Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ
TOYOTA - RINNAI

2 TOYOTA- RINNAI Ana faaliyet konusu gaz yakıtlı cihazların geliştirilmesi, üretimi ve satışı olan Firma 1920’de Japonya- Osaka’da Rinnai & Co. olarak kurulmuştur. 1970’de Tayvan ve 1971’de Avustralya fabrikalarını açmış ve ismini RINNAI CORPORATION olarak tescillemiştir. arasında Kore, ABD, Brezilya, Hong Kong, İngiltere, Yeni Zelanda ofis ve işletmelerini açarak Uluslararası kimliğini pekiştirmiştir. 2008 Konsolide Satışları 2.3 Milyar, net karı 38 Milyon ABD Doları mertebesinde gerçekleşen Firma , 2009 Mart ayı itibari ile çalışanı ile dünya geneline yayılan 38 ofis ve 10’u akşın fabrika ile ürün ve hizmet sunmaya devam etmektedir . Rinnai 90’lı yılların ikinci yarısında Toyota-Aisin ile işbirliğine girerek, ilk GHP modellerini piyasaya sürmüştür.

3 TOYOTA – RINNAI GHP GHP (Gaz Yakıtlı Isı Pompası) iklimleme sisteminin kalbini çalıştırmak için gaz yakıtlı bir motor kullanır. GHP sisteminde ısıtma ve soğutma, soğutucu akışkanın kompresör yardımı ile çevriminden sağlanır (ısı pompası çevrimi). Bizim cihazımız Ozon tahrip skalası Sıfır olan R407C gazı kullanmaktadır. Gaz yakıtlı olduğu içinde , yalnızca düşük enerji maliyeti ile değil aynı zamanda , düşük CO2 emisyonu ile çevreci bir üründür. Komple bir seri ile tüketicinin hizmetine sunulan yüksek verim ve kolay montaj özelliğine sahip , iç üniteleri ile maksimum konfor sağlar. Mevcut Sulu sistemi kullanabilme opsiyonu ile , çok geniş bir uygulama alanına sahiptir.

4 TOYOTA-RINNAI GHP ,gaz motoru tarafından tahrik edilen kompresörün ısı pompası çevrimi ile iklimlendirme işlevini yerine getirmesidir. Elektrik ile çalışan VRF sistemlerinden tek farkı , gaz yakıtlı olmasıdır. İç ünitelerinin çalışma prensibi Elektrikli Isı Pompaları ile bire bir aynı olup, iç ünitelerde kesinlikle gaz reaksiyonu (yanması) gerçekleşmez. Bununla birlikte GHP tahrik gücü açısından büyük avantajlar sağlar.  Genellikle, sıvılar buharlaşırken çevrelerinden ısı çalıp, yoğuşurken ısı salarlar. Isı pompası çevrimi , mekanik sirkülasyon sürecinde, soğutucu akışkanın sürekli olarak buharlaşması ve yoğuşması ile gerçekleşir. Dış ortam sıcaklığı eksi onlar mertebesinde olsa bile, egzoz gazından elde edilen ekstra güç çok verimli bir ısınma konforu sağlar. Elektrikli Isı pompalarına göre 1/10 oranında elektrik sarfiyatı vardır. Toplam tüketim olarak (gaz + elektrik) , E.I. Pompalarına ( VRV’lere) göre %30 daha tasarrufludur.

5 GAZ YAKITLI ISI POMPASI KULLANIMINDA
TEMEL NEDENLER

6 Seçimin Nedenleri Düşük Elektrik enerjisi: GAS HEAT PUMP
Cihazlarda Elektrik motoru yoktur Doğalgaz veya LNG ile çalışır Trafo Gücü Düşer, aktif-reaktif sayaç ihtiyacı yoktur %90 daha az elektrik maliyeti Elektrik tüketimini dengeler yeni şebeke yatırımları gerektirmez Düşük Doğalgaz Tüketimi: Rinnai Hava Kaynaklı bir GAZ ISI POMPASI dır.(GHP) %185 GUE verimlilikle çalışır Yakıttan %40 civarında tasarruf sağlar GAS HEAT PUMP KASKAD Sistemi ve Modülerlik: Tam esneklik modülerlik Servis aciliyeti yoktur Yedeklemeye gerek yok Sadece gereken gücü kullanın

7 İlk Yatırım Tasarrufu:
Enerji Tasarrufu: Isıtmada ve soğutmada doğalgaz kullanılmaktadır.VRV sistemlerine göre ve klasik ısıtma ve soğutma sistemlerine göre %40 civarında tasarruf sağlar. Soğuturken bedava sıcak su verebilir. İlk Yatırım Tasarrufu: Kazan dairesine ihtiyaç yoktur Baca ihtiyacı yoktur Havalandırma ihtiyacı yoktur Elektrik ihtiyacını azalttığından panalarda tasarruf Jeneratör kapasitesi azalır Sistem yedeklemesine ihtiyaç yoktur Vana ve borulardan serpantinden tasarruf

8 Mevcut sisteme uygulanabilme:
Mevcut VRV gazlı iç ünitelerine uygulanabilme Mevcut Fancoil sistemine sıcak ve soğuk su verebilme Dışarıda kurulum : Baca ihtiyacı yok, egzost dumanı vs yok Dısarıda olduğundan emniyete ihtiyaç yok Soğutma kulesi yok Havalandırma ihtiyacı yok Gaz alarmı cihazları vs. yok Kazan dairesi için Ex-proof ürünlere ihtiyaç yok

9 Geniş operasyon şartları:
-20°C den 50 °C ye kadar +80°C ye kadar Isıtma su sıcaklığı Amortisman ve Bakım - Onarım: saat ˃ normal bakım Standart araç parçaları Giderleri. Düşük bakım onarım gereksinimi 3 yıl tam garanti 30 yıl dizayn ömrü

10 Gazlı Soğutma Sistemlerinin Gelişimi
1978 GHP prototiplerini üretimi 1980 Tokyo Gas’ın ilk prototipi 1985 Gazlı Soğutma Teknolojisi Projesinin Oluşumu 1987 Üç ana Gaz Dağıtım Firmasının GHP kullanımını serbest bırakması The development of GHP technology has benefited from the government promotion of Leveling. The production of the first GHP prototype began in 1978. This was followed in 1980 by Tokyo Gas’s announcement of its own GHP prototype. The Gas Cooling Technology Project was established in 1985. The three major Japanese gas companies jointed together in 1987 to simultaneously release GHP units.

11 GHP ile EHP’nin Karşılaştırması
DIŞ ÜNİTE DIŞ ÜNİTE Isı Eşanjörü İÇ ÜNİTE İÇ ÜNİTE C As you know, compressor of EHP is driven by electric motor. GHP is driven by gas engine. Therefore, GHP can recover and re-use exhaust energy through heat exchanger. E M C EHP GHP

12 GHP Dış Ünite İç Ünite Dış Üniteler: 4/6 model
Yanmar is manufacturing GHP outdoor unit which has 4 VRV types, cooling capacity of 28KW to 56 KW. Indoor unit is supplied by Daikin as OEM. Dış Üniteler: 4/6 model

13 DIŞ ÜNİTE TİPLERİ APF : Yıllık Performans Faktörü. Bu oran elektrikli ısı pompaları VRF’lerde 1,75 Civarındadır – [ Aralık 2007 Japonya Verilerine Göre]

14 ISI POMPASI ENERJİ DENGESİ
( 30 HP HR Modeli) 30W Sıcak Su 62.41 kW ENERJI 85 Kw soğuk Su

15 UYGULAMALAR DOĞRUDAN GENLEŞME ( Multi-Split Inverter Tipi)
Standard Uzaktan Kontrol Ana Uzaktan Kumanda Paneli Haftalık Programlama

16 UYGULAMALAR DOĞRUDAN GENLEŞME ( Multi-Split Inverter Tipi)
Standard Uzaktan Kontrol Ana Uzaktan Kumanda Paneli Haftalık Programlama

17 UYGULAMALAR SULU SİSTEM ( YOSHI EŞANJÖRÜ İLE)

18 İç Ünite Seçenekleri 4 Ana Model, 24 Tip Kaset Tipi Kanal Tipi
This is showing indoor units variation. There are 18 type, 94 models, all supplied by Daikin. Asılı Tavan Tipi Duvar Tipi

19 İç Ünite Seçenekleri 4 Yöne Üflemeli Modeller : 2,8 – 14 kW arası Soğutma; 3,2 – 16 kW Isıtma Kapasiteli Gizli Tavan Tipi : 2,2 – 14 kW arası Soğutma; 2,5 – 16 kW Isıtma Kapasiteli Duvar ( Klima Kipi) : 2,8 – 7,1 kW arası Soğutma; 3,2 – 8 kW Isıtma Kapasiteli Asma Tavan Tipi : 5,6 – 14 kW arası Soğutma; 6,3 – 16 kW Isıtma Kapasiteli Asma Tavan ve Duvar tipleri %100 Taze Hava ile de çalışabilmektedir.

20 Sistem Yaklaşımı Daha Daha Ekonomik Çevreci Daha Konforlu
E2 series have three system concepts. Economy, Ecology and Amenity. Each concept has some major characteristics. For Economy, High COP, Long maintenance interval, Long life term and Easy installation. For Ecology, Reduction of sound level, Nox and gas smell. And also, adoption of New Refrigerant. For Amenity, High performance in heating mode and easy maintenance.

21 Daha Konforlu Dış ortam sıcaklığının –20℃’lere düşmesi durumunda bile konfor koşullarını sağlayan ısıtma gücü 30

22 PERFORMANSIN GELİŞTİRİLMESİ
Yüksek Verimli Motor Yüksek verimlilikteki Soğutma Çevrimi Çıkış Fanında DC motor kullanımı G.U.E = 1, (16 HP Modelinde)

23 Ana Teknoloji (Araba / Deniz Motoru)
Toyota / Yanmar Motorlarının Geliştirilmesinde 100 yıla yaklaşan deneyim Yüksek Performans Düşük ses şiddeti Uzun Ömür Periyodik Bakım> saat Yanmar ‘s core technology is based on engine. We have 90 years of experience in developing diesel engines.

24 Gaz Motorunun İç Detayları

25 Gaz Motoru Uygulamaları
Model P224 P280 P355 P450 P560 P710 Soğutma Kapasitesi kW 22,4 28 35,5 45 56 71 Isıtma Kapasitesi kW 25 31,5 40 50 63 80 Araba Motoru YARIS CELICA

26 Gaz Motoru Uygulamaları
(kW) Model 450 560 710 850 Soğutma Kapasitesi 45.0 56.0 71 85.0 Isıtma Kapasitesi 50.0 63.0 80 95.0 Bedava Sıcak SU 30,0 Gaz Motoru 1642cc (3GPG88) 2189cc (4GPG88) Yanmar is also gas engine manufacture. Yanmar GHP do not use any gas engines Manufactured by other companies. So that, the best matching among engines, Compressor and other component is always possible. GHP gas engine is Yanmar original design.

27 Yüksek Verimlilikteki Soğutma Çevrimi
Yüksek Verimli Sarmal Kompresör

28 Yüksek Verimli Gaz Motoru
Yük Bölgesini kullanarak yüksek termal verimlilik elde edilmektedir Miller Çevrimi Kullanılmaktadır (F serisinden ) Miller çevrimi, 4 zamanlı içten yanmalı motorlarda kullanılan bir yanma prosesidir. Miller çevriminin patenti 1940’lı yıllarda Amerikalı mühendis Ralph Miller tarafından alınmıştır. Bu motor tipi ilk kez gemilerde ve güç üretim istasyonlarında kullanılmış fakat daha sonra Mazda firması tarafından otomotive adapte edilmiş, Subaru tarafından hibrid modellerde kullanılmıştır. Geleneksel 4 zamanlı Otto çevriminde, sıkıştırma (kompresyon) ve güç (yanma) stroklarında, yüksek güç ihtiyacı vardır. Motordaki güç kaybının çoğu, kompresyon stroku esnasındaki sıkıştırma görevi için ihtiyaç duyulan enerji nedeniyle olur. O yüzden sistem verimliliğini arttırabilmek için bu ihtiyacı indirgemek gerekir. Miller çevriminde, giriş valfi, normalden daha uzun açık kalır. Piston normalde kompresyon strokunda yukarı doğru hareket eder, bu işlem ile sıkıştırma başlar normalde valf kapanır. Tipik olarak bu işlem için güç kaybı olacaktır, fakat Miller çevriminde piston kompresörden (supercharger veya blower olarak da bilinir) hava ile beslenmiş olarak sıkıştırma yapar. Giriş valfi daha uzun süre açık kaldığından, sıkıştırma strokunun bir kısmında, sıkıştırma işi silindir duvarlarının basıncından çok kompresör basıncına karşı yapılır. Bu etki verimi % 15 civarı arttırır. Genel olarak Miller çevrimi, düşük kompresyon oranı ile kompresyon strokunu kısaltır, kompresör ile sıkıştırılımış ve arasoğutucu (intercooler) ile soğutulumuş hava sayesinde yanmayı iyileştirir.Bu yöntem, bazı modern Atkinson çevrimli motorlarda da kullanılır, fakat kompresör yoktur. Bu motorlar genelde hibrid motorlardır, verimi arttırmak için güç kaybını karşılama işi bir elektrik motoru ile yapılır.

29 Hızlı ve Etkili Soğutma
INVERTER ETKİSİ GHP oda sıcaklığını net bir şekilde ile ayar değerinde tutar. Bu gaz motorunun invertör etkisi sayesinde olur. Kullanılan gaz motoru kompresörleri tahrik eder. Motorun hızı ise , oda sıcaklığına bağlı olarak, bir mikroprosesör aracılığı ile büyük bir hassasiyet ile kontrol edilir.

30 Maks. Yükseklik Farkı: 50m
Maks. Aktüel borulama uzunlugu: 170m Esdeger Uzunluk 200m Maks. Yükseklik Farkı: 50m ※実長 ilk bransmana kadar Maks. Boru uzunlugu 60m

31 Dizilme ve boyutlandırma.
Daha fazla montaj seçeneği 2218 Dizilme ve boyutlandırma. 30 2176 10 2985 13 800 16 2218 1470 20 2176 1990 800

32 Montaj esnekliği İşletmede ses düzeyi Sektörünün en iyisi EHP
Diğer GHP Yanmar H1 ※Eylül 2005 Verileri

33 GHP Uygulama Alanları Elektrik tüketiminde belirgin düşüş
Hastaneler Okullar Ofisler • GHP units are used in three main fields: hospitals, schools, and office buildings. • GHP units are also used in commercial facilities such as shopping centres. • Many facilities are moving away from the use of EHP units in order to reduce their consumption of electricity. • The desire of owners of these types of facilities to reduce their consumption of electricity is the main reason for the increase in the use of GHP units. Elektrik tüketiminde belirgin düşüş GHP esnek çözüm

34 İŞLETME MALİYETLERİ GHP vs EHP
YAZIN BEDAVA SICAK SU SOĞUTMA VE ISITMADA % 50’e VARAN AVANTAJ ÖRNEK UYGULAMA İŞLETMENİN YÜKLERİ: SOĞUTMA : 850,00 kW 14 SAAT / 180 Gün ISITMA 900,00 kW 15 SAAT / 180 Gün SICAK SU: 300,00 kW 5 SAAT / 24 GÜN / 12 AY SEÇİLEN CİHAZLAR 10 Adet 85 kW Soğutma / 95 kW Isıtma GHP 3 Adet 100 kW Yoğuşmalı Kazan VEYA 10 Adet 85 kW Soğutma / 95 kW Isıtma EHP + 3 Adet 100 kW Yoğuşmalı Kazan

35 İŞLETME MALİYETLERİ GHP vs EHP


"GAZ YAKITLI VRV SİSTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları