKLER, ZEVKLER ÖZELLİKLEDE DEĞERLER TARTIŞILMAZ

35 PEKİ DEĞER ÇATIŞMASIYLA NASIL BAŞ EDİLİR?
  ETKİLİ BİR DANIŞMAN OLMALISINIZ ONLARLA DÜŞÜNCELERİNİZİ BİR KEZ PAYLAŞIN VE LAF KALABALIĞI YAPMAYIN HER KONUŞMANIN SONUCUNDA SORUMLULUĞU ÖĞRENCİDE BIRAKIN DEĞER VERİLENE MODEL OLMAYA (TEMSİL ETMEYE) ÇALIŞIN.

36 KENDİNİZDEKİ KUSURLARI GÖRÜN VE DEĞİŞİME BAŞLAYIN
ÇOCUKLARI İYİ TANIYIN AMA HER KONUDA GURUP ÇALIŞMALARI YAPTIRIN GEREKİRSE GURUP VE BİREYSEL TERAPİLERE BAŞVURUN

37 BİREYLERİN KENDİ DEĞERLERİNİ DAHA İYİ TANIMALARINA YARDIMCI OLUN
ÇOCUKLARI SEVİN VE BUNU ONLARA GÖSTERİN KABUL ETME OLGUNLUĞUNA ERİŞİN

38 ÖĞRETMENLERE ÖNERİLER
1. ARA SIRA UFAK TEFEK DİSİPLİN OLAYLARINI ŞAKAYA DÖNÜŞTÜRÜN. 2. EĞLENCELİ DURUMLARDA SINIFLA BİRLİKTE GÜLERSENİZ SINIFI KONTROL EDEMEZ HALE GELMEKTEN KORKMAYINIZ. 3. ÖĞRENCİNİN HİÇ BİR SORU SORMAKSIZIN İTAATKAR DAVRANMASININ ARZU EDİLİR BİR ŞEY OLMADIĞINI BİLİNİZ. 4. BİR ÖĞRENCİYİ UYARMANIZ GEREKİYORSA BUNU HERKESİN ÖNÜNDE YAPMAYINIZ.

39 5. DİSİPLİN SAĞLAMANIN BİRÇOK ÖĞRETMENİN İDDİA ETTİĞİ KADAR ÖNEMLİ BİR SORUN OLMADIĞINI UNUTMAYINIZ.
6. BAZEN ÖĞRETMENLERİN TUTUMU YÜZÜNDEN DE ÖĞRENCİLERİN DİSİPLİN KURALLARINA UYMADIKLARINI AKLINIZDAN ÇIKARMAYINIZ. 7. ÖĞRENCİLERİNİZDE KENDİ KENDİNİ DİSİPLİNE EDEBİLME ALIŞKANLIĞI GELİŞTİRMEYE ÇALIŞINIZ. KÖTÜ BİR DAVRANIŞIN HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ KİŞİLİĞİNE KARŞI BİR SAYGISIZLIK OLDUĞUNU BELİRTİNİZ. 8. UNUTMAYINIZ Kİ ÖĞRETMENİN SINIFTA DİSİPLİN SAĞLAMAK İÇİN ÇOK SERT OLMASI GEREKMEZ.

40 9. SUÇLUYU BULAMADIĞINIZ ZAMAN TÜM SINIFI CEZALANDIRMAKTAN KAÇININIZ.
10. DİSİPLİN PROBLEMLERİNE MANİ OLMAK, BİR KERE OLDUKTAN SONRA ONU DÜZELTMEK İÇİN UĞRAŞMAKTAN DAHA KOLAYDIR. 11. DİSİPLİN PROBLEMİ SİZİ AŞMADIKÇA BAŞKALARINA DUYURMAYINIZ. 12. DERHAL ÖNLEM ALINMASI GEREKEN DURUMLARDA YA DA SINIFTA DERS YAPMANIZ İMKANSIZLAŞTIĞI HALLERDE İDAREYE HABER VERİNİZ. 13. SINIFTA DİSİPLİNİ BOZAN BİR DAVRANIŞ OLUŞTUĞUNDA TEPKİDE BULUNMADAN ÖNCE BİRAZ DÜŞÜNÜNÜZ.

41 ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ
I L I K L I L I K S O Ğ U K L U K SESİN TONU YUMUŞAK SERT YÜZ İFADESİ GÜLÜMSEME, İLGİLİ OLMA DONUK YÜZ, DUYGUSUZ İFADESİZ YÜZ DURUŞ DİĞERLERİNE DOĞRU EĞİLMİŞ, KİŞİNİN DURUŞUNUN KARŞISINDAKİNE EĞİK OLMASI - RAHAT - KİŞİNİN DURUŞUNUN KARŞISINDAKİNDEN GERİYE DOĞRU OLMASI - SINIRLI -

42 ÖĞRETMEN - ÖĞRENCİ- VELİ İLİŞKİSİ
ILIKLILIK SOĞUKLUK GÖZ GÖZE GELME DİĞERLERİNİN GÖZÜNE BAKMA BAKMAKTAN KAÇINMAK JESTLER AÇIK, ONU KARŞI OLMA, HAZIR OLMA KAPALI, MESAFELİ, KENDİNİ SAVUNUCU OLMA VE DİĞERLERİNDEN KENDİNİ UZAK TUTMA DURUŞ MESAFESİ YAKIN MESAFELİ

43 TEŞEKKÜRLER


"ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları