Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
AMAÇ FIAT’ın ticari araç segmentinde van, kamyonet ve minibüs kategorilerinde rekabet eden önemli oyuncusu Ducato’nun ürün gamı tamamıyla yenileniyordu. Ducato’nun her ihtiyaca yönelik ürün gamı fonksiyonel özellikleri itibarıyla kategori içinde pek çok ‘en’i barındırıyordu: · Sınıfının en düşük yakıt tüketimi · Sınıfının en yüksek taşıma kapasitesi · Sınıfının en geniş yükleme bölümü · 7” dokunmatik ekranlı multimedya sistemi · Sınıfının en ileri güvenlik donanımı Ducato kategorideki en yakın rakibine göre bilinirlik ve tercih skorlarında daha gerideydi. İnsanların çoğu satın alım yaparken tercih listesine sadece rakibi koyuyordu. Dolayısıyla Hedef kitlenin Ducato’yu satın alım için daha çok göz önünde bulundurmaları için Ducato’nun bu önemli üstünlükleri tüketiciye anlatılırken bilinirliğinin de artırılması amaçlandı. HEDEF KİTLE Ticaretle uğraşanlar
2
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
ÇÖZÜM Ducato’nun rakibe karşı üstün olan özelliklerini, özellikle de kategori için karar aşamasında kritik önem taşıyan yakıt ekonomisi ve taşıma kapasitesini ön plana çıkarıldı (Az yakar, çok taşır). Filmde esprili bir ses tonu kullanılarak “Pişmanlar Korosu’’ fikrigeliştirildi. Ducato hedef kitlesi içinde yer alan manav, kasap, ticari filo sahibi ve servis şoförü gibi mesleklerden bir grup insanı bir araya getirildi ve onların Ducato almadıkları için duydukları pişmanlık akılda kalıcı bir jingle ile işlendi.
3
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
SONUÇ Filmin de etkisiyle satışlar beklentilerinin çok üzerine gerçekleşti ve yayının planlanandan çok daha erken durdurulması zorunda kalındı. Bağımsız araştırma kuruluşu FutureBright’ın aylık olarak yapmış olduğu iletişim ve marka takibi araştırmasında film tüm diagnostiklerde iyi skor aldı. Özellikle reklam hatırlama ve markalı ilişki gibi bilinirliğe etki yapan kriterlerde kategorinin çok üstünde skorlar elde edildi. Yine aynı araştırmada tüketicinin En çok taşır, en az yakar» mesajının hedef kitle tarafından yakalandığı ve beğenildiği;tüketicilerin Fiat Ducato almadığı zaman pişmanlık yaşayabileceğine ikna olduğu belirtildi. Reklamın etkinliğini belirleyen AHI skorlarında elde edilen 26 puan ile Ducato filmi yılın en başarılı filmlerinden biri olarak ölçüldü. Özellikle twitter ve Facebook üzerinden pek çok olumlu yorum alan film, aynı zamanda tüketicilerin kendi pişmalıkları ile ilgili eğlenceli paylaşımlar yapmasına da yol açtı.
4
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.