Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Karar Ağacı Simülasyonu: Problem: Sermaye sahibi bir kişi için gelecekte iki yatırıma girişme olanağı vardır.Herbir yatırım grup halinde arazi satın alımıyla.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Karar Ağacı Simülasyonu: Problem: Sermaye sahibi bir kişi için gelecekte iki yatırıma girişme olanağı vardır.Herbir yatırım grup halinde arazi satın alımıyla."— Sunum transkripti:

1 Karar Ağacı Simülasyonu: Problem: Sermaye sahibi bir kişi için gelecekte iki yatırıma girişme olanağı vardır.Herbir yatırım grup halinde arazi satın alımıyla ilgilidir ve yine her iki yatırımda alınan arazinin şehir imar planıyla değerlenmesine dayanan spekülatif yatırımlardır. İlk yatırıma iştirak edebilmek için sermaye sahibi 2 gün içersinde 4.000.000 YTL tedarik etmek zorundadır.Eğer satın alınan arazinin bulunduğu bölge şehir planlama komisyonunca hazırlanacak olan imar planında endüstri bölgesi olarak belirlenirse, grubun stratejisi büyük karla araziyi hemen satmak ve benzer bir yatırıma geçmektir. Ancak arzi iskan bölgesi içinde kalırsa, arazinin hemen elden çıkartılması zarara neden olacaktır. Bu ilk yatırım kararına ilişken sayısal bilgiler aşağıda verilmiştir. DurumlarolasılıkGetiri (YTL) Endüstri Bölgesi0,61,000,000 İskan Bölgesi0,4-2,000,000 1.YATIRIM( 4,000,000)

2 Dört ay sonra ilk arazinin satılmasını takiben ve şehir planlama ve şehir planlama komisyonunun imar planına ilişkin yeni kararlar vermesinden hemen önce grup ikinci bir arazi parçası satın laıcaktı.Bu parsel şu anda iskan bölgesi olarak belirlenmiştir, ancak yeni kararlar sonucu endüstri bölgesi veya iş merkezi olarak nitelendirilmesi şansı çok fazladır.BU ikinci yatırıma ilişkin sayısal bilgiler aşağıdadır. DurumlarolasılıkGetiri (YTL) Endüstri Bölgesi0,52,000,000 İş Merkezi0,41,000,000 İskan Bölgesi0,1-1,000,000 2.YATIRIM ( 5,000,000)

3 Sermaye sahibi kişi sermayesi açısından kısıtlı durumda bulunmaktadır.İlk yatırım 4,000,000 YTL ikinci yatırım 5,000,000 YTL gerektirmektedir.Yatırımcı 4,000,000 YTL yi çıkartacak durumdadır, ancak 2.yatırımı 1.den bağımsız olarak düşünecek olursa, 4 ay içersindee ayrıca bir 5,000,000 YTL bulma imkanı yoktur. Yatırımcı kişi bu 2. yatırımla çok ilgilenmektedir, bu nedenle de bu 2. yatırım için gerekli parayı sağlamak amacıyla 1. yatırıma girmeyi düşünmektedir. İlk parsel endüstri bölgesi içine girerse bu perselin satımından 4,000,000 YTL kendi parası ve 1,000,000 YTL de beklenen karı olmak üzere 2.parsel için gerekli 5,000,000 YTL sağlamak olacaktır.

4 Çözüm karar ağacı biçiminde şeklinde olayın yatırımcının karar kuralına (her iki yatırımada girmek şeklinde) göre simülasyonu 3 aşamadan oluşmaktadır. olayın karar sürecini temsil edecek model kurulacaktır. Karar kuralı simülasyon yoluyla test edilecek ve sonuçlar kaydedilecek. Karar ortamı stokastik elemanlar içerdiğinden sonuçlar değişkenlik gösterecektir. Sonuçların bileşik stokastik etkilerini ( her iki yatırıma ait) uygun bir şekilde yansıtabilmesi için geniş bir örnek hacmi alınması gerekecektir.

5 1. Yatırım YatırımolasılıkKümülatif Olasılık Monte Carlo Simülasyonu Endüstri Böl. 1,000,000 0,60600-5 İskan Böl -2,000,000 0,401006-9

6 2. Yatırım YatırımolasılıkKümülatif Olasılık Monte Carlo Simülasyonu Endüstri Böl. 2,000,000 0,50500-4 İş merkezi 1,000,000 0,40905-8 İskan Böl -1,000,000 0,101009

7 RS1Durum 1.Yatırımın Getirisi RS2Durum2.Yatırımın Getirisi TOPLAM GETİRİ 1 3 End.Böl1.000.0005İş Merk.1.000.0002.000.000 2 1 End.Böl1.000.0003End.Böl2.000.0003.000.000 3 2 End.Böl1.000.0008İş Merk.1.000.0002.000.000 4 8 İskan Böl.-2.000.0000 0 6 6 İskan Böl.-2.000.0000 0 7 7 İskan Böl.-2.000.0000 0 8 5 End.Böl1.000.0008İş Merk.1.000.0002.000.000 9 1 End.Böl1.000.0000End.Böl2.000.0003.000.000 10 1 End.Böl1.000.0007İş Merk.1.000.0002.000.000

8

9 Bu problemin gerçek beklenen değeri matematiksel yöntemle 580.000 ytl dir.


"Karar Ağacı Simülasyonu: Problem: Sermaye sahibi bir kişi için gelecekte iki yatırıma girişme olanağı vardır.Herbir yatırım grup halinde arazi satın alımıyla." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları