Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMunir Dervis Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
SİZLER MÜKEMMEL ÖĞRETMENLERSİNİZ ACABA DAHA MÜKEMMEL OLABİLİRMİSİNİZ?
Hazırlayan: Urfi ÇELİK Psikolojik danışman
34
Evrende insan ne kadar küçük bir yaratık değil mi?
Herşeyi hesaplamaya kalkmayın, Zaman en değerli hazineniz, yapmak istediklerinizi geciktirmeyin, Bakış açınızı genişletin, Düşüncelerinizi genişletin, Bazı küçük şeyler canınızı sıkmasın, Sizin hazineniz hayatınız, hayatınızı dikkatli ve huzurlu yaşayın Daima her yeni günü mutlulukla karşılayın, güneş ışıklarına mutlulukla bakın.
35
“TANRI BİZE İKİ GÖZ, İKİ KULAK, BİR AGIZ VERMİŞTİR.” (ÇİN ATASÖZÜ)
Daha iyi görelim, daha iyi duyalım daha az konuşalım diye. DİNLEME: DİNLENİYOR OLMAK KARŞIDAKİ KİŞİYİ RAHATLATIR, İFADE EDİLEN SIKINTI OLMAKTAN ÇIKAR. LEBDEMEDEN LEBLEBİY ANLAMAK” BELKİ SİZİN ZEKİ OLDUĞUNUZU DÜŞÜNÜRLER AMA TAMAMINI DİNLEMEK ŞARTTIR. BELKİ DAH FARKLI BİRŞEY İFADE EDECEKTİR. CEVAP TASARLAMDAN DİNLEYİNİZ.( EMPATİ KURUN) “ BİR ADAMI YARGILAMADAN ÖNCE GÖKTEKİ AY 3 DEFA ESKİYENE KADAR ONUN AYAKKABILARIYLA DOLAŞIN. (KIZIL DERELİ ATTASÖZÜ)
36
BU DERSE KARŞI VAR OLAN DUYGULARINELER VE BAKIŞ AÇISI NASIL.
DİYELİMKİ, BİR ÖĞRENCİ MATEMATİK DERSİNDEN BAŞARISIZ BU KONUDA NELER YAPABİLİRİZ; ÖNCE ÇOCUĞA BU DERSE KARŞI VAROLANDUYGULARINI SORMALIYIZ: - KİTABI AÇIP BAKTIĞINDA NE HİSSEDİYOR?( MATEMATİK ZOR ANLAYAMAM ,SIKILIYORUM, BAŞARAMAM VB.) BU DERSE KARŞI VAR OLAN DUYGULARINELER VE BAKIŞ AÇISI NASIL. AMACIMIZ SADECE VERİ TOPLAMAK OLMALI, CEVAP HAZIRLAMAYA ÇALIŞMADAN SADECE DİNLEMELİYİZ. DİNLENİLMEK ÖĞRENCİYE DAHA RAHAT VE DAHA AYRINTILI İFADE OLANAĞI SAĞLAR. ÖĞRENCİ SÖZLÜYE KALKTI, SORULAN SORULARI BİLMEDİ 5 ÜZERİNDEN 1 ALDI. SIRASINA DÖNERKEN O ÖĞRENCİNİN O SINIFTA BİR HAVASI (KARİZMASI) BULUNDUĞUNDAN YERİNE GEÇENE KADAR DURUMUNU KURTARMAK İSTER MUZİP, KOMİK HAREKET VEYA SÖZLER KULLANARAK SINIFA BEN HALA SİZDEN MİYİM MESAJI VERMEYE ÇALIŞIR, SINIF GÜLEREK ONAYLAR SEN HALA BİZDENSİN MESAJINI İLETİR.
37
BU SAYEDE İKİTARAF BİRİBİRİYLE EMPATİ KURMUŞ OLUR.
ÖĞRETMEN KENDİNİ ÖĞRENCİNİN YERİNE ÖĞRENCİDE ÖĞRETMENİN YERİNE KOYMALIDIR. ÖĞRETMEN ÖĞRENCİNİN DÜZEYİNE İNMELİ BEN ÖĞRENCİ OLSAM ÖĞRETMEN BANA BU DERSİ NASIL ANLATSINI İSTERDİM DİYE KENDİNE SOMALIDIR. ÖĞRENCİDE KENDİNİ ÖĞRETMENİN YERİNE KOYMALIDIR.( BUNUN İÇİN ÖĞRENCİYE BİR KONU VERİLİP SINIFA ANLATTIRILMALLIDIR. BU SAYEDE İKİTARAF BİRİBİRİYLE EMPATİ KURMUŞ OLUR. EMPATİ TEK TARAFLI OLSA BİLE KİŞİ RAHATLAR VE STRESİ AZALIR.
