Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İstanbul Kültür Üniversitesi-Endüstri Mühendisliği

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İstanbul Kültür Üniversitesi-Endüstri Mühendisliği"— Sunum transkripti:

1 İstanbul Kültür Üniversitesi-Endüstri Mühendisliği
Sabancı Üniversitesi , 30. Ulusal YAEM Kongresi, 2010 Sipariş Toplama Esasına Göre Ürün Yerleştirme ve Sevkiyat Planlama için Hiyerarşik Yaklaşım Zahide BAKAR - Armağan DÖNMEZ - Rıfat Gürcan ÖZDEMİR İstanbul Kültür Üniversitesi-Endüstri Mühendisliği

2 Sunum İçeriği Problem Tanımı Önerilen Yaklaşım Uygulama Sonuç
Ürün Yerleştirme Sipariş Toplama ve Sevkiyat Planlama Önerilen Yaklaşım P-Median Modeli Sipariş Toplama ve Sevkiyat Planlama Modeli Uygulama Talep Verileri ve Benzerlik Katsayıları Sonuçlar ve Değerlendirme Sonuç

3 Problem Tanımı Sipariş Toplama Esasına Göre Ürün Yerleştirme ve Sevkiyat Planlama projesi için ilk olarak firmayla yapılan görüşmeler ve gözlemler ışığında şikayetler, sorunlar ve sebepleri tanımlanmış, genel bir durum analizi yapılmıştır Projenin yürütülmekte olduğu Merkezi İstanbul Deposu’nda Türkiyedeki tüm mağazaların ve yurtdışındaki birkaç mağazanın taleplerinin sağlanması için fabrikalardan gelen ürünlerin ambarlanması ve dağıtımı yapılmaktadır. Gelen Gönderilen

4 Problem Tanımı Sipariş toplama işlemi;
Müşteri siparişlerinin gruplanması ve çizelgelenmesi Stokların siparişlere atanması Malzemelerin stok alanlarından toplanması ve toplanan malzemelerin hazırlanması gibi çeşitli alt işlemlerden oluşur. Sipariş toplama maliyeti, toplam depo işletme maliyetinin yaklaşık %55 ini oluşturmaktadır. Aktivite % Sipariş toplama Gezme 50% Arama 20% Toplama 15% Diğer işlemler

5 SİPARİŞ TOPLAMA SEVKİYAT PLANLAMA

6 Önerilen Yaklaşım Gruplama İçin Ürün Yerleştirme Modeli
Sipariş Toplama ve Dağıtım Planlama İçin Matematiksel Model Günümüzde depolar malların saklanması ve korunmasının dışında, müşteriye hızlı ulaşımın sağlandığı merkezler haline gelmiştir. Malları müşteriye zamanında ulaştırmak ve üretimi hızlandırmak için ürünler ve hammaddeler depolardan daha verimli ve etkin bir şekilde toplanmalıdır. Bu nedenle depolama sistemlerinin optimizasyonu sağlanmaya çalışılırken, taşıma maliyetleri ve zamanlarının da enküçüklenmesi hedeflenmiştir. Uygulama

7 Ürün Yerleştirme Modeli
İndisler: i: ürün indisi( 1,2,..M) k: Bölge indisi(1,2,...,N) Değişkenler = k bölgesindeki açılan raf sayısı.

8 Modelin Parametreleri
qi = Ürün i’nin toplam sipariş miktarı Sik = Ürün i ve k arasındaki benzerlik katsayısı h = Raf kapasitesi f = Raf açma hazırlık maliyet a = Her bir bölge için gereken raf sayısı b = Toplam bölge sayısı

9 Benzerlik Katsayısı Sik = Ürün i ve k arasındaki benzerlik katsayısı
nit = i ürününün t haftasındaki talebi nkt = k ürününün t haftasındaki talebi

10 Modelin Formülasyonu Min Z =
Modelde amaç yeni bir Bölge açıldığında oluşacak maliyetin ve benzerlik katsayısı düşük olan ürünlerin biraraya konmasından oluşan sapmaların minimizasyonudur

11 Modelin Formülasyonu Kısıtlar :
Herhangi bir bölgede depolanan toplam koli miktarı o bölgenin kapasitesini aşamaz Her bir ürün sadece bir bölgeye atanabilir Herbir bölgedeki açılan raf sayısı belirlienen sayıyı geçemez Herhangi bir ürün k bölgesine ancak o bölge açıldığında atanabilir Toplam bölge sayısı karar vericinin belirlediği sayıyı aşamaz

12 Sipariş Toplama ve Sevkiyat Planlama Modeli
İndisler: Değişkenler:

13 Ürün Yerleştirme ve Sevkiyat Planlama Modeli
Parametreler: For the implementation we tried to run proposed methods.First of all we find the similarity between products and assign them into the same family (Bölge).The mentioned problem solved as in the below table 1 Clustering We found the product similarities based on how many bins are ordered in each week.We make a product matrix in excelsheet for 35 products that monitor us the data we need.

14 Model Formülasyonu Amaç Fonksiyonu: Sipariş toplama maliyeti
Kayıp satış maliyeti Toplayıcıların işe alma ve işten çıkama maliyetleri En küçüklenmektedir.

15 Model Formülasyonu Kısıtlar:
Herhangi bir parti için harcanacak sipariş toplama süresi vardiyadaki kullanılabilecek süreyi geçemez Vardiyadaki kullanılabilecek süre işten çıkan ya da işe alınan toplayıcı sayısına göre dengelenir

16 Model Formülasyonu Eğer herhangi bir lojistik firması bir müşteriye atanırsa en fazla o müşterinin toplam talebi kadar ürün sevkedebilir. Herbir müşteri enfazla bir lojistik firmasına atanabilir Müşteri talepleri sevkiyat miktarları ve kayıp satışlarla dengelenir

17 Model Formülasyonu Her vardiyadaki sevk edilen toplam i ürünü miktarı o vardiyada toplanan sipariş miktarıyla dengelenir Herbir parti ancak bir vardiyada toplanabilir

18 Depo Bilgileri LCWAIKIKI nin tüm dağıtım işlemleri İstanbuldaki merkez depoda sağlanmaktadır İşlevleri; Kanal İşlevi Fiziksel Faaliyet Alan İşgücü Bilgi Toplama Alma Boşaltma Yeri Yük İndiren Sipariş Tasnifleme Palet Stoklama Stoklayıcı Yerleştirme Ayırma Seçme Stoklama / Seçme Yeri Seçici Depolama Yönetimi Çeşitlendirme Toplama / Yükleme Yükleme Yeri Yükleyici Müşteri Siparişi Türkiyenin en büyükleri arasında yer alan depo bahçeşehirde kuruldu. Firmanın tek deposu olup tüm dağıtım işlemlerinin gerçekleştiği birim İki bloktan oluşuyor; A olarak adlandırılan 4 katlı metrekarelik bölüm ve B olarak adlandırılan 3 katlı metrekarelik bölüm

19 Depo Bilgileri

20

21 Ürün Yerleştirme ve Sevkiyat Planlama Modeli
Parti Toplama Stratejisi Ürün Lokasyonları Raflar Başlaangıç noktası

22 Ürün Yerleştirme Modelinin Girdileri
1 2 3 4 18 19 20 21 22 30 31 32 33 34 35 Hafta 9 10 11 12 13 221 14 1270 362 190 647 15 867 506 693 16 5822 457 417 543 196 658 17 9502 1080 325 644 492 290 14527 784 172 797 450 217 328 812 19153 357 86 1181 444 261 372 1322 232 16629 203 49 1025 360 335 1340 441 8976 93 1427 322 338 285 1540 978 21113 1690 208 353 1809 1057 23 22258 1575 247 424 108 326 2158 1221 24 28893 7 3253 1892 260 461 105 1266 3068 1360 310 25 20327 720 1118 179 387 45 413 2580 835 280 26 21954 400 946 147 591 27 296 3219 771 539 18575 258 718 191 676 216 2655 785 818 159 28 15381 552 224 678 173 2218 664 655 240 29 11643 5 476 226 711 776 132 1900 673 333 193 10039 164 589 295 788 642 44 151 2186 792 215 7207 101 8 452 115 389 585 169 145 2166 578 148 119 5000 66 70 490 94 498 630 531 168 1541 472 92 941 75 84 511 650 579 546 241 1029 582 99 89 162 254 55 443 85 598 466 276 307 136 377 451 41 For the implementation we tried to run proposed methods.First of all we find the similarity between products and assign them into the same family (Bölge).The mentioned problem solved as in the below table 1 Clustering We found the product similarities based on how many bins are ordered in each week.We make a product matrix in excelsheet for 35 products that monitor us the data we need. Ürünlerin haftalık talepleri(35 ürün için)

23 Ürün Yerleştirme Modelinin Girdileri
Ürünler arasındaki benzerlik katsayıları matrisi  Ürün Kodları 1 2 17 18 19 34 35 - 0,011848 0,000127 0,000226 0,000225 3 0,000672 0,019389 0,004875 0,003033 0,002872 0,004298 0,015042 ... 25 0,695606 0,453562 0,246551 0,381885 0,141592 26 0,403391 0,237869 0,575209 0,25188 0,16953 27 0,083458 0,089103 0,169052 0,050173 0,078019 28 0,301314 0,174023 0,509905 0,160926 0,912621 29 0,567745 0,338106 0,603351 0,364307 0,190911 0,477605 0,189992 0,235712 0,320613 0,188349 0,064645 0,188846 We found the product similarities based on how many bins are ordered in each week.We make a product matrix in excelsheet for 35 products that monitor us the data we need. By using this data we develop another matrix that show us product similarities. In here, when we prepare this matrix , we consider the formula (Equation 1).

24 Modelin Çıktıları Ürünlerin Bölgelere atanması
1 - 2 3 6 9 12 15 17 20 24 27 29 30 32 35 For this model we specied the maximum quantity of Bölges and maximum capacity of Bölges respectively.The model establishes based on the similarities between each item so it locate the each one closer if they have higher similarities. Based on tihs information the table 10 shows us which products assigned to which Bölges. Bölgelerin kullanılan kapasiteleri Bölge 1 2 3 4 5 918000 625000 628000 678000

25 Sipariş Toplama ve Sevkiyat planlama Modelinin Girdileri
Her bir ürünün müşteri talepleri customer product 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 7910 23068 9202 9709 7369 9277 6723 9343 6271 9596 9023 6557 …….. 7224 42 9510 43 5997 44 5442 45 7565 46 9100 47 5115 48 6926 49 6000 50 5440

26 Sipariş Toplama ve Sevkiyat planlama Modelinin Çıktıları
Ürünlerin Lojistik Firmalara Atanması Ürünler/ Müşteriler 2 3 4 5 6 7 8 9 10 40 41 42 L O J İ S T K F R M A 1 1522 1803 1944 1193 1237 . 12 1116 1678 13 14 15 1894

27 Sipariş Toplama ve Sevkiyat planlama Modelinin Çıktıları
Partilerin Vardiyalara atanması Parti # Vardiya1 Vardiya2 1 8 2 9 3 10 4 11 5 12 6 13 7 14

28 Sipariş Toplama ve Sevkiyat planlama Modelinin Çıktıları
Herbir ürün için müşteri bazında kayıp satışlar MÜŞTERİ ÜRÜN 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - 2879 2615 735 1489 1324 1309 3621 ……. 44 3216 45 1534 46 47 1560 48 1391 49 2861 50 1640 2849

29 Sonuç Yapılan çalışmada,
Uygulama için seçilen LCWAIKIKI firmasının depo sistemi incelenmiştir. Raflardan sipariş çekme politikasındaki aksaklıklar belirlenmeye çalışılmış, sık sık birlikte sipariş edilen ürünler benzerlik katsayıları hesaplanarak gruplandırılmış,

30 Sonuç Elde edilen iyileştirmeler şu şekilde özetlenebilir:
Bu yöntem ile firmada depolanan ürünlerin düzenlenmesi sistemli bir şekilde gerçekleşecek ve tasarruf sağlanacak, Elde edilen bu tasarruflar depo sistemlerinin daha etkin ve verimli çalışmalarını sağlayarak, işletmenin daha az depolama maliyetlerine katlanmasını sağlayacaktır. Rekabetin çok sert yaşandığı günümüzde, depolama maliyetlerinin önemli ölçüde azaltılması firmanın rekabet gücünü arttıracaktır.

31 TEŞEKKÜRLER


"İstanbul Kültür Üniversitesi-Endüstri Mühendisliği" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları