Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYener Demir Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksekokulu 28.10.20101
2
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu 28.10.20102
3
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu İnsanlar arasında, duygu, düşünce ve bilgilerin birtakım yollar ile karşılıklı olarak aktarılması sözel ya da sözel olmayan iletişim yoları ile gerçekleşmektedir. 28.10.20103
4
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu Kişilerarası iletişim birtakım psikolojik özellikler taşıyan bir süreçtir. İletişim aynı zamanda toplumsal özellikler de içeren bir olgudur. 28.10.20104
5
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu İletişimde üç temel unsur mevcuttur : 1) İleti gönderen 2) İleti 3) İleti alan 28.10.20105
6
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu İletişim ; iletilmek istenen materyalin, ilgili herkes tarafından tamamen anlaşılabilmesi amacı ile bilgi, düşünce, yazı, konuşma ve diğer araçlarla ya da bunların bir arada kullanımıyla iletilmesi, alınması ya da değiştirilmesidir. 28.10.20106
7
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu İletişim; genel olarak insanlar arasındaki düşünce ve duygu alışverişidir. İletişim; alan ve veren arasında bilgi, düşünce ve tutum ortaklığı yaratmaktır. 28.10.20107
8
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu 28.10.20108
9
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu İletişimde; beden dili % 60 ses tonu % 30 kelimeler % 10 önem taşımaktadır. 28.10.20109
10
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu Temel olarak ilişkilerde pozitif olmak, olaylara iyimser yaklaşımlarda bulunmak etkili iletişimde çok önem taşımaktadır. 28.10.201010
11
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMAK İÇİN ; Canlı olun, mümkün olduğunca gülümseyin İnsanların yüzüne bakarak konuşun Beden dilinizin sözlerinizle aynı mesajları vermesine özen gösterin. Karşınızdakini dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirecek baş hareketlerini yapın. Sesinizin tonlamasına özen gösterin. 28.10.201011
12
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu 28.10.201012
13
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu Doğru dili kullanın (ben dili). İnsanları değil problemleri karşınıza alın (işbirliği kurma). Duygulara değil davranışlara sınır koymayı deneyin. (Ör: Öfkelenmeni anlayabiliyorum ama kapıları yumruklaman doğru değil!) Çatışmayı değil, toleransı ve uzlaşmayı başarın. (Gerginlikler değil esneklikler koruyucudur.) Güvenli bir tutum sergileyin ve tutumlarınızı kontrol edin. 28.10.201013
14
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu Mevlana’nın şu sözünü düstur edinin ; Dünya aksi seda veren bir dağa benzer, ona ne gönderirseniz size, aynısını gönderir. 28.10.201014
15
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu Aynı anda iki işi birlikte yapmayın. Öfkeli iseniz, iletişimden uzak durun. Yargılamayın, durumu açıklayın, duygularınızı anlatın. KOD tekniğini benimseyin ( insanları olduğu gibi kabul et,olumlu davranışlarını onayla, onlara değer ver ) 28.10.201015
16
Karabük Üniversitesi Sa ğ lık Yüksek Okulu Ortak ihtiyaçlara yönelik mesajlar ver. İlgi göster, sıradan olma, iletişimi sürdür. 28.10.2010 16
17
te ş ekkürler 28.10.201017
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.