38
KENDİMİZ TANIMADAN KARŞIDAKİNİ TANIYAMAYIZ
SENDİLİ ŞUÇLAYICI İFADELER İÇERİR TÜM KİŞİLİĞİNİ HEDEFALIR BENLİĞİNİ YARA ALIR KENDİNİ DEĞERSİZ HİSSEDER BAŞARMAK İÇİN ÇABAB HARCAMAZ İLETİŞİM KOPAR BENDİLİ DUYGU PAYLAŞIMI SAĞLANIR SADECE YAPTIĞI DAVRANIŞ ELEŞTİRİLİR. BENLİK KORUNMUŞ OLUR KENDİNİ DEĞERLİ HİSSEDER İLETİŞİM DAHA GÜÇLÜ HALE GELİR SEN DİLİNDE KAFA KAFAYA İLETİŞİM- BEN DİLİNDE KALP KALBE İŞLETİŞİM VARDIR.
39
DİYELİM Kİ; ÇOCUĞUNUZ ÜTÜSÜZ PANTOLONLA OKULA GİTTİ (SEN DİLİ) :SEN ÇOK SORUMSUZ BİR ÇOCUKSUN ÜTÜLEDİĞİM PANTOLONU GİYMEYİP ÜTÜSÜZ PANTOLONU GİYİNDİN. (BEN DİLİ) : ÜTÜSÜZ PANTOLONLA OKULA GİTMEN BENİ RAHATSIZ EDİYOR, ÇÜNKÜ İNSANLAR BENİM SENİNLE YETERİNCE İLGİLENMEDİĞİMİ DÜŞÜNÜRLER
40
İLİŞKİLERİMİZDE DAİMA BEN DUYGUSU KULLANIP İLİŞKİLERİMİZ ESNEK HALE GETİRMELİYİZ !
Örneğin; trende giderken, bir baba, 3 evladıyla oturup, sürekli ağlayan çocuklarına hiç, susun, demeden yolculuğa devam ettiğinde ; siz ona ne gamsız adam, diyebilirsiniz. Ama sorsanız, onlar hastaneden geliyorlardır ve bir saat önce çocukların anneleri ölmüştür ve eve dönüyorlardır.
41
FELAKET SENORYOSU YAZMAK;
“KALBİMİZ DOLDURAN DUYGULAR ÇOĞUNLUKLA KALLBİMİZDE KALIR.” (BEHÇET NECATİGİL) BİZ İNSANLAR GENELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIMIZI RAHATÇA İFADE EDERİZ AMA OLUMLU DUGULARIMIZI RAHATÇA İFADE EDEMEYİZ( ÇOCUĞUMU SEVERSEM ŞIMARIR, HAYIR TUTARSIZ VE İLKESİZ SEVERSEN ŞIMARIR. OLUMSUZ DUYGULARIMIZIN ( KORKU,ENDİŞE,ELEŞTİRİ VB.)FARKINA VARIRSAK BUNLARI BİZ YÖNETİRİZ YOKSA BU DUYGULAR BİZİ YÖNETİR. FELAKET SENORYOSU YAZMAK; ÇOCUK ÇIPLAK AYAKLA DOLAŞIP YERE BASTIĞINDA HEMEN HASTALANACAĞINI,YATAKLARA DÜŞECEĞİNİ,ZATURRE OLACAĞINI DÜŞÜNÜRÜZ. OYSA HİÇBİR ÇOCUK BİRKAÇ DAKİKA BETONDA ÇIPLAK AYAKALA DOLAŞTI DİYE ZATURRE OLMAZ ENAZINDAN TIPBEN BÖYLE ABARTILI OLDUĞUMUZU DÜŞÜNMEK BİZİ RAHATLATIR.
42
“ÇOCUĞUNUZ ELEŞTİRİLDİ DİYE TÜM KİŞİLİĞİMİZ ELEŞTİRİLMEZ”
TERCİH YAPMA HAKKI; MİSAFİRLİĞE GİTTİK ÇOCUK KENDİNE UZATILAN ŞEKER TABAĞINDAN 5 TANE ŞEKER BİRDEN ALI VERDİ ,AİLE HEMEN; “EVDE HİÇ BÖYLE BİRŞEY YAPMAZDI .”DİYE SAVUNMAYA GEÇER BİZLER KENDİMİZİ BİR BÜTÜN OLARAK ALIRIZ( ÇOCUĞUMUZ, EŞİMİZ,ÖĞRENCİMİZ ,TUTTUĞUMUZ TAKIM,YAZDIĞIMIZ RAPOR,OKULUMUZ ,İŞ YERİNİZ VB.) ÇOCUK BİRKAÇ ŞEKER ALINCA EKSİ ALIR BİZLER ANNE BABA OLARAK AYNI EKSİYİ ALDIĞIMIZI DÜŞÜNÜRÜZ, “ÇOCUĞUNUZ ELEŞTİRİLDİ DİYE TÜM KİŞİLİĞİMİZ ELEŞTİRİLMEZ”
43
Okulda ve sınıf da öğrencilere uyacakları kurallar hakkında bilgi vermemize rağmen yinede bu kurallara uymuyorlar ne yapmalıyız?
44
Ne yapmaları ve ne yapmamaları konusunda öğrencileri uyarmak doğru bir davranış değildir.
AMAÇ DÜŞÜNEN İNSAN YETİŞTİRMEK OLMALIDIR. Davranışların olası sonuçları üzerinde onları düşündürmek gerekir. Soru sorun ; sen böyle davranınca arkadaşların ne hisseder,ben ne hissederim, böyle davranınca sonuç ne olur diye sorarak düşünmesini sağlayın. Israrla bu ilkeyi kullanmalıyız. Bizler her zaman öğrencilerimizle ve birbirimizle sorunlar yaşarız ama sorunları hep biz çözmeliyiz, branş ne olursa olsun sorunlu kişileri bir yerlere gönderip başından savmak yerine kendimiz çözmeliyiz.
45
Önce anne baba, sonra öğretmen,arkadaşlar ve diğer büyükler .
Sorun çözme becerisi tüm öğretmenlerde bulunmalıdır. Hiç kimse olumsuz bir şeyler yaşamak istemez aynı amaç için uğraşıyoruz amacımız aynı yarış yok( veli ,öğretmen, idareci) ne yapabiliriz diye bakmalıyız yani olaylara nasıl baktığımız önemlidir. Biz öğretmenler çocuklarımız için EPİSTEM otoriteyiz (akıl hocasıyız), epistem otorite öznel olarak doğruya inanmak anlamına gelir. Önce anne baba, sonra öğretmen,arkadaşlar ve diğer büyükler . Yaş ilerledikçe EPİSTEM OTOTRİTE çeşitlenir. ( giyim, sağlık, siyasi görüş vb.)
46
SINIFIN BİR İKLİMİ OLMALIDIR;
SINIF ORTAMI SINIF YOĞUN ETKİLİŞİMİN OLDUĞU BİR ALANDIR. BU ALANDA BAZI ÖĞRENCİLER KENDİLERİNİ İFADE ETMEDEN VAR OLUR, BAZI ÖĞRENCİLER İSE TAMAMEN KENDİLERİNİ İFADE EDERLER. SINIFIN BİR İKLİMİ OLMALIDIR; HER ÖĞRENCİ FARKLI BİR İNSAN VE HEPSİ ÖĞRENMEK İSTER “ BİR GÜN YAVRU DEVE ANNESİNE SORAR ANNE BİZİM NEDEN HÖRGÜCÜMÜZ VAR, ANNE DEVE ;- ÇÖL KOŞULLARINDA SUSUZ KALMAYALIMDİYE YAVRU DEVE;- PEKİ BİZİM BOYNUMUZ NEDEN UZUN ANNE DEVE ;- İLERDEKİ TEHLİKLELRİ RAHATÇA GÖRELİM DİYE YAVRU DEVE;- PEKİ O HALDE BİZİM HAYVANAT BAHÇESİNDE İŞİMİZ NE….?
47
SINIFTA SES YOK, BU NORMAL BİR DURUM DEĞİLDİR.
SINIFTA HEM TÜM ÖĞRENCİLER KİŞİLİKLERİNİ ORTAYA KOYABİLSİNLER HEMDE DİSİPLİN OLSUN (OTOKONTROL) SINIFTA SES YOK, BU NORMAL BİR DURUM DEĞİLDİR. DERS İŞLERKEN UYULMASI GEREKEN KURALLARI ,BU KURALLARIN NEDEN GEREKLİ OLDUĞUNU, TÜM ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE BELİRLEMEK GEREKİR.
48
SAĞLIKLI SINIF ORTAMINDA ÖĞRETMENİN ROLÜ NE OLMALIDIR?
49
OLUMLU DÜŞÜNÜN ÖĞRENMEYİ SEVDİRİN HER BİREY FARKLI ÖĞRENİR(FARKLI YÖNTEM KULLANIN) ÇOK ZEKA KURAMINI GÖZ ARDI ETMEYİN ÖĞRETMEN ORKESTRA ŞEFİDİR(MAESTRO) BİLGİ OTORİTESİ ÖĞRETMEN OLMALIDIR. ÖĞRENCİ ÖĞRETMENE GÜVENMELİDİR.(BİLGİ) KATILIM SAĞLANMALIDIR.(ÖĞRENCİNİN KATILACAĞI KONULARI SEÇMESİ SAĞLANMALIDIR.) PERFORMANS ÖNEMLİ DEĞİL ÇABA ÖNEMLİDİR.(AYAĞINI YANLIŞ AYAKKABIYA SOKAN ÇOCUĞU ALKIŞLAYIN,YENİ ŞEYLER DENEMESİ VE ÖĞRENMESİ İÇİN CESARETLENDİRİN) OKUYAN ÖĞRETMEN OLUN. ÇOCUKLARLA BÜTÜNLEŞİP ONLARI TANIYIN( ÇOKLU ZEKA)
50
DÜZENLİ DERS VE ÖDEV İÇİN ÖĞRETMEN NE YAPMALIDIR?
51
VERİLEN ÖDEVİN HACMİ İÇERİĞİ ÖNEMLİDİR.
ÖĞRENİLENLERİ PEKİŞTİRMELİDİR. ARAŞTIRMAYA YÖNLENDİRMELİDİR. HANGİ YAŞ VA HANGİ SEVİYEDE OLURASA OLSUN ÇOCUĞUN BAŞARISINA YARDIM ETMELİDİR. SOYUT DÜŞÜNMEYE İTMELİDİR. YENİ KONUYA HAZIRLIK NİTELİĞİ TAŞIMALIDIR. 8 YAŞINA KADAR GÜNDE BİR SAAT ,8 YAŞINDAN SONRADA 2 SAATİ AŞMAMALIDIR. ÖDEV HER ÖGRENCİ İÇİN FARKLI VERİLMELİDİR.( BİREYSEL FARKLAR – ÖĞRENME DURUMU)
52
ERGENLİK DÖNEMİ: HIZLI GELİŞME DÖNEMİDİR.
ELİM KOLUM BİYİYYOR AMA İÇİMDEDE BİRŞEYLER DEĞİŞİYOR. CİNSEL OLGUNLAŞMA SÖZ KONUSUDUR.( 0-2 YAŞ DÖNEMİ ERGENLİKTE KENDİNİ TAMAMLAR) KARARSIZ ,DENGESİZ,AŞIRI DUYARLIDIR. KARŞI KOYAR AMA DESTEGEDE İHTİYACI VARDIR. BAĞAMSIZLIĞI TAM OLARAK YAŞAMAK İSTER. BUNALIMLAR YAŞAR, DEPRESYONA GİRER ARKADAŞLAR BİRİNCİ PLANDADIR. KABUL VE ONAY İSTER( KABUL GRUBU ARKADAŞLARDIR.) ÖĞRETMENLER OLARAK ASLA BU YAŞTAKİ ÇOCUKLARI ARKADAŞLARININ YANINDA ELEŞTİRMEYİN(ÖZELLİKLE KARŞI CİNS) DUYGU ORTAKLIĞI KURUN ( ONU ANLADIĞINIZI HİSSETTİRİN)
53
SINIF VE ÖĞRENCİ DÜZEYİNDE
BAŞARISIZLIK NASIL AŞILMALIDIR?
54
BAŞARI; BİREYİN KENDİSİYLE VE ÇEVRESİYLE UYUMLU YAŞAYA BİLMESİ, KENDİNİ GERÇEKLERŞTİRMEK İÇİN BELİRLEDİĞİ HEDEFLERE ULAŞIRKEN GÖSTERDİĞİ ÇABALARDAN OLUMLU SONUÇLAR ALMASIDIR. BAŞARISIZLIK:OKUL BAŞARISI İLE POTANSİYEL GÜÇLERİ ARASINDAKİ FARK BAŞARISIZLIK OLARAK ADLANDIRILIR. BAŞARIDA ÖLÇÜ BAŞKSI DEĞİL BİREYİN KENDİSİDİR ( ÇOCUĞUN DÜNÜ İLE BUGÜNU ARASINDAKİ FARK OLUMLU İSE BİREY BAŞARILIDIR.)
55
BAŞARISIZLIKTA YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR?
56
NEDENLER ARAŞTIRILMALI,
AİLE ÖN KOŞULDUR, AİLE İLE ÇOK İYİ İŞBİRLİĞİ KURULMALIDIR. ÇITAYI DOĞRU YERE KOYMALI( YETENEK, İLGİ, KAPASİTE ÖLÇÜSÜNDE EN İYİ YER BELİRLENMEDİR.) ÇITA ÇOK YÜKSEK İSE ÇOCUK DE MORALİZE OLUR. BAZEN AİLENİN VE ÖĞRETMENİN BEKLENTİSİ YÜKSEKTİR ( 100 ALAN ÇOCUĞA NEDEN 101 ALMADIN DİYE SORARIZ) ÇOCUKLA İLETİŞİM KURARAK ÖZ GÜVEN PEKİŞTİRİLMELİDİR. TERS GİDEN DURUMLAR KONTROL ALTINA ALINMALIDIR. BAŞARILI OLDUĞU DERSLER ÖVGÜYLE KARŞILANMALIDIR Kİ DİĞER DERSLERE MOTİVASYON SAĞLANA BİLSİN. ÇOCUĞU İYİ TANIMAK GEREKİR. EN İYİ BİLEN SİZ SİNİZ ÇOCUĞU YAKINDA TANIYAN VE ÖĞRETME YOLLARINI EN İYİ SİZ BİLİYORSUNUZ KENDİNİZ ASLA KÜÇÜK DÜŞÜRMEYİN.(UNUTMAYIN; DOKTORUN REÇETESİ NE İSE SİZİNKİDE O) VELİYİ İKNAEDİN.
57
ARKADAŞ İLİŞKİSİ, DERS ÇALIŞMA İSTEGİNİN KAYBOLMSI:
10 YAŞINA KADAR DERS ÇALIŞAN VE DERS GÖREV KABUL EDEN ÇOCUK BU YAŞTAN SONRA ENERJİSİNİ FARKLI ALANLARA YÖNLENDİRİR.( KARŞI CİNS,MÜZİK,SPOR VB.) GEÇİCİ DÖNEME BAĞLI BİR SONUÇTUR. ARKADAŞ KENDİSİNİ KIYASLAYABİLECEĞİ VE DEĞERLENDİRDİĞİ EN ÖNEMLİ ÖLÇÜTTÜR. (AYNADIR) ARKADAŞ STANDARLARI ÖNEMLİDİR. POPÜLER ÖĞRENCİLERİ POPÜLER OLMAYAN ÖĞRENCİLERİN GRUPLARINA KATIN. BİRİBİRLERİYLE ARKADAŞ OLMALARINI SAĞLAYIN. YÜKSEK BENLİK SAYGISI OLUŞTURUN 10 YAŞINDAN SONRA ÇOCUĞUN SAÇININ, GÖZÜNÜN, KRAVATININ VB. BEĞENİLMESİ( ÖZELLİKLE KARŞI CİNS ÖZEL BİR ÖNEM TAŞIR.
58
ETKİLİ SUNUM; BİR TOPLULUĞA OLAYLARI AKTARMA BİÇİMİDİR.
İNANDIRMAK AMACI İÇERİR. ÖĞRENCİLERLE VE AİLELELRLE NASIL SUNUM YAPILIR: GEÇMİŞ YAŞANTILAR KENDİMİZİ İFADE ETMEMİZİ ENGELLER KENDİNİZE KARŞI AÇIK VE DÜRÜSÜT OLUN GÜÇLÜ YANLARINIZIN FARKINA VARIN SORULARA HAZIRLIKLI OLUN GERİLİMİNİZİ AZALTIN DOĞAL OLUN GÖZ TEMASI KURUN ESPİRİ YAPIN GÜLÜMSEYİN SUNUMU YAPARKEN ALICILARI GÖZDEN KAÇIRMAYIN BU SAYEDE FARKLI YOLLAR DENER SIKILANLARI OLAYA KATARSINIZ
59
DİNLEYİCİ (ALICI): MESAJI KENDİNE GÖRE(DEGERLERİ,İNANÇLARIVB.) YORUMLAR KULLANILACAK TEKNİKLER: KONUYU YENİDEN ANLATMA ÖRNEKLER BAŞ VURMA DUYGULARI YANSITMA ÖZETLEME GÖRSEL VE İŞİTSEL ÖALZEME KULLANMA(TEPEGÖZ,TELEVİZYON,SLAYT GÖSTERİEİ VB.) HEDEF KİTLEYE SESLENİŞ TARZI: SES HAÇMİ; EN ÖNDEKİ RAHATSIZ OLMAYACAK ,EN ARKADAKİ RAHATÇA DUYACAK. KONUŞMA HIZI; DAKİKADA SÖZCÜK . SES KALİTESİ: DURU BİR SES TELEFFUZ(İFADE); İYİ BİR TÜRKÇE İYİ BİR TONLAMA
60
EN ETKİLİ SUNUM SOHBET TARZI SUNUMDUR.
BİR YANDAN SINIFTAKİLER İZLENİRKEN BİR YANDAN TEKRARLAR VE AÇIKLAMALAR YAPILMALIDIR. GÖZ TEMASI DERSİN BAŞINDAN SONUNA KADAR SÜRDÜRÜLMELİDİR( 1 SAAİLE 45 DK. GÖZ TEMASI)
61
ETKİLİ BİR SUNUM İÇİN NELER YAPILAMALI, NELERE DİKKET EDİLMELİ:
HEDEF SAPTANMALI İÇERİK OLUŞTURULMALI AKTARIMDA ESNEK BİR YOL İZLENİLMELİ KARŞILAŞILABİLECEK PROBLEMLER ÖNCEDEN BELİRLENMELİ ÖNCE YAZILI HALE GETİRİLMELİ SONRA DENENMELİDİR. GÜNCEL VE AKICI BİR DİL KULLANILMALI YABANCI SÖZCÜKLERDEN KAÇINILMALI BAĞLAÇLARA DİKKAT EDİLMELİ KISA CÜMLELELR KULLANILMALI NEFES ONA GÖRE AYARLANMALI( BU KONUŞMAYA AKICILIK KATAR) YAPILAN BİR ARAŞTIRMA SONUCUNDA; SUNUMLARA EN ÖNEMLİ ÜÇ ÖGE , SAYGI,DÜRÜSTLÜK VE ADALETTİR.
62
BEDEN DİLİ: İLK ARAŞTIRAN DARVİNDİR.DAHA SONRA YAPILAN ARAŞTIRMALARDA 1 MİLYON HAREKET VE İŞARET TESPİT EDİLMİŞTİR. SÖZ + SES +BEDEN = İLERTİŞİMDE MESAJIN TOPLAM ETKİSİ SİZCE BU ÜÇ ÖGENİN İLETİŞİMDE YÜZDELİK ORANLARI NELERDİR? SÖZ- SÖZCÜKLER SES- SES TONUNUN ALÇALMASI YÜKSELMESİ ,KALİTESİ BEDEN- SÖZEL OLMAYAN GÖRÜNTÜYE DAYALI DİL. BİR CÜMLE YAKLAŞIK 2,5 SANİYEDE SÖYLENİR.
63
BİR MESAJIN ANLAŞILMSINDA ;
SÖZ % 7 , SES% 38, BEDEN %55 ORANINDA ETKİLİ OLUR. BEN ONUN İYİ BİRİ OLDUĞUNU GÖRÜNCE ANLADIM. İLK GÖRÜŞTE AŞK BANA PEK GÜVEN VERMEDİ AKILLI BİRİSİNE BENZİYOR ÇOK SICAK BİRİSİ EFENDİ BİRİNE BENZİYOR VB. SÖZLER GÜNLÜK YAŞAMDA BEDEN DİLİNİN NE KADAR ETKİLİ OLDUĞUNU ORTAYA KOYAR.
64
SEZGİ: SEZGİLERİMİZ DAHA ÇOK KARŞIDAKİNİN BEDEN DİLELİNDEN ALDIĞIMIZ MESAJLARA GÖRE OLUR. NEDEN BİR ŞEYLER İÇİMİZE DOĞAR YADA BİZE ÖYLE GELİR? HEPSİ BEDENİN ETKİSİDİR. KADINLARIN SEZGİLERİ ERKEKLERDEN DAHA GÜÇLÜDÜR,ÇÜNKÜ ONLAR AYRINTILARA DAHA FAZLA ÖNEM VERİRLER VE AYRITILARDA GİZLİ OLAN MESAJLARI YORUMLAYARAK DOĞRU TAHMİNLERDE BULUNUR.
65
İLETİŞİMDE ALANLAR: TÜM CANLILARIN İLETİŞİMDE KENDİLERİNE GÖRE BELİRLEDİKLERİ ALANLAR VARDIR. HER CANLI BİR TAKIM İŞARETLER ,KOKULAR VB. KULLANARAK KENDİNE BİR ALAN BELİRLER. ALANLARIN KENDİNE ÖZGÜ BİR DİLİ VARDIR. KALABALIK BİR ORTAMA GİRDİĞİMİZDE YANIMIZDAKİNİ ( ÇOCUK,EŞ,SEVGİLİ) KORUMAYA ALIRIZ. EVDE TELEVİZYONU HEP AYNI KOLTUKTA İZLEMEK. EŞ YALARIMIZA ÖZEL ÖNEM VERMEMİZ, YANIMIZDA DURMASINA DİKKAT ETMEMİZ SAHİP OLDUĞUMUZ ALANI ÇİZME ÇABASINDAN KAYNAKLANIR. KOLTUĞUMUZA BİR BAŞKASININ OTURMASI,EŞYALARIMIZI BİZDEN BAŞKSININ KULLANILMASI GİBİ ALANIMIZA İSTEGİMİZ DIŞINDA MÜDAHALE EDİLMESİ BİZİ RAHATSIZ EDER. PEKİ BU ALANLAR NASIL BELİRLENMEKTEDİR?
66
ÇEVRENİZDEKİ ALANLAR 4 GRUPTA TOPLANIR:
ÖZEL ALAN: 45 CM ALANI İFADE EDER. YANLIZCA BİZİ AİT OLAN YERİ VE ONUN SINIRINI BELİRLER. EŞ, ÇOCUK,DOST DIŞINDA BİRİ GİRDİĞİNDE RAHATSIZ OLURUZ HATTA SINIR AŞAN KİŞİYE KARŞI SALDIRGAN TAVIRLARSERGİLERİZ.DOĞRU BİR İLETİŞİM İÇİN BAŞKASININ ÖZLE ALANINA GİRMEMEK GEREKİR. KİŞİSEL ALAN: 45 CM- 125 CM ARASINI İFADE EDER. BU ALANA AİLE AKRABA VE ARKADAŞLARIN GİRMESİNE İZİN VERİRİZ. SOSYAL ALAN: 125CM -360 CM ALANI KAPSAR . İŞYERİ, DAVET,TOPLANTI VS. ALANLARINI İFADE EDER. GENEL ALAN: 360 CM DEN SONRASINI İFDE EDER. DURAK İSTASYON GİBİ TOPLUMA AÇIK ALANLARDIR. BU ALANLARA SAYGILI OLMAK SÜRDÜRE BİLECEK İLETİŞİM İÇİN BÜYÜK ÖNEM TAŞIR.
67
DOKUNMAK: BEDENSEL DOKUNUŞ İNSANI RAHATLATIR.
“ SEVMEK DOKUNMAKTIR.” ( W.REİCH) DOĞUMDAN ÖLÜME KADAR HER İNSAN BEDENSEL DOKUNUŞA İHTİYAÇ DUYAR. BEBEKLERİN GELİŞİMİ BU TEMELE DAYANMAKTADIR. DOĞALLIK VE İÇTENLİK UZATILAN BİR EL, SARILMA VE ÖPÜŞME İLE İFADE EDİLİR VEYA KARŞIMIZDAKİNE ÖYLE BİR MESAJ VERİRİZ. DOKUNMADA DOZ İYİ AYARLANMALI İLİŞKİDE BULUNDUĞUMUZ KİŞİNİN ÖZEL ALANINA SAYGI GÖSTERİLMELİDİR. DURUŞ YÖNÜNÜZ İLGİ ALANINIZI BELİRLER. BİR BİRİLERİNE DÖNÜK KONUŞAN İKİ KİŞİ GÖRDÜĞÜNÜZDE ONLARIN YANINA SAKIN YAKLAŞMAYIN. ÇÜNKÜ ONLAR ÖZEL ŞEYLER KONUŞUYORLAR. MERKEZ AÇILARI İZİN VERİYORSA YANLARINA GİDEBİLİRSİNİZ.
68
BEDEN DİLİNDE GÖZLER , ELLER ,KOLLAR VE YÜZ ETKİLİDİR.
GÖZLER: RUH HALİMİZ DIŞA YANSITTIĞI GİBİ BAŞKASININ RUH HALİNİDE ALGILAMAMIZI SAĞLAR.( ÜZÜNTÜ ,SEVİNÇ, KIZGINLIK VB.) KONUYU ANLAYIP ANLAMADIKLARI GÖZLERİNDEN ANLAŞILIR. EN ETKİLİ ANLATIM YOLU AYAKTA YAPILANIDIR. TABİ ANLATIM TEPEGÖZ,BİLGİSAYAR VB. KULLANILARAK YAPILMALIDIR. ELLER: KONUŞMAYA VURGU VE CANLLIK KATAR, KELİMELR VE CÜMLELER ELLERLE DESTEKLENMELİDİR.ELLERİNİZİ SAKLAMAYIN EÇIK OLAN ELLER DİNLEYİCİDEN GELEN HER SORUYA AÇIK OLDUĞUNUZ ANLAMINI TAŞIR. KOLLAR: BEDENE YAPIŞTIRMADAN ÖZGÜRCE KULLANIN,KOLLARI ÖZGÜRCE KULLANAN KİŞİ KENDİNE GÜVENEN KİŞİDİR. YÜZ: YÜZÜNÜZ DUYGULARINIZI YANSITIR. SÖZLÜ MANLATIM YÜZ İFADESİYLE GÜÇLENDİRİLMELİDİR.BAŞINIZ DİK OLAMLIDIR.
69
“İYİ BİR ANLATICI OLMAK İYİBİR DİNLEYİCİ OLMAKTAN GEÇER.”
İNSANLARIN BİR KONUYU DİKKATLİ DİNLEME SINIRI DK.DIR BU NEDENLE ANLATIM DAKİKALARA GÖRE AYARLANMALIDIR. İZLEYİCİNİN SIKILDIĞINI ANLADIĞINIZDA MİZAHA BAŞ VURUN. KULLANACAĞINIZ METARYELLERİ SUNUM 12 İLE 20 Cİ DAKİKALARINA YERLEŞTİRİN. DIŞ GÖRÜNÜŞÜNÜZE DİKKAT EDİN,SİZE SAYGI VE GÜVEN SAĞLAR. SİZİ GÖREBİLECEKLERİ BİR YERDE VE DİK DURUN. DİNLEYİCİLERİN TÜMÜNE GÖZ TEMASI İLE YAKLAŞMAYA ÇALIŞIN( HER KESE ANLATIYORUM) KENDİNİZE GÜVENİN . “İYİ BİR ANLATICI OLMAK İYİBİR DİNLEYİCİ OLMAKTAN GEÇER.”
70
Hava alanında aktarma yapmak isteyen yaslı bir hanim, uçağının 2 saat gecikmeli olduğunu öğrenince, dergiler ve bir kutu kurabiye alarak bekleme salonuna geçmiş. Yanında ki sehpaya da dergileri ve kurabiye kutusunu bırakarak, okumaya dalmış. Bir ara bakmış ki, yanındaki koltuğu oturan bir adam, sehpadaki kurabiye paketini açıyor ve de yemeye başlıyor. Kurabiyelerin kendisine ait olduğunu hissettirmek isteyen kadın, adama dik dik bakmış. Hatta cani o an istemediği halde, kutudan bir kurabiyeyi ağzına atmış. Her halde kurabiyelerin sahibinin kim olduğunu artik anlamıştır diye düşünürken, adam bir tane daha ağzı na atmaz mi. Hemen kadın da bir tane daha atmış ve bir yarışma başlamış, adam bir tane, kadın bir tane. Sonuçta kutuda tek kurabiye kalmış, adam onu hızlıca kaparak ortadan bölmüş ve gülerek kadına ikram etmiş. O sırada, kadının uçağının alana indiği anonsu duyulmuş ve işlemler için kadın bankoya gitmiş. Pasaportunu çıkartmak için çantasını açtığında, ne görsün ; KENDI KURABIYE PAKETI, HIÇ AÇILMAMIS OLARAK ÇANTASINDA DURMUYOR MU ! MEGER, ADAMIN KURABIYESINI YIYORMUS.
71
Başkalarının düşünce ve davranışları hakkında hüküm verirken, elimizdeki veriler çoğu zaman yeterli olmuyor. Davranışların nedenini bilmeden çok yanlış yargılara varabiliyoruz. Covey bu örnekleri ; ayni enformasyona farklı bakış, bizim davranışlarımızı belirler, diye özetliyor. Buradan yola çıkarak çözemediğimiz sorunlar için, paradigma (zihin haritasi) değiştirmenin gereğini vurguluyor.
72
Einstein‘ in bir sözünü anımsatıyor :
Karşılaştığınız sorunları, o sorunları yarattığınız düşünce düzleminde kalarak çözemezsiniz.
73
İYİ BİR ÖĞRENCİ OLMAKTAN GEÇER…
İYİ BİR ÖĞRETMEN OLMAK İYİ BİR ÖĞRENCİ OLMAKTAN GEÇER… SABRINIZ VE İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.