Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tedarik Zincirinde İşbirliği “Otomotiv Sanayi” Prof.Dr.Ercan TEZER OSD Genel Sekreteri ISO 7.Sanayi Kongresi 03/04.Aralık.2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tedarik Zincirinde İşbirliği “Otomotiv Sanayi” Prof.Dr.Ercan TEZER OSD Genel Sekreteri ISO 7.Sanayi Kongresi 03/04.Aralık.2008."— Sunum transkripti:

1 Tedarik Zincirinde İşbirliği “Otomotiv Sanayi” Prof.Dr.Ercan TEZER OSD Genel Sekreteri ISO 7.Sanayi Kongresi 03/04.Aralık.2008

2 lKuruluş 1974 lTemel Amaçlar: Kamu Kurum ve Kuruluşları İle Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlarda Otomotiv Sanayini Temsil Etmek Otomotiv Sanayi İle ilgili Bilgileri Derlemek, Değerlendirmek ve Yaymak Sanayiyi İlgilendiren Alanlarda Ortak Çalışmaları Düzenlemek ve Koordine Etmek lOSD, MARTEK’nin Kurucu Aktif Üyesidir lOSD, Aşağıdaki Uluslararası Kuruluşlarda Aktif Üyedir: OICA ODETTE ACEA Liaison Committee GAID Group TAAM lOSD, ACEA/EUCAR ve AB ERTRAC Kuruluşlarında Gözlemcidir lOSD, Birleşmiş Milletler AEK WP29 ve EU Motor Vehicle Technical Committee Çalışmalarında Türkiye’deki Otomotiv Sanayini Temsil Etmektedir www.osd.org.tr/ Otomotiv Sanayii Derneği / OSD

3 Otomotiv Üretimi Ortak ve Karmaşık Bir Süreçtir “Tedarik Zinciri” Ham Maddeden Nihai Tüketiciye Kadar Uzanır Ham MaddeMotorlu AraçAksam ve ParçaTüketici @ 10 Farklı Malzeme @ 5.000 Parça Grubu Farklı Şirketlerde Değişik Malzeme İle Farklı Teknolojilerle Üretilir Motorlu Araç, Tüketicinin: Max. Performans Yüksek Güvenlik Mükemmel Konfor İhtiyacını En Düşük Fiyat İle Karşılamalıdır lKüresel (73 Milyon Adet Üretim / 66 Ülke) lYoğun (10 Şirket / Üretimin % 90 ı) lYüksek Çarpan Etkisi (Yüksek Vergi Geliri/Nitelikli İstihdam/Tedarik Zinciri Derinliği) lYoğun Rekabet / Yüksek Müşteri Beklentisi lKüresel, Yoğun Teknik Mevzuat (Emisyon / İklim Değişikliği / Trafik Güvenliği)

4 Üretimden Tüketiciye: Tedarik Zincirinde Stratejik Ortaklık Ham MaddeAra ÜrünMotorlu Araç Ham Madde Üreticileri Aksam/Parça Üreticileri (III-II-I) Son ÜreticiTüketici Toplam Kalite Yönetimi Lojistik Yönetimi ve Optimizasyon Pazar Fiyatından Maliyete Yönetim Tasarım, ArGe ve Teknoloji Yönetimi K R İ Z Y Ö N E T İ M İ

5 Stratejik İşbirliği Şeffaf Uzun Vadeli Güvenli Kelimeler / Anlamlar YAN SANAYİ Bütünleşik Yapı: OTOMOTİV SANAYİİ Karşılıklı Bağımlılık Sonuç: Kazan / Kazan Temelli Ticari İlişki ANA SANAYİ YAN SANAYİ ANA SANAYİ Tedarik Sanayii M.Araç Sanayii

6 Kelimeler / Anlamlar REKABET KÜRESEL Sürdürülebilir Küresel Rekabet Daha Yüksek Katma Değer SÜRDÜRÜLEBİLİR

7 Kelimeler / Anlamlar Inovasyon    Yenilik Yenilik    Değişim Değişim    Kendini Aşma Yenilikçilik Kendini Aşmakla Başlar “Inovasyon” Bir Yeni Fikri Pazarlanabilir, Yeni yada Geliştirilmiş Ürün - Üretim - Hizmete Dönüştürme Sürecidir

8 Ulusal Inovasyon Sistemi  3 Alt Sistem Üretim Sistemi “Sanayi” Bilim-Teknoloji Sistemi “Üniversite/Araştırma Kurumları” Kamu Yönetim Sistemi “Siyasi ve Bürokratik Kadrolar” “Kamu Yönetim Sistemi”, Diğer İki Sistemin Bir Bütün Olarak Sağlıklı Çalışmasına Destek Verir

9 Yenilikçilik / Direniş İnsanlar Evet Ama? Durmak Yok Olmaktır Neden Olmasın? Sürdürülebilir Küresel Rekabette Yaşamak Durma Süreci Yenilik Süreci

10 lEski Köye Yeni Adet Getirme lAzıcık Aşım, Ağrısız Başım lEhveni Şer Şerlerin En İyisidir lEn İyi Mükemmelin Düşmanıdır lBöyle Gelmiş Böyle Gider Evet Ama?

11 Dünya Üretiminde Gelecek – 2005/2020 X 1.000 66.700 103.900 Değişim % 55 Kaynak: J.D.POWER Associates

12 Üretimde Bölgesel Değişim 2005 / 2020 Küresel Üretim Kuzey’den Güney’e ve Batı’dan Doğu’ya Kaymaktadır Bu Gelişme Türkiye İçin Bir Fırsattır Kaynak: J.D.POWER Associates 2012 Türkiye Hedefi 2 Milyon Adet Üretim İle 2,27 Katı Artış

13 ÜRÜN TASARIMI ÜRÜN YATIRIMI ENTEGRASYON YATIRIMI PARÇA YATIRIMI PARÇA ÜRETİMİ PARÇA TEDARİK SİSTEM ENTEGRASYONU MONTAJ PAZARLAMASATIŞ SONRASI DİĞER HİZMETLER ÜRÜN TARİFİ ÜRÜN TARİFİ, TASARIMI VE AR-GE ÜRETİM PAZARLAMA VE SATIŞ OTOMOTİV SEKTÖRÜ DEĞER ZİNCİRİ HİZMET PARÇA TASARIMI Değer Zinciri ve Katma Değer Üretimi Dışarı Çıkarıp, Zincirin İki Ucunda Yoğunlaşma

14 ● 2003/2007 Yıllarında Otomotiv Sanayimiz Ard Arda Önemli Rekorlar Kırmış Ve 2007 Yılında 1.1 Milyon Üretim İle 0,830 Milyon/20,5 Milyar $ İhracat Gerçekleştirmiştir ● 2008 Yılı İçin 1,3 Milyon Üretim Ve 0,95 Milyon Adet/25 Milyar $ İhracat Hedeflenmiştir Değişim 2002 / 2007 (x1.000) 175 401 746 763 670 640 0 200 400 600 800 1.000 200220032004200520062007 X 3.17 Toplam İhracat (Milyon $) X 4.72 X 3.65 Üretim Toplam Pazar Araç İhracatı (x1.000)

15 2008 Yılındaki Değişim ●Mayıs Ayına Kadar Artarak Devam Eden Talep Ve İhracat Etkisi İle Üretimde % 40 Artış Gerçekleşmiştir ●Ancak Pazarda Göstergeler Mayıs Ayında Yavaşlamış Ve Haziran Ayından İtibaren Talep Hızla Azalmaya Başlamıştır ●Ekim Ayında İhracat % 28, İç Pazar % 37 ve Üretim % 21 Gerilemiştir, Bu Daralma Artarak Devam Edecektir ●İlk Yarıda Üretim 1,4 Milyon ve İhracat 1 Milyon Adede Gidiyordu ●Üretim 1,2 Milyon ve İhracat 0,85 Milyon Adet Dolayında Kalacak

16 AB Otomobil Pazarında Talep Eylül’de % 8,2 Ekim’de % 14,5 Azaldı ● Türkiye’de Otomobil Talebi Ekim Ayında % 39,2 Azalmıştır ● ABD’nde Başlayan Ekonomik Kriz, Hızla Küresel Yayılma Göstererek AB’nde Derin Etkiler Oluşturmaya Başlamıştır ● Avrupa’da Otomobil Pazarı Eylül Ayında % 14,5 Oranında Daralmıştır ● Ekim Ayında Otomobil Pazarı, İspanya’da % 40,0 ve İngiltere’de % 23,0 İsveç’te % 22,7 ve İtalya’da % 18,9 Oranında Daralmıştır Türkiye Otomobil Pazarı 2008 AB (27)ve EFTA Otomobil Pazarı 2008 (x 1.000) - 7,9 - 7.3 - 15.7 - 14,5 - 4,6 - 9,6 - 8,3 - 2,2 - 39,2

