Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNazenin Murat Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
GÜNDEM Tedarik Zinciri (TZ) Nedir? Neden TZ? TZ süreci ve Elemanları
İnternet Tabanlı TZ ERP II Tedarikçi Seçimi Diğer TZ Modeli TZ’de Ortak Nokta : ÜRÜN Yeni Bir Tedarikçi : TÜKETİCİ E - İŞLETME
2
Tanım (klasik/literatür)
TZ, müşteri ihtiyaçlarını doğru zamanda, yerde ve uygun bir fiyatla sunabilmek için tüm satın alma, satma, müşteri eğilimlerini belirleyebilme, üretme gibi tedarikçiden son müşteriye kadar olan tüm faaliyetlerdir. E - İŞLETME 2 / 28
3
Tanım (bana göre) Tedarikçiden tüketiciye ve tüketiciden ana üreticiye kadar uzanan süreçteki planlama, işbirliği, kontrol, dağıtım ve yeniden kazanım faaliyetlerini organize eden stratejik ve teknolojik hedefler ortaklığıdır. E - İŞLETME 3 / 28
4
Rekabet Edebilirlik Neden TZ? Etkin satın alma kararları
Ulaştırma (Dağıtım) Lojistik Uzun dönem Strateji kararları Maliyet ve Zaman Etkinliği Envanter Düzeyleri Pazara en kısa sürede ulaşabilmek Maliyetlerde düşüş Müşteri tatmini Tedarik sürelerinde dinamik yapı MRP/ERP’de olan gerçeğe uymayan varsayımların olmaması Rekabet Edebilirlik E - İŞLETME 4 / 28
5
TZ’nin Yapısı Hammadde, yarı mamul, mamul parçaların tedarik edilmesi
Montaj Hattında nihai ürünün üretilmesi Nihai ürünün müşteriye ulaştırılması Tüm faaliyetlerin fonksiyonelliğini devam ettirebilmesi için oluşturulan Lojistik Destek Sistemi Faaliyetleri E - İŞLETME 5 / 28
6
TZ’nin Özellikleri Tedarik zinciri özerk değil bütünleşiktir.
Stratejik karar verme ile doğrudan bağlantılıdır. Tedarik zinciri üzerindeki envanterler arasındaki dengesizlikleri tespit etme ve uygun çözümler (düzeltme, elimine etme, ayıklama v.b.) getirme ana konularıdır. Zincir boyunca sistem entegredir. E - İŞLETME 6 / 28
7
TZ’nin Avantajları Rekabet gücü sağlar
Şirket içi çalışmaları basitleştirir. Daha fazla müşteri memnuniyeti. Fiyat, Kalite, Teknoloji çıktılarının optimizasyonu Uyumlu haberleşme, işbirliği Daha düşük stok seviyesi Daha etkin dağıtım performansı Daha düşük termin süresi Daha etkin planlama süreci E - İŞLETME 7 / 20
8
TZ Süreci TEDARİKCİ ANA SANAYİ Ürün Akışı Nakit Akışı Bilgi Akışı
MÜŞTERİLER Bayiler Distribütörler Perakendeciler Toptancılar Yetkili Servisler Tüketici Ürün Akışı Nakit Akışı Bilgi Akışı E - İŞLETME 8 / 20
9
İnternet Tabanlı TZ BİLGİ BİLGİ İNTERNET İNTERNET FİRMA MÜŞTERİ
TEDARİKÇİLER TESLİMAT BİLGİLERİ BİLGİ BİLGİ ÜRÜN KATOLOGLARI TESLİMAT BİLGİLERİ SİPARİŞ SİPARİŞ (Fatura Bilgileri,Teslimat Tarihi) (Fatura Bilgileri,Teslimat Tarihi) E - İŞLETME 9 / 20
10
İnternet Tabanlı TZ Veri tabanı İNTERNET T E D A R İ K Ç L M Ü Ş T E R
E - İŞLETME 10 / 28
11
Avantajları Düşük ilk kurulum (yazılım, donanım ve eğitim) maliyetleri. Müşterilere ve tedarikçilere herhangi bir yük getirmemesi Satın alma maliyetlerinde düşüş Satın alma faaliyetlerinde performans yükselişi Tedarik sürelerinde azalma Doğru yerde, doğru zamanda, doğru ürünle teslimat e - Tasarım imkanı Pazar değişimlerine cevap verebilme hızı Tahminlerde iyileşmeler Daha etkin envanter yönetimi E - İŞLETME 11 / 28
12
Dezavantajları Güncellemelerde kişi yada kurumlara bağımlılık
Güncellenmiş bilgilere zamanında ulaşamama riski Tedarikçilerin üretim programını düzenleyememe Tahmini planlara daha çok bağımlılık. Daha fazla stok ve stok maliyetleri E - İŞLETME 12 / 28
13
ERP II ERP İŞ ZEKASI SCM CRM E - İŞLETME 13 / 28
14
TZ’de Tedarikçi Stratejik Ortak mı? Taşeron mu? İhale usulü mü?
Yan sanayi mi? Performansa göre mi? E - İŞLETME 14 / 28
15
Tedarikçi Seçimi Ön kriterler Tedarikçi performans kriterleri
Kalite Uygunluk Belgesi Garanti Şartları Mali yeterlilik Tedarikçi performans kriterleri Teknoloji ve İmalat İlişkili Kriterler Teknik Yeterlilik Kriterleri İşletme Kriterleri Bilgi Sistemleri ve İletişim Kriterleri İnsan Kaynakları Kriterleri Kalite Güvence Kriterleri Ürün kriterleri Kalite Performans Değerlendirilmesi Kriterleri Maliyet analizi Kriterleri Teslimat Performans Kriterleri E - İŞLETME 15 / 28
16
Diğer TZ Modeli ANA SANAYİ Lojistik Şirketi MÜŞTERİLER TEDARİKCİ
E - İŞLETME 16 / 28
17
TZ’de Karar Nerden ne? Nereye ne? Ne zamana kadar? Hangi Miktarda?
E - İŞLETME 17 / 28
18
TZ’de Ortak Nokta : ÜRÜN
Talep ürüne gelir Ürün ağaç bilgilerine göre ihtiyaçlar belirlenir Satınalma faaliyetleri “hangi tedarikçi” sorusunu cevaplayarak sonuçlanır. Dağıtım yine ürün özelliklerine göre yapılır. E - İŞLETME 18 / 28
19
TZ’ye Zeki Yaklaşım : BİLGİ
Nasıl Ulaşacak? Müşteriden - Ana Firmaya Ana Firmadan – Tedarikçiklere Çözüm: Peryodik olarak İhtiyaç duyulan anda E - İŞLETME 19 / 28
20
TZ’de Zeki Yaklaşım : Tedarikçi Seçimi
Hangi Tedarikçi? Stratejik ortak mı? Kriter mi? Yan Kuruluş mu? Piyasa mı? (Üretim planı/Stok Durumu?) E - İŞLETME 20 / 28
21
TZ’de Zeki Yaklaşım : Ulaştırma
Müşteri talepleri Belli bir sistematik içindemi? (Teslimatta geçikme?) Rasgele mi? (Maliyet mi? Müşteri özellikleri mi?) E - İŞLETME 21 / 28
22
TZ’de Zeki Yaklaşım : Sipariş
Üretim planına etki Tahminler E - İŞLETME 22 / 28
23
TZ’de Zeki Yaklaşım : TZ Süreci
Kendi içinde bağımsız Kendisinden bir sonraki adımı tetikleyebilen Kendi başına çıkarsama yapabilen Stratejik politikalara uygun çözüm sunabilen Güvenirlik Devamlılık E - İŞLETME 23 / 28
24
TZ’de Süreçler Ayrımı Ürüne ait bir çok verinin diğer üyeleri etkilememesi Daha etkin görev bilinci Dağınık veri kümeleri ve bunlara ulaşma problemleri Sistemin içinde yer alarak değil de içersini dışardan kontrol edebilen yapı. E - İŞLETME 24 / 28
25
Uygulanabilir TZ Süreci
Halkalar arası bilgi transferinde, işlenmesinde Süreç içersindeki kararlarda Kişi, ortam ve zamandan bağımsız Özel durumlara cevap verebilen E - İŞLETME 25/ 28
26
Uygulanabilir TZ Süreci
Halkalar arası bilgi transferinde, işlenmesinde Süreç içersindeki kararlarda Kişi, ortam ve zamandan bağımsız Özel durumlara cevap verebilen NASIL ? Dağıtık Verilere Ulaşabilen Süreçler için alternatifli kararlar üretebilen E - İŞLETME 26 / 28
27
Yeni Bir Tedarikçi : TÜKETİCİ
Çevre bilincinin artması Değişen kanuni yapı Geri Dönüşümlü Malzeme Kullanımı E - İŞLETME 27 / 28
28
Teşekkürler E - İŞLETME 28 / 28
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.