Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İnteraktiv iletişimi anlamak
Bölüm- 7 İnteraktiv iletişimi anlamak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
2
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
Esas ögesi kalitedir Bir insan ve bir obje arasındaki iletişim nedir? İnsanları sanki bir obje gibi kabul edip ona göre iletişim kurmaktır.Her gün bu tür iletişimi saysız kere yaparız.Hiç tanımadığımız birisine selam veririz.Çoğu insanın işi bu tür iletişim ile yoğundur.örneğin; ,posting a message on an electronic bulletin board. Doktorlar ve onların “hasta başındaki “halleri” Doktorların hastalarla olan diyaloglarını daha üst seviyeye getirebilmek için: Doktorlar hastalarına soru sorarlar ve Onları çok duyarlı olarak dinlerler.Doktorlar bu teste tabi tutulurlar.Doktorların bu testten başarılı olması lazımdır çalışabilmek için. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
3
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
İnteraktiv iletişim-tarafsız olarak etkilemeyi ve münasebetleri yönetmeyi hedefler. Tarafsız etkileme-interaktiv iletişimde taraflar biribirlerini etkiler. Her iki tarafda etkilenir.örneğin akşam yemekte birlikte olduğunuz arkadaşınıza nereli olduğunu ,nerede büyüdüğünü sorarsanız,şayet sizi duyarsa,size cevap verir.Bazı bilgiler öğrenirsiniz.Şayet duymaz ise herhangi bir interaktiv iletişim olmamıştır. her ikinizde etkilenirsiniz. İlişkilerinizi yönetirsiniz. Durumsal münasebetler Tercihlerinizin münasebetleri Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
4
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
İlişkileri başlatmak Kısa ve uzun dönem cazibeler yakınlaşma Kompliment yapmak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
5
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
Kimi niçin severiz. Kişinin cazibesinden Kişiler arasındaki iletişimden Kısa-dönem başlangıç cazibesi Uzun dönem cazibesi Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
6
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
benzerlik “zıtlıklar caziptir,fakat çok dramatik olan zıtlıklar çok nadir sona erer.” Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
7
Fiziksel ve seksi cazibe
Fiziksel cazibe-uzun boy,iri olması,ten rengi,giyim kuşamı,saç stili,…hayranlık duyarız. Sexsi cazibe- bu hoşumuza giden birisi ile birlikte olmak ve vakit eçirmek,arzulamaktır.Fiziksel cazip olan birisi seksi olarak cazip olmayabilir.Bu tamamen kişisel değerlendirmeye bağlıdır.genel olarak biz bir çok insana cazip gelebiliriz.Ayni şekilde bir çok insan da bize cazip gelebilir.Beden dilinde buna “uygunluk hipotezi” denir. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
8
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
yakınlık Genel olarak Ne kadar yakınsanız o kadar iyidir. Bu şu demektir.Cazibe ,genel olarak bir kişinin gerek fiziksel olarak yakında ve gereksede coğrafi olarak daha yakın olmasıyla ortaya çıkar. Ne kadar yakın olursak ,uzaktakine göre o kadar cazip olabiliriz.Gözden ırak gönülden ırak ata sözünü hatırlayalım. Araştırmacılar, insanlarla tanışmak onları sevmek anlamına gelmez,fakat birisini sevmek için mutlaka ilk önce onunla tanışmak gerekir derler.İnternet in etkisinin yüz-yüze bir araya gelmedeki etkisine bakarsak bunu daha iyi anlayabiliriz. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
9
Cazibemizle iletişim kurmak bunun için :
Yakın ilişki davranışları Mümkün olduğunca Yakında olmak ve oturmak Olduğunca göz temasımızı artırmak ve temas etmek İletişimimizde yakınlaşma Vücut dilimizi kullanmak Değişik ses tonu ile konuşmak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
10
Hayranlığımızı belli etmek
Psikolog William Schutz derki: Üç temel iletişime esastır. Kucaklamak-sahip çıkmak Kontrol etmek İyi niyet ve sevgi göstermek Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
11
Daha huzurlu ve rahat olmak için stratejimiz ne olmalıdır?
Belirsizlikleri azaltma teorisine göre: Hareketsiz ve ilgisiz olmak Gözlem yapmak ve bilgi toplamak Aktif olarak: Üçüncü kişilerin fikrini sor ve bilgi al Birebir iletişime geçmek Doğrudan fikrini almak ve bilgi toplamak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
12
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
İlk konuşma İlk günü hatırlayınız. “ilk sohbetleri yapmak ” ve “birlikte çıkma” önerisi yapmak. Mümkün olduğunca klişe laflardan kaçınmak ve samimi olmak Ortak şeyler bulup paylaşmak Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
13
Daha değişik sorular sor
Soruyu şahsa göre tasarla ve sor.Sanki bir iş görüşmesinde olduğu gibi soruları ard arda sorma. Örneğin:insanlar nasıl çok etkileyici konuşmacı olurlar? Sık sık “evet” ve “hayır” kelimelerini kullanmadan kaçınmak Çok şahsi sorular sorma Önce cevapları dinle,ve olumlu yanıt al. “hem fikirmiyiz?”…”ne düşünürsünüz?” gibi konuşunuz. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
14
Güçlü sorular nelerdir
Hayat koç’u Laura Whitworth a göre: “nasıl görünmek ,benzemek istersin?” “bu kanu hakkında düşünceniz,sizin için bu niye önemlidir gibi.” “ne öğrendiniz?” “gerçekten ne istersiniz?” “neye ihtiyacınız var ne olmak istersiniz?” Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
15
Dalgınlıktan kaçınınız
Kendinizi öven konuşma yapmayınız. Dünyanın merkezinde yalnızca siz olduğunuzu sanmayınız. Dalgın iletişimci stilinde olmayınız Hep siz konuşup ,kendinize odaklanmayınız. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
16
Münasebetlerin tesisi : kendinizi açmak ve duyguları paylaşmak
ilişkilerinizin kalitesini geliştiriniz Gerçeği anlamak ve geçerli kılmak Kendi farkındalığınızı artırınız Sosyal kontrolü tesis edin ve ayarlayın. Stresinizi ve rahatsızlığınızı yönetiniz Herkesin sevebileceği insani ihtiyaçları yerine getirin. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
17
Kendinizi deşifre etmek
Karşılıklı olarak fikir alış verişi yapın Hem ver ,hem al yardım et.Herhangi bir karşılık beklemeden Uyumluluk ve uygunluk göster Bazı önemli bilgilerin kendinizde kalmasına dikkat edin. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
18
Kendinizi deşifre etmek,açmak, yakınlık göstermek ve cinsiyet
Yakınlık hissetmek ve yakın olmak için sadece sizin kendinizi açıklamanız yeterli değildir.Aşağıda cinsiyette önemlidir. Bağlanmak, yakınlık ve duygusal bağlantı içinde olmak cinsiyet -bir kimsenin ilişkilerinin nasıl geliştireceğine etki eder.erkekler diğer erkeklerle yakınlaşması ortaklaşa aktiviteleriyle olur.Genelde erkeklerin yakınlığı aktivitelerin merkezinde olur. Kadınların yakınlığı daha çok iletişimlerinin merkezinde olur. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
19
I.Altman ve D.Taylor’e göre Sosyal penetrasyon Modeli
Bu modelde ilişkilerin hangi kademesinde ne kadar ve ne çeşit bilgilerimizi karşımızdakilere açıkladığımızı gösterir. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
20
Johari Penceresi Modeli
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
21
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
Johari Penceresi…. Bu diğer bir sosyal modeldir.Bu bize kendimizi açıklamanın ilişkiden ilişkiye göre değiştiğini göstermektedir.İlişkilerin gelişmesinin bir takım kademelerden geçtiğini göstermektedir.Örneğin,kendinde olmanın dereceleri,diğerlerinin bizi nasıl anladıkları gibi.Bu metodu iki erkek geliştirmiştir. Joe Luft ve Harry Ingham.Buradaki kare bir önceki modelde olduğu gibi kendimizi temsil eder. 1.ci daire,bizim baİlişkiler daha ilerledikçe dairenin alanı genişler. 3.cü daire ise kendi hakkımızda bildiğimiz bilgileri gösterir.Fakat bu bilgileri başkaları bilmemektedir..aşlangıçde büyüktür ancak zaman içinde küçülür ancak 1.ci daire büyür. 4.cü daire ise henüz kendimizin tanımadığımız ve bilmediğimiz kısmını gösterir.hem kendimiz hemde diğerleri bizi tanıdıkça bu dairede küçülür. 2.cü daire ise daha çok beden dili ip uçlarını ve kendimizin tanımadığımız kısmlarımız gösterir.Başta küçüktür .daha sonra büyür. Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
22
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
Duyguların belirtilmesi Diğerlerine karşı Duygularımızı belirtmek kuvvetli bir yoldur.Bu da ilişkilerimizin güçlenmesini temin eder. Diğer kültürlere göre mukayeseli olarak, ABD derecesi ortala madadır. Aileler çocuklarına özel olarak bazı kuralları öğretirler.Özellikle duygularını belirtecekleri zaman. Amerikan Kültürünün öğrettikleri Davranış Çocuklar Duyguları kapatırlar yetişkinler Duyguları bir denklem içinde zayıflıkla gösterirler kadınlar Duygularını serbestçe gösterirler Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.