17 ● Üretimimizin % 45 İni Oluşturan Ticari Araçlar Talebindeki Azalma Daha Yüksek Bir Oranda Seyrederek Ekim Ayında % 34,6 ya Ulaşmıştır ● Ekim Ayında Avrupa’da Ticari Araç Satışları Yüzde % 17,6 Oranında Azalmıştır ● Talep Ekim Ayında İspanya’da % 51,5 ve Danimarka’da % 27,4 ve İtalyaa’da % 20,2 Gibi Çok Yüksek Değerlerde Azalma Göstermiştir AB T.Araç Pazarı Ağustos’ta % 21,0 Ekim’de % 17,6 Azaldı AB (27) ve EFTA Ticari Araç Pazarı 2008 (x 1.000) Türkiye Ticari Araç Pazarı 2008 - 4,0% - 12,4% - 20,3% - 11,8% - 34,6% - 8,6 - 9,0 - 21 - 9 - 17,6

18 Otomotiv Ürünleri Dış Ticareti Fazla Vermektedir 1996/200013.740 Milyon $ Toplam Açık 2001/2006 2.520 Milyon $ Toplam Fazla 2007 3.505 Milyon $ Fazla 2008 ilk 10 Ay 5.476 Milyon $ Fazla 100 $ lık Üretim İçin Ortalama İthal Girdi İhtiyacı 43 $ Dış Ticaret Dengesi (Milyon $) Dış Ticarette “Fazla” Verilmesinde En Önemli Etkenler ArGe Teşvikleri Geliştirilen Ürünlerde Yerlileştirmenin Etkin Hale Getirilmesi Yerlileştirme ile Yan Sanayiinin Gelişmesi ve Daha Yüksek Katma Değer İle Üretim

19 èSonuç Olarak Ekim Ayında İşimizin : 2007 Yılına Göre 1/2 si 2008 Hedefine Göre 1/3 ü Kaybolmuştur èİşin Devamı ve Krizden Güçlü Çıkmak İçin Destekler Stratejik Önemdedir Kasım Ayı’nda Tüm Verilerde Gerileme Hızlanmıştır ● TİM Verilerine Göre Kasım Ayında İhracat Türkiye Toplamında % 22 Gerilerken, Otomotiv Sanayimizde İhracat % 44 Azalmıştır ● Araç İhracatındaki Gerileme % 50 Dir ● Aylık Olarak İhracat Azalması 1998 Yılından Bu Yana İlk Defa Görülmektedir, Bunun Nedeni Avrupa Pazarındaki Talep Daralmasıdır ● İç Pazarda Talep % 60 Düşmüştür

20 En Yüksek Kapasiteli 6 Büyük Firmanın 2006 Üretimi Ve Açıklanan 2009 Üretim Kapasiteleri

21 Vizyon ve Hedefler Otomotiv Sanayinin Vizyonu “Yüksek Katma Değer Yaratarak Avrupa Birliği İçindeki En Gelişmiş, Rekabetçi Bir Üretim ve ArGe Merkezi” Olmaktır

22 1.Tedarik Zincirinde Kriz Yönetimi 2.Tasarımdan Üretime Stratejik İşbirliği 3.Tasarımdan Üretime Tüm Süreçlerde Yenilikçilik 4.Sürdürülebilir Küresel Rekabeti Yakala Yaşamı Her Gün Yeniden Kur lÖnce Kendinde lSonra Çevrende Sonuçlar Bir Bütün Ancak Parçalarının Gücü Kadar Güçlüdür

23 INTERNEThttp://www.osd.org.tre-MAILosd@osd.org.tr İlgilerinize Teşekkür Ederiz


"Tedarik Zincirinde İşbirliği “Otomotiv Sanayi” Prof.Dr.Ercan TEZER OSD Genel Sekreteri ISO 7.Sanayi Kongresi 03/04.Aralık.2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları