Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI"— Sunum transkripti:

1 KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI

2 Kot pantolon satışı yapan bir firmanın ortalama satış miktarı 100 adet ve satışların standart sapması da 20 adettir. Konak’ta mağazası olan bu firma yeni bir şube daha açmayı planlamaktadır. Açılan mağazada ürünlere olan talep yüksek, orta veya düşük olabilir. Talebin yüksek olması durumunda satış miktarının en az 130 adet olması ve yaklaşık 6500 TL kazanç elde edilmesi beklenmektedir. Talebin orta düzeyde olması durumunda satış miktarının adet arasında olması ve yaklaşık 4500 TL kazanç elde edilmesi ve talebin düşük olması durumunda da en fazla 60 adet satış olması ve yaklaşık 3000 TL kazanç elde edilmesi beklenmektedir. Yeni bir şube açılmasının maliyeti 1500 TL’dir.

3 Firma yeni bir şube açmazsa mevcut mağazasını 1000 TL’lik maliyete katlanarak genişletip yaklaşık 4000 TL kazanç elde edebilecektir. Yeni şube açmadan veya eski mağazayı genişletmeden mevcut mağazasıyla devam etmesi halinde kazancı 2000 TL olacaktır. Firma bu kararları vermeden önce 1000 TL’ye pazar araştırması yaptırarak yeni şubenin pazar potansiyeli hakkında bilgi alabilmektedir. Pazar araştırmasının sonucu olumlu(P) veya olumsuz(N) olacaktır. Olumlu rapor çıkma olasılığı, talep yüksekken 0,90; orta düzeydeyken 0,70 ve düşükken 0,20’dir. Firma yöneticisine vereceği karar konusunda yardımcı olunuz.

4 Karar Ağacı Olumlu Pazar araştırması yaptır Düşük Talep Olumsuz
Yeni Şube Yüksek Talep Orta Düzeyde Talep Düşük Talep Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma Karar Ağacı Olumlu Olumsuz Pazar araştırması yaptırma Pazar araştırması yaptır Yeni Şube Yüksek Talep Orta Düzeyde Talep Düşük Talep Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma Yeni Şube Yüksek Talep Orta Düzeyde Talep Düşük Talep Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma

5 Olasılıklar… Firmanın ortalama satış miktarı 100 adet, satışların standart sapması 20 adettir. Talebin yüksek olması durumunda satış miktarının 130 adetten fazla olması, talebin orta düzeyde olması durumunda satış miktarının adet arasında olması ve talebin düşük olması durumunda da en fazla 60 adet satış olması beklenmektedir.

6 Olasılıklar Q1: Yüksek Talep P(Y)=0,0668 Q2: Orta D. Talep P(O)=0,9104
Q3: Düşük Talep P(D)=0,0228 Pazar araştırmasının sonucu olumlu(P) veya olumsuz(N) olacaktır. Olumlu rapor çıkma olasılığı, talep yüksekken 0,90; orta düzeydeyken 0,70 ve düşükken 0,20’dir. P(P/Y)=0,90 P(N/Y)=0,10 P(P/O)=0,70 P(N/O)=0,30 P(P/D)=0,20 P(N/D)=0,80 X1: Test Olumlu P(P)=? X2: Test Olumsuz P(N)=? P(Qi) P(Xi / Qi) P(Xi ∩ Qi) P(Qi / Xi) 0,0668 0,9104 0,0228 0,90 0,70 0,20 0,0601 0,6373 0,0046 0,0856=P(Y/P) 0,9078=P(O/P) 0,0066=P(D/P) TEST OLUMLU X1 P(X1)=P(P)=0,7020 P(Qi) P(Xi / Qi) P(Xi ∩ Qi) P(Qi / Xi) 0,0668 0,9104 0,0228 0,10 0,30 0,80 0,0067 0,2731 0,0182 0,0225=P(Y/N) 0,9164=P(O/N) 0,0611=P(D/N) TEST OLUMSUZ X2 P(X2)=P(N)=0,2980

7 3099,4 P(P)=0,702 Olumlu Pazar araştırması yaptır P(N)=0,298 Olumsuz
Yeni şube açma -1500 Y.Talep +6500 O.Talep +4500 D.Talep +3000 Eskiyi genişletme -1000 +4000 Hiçbiri Yüksek Talep 0,0856 Pazar araştırması yaptırma Pazar araştırması yaptır P(P)=0,702 Olumlu P(N)=0,298 Olumsuz Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9078 DüşükTalep 0,0066 Mağazayı Genişlet Hiçbir şey Yapma Yüksek Talep 0,0225 Orta D.Talep 0,9164 DüşükTalep 0,0611 Yüksek Talep 0,0668 Orta D.Talep 0,9104 DüşükTalep 0,0228 -1500 -1000 =4000 =2000 =500 =1000 4000 2000 500 1000 =5000 =3000 =1500 =3000 2161,3 1953,35 3099,4 2161,3 2000 3099,4 2113,2326 3099,4 3099,4 2113, =3113,2326 EVAI=3113, ,4=13,8326

8 0,780 0,635 P(P)=0,702 Olumlu Pazar 0,641 araştırması yaptır
Kazanç Fayda Yüksek Talep 0,0856 4000 0,89 0,641 Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9078 2000 0,62 Düşük Talep 0,0066 P(P)=0,702 Olumlu 0,620 500 0,29 Mağazayı Genişlet 2000 0,62 0,430 Hiçbir şey Yapma Pazar araştırması yaptır 0,641 1000 0,43 Yüksek Talep 0,0225 4000 0,89 0,606 Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9164 0,62 0,635 2000 P(N)=0,298 Olumsuz Düşük Talep 0,0611 0,620 500 0,29 Mağazayı Genişlet 2000 0,62 0,780 0,430 Hiçbir şey Yapma 0,620 1000 0,43 Yüksek Talep 0,0668 5000 1 0,780 Yeni Şube Aç Orta D.Talep 0,9104 3000 0,77 Pazar araştırması yaptırma 0,780 Düşük Talep 0,0228 1500 0,53 0,770 Mağazayı Genişlet 3000 0,77 0,620 Hiçbir şey Yapma 2000 0,62

9 Konkav fayda fonksiyonu …


"KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları