Sunuyu indir
1
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
2
Kaynaştırma Nedir ? Özel eğitim gerektiren bireylerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber eğitim-öğretim almasıdır.
3
Karşılaşılan Özel Eğitim Durumları
Zihin Engeli Otizm Down Sendromu İşitme Engeli Görme Engeli Öğrenme Güçlüğü DEHB Dil ve Konuşma Sorunları Bedensel Engel Üstün Yetenek Diğer Sorunlar
4
Neler Yapabiliriz ? Halden Anlamak !!!
5
1- Kapsamlı Bilgi 2- Akran Eğitimi 3- Ders Planı 4- Ders Esnasında 5- Ölçme Değerlendirme 6- Aile İle İletişim
6
1- Kapsamlı Bilgi Hastane Raporu RAM Raporu Öğrenci Tanıma Formları
Performans Belirleme Formları Gözlem
7
e) Gözlem Tavsiye : Maria Montessori
8
2- Akran Eğitimi Rehber Öğretmenle İşbirliği
Özel Eğitim Öğretmeniyle İşbirliği Drama Sesli, Görüntülü ve Yazılı Materyaller
9
d) Sesli, Görüntülü ve Yazılı Materyaller
Otizm Tanıtım Videosu Engelli Çocukların Yarışı Hollanda’ya Hoş Geldiniz SILVAN RAM’ın Sitesi v.b.
10
Filmler: Benim Adım Khan Barfi Black Forrest Gump Temple Grandin v.b.
11
3- Ders Planı BEP Basitleştirilmiş Amaçlar
12
a) BEP
13
b) Basitleştirilmiş Amaçlar
Örnek : Normal gelişim gösteren öğrenciyle 100’e kadar sayma çalışılırken, Özel Gereksinimli öğrenci ile 10’a kadar sayma çalışılır.
14
4- Ders Esnasında Sınıf Düzenlemesi ve Ders Anlatımı Uygun Materyal
Eşit Değil Adil Davranım Konunun Paralel Anlatımı Pekiştireç
15
a) Sınıf Düzenlemesi ve Ders Anlatımı
Öğrenci ön sıralara oturtulmalıdır. (tüm öğr.) Yalıtımı sağlamak için sınıfta perde ve pano kullanılmalı. (işitme) Kullandığı cihaz günlük kontrol edilmeli. (işitme + bedensel)
16
Düşme durumuna karşı masa ve sıraların köşelerine sünger takılabilir
Düşme durumuna karşı masa ve sıraların köşelerine sünger takılabilir. (bedensel + epilepsi) Duvara ve yere kabartma uyarı işaretleri yerleştirilebilir. (görme) Dikkat köşesi (DEHB + öğrenme güçlüğü)
17
Günlük rutinlerin değişmemesi (otizm)
Okuma yarışı yaptırılmaması (kekeme) Grup içi oyunlarda aktif görev (otizm + üstün zeka)
18
Büyük puntolu ders notları (görme)
Ses kayıt cihazı (tüm) Badi sistemi (tüm)
19
Sınıf içi etkin görev (tüm)
Matematik öğretiminde görsel materyal (tüm) Matematik ödevlerinde yön işaretleri (öğrenme güçlüğü)
21
Okuma şeridi (öğrenme güçlüğü + kekeme)
22
Topluluk karşısında konuşma, ezbere şiir okutma (tüm)
Öğrencinin dikkatini dağıtan nesneyi dışarı çıkarmama (tüm) Öğrencinin güvenini kazanma (tüm)
23
Her ders en az bir kere söz hakkı verme (tüm)
Anlayıp - anlamadığını öğrenmek için « Anladın mı ? » sorusu sorulur, cevap evet ise « Anlat o zaman » denir (tüm) « Niye » sorusu kullanılır (tüm)
24
b) Uygun Materyal Resim Kartları Hikaye Kitapları Kelime Kartları
Cümle Kartları Basit Düzeyde Okuma Metinleri Dergiler Kısaca daha çok görsel ve dokunsal materyal Zeka oyunları
25
c) Eşit Değil Adil Davranım
26
d) Konunun Paralel Anlatımı
27
e) Pekiştireç Şeker Çikolata Aferin Kalem Defter Sinema bileti V.b.
28
5- Ölçme Değerlendirme Adil Bir Sınav
29
6- Aile İle İletişim Öğrencinin gelişimi ile ilgili aile sürekli bilgilendirilmeli, Aile sürekli motive edilmeli.
30
BIZI SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ KUBRA ERBEK İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENİ MURAT TEKIN ZİHİNSEL ENGELLİLER OGRETMENI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.