Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
A Z B Y C V Ç Ü D U F T H Ş İ S K R M Ö N O
Hazırlayan: Menderes Sargın İ S K R M Ö N O
2
A A Z B Y C V Ç Ü D U F T H Ş İ S K R M Ö N O Açmaz
Yerinden kaldırılınca kendi Şahını rakibin atağına açık bırakan bir alet veya bir erin durumunu anlatan deyimdir Açmaz
3
Aynı dikeyde bulunan aynı
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A B Aynı dikeyde bulunan aynı renkteki erlere verilen isimdir Bingeç Er
4
M Ü V Y Z D Ç B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A c Celbetme
Bir Satranç teması. Celbetme
5
karşı aynı anda istekte olması
Ü V Y Z D ç c B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Ç Bir taşın en az iki taşa karşı aynı anda istekte olması Çatal
6
M Ü V Y Z E Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A D Gösterim Panosu
Demastrasyon Panosu
7
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A F figür
Piyon haricinde bütün diğer taşlar için kullanılan genel bir deyimdir. F figür
8
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A H Hızlı satranç
Sporcu başına dakikalık sabit süre verilen oyunlardır. H Hızlı satranç
9
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Ayrık er. İzole Er İ
10
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A K Kombinezon
Hamle zorunluluğu içeren ve içinde feda olan hamle serisi. Kombinezon K
11
oyunlara verilen isimdir ….
Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A 20 Hamleyi geçmeyen kısa oyunlara verilen isimdir …. Minyatür M
12
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A N Notasyon
Bir oyunun, daha önceden belirlenmiş koordinat kurallarına göre yazılması. Notasyon N
13
özel bir konumda bulunması.
Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Oyun sonunda iki şahın özel bir konumda bulunması. Opozisyon O
14
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Ö Ölü konum
Mat Yapacak Taşın Olmaması durumu Ölü konum Ö
15
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş P Ö O İ K N S A R Raiting
Satrançta oyuncuların seviyesini belirleyen puan sistemi. Raiting R
16
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N A S Simultane
Çok masa gösterisi Simultane S
17
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F S R Ö O İ K N A Ş ŞAH
Sonsuz değerdeki taş. Ş ŞAH
18
“Oyun sonunda bir kalenin
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A “Oyun sonunda bir kalenin en iyi yeri, geçer erin arkasında durmaktır.” diyen ilke. T Tarash ilkesi
19
Ulusal Kuvvet Derecesi’nin
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Ulusal Kuvvet Derecesi’nin kısaltması U UKD
20
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Ü Üstünlük
Konumsal veya Taş durumu olarak oyunun bir taraf lehine değerlendirilmesi. Ü Üstünlük
21
Sürdürüm veya devam yolu.
Ü V Y Z E D Ç B A U T H G S P Ö O İ K N R A V Sürdürüm veya devam yolu. Belli bir amacı güden hamle zinciri. Varyant
22
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Y Yedek Tempo
Rakibin genelde opozisyon durumunu bozmak için yedekte bekletilen piyondur. Yedek Tempo
23
M Ü V Y Z D Ç C B A U T H F Ş R Ö O İ K N S A Z Zugzwang
Hamle sıkışmasıdır Zugzwang
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.