Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
Ramazan Kampanyası ‘‘Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın’’ PROJE RAPOR SUNUMU

2 İÇİNDEKİLER Araştırma Önsöz Kampanya Tanıtımı
Medya Analizi İnternet Banner Sosyal Medya Önsöz Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar İletişim Hedefleri Kritik Başarı Faktörü Proje Amacı

3 Önsöz Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Kampanyası Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından gerçekleştirilen bir sosyal sorumluluk projesidir. Kampanya 27 Haziran-27 Temmuz 2014 tarihlerini kapsayan Ramazan ayında gerçekleştirilmiştir. Proje 5 ayrı ana başlıktan oluşmuştur. Bunlar: Mülteciler, Sokak Çocukları, Modern Yalnızlar, Yaşlılar, Yetimler Kampanya eğitici, aydınlatıcı film ve afişlerle desteklenmiştir.

4 Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar
Hedef Kitle: Tüm Türkiye. Türkiye’de yaşayan 77 milyon insana proje kapsamında ulaşılması hedeflenmiştir. Sosyal Paydaşlar: Müftülükler, Belediyeler, kamu kuruluşları, ilgili STK’lar, Medya

5 İletişim Hedefleri Mültecilerin, yaşlıların, sokak çocuklarının, yoksulların, kimsesizlerin ve modern insanın yalnızlığına dikkat çekmek, İnsanlık için ele alınması önem arz eden konuları Ramazan ayında kamuoyunun gündemine taşımak, ‘‘Yalnızlık’’ temalı kampanyanın 77 milyon insanla buluşmasını sağlamak, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın hayatı kuşatan sosyal sorumluluk bilincinde bir kurum olduğu algısını pekiştirmek.

6 Kritik Başarı Faktörü Hedef kitle üzerinde istenen etkinin oluşturularak, yalnızlık sorununa dikkat çekilmesi, dostluk, dayanışma ve paylaşma gibi güzel hasletleri yeniden hayata kazandırmak için her bireyin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi ve gereken adımları atması için farkındalık oluşturulması.

7 Proje Amacı Kardeşlik, birlik ve beraberlik duygularının, paylaşma, dayanışma ve duyarlılık bilincinin pekişmesine katkıda bulunmak, Günümüz insanının yitirmeye yüz tuttuğu değerleri hatırlatmak, Toplumsal bir duyarlılık ve hassasiyete vesile olmak.

8 Araştırma

9 Araştırma TUİK 2013 Raporu TUİK 2013 raporuna göre bu yıl ülkemizde 3189 kişi intihar etti. İnsanların hayatlarının anlamını, gayesini yitirmeleri, içinden çıkılamaz yalnızlıklara sürüklenmeleri hepimizin sorumluluğundadır. İnsanoğlu yalnızlaştırmaktadır. Ayrıca dünya üzerinde 50 milyonun üzerinde mülteci yaşamaktadır. Sadece Türkiye’de Suriye’den 1 milyonun üzerinde mülteci bulunmaktadır. Çağın vebası yalnızlık mültecilerin yanı sıra yetimleri, yaşlıları ve modern yaşam insanını da doğrudan etkilemektedir. Herkesin başını ekranlardan kaldırması, birbirine el uzatması ve yitirmeye yüz tuttuğumuz nice değerlere yeniden sahip çıkması gerekmektedir.

10 Kampanya Tanıtımı

11 Kampanya Tanıtımı Kampanyanın 27 Haziran-27 Temmuz 2014 döneminde gerçekleştirildi. Web Sitesi Kampanya için bir web sitesi hazırlandı. ramazan.diyanet.gov.tr web sitesi kurularak içeriği kampanya kapsamı ve bilgileri ile donatıldı. Web sitesi üzerinden iyilik yapmak, rızkı paylaşmak, oruç tutmak, yetimlerin, yoksulların, komşuların haklarını gözetmek ile ilgili bilgi, Ayet-i Kerimeler ve Hadis-i Şerifler paylaşıldı. Kampanyaya gönüllü olarak destek vermek isteyenler için görsel materyallerin site üzerinden indirilmesi sağlandı.

