Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
Bölüm no 2 :BEDEN DİLİ- MİMİKLER VE BAKIŞ Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
2
Hafta no 7 2 Bölüm no SÖZSÜZ İLETİŞİM Bir mesaj iletilirken 3 kanal kullanılır; SÖZ %7 SES %38 BEDEN DİLİ %55 Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
3
Hafta no 7 2 Bölüm no SÖZSÜZ İLETİŞİM BEDENİMİZ KONUŞUR… Sözsüz iletişimde gözle görülebilen beden bildirileri olarak tanımlanan beden dili ; Jestler Mimikler Vücut duruşundan oluşmaktadır. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
4
VÜCUT HAREKETLERİ Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no VÜCUT HAREKETLERİ Evrensel bazı vücut hareketleri olduğu gibi farklı kültürlerde değişik anlamlara gelen hareketlerde söz konusudur. Örnek olarak Türk kültüründe kulağın memesi tutularak yapılan hareket bir konuda ders alınması gerektiğini belirtirken, Brezilya’da aynı hareket yemeğin çok güzel olduğu anlamına gelmektedir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
6
BEDENİN DURUŞU Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no BEDENİN DURUŞU Çeşitli durumlarda poz ya da tavır adı verilen beden duruşları, göğsün merkezi ve yönelişiyle ilgili olmaktadır. İletişimde olduğu kişiyle tam karşı karşıya duran bir kişi, mesajına güvenli bir özellik katmış demektir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
7
BEDENİN DURUŞU Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no BEDENİN DURUŞU Bedenin eğilmesi merkez dediğimiz göğsü kapamakta ve omuzlar geri çekilmektedir. Sözsüz iletişimde bu duruşun eller kapalı biçimde yapılması, saldırganlığı ifade etmektedir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
8
BAŞIN KULLANIMI Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no BAŞIN KULLANIMI Başın duruş şekli, kişinin iletişimdeki konumu hakkında bilgi verir. Başın yukarıda olması genelde üstünlük hali olarak yorumlanmaktadır. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
9
BAŞIN KULLANIMI Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no BAŞIN KULLANIMI Baş vücudun kontrol merkezini oluşturmaktadır. Temel baş pozisyonunda söz edilebilir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
10
BAŞIN KULLANIMI Hafta no Bölüm no Nötr Baş Pozisyonu
7 2 Bölüm no BAŞIN KULLANIMI Nötr Baş Pozisyonu Baş yukarıda olup, duydukları konusunda nötr bir tavra sahip birisinin pozisyonudur Baş genellikle hareketsiz olup ara sıra ufak eğilme hareketleri yapabilir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
11
BAŞIN KULLANIMI Hafta no Bölüm no İlgilenmiş Baş Pozisyonu
7 2 Bölüm no BAŞIN KULLANIMI İlgilenmiş Baş Pozisyonu Kafa bir yana doğru eğildiğinde bu kişinin ilgilenmeye başladığı anlamına gelir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
12
BAŞIN KULLANIMI Hafta no Bölüm no Onaylamayan Pozisyon
7 2 Bölüm no BAŞIN KULLANIMI Onaylamayan Pozisyon Baş aşağıya eğikken tavrın olumsuz hatta yargılayıcı olduğunu gösterir. Eleştirel değerlendirme hareket gruplarında genellikle baş aşağıya eğiktir. Tonlama, Vurgu, Telaffuz Mimikler, Vücudun Duruşu, Bakışlar… Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
13
MİMİKLER Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no MİMİKLER Duygular ve ruhsal durum hakkında bilgilendirir. Bireyin karşısındaki insanları dinleyip, dinlemediğini, onaylayıp onaylamadığını, güven duyup duymadığını gösteren yüze yansıma şeklidir. İnsan yüzünün yaklaşık olarak farklı ifadeyi yansıtabildiği, yüz ifadeleri ile ilgili yapılan çalışmalarda ortaya konmuştur. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
14
Hafta no 7 2 Bölüm no YÜZ İFADELERİ Beden dilimizin en belirgin anlamları yüzümüzdedir. Temel duygular insanlarda ortak olan duygulardır. Bu yüzden de evrenseldir. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
15
YÜZ İFADELERİ Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no YÜZ İFADELERİ Yüzümüzdeki ifade, el ve beden hareketlerimiz, bedenimizin duruşu ve göz temasımız, sözsüz iletişimde önemli yer tutar. Yüz ve beden ifadeleri istemli ya da istemsiz yapılır. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
16
YÜZ İFADELERİ Hafta no Bölüm no
7 2 Bölüm no YÜZ İFADELERİ Çeşitli kültürler arasında yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre 6 temel duygu ifadesini aktaran yüz anlatımlarının bütün kültürlerde ortak olduğunu göstermektedir. Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Tiksinti Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
17
http://www. dailymotion
18
Hafta no 7 2 Bölüm no KAŞ HAREKETLERİ Kaşlar kişinin yüzünün ve gözlerinin vereceği mesajlara güç katmakta, anlamlandırmaktadır. Kaş hareketleri yoluyla gözlerin ve yüzün ifade edebileceği kızgınlık, şaşkınlık, alay, sempati, çapkınlık gibi bir çok mesaj iletebilir. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
19
Kaşların aşağıya inmesi ise kızgınlık, endişelenmeyi gösterir.
Hafta no 7 2 Bölüm no KAŞ HAREKETLERİ Kaşlar, yüzü yumuşatır veya sertleştirir. Kaşlar arasındaki dikey çizgi; endişe ve kızgınlığı ifade eder. Kaşların yukarıya doğru kalkması; şaşkınlık, korku, bir şeylerin farkına varma Kaşların aşağıya inmesi ise kızgınlık, endişelenmeyi gösterir. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
20
Göz teması güçlü bir iletişim aracı olma özelliğine sahiptir.
Hafta no 7 2 Bölüm no GÖZ DAVRANIŞI Göz teması güçlü bir iletişim aracı olma özelliğine sahiptir. Göz teması, karşımızdaki kişiyi dinlerken ve onunla konuşurken doğrudan gözüne bakmak şeklindedir . Göz teması doğal ve rahat olmalıdır. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
21
GÖZ TEMASI Sosyal Bakış
Hafta no 7 2 Bölüm no GÖZ TEMASI Sosyal Bakış Araştırmalar,sosyal bir karşılaşma sırasında bakanın bakışlarının karşıdakinin yüzünde gözler ve ağız arasındaki bir üçgene baktığını göstermiştir. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
22
Hafta no 7 2 Bölüm no GÖZ TEMASI İş Bakışı Karşıdaki kişinin alın ve gözleri arasında bir oval veya üçgen bulunduğu hayal edilerek söz konusu bölgeye bakılmaktadır. Bu bakış türü genellikle iş hayatında ciddi bir ortam yaratılmasını sağlamaktadır. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
23
Hafta no 7 2 Bölüm no GÖZ TEMASI Yan Bakış Yan bakış ilgi veya saldırganlık iletmekte kullanılır. Aşağı dönük kaşlar, çatık alın saldırgan ve eleştirel bir tavır anlamına gelir. Hafta 7 SÖZSÜZ İLETİŞİM BLUES
24
Kişi yaptığı hareketlerle karşısındakileri etkiler
Kişi yaptığı hareketlerle karşısındakileri etkiler. Örneğin iş mülakatına gittiğimiz zaman kendimize güvenimizi ya da çekingenliğimizi omuz duruşumuzdan belli ederiz.
25
Omzumuz düşükse çekingenliğimizi ifade eder;
26
Omzumuz dikse kendimize duyduğumuz güven;
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.