Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZET KPL Adli Biyoloji Uzmanı Eğitim Modelinin İyi Uygulama Örneği Olarak Ulusal ve Uluslararası Ölçekte Karşılaştırılması Adli Biyoloji Uzmanı, diğer.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZET KPL Adli Biyoloji Uzmanı Eğitim Modelinin İyi Uygulama Örneği Olarak Ulusal ve Uluslararası Ölçekte Karşılaştırılması Adli Biyoloji Uzmanı, diğer."— Sunum transkripti:

1 ÖZET KPL Adli Biyoloji Uzmanı Eğitim Modelinin İyi Uygulama Örneği Olarak Ulusal ve Uluslararası Ölçekte Karşılaştırılması Adli Biyoloji Uzmanı, diğer adli bilim alanlarında olduğu gibi, adli makamlarca suç olayının çözümü için sorulan sorulara; bilimsel alanda kabul görmüş yöntem ve analiz metotları ile en kısa sürede ve tüm otoritelerce kabul görecek bilimsel gerçeklikler çerçevesinde cevap vermelidir. Suç olayının aydınlatılmasında ve suçluların tespitinde temel olacak incelemelerde görev alan adli biyoloji uzmanı; yaptığı çalışmaların bilimsel temellerini neden ve sonuç ilişkisi ile bilirken, çok kısa sürelerde, hızlı, yüksek güvenirlilikte çalışabilecek yetenekte ve elde ettiği sonuçları savunabilecek ifade ve iletişim becerisine sahip olmalıdır. Bu sebeple Adli biyoloji uzmanı yetiştirilirken; adaya alanı ile ilgili bilimsel gerçeklere hakimiyet, bu bilimsel verileri alanında kullanabilecek neden sonuç ilişkilerini oluşturabilme yetisi, analiz ve deneyleri yaparken zamanını verimli kullanma yeteneği ile çalışmaları bilim alanı dışında olan adli makamlara anlaşılır ve ikna edilebilir doğrular olarak aktarabilecek yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazandırılmalıdır. İngiltere ve ABD gibi ülkelerin aksine ülkemizde Adli Biyoloji uzmanı olabilmek için üniversitelerin biyoloji bölümlerinden lisans düzeyinde eğitim sahibi olma gerekliliği mevcuttur. Bu durum diğer ülkelerin aksine alanda çalışan uzmanlarımızın temel biyoloji bilimine hakim olmalarını sağlar. Oysaki diğer örnek verilen ülkelerde uzman adayı bilim dışından olabileceği için temel biyoloji eğitiminin de verilmesi gerekir. Bunun yanında temel biyoloji lisans eğitimi almış uzman adaylarının öğrendikleri bilimsel metodların adli biyoloji alanına nasıl adapte edildiklerini görmeleri için belirli bir süre bu alanda eğitimlerine devam etmeleri şarttır. Her ne kadar bu dönem usta çırak dönemi olarak görülse de eğitimin ustanın inisiyatifine bırakılmaması, planlı ve ölçülebilir olması sağlanmalıdır. Uzman adayının lisans eğitimi sonrasında başlayacağı ve uzman olmasına kadar geçecek süreçteki tüm faaliyeleri ölçülmelidir. Zira kişinin iyi bir uzman olup olamayacağı bu dönemdeki verileri ile doğru orantılıdır. Ölçüm sonuçlarında elde edilen veriler standartlar üzerinden değerlendirilmelidir. Değerlendirmenin standart ve objektif olması gerektiğinden, değerlendirme ölçütlerinin önceden belirlenerek yazılı hale getirilmesi önemlidir. Başarı durumu adayın ölçülen verileri dışında hiçbir idari, sosyal veya adayı değerlendirecek olanların kişisel tavır ve düşüncelerine bırakılmamalıdır. Bu sunuda 2007 yılından itibaren KPL laboratuvarlarında uygulanmaya başlanan Biyoloji Uzmanı Eğitim Modeli; ulusal (Diğer kurumlar) ve uluslararası (ENFSI, İnterpol raporları ve İngiltere, ABD ve benzeri diğer ülkeler) ölçekte karşılaştırmaları ve eğitim modelinin 2010 yılından itibaren alınan sonuçları da değerlendirilerek anlatılacaktır.

2 Forensic Biology Specialist’s Training October -2012 ANKARA

3 Graduate in Biology Vocational Retraining Postgraduate Education

4 TRAİNERS

5

6 SOURCE DOCUMENTS

7 Evaluation Forms

8 TRAINING SCHEME Employees Pre- assistant Period 6 Months Lab. Technics Period 18 Months Casework Period (Expert Surveillance) 6 Months Casework Period (Expert Supervision) 6 Months Expert Assistant TEST

9

10 NOMINATION

11 SUBJECTS Evidence Examination - Microscopic, - Macroscopic, - UV Light Source, - Presumptive Tests, - Confirmatory Tests, - Luminol, - Sampling, Quality Management System, Lab. Cleaning Procedures, Contamination Procedures, CLIMS. Trainer : Mentor Expert 1 Period : 6 Months GOALS Examination of evidences in accordance with; quality Management System, lab. Cleaning Procedures, contamination Procedures, CLIMS. CRITERION Test

12 Test Form : Practical Test Method: Examination of two (at least) different type of biological evidences in accordance with; quality Management System, lab. Cleaning Procedures, contamination Procedures, CLIMS.

13 Eğitici Süre SUBJECTS DNA Extraction PCR – Autosomal STR – Y STR – X STR – Mitochondrial Real Time PCR Electrophoresis – Autosomal STR – Y STR – X STR – Mitochondrial GOAL Perform all laboratory methods several times and learn about scientific principles of techniques. CRİTERİON Test Number / Period Attention Timing Care Procedures Trainer : Laboratory Chief Period : 18 Months

14 SUBJECTS Evidence Examination, DNA Profiling, Reporting. Trainer : Mentor Expert 2 Period : 6 Months GOALS Observing expert responsibility, Knowledge on typing methods, Knowledge on profiling, Report writing skills. CRİTERİON Attention Timing Care Experience

15 Trainer : Mentor Expert 3 Period : 6 Months SUBJECTS Caseworks GOALS Case responsibility CRİTERİON Timing Care Failures

16 Written TestFictitious CaseFictitious Failure 3 Stages

17

18 Thanks for your attention… ibrahimsemizoglu@yahoo.co.uk ibrahimsemizoglu@titck.gov.tr


"ÖZET KPL Adli Biyoloji Uzmanı Eğitim Modelinin İyi Uygulama Örneği Olarak Ulusal ve Uluslararası Ölçekte Karşılaştırılması Adli Biyoloji Uzmanı, diğer." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları