Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGunhan Karakus Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI MEYVEMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ ARALIK AYINDA NELER YAPACAĞIZ? ARALIK AYI MİNİ BÜLTENİ ARALIK AYI AİLE KATILIMI
2
TÜRKÇE : “FİLLER VE FİL YAVRULARI” -Filler ne yerler? -Fillerin derileri nasıldır? -Filler hortumlarıyla ne yaparlar? -Fil dişlerinin özellikleri nelerdir? “10 KASIM ATATÜRK’Ü ANMA VE ATATÜRKÇÜLÜK” -Atatürk’ün hayatı -Atatürk’ün kişisel özellikleri “ÖĞRETMENLER GÜNÜ” -Öğretmenlerimizin yaşamımızdaki yeri ve önemi “AĞAÇEVLER” -Ağaçların bölümleri -Sonbahar mevsiminin özellikleri
3
HİKAYE: “Atatürk Olmak”, “Kaplan İle Fil”, “Obur Jojo”, “Paylaşma”, “Küçük Fil” isimli hikayeler okundu. MÜZİK: “Fil ve Arı”, “Öğretmenim”, “Tohumlar Fidana”, “Ağaca Övgü” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile “Son Fil” resmi. Artık malzemelerle “Atatürk Çerçevesi”. Pastel boya ile “Fil ve Arı şarkısının resmi ” Artık malzemeler ile “Fil” konulu grup çalışması. Gezi sonraları gördüklerimizin resmi yapıldı. Renkli kağıtlardan bayram kartı OYUN-DRAMA: “Saklambaç Oynayan Fil”, “Kimin Sesi”, isimli oyunlar, “Fil kulakları” dramalar uygulandı. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları isimli kitaplardan Kasım ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses çalışmaları” kitabına devam edildi.
8
SICAK- SOĞUK- ILIK TEMİZ- KİRLİ UZUN- KISA YUKARIDA-AŞAĞIDA ALTINDA- ÜSTÜNDE İÇİNDE-DIŞINDA SERT- YUMUŞAK ACI-TATLI-EKŞİ-TUZLU AĞIR-HAFİF ISLAK-KURU YARIM-TAM BÜYÜK-KÜÇÜK-ORTA CANLI-CANSIZ PÜTÜRLÜ-KAYGAN SICAK-SOĞUK GECE-GÜNDÜZ DAİRE ÜÇGEN ELİPS OVAL İÇİNDE-DIŞINDA AZ-ÇOK KOKULU-KOKUSUZ TURUNCU-YEŞİL RENKLERİN TANIMI SARI- TURUNCU- YEŞİL SIRALAMA 1-20 ARASI SAYILARLA RİTMİK SAYMA 3-5 ARASI RAKAMLARI TANIMA VE YAZMA ÜÇGEN ŞEKLİNİ TANIMA VE NESNELERLE EŞLEŞTİRME ÜÇGEN ŞEKLİNİ GRUPLAMA ÜÇGENİ ÇİZME
9
ELMANIN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA ELMA İLE BÜTÜN-YARIM KAVRAMINI ÖĞRENDİK.
12
31 Ge ç tiğimiz hafta ö ğrencilerin devamsızlığı nedeniyle uygulanamayan konular, uygulanarak programa devam edilecektir. 1 “ Ağa ç Evler ” konusu ile ilgili ö ğrenilenleri tekrar ediyoruz. Evden gelirken hayvan oyuncaklarını getirebilirsin. Artık kağıtlarımızı biriktirmeye devam ediyoruz. 2 Atat ü rk Ormanı ’ na gidiyoruz. Topladığımız malzemelerle (dallar, yapraklar, vb.) sınıflama, gruplama ve ağa ç ev modeli yapıyoruz. 3 Konferans salonunda “ Orman Ç etesi ” adlı ç izgi sinemayı izliyoruz. Evden gelen oyuncak hayvanlarımızla matematik ç alışması yapıyoruz. 4 Oyuncak hayvanlarımızı ağa ç evimize yerleştiriyoruz. Spor odasında tırmanma oyunları oynuyoruz. NOT: Pazartesi g ü n ü evinizin herhangi bir b ö l ü m ü ndeki istediğin bir eşyayı okula getirebilirsin. 7 Sabah- Öğle- Akşam kavramlarını öğreniyoruz. Evden gelen eşyaları gruplayarak evimizin bölümlerini öğreniyoruz. 8 Termometrelerle sınıfımızdaki ve dışarıdaki havanın sıcaklığını ö l ç erek karşılaştırıyoruz. Havaya uygun nasıl giyinilir? ö ğreniyoruz. NOT: Annenin ve babanın kullanmadığı giysileri yarın okula getirebilirsin. 9 Evden getirdiğimiz giysilerle m ü zik eşliğinde giyinme oyununu oynuyoruz. “ Bediloy ” ahşap okul gere ç leri fabrikasına geziye gidiyoruz. 10 Sıcak-soğuk- ılık kavramlarını öğreniyoruz. Sıcak- soğuk-ılık çeşitli içecekler hazırlıyoruz. Tema’nın “Ağaçlar” filmini izliyoruz. Ağaçların yararlarını öğreniyoruz. 11 “ Ağa ç ları Koruyalım ” kampanyası i ç in okulumuzun bah ç esinde y ü r ü y ü ş yapıyoruz. Evden gelen ve sınıfımızda biriktirdiğimiz kağıtları Ç evko konteynırına bırakıyoruz. YARIN YAPILACAK OLAN RANDEVULU VELİ TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILMAYI UNUTMAYINIZ!
13
14 “ Ayşeg ü l Ç iftlikte ” isimli drama ile “ YUMURTALAR ” konusuna başlıyoruz. “Ç iftlikte Bir G ü n ” isimli belgeseli izliyoruz. 15 Haşlanmış yumurtalarımızı boyuyoruz. Bir hafta boyunca kırmadan ç antamızda taşımaya başlıyoruz. Yumurtalarımızı nasıl taşıyacağımıza kendimiz karar veriyoruz. 16 Omlet yapabilmek i ç in TANSAŞ ’ a alışverişe gidiyoruz. Paraları tanıyoruz. Okula gelirken 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş, 1lira bozuk paralardan oluşan, toplam 2 lira getirmeyi unutma! 17 Yaşayan Değerler Konumuz: “ TUTUMLU OLMAK ” Tutum Yatırım ve T ü rk Malları Haftasını kutluyoruz. Evden gelirken ü lkemize ö zg ü yiyecek ve eşya getirmeyi unutma! 18 Ç iftliğe giderek yumurtaları ve yumurtadan ç ıkan hayvanları yakından g ö zlemliyoruz. 21 Konferans salonunda “Tavuklar Firarda” isimli çizgi sinemayı izliyoruz. Filmde geçen duygu durumlarını canlandırıyoruz. 22 Bugün hayvanlar ile ilgili bir sürprizimiz var! Renk tonlarını keşfediyoruz. Bu renklerle resim çalışması yapıyoruz. 23 “ Yumurta ” isimli şarkıyı ö ğreniyoruz. “ Yumurtamı Bul ” oyununu oynuyoruz. Yumurtadan ç ıkan hayvanları ayak sayılarına g ö re gruplayarak ikişerli sayma ç alışmaları yapıyoruz. 24 Yumurta ve değişik şekillerdeki nesnelerle yuvarlama ç alışmaları yaparak hareketi ö ğreniyoruz. NOT: İ ç inde yumurta bulunan bir yiyeceği ç ocuğunuzla birlikte hazırlayarak yarın okula g ö nderebilirsiniz. 25 Aralık ayında doğan ö ğrencilerimiz i ç in DOĞUM G Ü N Ü PARTİSİ yapıyoruz. Okulumuza getirdiğimiz yiyecekleri satarak kardeş okulumuza yardım ediyoruz. 28 Yeni yıl beklentilerimizle ilgili konuşuyoruz. Dileklerimizi yazarak ağacımıza asıyoruz. Okulumuzun revirine giderek BOY-KİLO ö l çü m ü yapıyoruz. 29 Bu ayki sebzemiz: “ BROKOLİ ” Brokoli nasıl bir sebzedir? Yararları nelerdir? Ö ğreniyoruz ve brokolili salata yapıyoruz. Yeni yıl kartı hazırlıyoruz. 30 Yeni yıl partimizi “ S Ü PER SHOW ” g ö sterileriyle kutluyoruz. NOT: Okula sevdiğin bir kıyafetle gelmeyi unutma! 31 Yeni yıl nedeniyle okulumuz 16:00 ’ da sona erecektir. N ö bet ç i sınıf uygulamamız olmayacaktır. MUTLU YILLAR! YENİ YILINIZ KUTLU OLSUN
14
01 Ç ocuğunuzla birlikte evinizde atık kağıtları biriktirmeye devam ediniz. Ç ocuğunuzdan oyuncaklarını incelemesini ve bu oyuncaklar i ç inden hayvan oyuncaklarını ayırmasını isteyiniz. Ç ocuğunuzun ayırdığı hayvan oyuncakları yarın okula g ö nderiniz. 02 Ç ocuğunuzla gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin ve ç ocuğunuzdan gezi yerinin resmini yapmasını isteyin. 03 Ç ocuğunuzla birlikte onun oyuncaklarını sayarak, benzer olanları gruplayarak, nesneleri k üçü kten- b ü y ü ğe, b ü y ü kten k üçü ğe sıralayarak matematik ç alışmaları yapınız. 04 Ç ocuğunuzdan ağa ç ta yaşayan hayvanların resmini yapmasını isteyin. 07 Ç ocuğunuzla birlikte evinizin b ö l ü mlerini gezin ve bu b ö l ü mlerde bulunan nesneleri inceleyin. Daha sonra ç ocuğunuzdan kendi odasının resmini yapmasını isteyin. 08 Ç ocuğunuzla birlikte onun giysi dolabını d ü zenleyerek kış mevsiminde giyinebileceği giysileri ayırın. 09 Ç ocuğunuzla gezi yerindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin 10 Ç ocuğunuzla birlikte akşam yemeği sonrasında i ç ebilmeniz i ç in sıcak bir i ç ecek hazırlayın. Not: Evinizde biriktirdiğiniz atık kağıtları yarın okula g ö nderiniz. 11 Ç ocuğunuzla “ ağa ç ları nasıl koruyabiliriz ” konusu hakkında sohbet edin.
15
14 Ç ocuğunuzla birlikte buzdolabınızda bulunan yumurtaları sayarak toplam ka ç tane yumurta olduğunu bulun. 15 Ç ocuğunuzla birlikte yemek kaşığı i ç ine birer tane yumurta koyun ve bu kaşığı elinizle tutarak yumurtayı d ü ş ü rmeden y ü r ü y ü n. 16 Ç ocuğunuzla birlikte 5 kuruş, 10 kuruş, 25 kuruş, 50 kuruş ve 1 lira madeni paralarını inceleyerek paraları tanımasını sağlayın. 17 Ç ocuğunuzla birlikte ” Tutumlu Olmanın “ yararları hakkında sohbet edin. Satın aldığınız bir kumbara i ç inde fazla paralarınızı biriktirin. 18 Ç ocuğunuzdan gezi yerinde g ö rd ü ğ ü yumurta ve yumurtadan ç ıkan hayvanların resimlerini yapmasını isteyin. 21 Ç ocuğunuza bug ü n i ç inde bulunduğunuz duygu durumunu anlatın ç ocuğunuzdan da size anlatmasını isteyin. 22 Ç ocuğunuzla birlikte renkli boya kalemlerini inceleyerek a ç ık ve koyu renklerdeki boyalarını g ö stermesini isteyin. 23 Ç ocuğunuzla birlikte 1 ’ den 10 ’ a kadar olan sayılarla 2 ’ şerli sayma ç alışması yapın. 24 Ç ocuğunuzdan oyuncaklarını masa ü zerinde elleriyle iterek yuvarlamasını ve yuvarlanan oyuncaklarının hangileri olduğunu bulmasını isteyin. 25 Ç ocuğunuzla birlikte yumurtadan yapılan yiyecekler ve yumurtanın yararları hakkında sohbet edin. 28 Ç ocuğunuzla birlikte renkli kartonlardan yeni yıl kartı hazırlayın ve bu kartı pullarla ve simlerle s ü sleyin. Daha sonra yeni yıl kartını ç ocuğunuzun istediği bir yakınınıza g ö nderin. 29 Ç ocuğunuzla brokolinin yararları hakkında sohbet edin ve birlikte brokoliden bir yiyecek hazırlayın. 30 Ç ocuğunuzla yeni yıl partisindeki g ö zlemleri hakkında sohbet edin. 31 Ç ocuğunuzla birlikte yeni yıl i ç in evinizde hazırlık yapın. Yeni yılla ilgili beklentileriniz hakkında sohbet edin. MUTLU YILLAR
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.