Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCevher Ergun Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
ÇOK KATMANLI ALGILAYICI VE GERİYE YAYILIM ALGORİTMASI İLE KONUŞMACI AYIRT ETME
Fırat Fehmi Aygün Aybars Moralı Dokuz Eylül Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
2
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Ana Hat Giriş Konuşmacı Tanıma Nasıl Ayırt Edilebilir Bayes Karar Ağaçları Yapay Sinir Ağları Girdi Sorunları Öznitelik Çıkarma MFCC MLP Yapay Sinir Ağları Eğitim Kümesi Değerlendirme Kümesi Deneyler Bitim Teşekkürler Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
3
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Giriş Konuşmacı Tanıma Konuşmacı Doğrulama Konuşmacı Ayırt Etme Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
4
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Konuşmacı Tanıma Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
5
Nasıl Ayırt Edilebilir ?
Arama Tam Eşleştirme NP-Complete Yaklaşık Çözüm Bayes Yapay Sinir Ağları Karar Ağaçları Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
6
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Bayes? + Başarım oranı yüksek Eğitim için ek süre yok Yerel en iyi noktaları yok - Yüksek işlem zamanı İstatistiksel -> Geniş çalışma kümesi Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
7
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Karar Ağaçları? + Hızlı Sınıflandırma Sonuç: Ağaç - Yerel En İyi Noktası Sorunu Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
8
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Yapay Sinir Ağları? + Hızlı Sınıflandırma Sonuç: Fonksiyon Yerel En İyi Noktası Sorunu Yok - Uzun Eğitim Süresi Çok Fazla Değişken Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
9
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Girdi Sorunları Girdi Boyu Değişken Girdi Verisi Eğitime Uygun Değil Çözüm : Öznitelik Çıkarma Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
10
Aşama 1 – Veri Toplama ve Eğitim
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
11
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Aşama 2 – Ayırt Etme Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
12
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Öznitelik Çıkarma MFCC DFT Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
13
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
MFCC Mel-Frequency Cepstrum Katsayıları, algı temelli sesi temsil eden katsayılardır. Fourier Dönüşümü veya Discrete Cosine Dönüşümü'nden türetilir. FFT/DCT ve MFCC arasındaki temel fark MFCC'de frekans bantları logaritmik olarak (Mel ölçüsünde) yerleşmiştir ve bu da insan ses sisteminin yanıtını bantları doğrusal olarak yerleşen FFT veya DCT'ye göre daha da yaklaştırır. Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
14
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
MLP Yapay Sinir Ağları 4 Katman 1 Giriş 1 Çıkış 2 Gizli Geriye Yayılım Algorithması HyperTansig Rastsal İlkleme Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
15
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Eğitim Kümesi 4 Konuşmacı Aybars Kürşat Begüm Fırat Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
16
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Eğitim Kümesi Konuşmacı başına 10 kelime Ad Adil Sektör Kızı Öp Vizör Kokoş Porsuk Öpücük Kuzen Yüzyıl Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
17
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Değerlendirme Kümesi Eğitim Kümesi Yeni Girdiler Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
18
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Deney 1 Adım : 1000 Ayırt Etme Oranı: %32,5 Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
19
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Deney 1 – Hata Grafiği Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
20
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Deney 2 Adım : 2000 Ayırt Etme Oranı: %45 Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
21
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Deney 2 – Hata Grafiği Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
22
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Deney 3 Adım : 5000 Ayırt Etme Oranı: %57,5 Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
23
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Deney 3 – Hata Grafiği Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
24
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Bitim Sonuç: Düşük başarım oranı? Nasıl geliştirilebilir: Adım sayısı Nöron sayıları Girdi Daha çok girdi Daha az gürültü; daha iyi kayıt ortamı Daha iyi örnek dağılımı Daha iyi öznitelik çıkarma Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
25
Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Teşekkürler Yöney nicemleme işlemlerindeki ve Malcom Slanley’in MFCC fonksiyonunu düzenlemedeki yardımlarından ötürü Dr. Emine Ekin’e teşekkür ederiz. Akademik Bilişim '07 Dumlupınar Üniversitesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.