12 Kampanya Tanıtımı Köşe Yazarları İle Buluşma
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez ile Sepetçiler Kasrı’nda köşe yazarları ile gerçekleştirilen bir akşam yemeği düzenlendi.

13 Kampanya Tanıtımı 2-Köşe Yazarları İle Buluşma Bazı katılan İsimler;
Hasan Aksay Rahim Er Süleyman Gündüz Mustafa Güngör Sevilay Yükselir Elif Çakır Beşir Ayvazoğlu Belkıs Kılıçkaya Mustafa Kurdaş Mustafa Ekici Hadi Özışık Akif Beki Nevzat Çiçek İbrahim Erdoğan Mehmet Ocaktan Hasan Karakaya

14 Kampanya Tanıtımı 2-Köşe Yazarları İle Buluşma Bazı katılan İsimler;
Murat Çiçek Hasan Öztürk Ayşe Böhürler Ruşen Çakır Fehmi Koru Abdulhamit Bilici (Yardımcısı) Ahmet Taşgetiren Ali Adakoğlu

15 Kampanya Tanıtımı 2-Köşe Yazarları İle Buluşma

16 Kampanya Tanıtımı Basın Toplantısı
Kampanya tanıtımı için Sepetçiler Kasrı’nda basının geniş katılım gösterdiği basın toplantısı yapıldı. Basın kiti olarak kampanya filmleri ve görsellerinin olduğu tanıtım CD’si, basın bülteni, kampanya broşürleri dağıtıldı. Kampanya tanıtımı için düzenlenen Basın Toplantısında; Mülteciler, Sokak Çocukları, Modern Yalnızlar, Yaşlılar, Yetimler konularına değinildi ve bunlarla ilgili hazırlanan kamu spotları gösterildi. Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Mehmet Görmez, toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

17 Kampanya Tanıtımı 3-Basın Toplantısı

18 Medya Analizi Basın Daveti
Kampanya ile ilgili 4 basın daveti servis edilmiştir; - Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın... Bu Ramazan ve Her Zaman / BASIN TOPLANTISI CANLI YAYIN FREKANS BİLGİLERİ / - Yaşadığımız çağın en büyük sorunlarından biri "Yalnızlık" / BASIN DAVETİ - Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın... Bu Ramazan ve Her Zaman / BASIN DAVETİ - Hiç Kimse, Kimsesiz Kalmasın; Bu Ramazan ve Her Zaman / BASIN DAVETİ :25:00

19 Medya Analizi Basın Bültenleri
Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan gelen bilgi notları ve yapılan gündem takipleri göz önünde bulundurularak 2 basın bülteni hazırlanarak basına servis edilmiştir; - Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Bu Ramazan ve Her Zaman!... / BASIN BÜLTENİ / VİDEO - Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Bu Ramazan ve Her Zaman!... / BASIN BÜLTENİ / VİDEO

20 Kampanya Tanıtımı 3-Basın Toplantısı
*Basın Toplantısına 23 farklı medya kuruluşundan toplam 28 medya mensubu katılmıştır. Kadir Metin Akbaş Kanal A Cumhur Çatkaya NTV Kübra Sönmezışık Yenişafak Özkan Arslan DHA Zeki Kentel Hurses Ahmet Dumanlı AA İsmail Açık Semerkand TV Onur Aksoy Haber Türk TV Mehmet Ali Can Zaman Gazetesi Mehmet Lüleci Yeni Medya Olgay Korkut ATV Ebru Doğan Kanal 24 Ahmet Bağış TVNET Önder Göl Ali Artmaz TRT uğur aslanhan AA Meryem Yapıcı Kanal 7 Murat Solak İHA Burak Karanfil TRT Haber Sümeyye Ertekin al Jazeera Turk Sultan Uçar Haber Türk Mete Yılmaz Akşam Mustafa Meydan Star Gazetesi Ferit Demirel Rudaw TV Yetkin Torlak Elif Kübra Suer İstanbul Ajansı Orhan Fırat CHA

21 Medya Analizi * İnterpress Analiz Servisi Verileri
Temel Göstergeler – Basın Konu Haber Adet Tiraj (Adet) StxCm Yaklaşık Reklam Eşdeğer( TL) Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın 164 24.125 TL Temel Göstergeler – TV Konu Haber Adet Süre/sn Yaklaşık Reklam Eşdeğer( TL) Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın 45 781 Temel Göstergeler - İnternet Konu Haber Adet Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın 213 * İnterpress Analiz Servisi Verileri

22 Medya Analizi Basın Yansımaları
Hiç Kimse Kimsesiz Kalmasın Ramazan Kampanyasına TV’lerde 45 haber, yazılı basında 164 haber, internet medyasında 213 haber olmak üzere toplamda 422 haber yansıması elde edildi. Habere yer veren başlıca kurumlar; Haber Türk, Star, Vatan, Milli Gazete, Vatan, Taraf, Yeni Akit, Yeni Şafak, Zaman, Güneş, Sabah, Türkiye, Akşam, Milliyet, TRT, A Haber, 360, NTV, Ülke TV, Haber Türk, TGRT Haber, Kanal 7, TV Net. * İnterpress Analiz Servisi Verileri

23 Medya Analizi Basın Yansımaları Vatan/26.06.2014 Yeni Akit /26.06.2014
Vatan/ Yeni Akit / Sabah / Habertürk/

24 Medya Analizi Basın Yansımaları Star/29.06.2014 Yeni Şafak /28.06.2014
Star/ Yeni Şafak / Akşam / Star / Türkiye /

25 Medya Analizi TV Yansımaları A Haber /26.06.2014 Kanal 24 /26.06.2014
A Haber / Kanal 24 / NTV /

26 Medya Analizi İnternet Yansımaları Haber7.com/25.06.2014
Haber7.com/ Stargazete.com/ Yenisafak.com.tr /

27 Kampanya Tanıtımı TV ve Radyo Kamu Spotları
TV ve radyolara kampanya spotlarının yer aldığı DVD’ler isme özel olarak genel yayın yönetmenlerine ve yayın müdürlerine gönderildi, aramalar ve kampanya hakkında bilgilendirmeler yapılarak yayınlanması desteklendi.

28 Yayınlanan Mecralar – TV
Kamu Spotu Yayın Raporu: 21 faklı ulusal TV kanalında 1230 kez yayınlandı Toplamda 747 dakika yayında kaldı * Nielsen Company Medya Yayıncılık Verileri

29 Yayınlanan Mecralar – TV
Kamu Spotu

30 Yayınlanan Mecralar – TV
Kamu Spotu

31 Yayınlanan Mecralar- Radyo
Kamu Spotu Kampanya radyo spotlarının yayınlanması için 72 farklı radyo kanalına gönderim yapılmıştır. Yayın Raporu: Takibi yapılan radyolarda, 50 kez yayınlandı, 40 dakika süre aldı.* Radyo: 2 radyo kanalı Toplam Yayın Sayısı: 50 *Nielsen Company Medya Yayıncılık Verileri *72 radyodan 35’inin takibi yapılabilmektedir.

32 Kampanya Tanıtımı İnternet Banner Çalışması
İnternet bannerları hazırlanarak gönüllülük esasına göre web sitelerinde yayınlanması sağlandı. 22 farklı ölçüde banner tasarımı yapıldı. 45 bin internet sitesinden 11 bin internet sitesinin iletişim bilgileri alındı. Hedef olarak belirlenen belediye, hastane, müftülük, emniyet, AVM, kaymakamlık siteleri listelenmiştir. 70 bin mail adresine ulaşılmıştır.

33 Yayınlanan Mecralar- İnternet
Banner Uygulamaları 553 farklı web sitesinde kampanya bannerları yayınlandı. 81 ile ulaşıldı. 58milyon 889 bin 553 kez gösterim sağlandı. 24bin 140 kez bannerlar kullanıcılar tarafından tıklanarak ramazan.diyanet.gov.tr sayfasına ulaşıldı. Türkiye haricinde 63 ülkeden, herhangi bir içerik aranırken kampanya bannerlarını görüntülendi. Ulusal haber siteleri, spor siteleri, gezi seyahat siteleri olmak üzere bir çok web sitesine aramalar yapılarak kampanya bilgileri aktarıldı.

34 Yayınlanan Mecralar- İnternet
Banner Uygulamaları 1008 ilçe müftülüğü arandı. Bu aramalar sonucunda 71 il müftülüğü ve 220 ilçe müftülüğünde yayınlar yapılmıştır. 14 belediye sitesinde banner yayınlanmıştır. Banner Gönderimi Yapılan Kurumlar: Medya Kuruluşları, AVM’ler, STK’lar, Kaymakamlıklar, Belediyeler, Kamu ve Özel Hastaneler, İl Müdürlükleri, Meslek birlikleri, Konsolosluklar, İl Müdürlükleri, Müftülükler, Tarım İlçe Müdürlükleri, İlçe Emniyet Müdürlükleri, İBB ve İştiraki kurumlar, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı, İstanbul internet medyası, çeşitli web siteleri.

35 Yayınlanan Mecralar- İnternet
Banner Uygulamaları Başlıca banner yayınlayan siteler İnternet Bannerları Türkiye sıralaması haber7.com 13 internethaber.com 19 haberturk.com 20 donanimhaber.com 21 haberler.com 29 mackolik.com 30 memurlar.net 72 filmiizle.tv 121 aksam.com.tr 156 f5haber.com 170 gazeteoku.com 329 haberinyeri.net 368 teknolojioku.com 399 canlidiziizleyin.com 432 61saat.com 438 merlininkazani.com 448 yenisafak.com.tr 34

36 Yayınlanan Mecralar- İnternet
Banner Uygulamaları Aksam.com.tr Donanimhaber.com Beykozmuftulugu.com

37 Kampanya Tanıtımı Sosyal Medya
6-7 saniyelik viral videolar, kampanyaya özel görseller ve özel hashtag çalışmaları yapılarak sosyal medya etkin bir şekilde kullanıldı.

38

39 Neler konuşuldu? Kullanıcılar en çok Diyanet, Ramazan, TRT, Sultanahmet ve kampanya virallerindeki kelimeleri kullandılar.

40 Kaç kişiye ulaşıldı? Kampanya çalışması toplamda 10 gün sürdü.
Kampanya ile ilgili toplamda 87 içerik paylaşıldı. Twitter’ın en bilinen hesapları ve fenomenleri katıldı. Paylaşılan içerikler etkileşim aldı. Kampanya toplamda (2.1 milyon) kişiye ulaştı. Kampanya mesajları (4.1 milyon) kere gösterildi. 10 GÜN 87 İÇERİK 3.179 ETKİLEŞİM ERİŞİM GÖSTERİM Açıklamalar İçerik: Yapılan paylaşımları ifade eder. Etkileşim: İçeriklerin aldığı yorum, beğeni, retweet ve favorilerini ifade eder. Erişim: İçeriklerin kaç kişiye ulaştığını ifade eder. Gösterim: İçeriklerin kaç kere gösterildiğini ifade eder.

41 Öne Çıkan İçerikler

42 Öne Çıkan İçerikler

43 Öne Çıkan İçerikler

44 Bu fotoğraflar yaklaşık 9.650 beğeni ve yorum aldı.
Instagram Katılımı Twitter’da başlayan kampanya bir başka popüler sosyal ağ olan Instagram’a sıçradı. Instagram’da #HiçKimseKimsesizKalmasın etiketiyle 337 adet fotoğraf paylaşıldı. Bu fotoğraflar yaklaşık beğeni ve yorum aldı.

45 Instagram Katılımı

46 Öne çıkan Instagram paylaşımları.
Instagram Katılımı Öne çıkan Instagram paylaşımları.

47 Sosyal Medya Sonuç #HiçKimseKimsesizKalmasın etiketi çalışmamız başlamadan önce sadece kişiye ulaşmışken yaptığımız çalışma neticesinde 2 milyondan fazla kişiye ulaşmıştır. Kampanya mesajları 4.1 milyon kez gösterilmiştir. Etiket doğal bir şekilde başka platformlara da sıçrayarak etkinliğini sürdürmüştür. İnsanlar yaptığımız çalışma ile birlikte “Ramazan” ile ilgili düşüncelerini paylaşmaya sevk edilmiştir. Başarılı bir çalışma ile ulaşılmak istenen hedefler gerçekleştirilmiştir.

48 Teşekkürler…


"DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları