Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEFTERDARLAR TOPLANTISI 07-08 OCAK 2012 SAPANCA Personel Genel Müdürlüğü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEFTERDARLAR TOPLANTISI 07-08 OCAK 2012 SAPANCA Personel Genel Müdürlüğü."— Sunum transkripti:

1 DEFTERDARLAR TOPLANTISI 07-08 OCAK 2012 SAPANCA Personel Genel Müdürlüğü

2 AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ Bakanlığın insan kaynakları politikası ve Genel Müdürlüğün yönetim kapasitesini geliştirmek, gerekli alt yapıyı oluşturmak. 1.Bakanlığın organizasyon yapısının gözden geçirilerek hizmet gereklerine uygun nitelik ve nicelikte personel istihdamını sağlamak. 2.Personel yönetiminden insan kaynakları yönetimi yaklaşımına geçişi sağlamak ve insan kaynakları yönetimi süreçlerini geliştirmek. 3.Personel Otomasyon Projesini (PEROP) insan kaynakları yönetimine göre geliştirmek. 4.Çalışan memnuniyetini artırmak. 5.Eğitim imkanlarını ve etkinliğini artırmak.

3 AMAÇ VE HEDEFLERİMİZ Stratejik amaçlarımız doğrultusunda belirlenmiş bulunan kurumsal hedeflerimize ulaşabilmek amacıyla;  Uzman ve nitelikli personel istihdamı  Birimler arasında dengeli dağılım yoluyla verimlilik artışı  Hızlı ve kaliteli hizmet sunumu  Eğitime verilen önem  Çalışan memnuniyetinin arttırılması İnsan kaynakları politikamızın temelini oluşturmaktadır.

4 2012 YILINDA PLANLANAN FAALİYETLER  Personel işlemlerin tamamının elektronik ortamda yürütülmesi ve merkezden izlenmesi gerçekleştirilecektir.  Yer değiştirme çalışmaları Haziran ve Temmuz aylarında yapılacaktır.  Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı yapılması planlanmaktadır.  Merkez teşkilatı birimleri ile Defterdarlıkların talepleri dikkate alınarak Maliye Uzman Yardımcılığı ve Defterdarlık Uzman Yardımcılığı sınavı açılacaktır. Personel Genel Müdürlüğü

5 İÇ KONTROLDAKİ YERİMİZ Genel Müdürlüğümüz, Bakanlığımız Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde Strateji Geliştirme Başkanlığı ile birlikte en fazla sorumluluk verilen birimdir.

6 İÇ KONTROLDAKİ YERİMİZ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI  5 Unsur  18 Standart  79 Şart’tan oluşmaktadır. Bu bağlamda  108 Eylem öngörülmüştür.

7 İÇ KONTROLDAKİ YERİMİZ GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZ;  Sorumlu birim olduğumuz 17 eylemden 9’u  Çalışma grubu üyesi görevlendirdiğimiz 45 eylemden 26’sı  İşbirliğinde bulunduğumuz 17 eylemden 4’ü tamamlanmıştır.

8 İÇ KONTROLDAKİ YERİMİZ  SGB’nin 26/12/2011 tarihli ve 2011/5 sayılı genelgesi uyarınca taşra görev tanımları yapılacaktır.  Personel Müdürlüklerindeki her unvan için yapılacak görev tanımlarının Nisan 2012 sonuna kadar Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir.

9 Personel otomasyon projesinin teknolojik alt yapısının güçlendirilmesi çalışmalarına devam edilmektedir. Sözkonusu projeyle;  İnsan kaynakları veri tabanının geliştirilmesi,  Verilerin sınıflandırılması, personel istatistiklerinin üretilmesi ve raporlanması suretiyle insan kaynakları politikasının geliştirilmesine katkı sağlanması  Personel işlemlerinin tamamının elektronik ortamda yürütülmesi ve merkezden izlenmesi amaçlanmaktadır. PERSONEL OTOMASYON PROJESİ (PEROP)

10 Personel otomasyon projesinin kullanımının öğrenilmesi amacıyla projede bulunan bilgi giriş, form dökümü ve raporlama ekranlarının her biri için kısa ve öz olarak nasıl kullanılacağına ait sesli ve görüntülü eğitim setleri hazırlanmıştır. Söz konusu setlere www.pergen.gov.tr/egitim adresinden erişmek mümkündür.www.pergen.gov.tr/egitim PERSONEL OTOMASYON PROJESİ (PEROP)

11 MEVZUAT DÜZENLEME Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği Ve Atama Yönetmeliği Değişikliği 06/10/2011 tarihli ve 28076 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. 659 sayılı KHK ile Müdür Yardımcısı ve üstü unvanlar için sözlü sınav getirildiğinden Yönetmeliğin uyumlaştırma çalışması devam etmektedir.

12 MEVZUAT DÜZENLEME 659 ve 666 sayılı KHK’lara istinaden;  Maliye Uzmanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliği  Defterdarlık Uzmanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliği çalışmaları devam etmektedir.

13 EĞİTİM KONUSU 2008 200920102011 ADAY MEMUR EĞİTİMİ 1196 468 130 875 GÖREVDE YÜKSELME - 40 40 - ETİK EĞİTİMİ - - 197 - İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNE GEÇİŞ - - - 64 (PERGEN-MAYEM) EĞİTİM Personel Genel Müdürlüğü

14 EĞİTİM  Mesleki eğitim kurslarında; 2011-2012 Eğitim Dönemi için gelir bölümünden 62, gider bölümünden 190 olmak üzere toplam 252 kursiyere eğitim verilmektedir. Personel Genel Müdürlüğü

15 BAKANLIĞIMIZ GENEL KADRO DURUMU Teşkilat Dolu Boş Toplam Merkez 7 18112 63919 820 Taşra 20 60216 56137 163 Yurtdışı 4 27 31 Toplam 27 787 29 227 57 014 Personel Genel Müdürlüğü 04/01/2012 tarihi itibarıyla

16 ATAMALAR Personel Genel Müdürlüğü

17 2008 200920102011 - A GRUBU KADROLAR 248 706 554 512 - B GRUBU KADROLAR 254 94 685 636 TOPLAM 502 80012391148 KADRO KONTENJANI Personel Genel Müdürlüğü

18 YAPILAN ATAMALAR 2008 2009 2010 2011 AÇIKTAN ATAMA 318 107 465 699 ÖZELLEŞTİRİLME KAPSAMINDA 20 12519398 KURUMLARARASI NAKLEN ATAMA 159 201165 182 ŞEHİT VE MALUL YAKINLARI 39 38 2315 İSTİFA DÖNÜŞÜ ATAMALAR 6 1 2 1 6191 SAYILI KANUNA GÖRE 26

19 ATAMALAR KPSS  2 yıl çalışma zorunluluğu  Atanacakları yerler ve birimler bakanlığımızca nokta olarak belirlenmektedir.  2 yıl içerisindeki yer değişikliklerinde bakanlığımızdan izin alınacaktır.  Özür hallerinde atama yönetmeliğinin 39/2 nci maddesi uygulanacaktır. KURUMLAR ARASI  Kurumlararası nakillerde şartları taşımayanlar ile bazı kurumların (il özel idare, belediye v.b.) personeli için izin talebinde bulunulmaması İSTİFA DÖNÜŞÜ  Bakanlığımızca uzman erbaşlıktan istifa dönüşü atama talepleri kabul edilmemektedir. KPSS, kurumlar arası ve istifa dönüşü atamalar Personel Genel Müdürlüğü

20 YER DEĞİŞTİRME Personel Genel Müdürlüğü

21 BAKANLIĞIMIZ MERKEZ TEŞKİLATINA İLİŞKİN İSTATİSTİKİ BİLGİLER

22 CİNSİYET DURUMU Personel Genel Müdürlüğü

23 YAŞ DAĞILIMI Personel Genel Müdürlüğü

24 ÖĞRENİM DURUMU Personel Genel Müdürlüğü

25 TOPLAM HİZMET SÜRELERİ Personel Genel Müdürlüğü

26 BAKANLIĞIMIZ TAŞRA TEŞKİLATINA İLİŞKİN İSTATİSTİKİ BİLGİLER

27 CİNSİYET DURUMU Personel Genel Müdürlüğü

28 YAŞ DAĞILIMI Personel Genel Müdürlüğü

29 ÖĞRENİM DURUMU Personel Genel Müdürlüğü

30 TOPLAM HİZMET SÜRELERİ Personel Genel Müdürlüğü

31 TAŞRA TEŞKİLATI ÜST YÖNETİCİ PROFİLİ Personel Genel Müdürlüğü

32 GENEL DURUM UNVANDOLU DEFTERDAR75 DEFTERDAR YARDIMCISI76 Personel Genel Müdürlüğü

33 DEFTERDARLARA İLİŞKİN İSTATİSTİKİ BİLGİLER Personel Genel Müdürlüğü

34 DEFTERDARLARIN ATAMA, YER DEĞİŞİKLİĞİ VE AYRILMALARI ATAMA-AYRILMA NEDENİ200620072008200920102011 DEFTERDAR YARDIMCILIĞINDAN ATANANLAR 343-34 MERKEZ DENETİM ELEMANLARINDAN ATANANLAR 113--1 YER DEĞİŞİKLİĞİ YAPILANLAR 1712193822 EMEKLİYE AYRILANLAR 222443 BAŞKA GÖREVE ATANANLAR 2 3---- VEFAT - 1-2-- Personel Genel Müdürlüğü

35 YAŞ DAĞILIMI Personel Genel Müdürlüğü

36 ÖĞRENİM DURUMU Personel Genel Müdürlüğü

37 TOPLAM HİZMET SÜRELERİ Personel Genel Müdürlüğü

38 BULUNDUĞU UNVANDAKİ HİZMET SÜRELERİ Personel Genel Müdürlüğü

39 ÖNCEKİ GÖREV UNVANLARI BİRİMADET MERKEZ DENETİM ELEMANI ŞUBE MÜDÜRÜ MUHASEBAT MİLLİ EMLAK 10 2 38 9 PERSONEL GELİR 3 13 Defterdarların önceki görevleri itibarıyla dağılımı Personel Genel Müdürlüğü

40 DEFTERDAR YARDIMCILARINA İLİŞKİN İSTATİSTİKİ BİLGİLER Personel Genel Müdürlüğü

41 YAŞ DAĞILIMI Personel Genel Müdürlüğü

42 ÖĞRENİM DURUMU Personel Genel Müdürlüğü

43 TOPLAM HİZMET SÜRELERİ Personel Genel Müdürlüğü

44 BULUNDUĞU UNVANDAKİ HİZMET SÜRELERİ Personel Genel Müdürlüğü

45 ÖNCEKİ GÖREV YERİ BİRİMADET BÜMKO12 MUHASEBAT 44 MİLLİ EMLAK 10 PERSONEL 5 GELİR 5 TOPLAM 76 Personel Genel Müdürlüğü

46 TEŞEKKÜR EDERİZ Personel Genel Müdürlüğü


"DEFTERDARLAR TOPLANTISI 07-08 OCAK 2012 SAPANCA Personel Genel Müdürlüğü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları