Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim HAZIRLAYANLAR
Çiğdem ÇAKIR Didem AKYOL Esma YILDIZ Münire Merve ŞAHİN Nihan KALKANDELER Selen ŞALT Yasemin TUNÇER
2
Eğitim Materyallerinde Cinsiyetçi Öğeler
3
İlköğretim Kitaplarında Metinlerde Cinsiyet -Temel Karakter İlişkisi
Arslan, Şengül Altan, Ders kitaplarında cinsiyetçilik, Aralık 2000.
4
Metinlerde Temel Karakter Özelliklerine Göre Kategori Dağılımı
Kategoriler Kadın (%) Erkek (%) Geleneksel Davranan 17.07 1.61 Fedakar 8.54 1.53 Şefkatli 6.91 0.96 Uysal/ Pasif 5.28 0.88 Alıngan 1.62 - Başarılı 2.43 8.13 Bilinçli Hareket Eden 3.25 7.89 Lider 0.81 4.27 Girişken/ Etken 6.44 Yetenekli 0.41 3.30 İnatçı/ Azimli 5.64 Diğer 50.44 59.35 Toplam 100
5
Metinlerde Cinsiyete Göre Önerilen İşler
Meslek Kadın (%) Erkek (%) Ev Kadını 62.2 0.5 Uşak/ Dadı/ Hizmetçi 8.1 0.2 Öğretmen 1.7 Çiftçi 2.7 İmam/ Hafız 1.0 Milletvekili Asker 15.9 Devlet Başkanı/Başbakan - 32.8 Araştırmacı/ Bil. Adamı 10.0 Mimar 2.0 Doktor/ Diş Hekimi 2.2 Mucit Diğer 10.8 28.8 Toplam 100
6
Metinlerde Cinsiyet - Mekan İlişkisi
7
Eğitimde Kadın Öğretmenlerin Niteliği ve Niceliği
8
Farklı Eğitim Kademelerinde Kadın Öğretmenlerin Sayıları ve Yüzdeleri
Toplam Okul Öncesi 40.647 %95 42.716 %100 İlköğretim %52 Ortaöğretim 86.688 %41.9 Kadın Statüsü Müdürlüğü, “Türkiye’de Kadının Durumu”, 2009/2010 öğretim yılı araştırması. Yükseköğretimde, kadın akademisyenlerin yüzdesi ise sadece %40’ı buluyor. Global Gender Gap Report 2010, s.296.
9
2006/2007 Ders Yılında Yükseköğretimde Akademik Görevlerine Göre Kadın Akademisyenlerin Dağılımı
Özel (%) Kamu (%) Toplam 50 39.3 Profesör 20.8 28 Doçent 39.4 31.7 Yrd. Doç. 39.9 32.9 Öğr. Görevlisi 52.1 39 Okutman 76 54.7 Uzman 50.8 46.2 Arş. Gör. 60 45.2 “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri” içinde ÖSYM, 2007 verileri. TÜSİAD, KAGİDER, s.65.
10
Farklı Eğitim Kademelerinde Kadın Öğretmenlerin Branşları ve Uzmanlaşma Durumu
Kadın öğretmenler, genelde pek fazla uzmanlaşma gerektirmeyen, hatta önemsiz olarak kabul edilen okuma-yazma becerileri gibi alanlarda yoğunlaşıyor. Erkek öğretmenler, daha çok uzmanlaşma ve beyin gücü gerektiren matematik, fen bilimleri gibi “önemli” konularda uzmanlaşıyor. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri”. TÜSİAD, KAGİDER, s.62.
11
2007 yılında Okullarda Yönetici Pozisyonundaki Kadınların Yüzdesi
MEB 2007 (*) ve Eğitim Sen 2007 (**) verilerinden derlenmiştir. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar, Öncelikler ve Çözüm Önerileri” TÜSİAD, KAGİDER, 2008.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.