Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
REKLAMCILIK Hafta 5
2
Reklam Kampanyası Oluşum Süreci
Araştırma ve durum analizi Kampanyanın amaçlarının saptanması Kampanya stratejisinin saptanması Kampanya bütçesinin belirlenmesi Yaratıcı çalışmalar Medya kullanımına karar verilmesi Uygulama Değerlendirme
3
Araştırma ve Durum Analizi
Endüstrinin; Son 10 yıla ait iş hacmi Endüstrideki yasal yükümlülükler Anı sektördeki benzer ürünlerin durumu Rakip işletmeler hakkında bilgi Satışların eski ve yeni tüketiciler arasındaki dağılım yüzdeleri
4
Araştırma ve Durum Analizi
Ürünün; İçinde yer aldığı genel kategori ve bu kategorinin özellikleri Ürünün rakiplerine göre üstün yanları Malın üretim süreci ve şartları Ürünün yaşam dönemi Ürünün satış yerinin mağaza içerisindeki konumu Ürünün fiyat ve kullanım kolaylığı bakımından rakip ürünlerle kıyaslanması Ürünün pazardaki satış yüzdesi ve rakiplerinin payları Markanın mevcut tüketicideki imajı
5
Araştırma ve Durum Analizi
Bu noktada hedef kitle analizi yapılarak hedef Pazar belirlenir. Tüketici profili belirlenirken şu unsurlar önemlidir: Demografik faktörler Sosyo kültürel faktörler Psikolojik faktörler
6
Demografik Faktörler Yaş Cinsiyet Eğitim durumu Medeni durum Meslek
Gelir
7
Sosyo Kültürel Faktörler
Kültür ve alt kültür Sosyal sınıflar Her sosyal sınıf bir alt sınıftan farklı olmaya ve bir üst sınıfa benzemeye çalışır. Danışma grupları Birincil gruplar İkincil gruplar Aile
8
Psikolojik Faktörler Gereksinim ve güdülenme Öğrenme Kişilik Algılama
Tutum ve inançlar
9
Kampanya Amaçlarının Saptanması
Reklamın iletişim amacı Tüketicilerin ürün, firma ve hizmetten haberdar olması Hedef kitlenin tespit edilmesi Yaratıcı çalışmaların yapılması Reklamın satış amacı
10
Kampanya Stratejisinin Saptanması
Kampanya stratejisi ürün ya da hizmet hakkında ne söyleyeceğinizin planlamasını yapmaktır. Ürün doğru olmalı Fiyatlandırma doğru olmalı Dağıtım yeterli olmalı
11
Kampanya Stratejisinin Saptanması
Kampanya stratejisi oluşturulurken şu konularda strateji belirlenir: Pazarın tümüne veya belli Pazar bölümlerine ulaşmak Birincil ya da seçici talep yaratmak Doğrudan ya da dolaylı davranış yaratma Mal reklamı ya da kurum reklamı yapma Tüketicilere ya da aracılara yönelme
12
Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi
Reklam kampanyası bütçesi demek, kampanya süresince nerelere, hangi zamanlarda ve hangi miktarlarda ödeme yapılacağının belirlenmesidir. Ana hatlarıyla: Reklam ajansına ödenecek miktarlar Medyalara ödenecek miktarlar Yapım şirketine ödenecek miktarlar Yönetime bağlı olarak bazı firmalarda fuar vb. etkinliklere ödenecek miktarları da kapsamaktadır.
13
Kampanya Bütçesinin Belirlenmesi
Kampanyalar gerektirdikleri harcama itibarıyla üç kategoride düşünülebilir: Yeni bir ürün için yapılan tanıtım kampanyaları Ürün piyasada tutununcaya kadar yerleştirme kampanyaları Ürün tutunduktan sonra devamlılığı sağlama veya prestij kampanyaları
14
Yaratıcı Çalışmalar Ayrı bir ders olarak incelenecektir.
15
Medya Kullanımına Karar Verilmesi
İşletmenin temel medya stratejisini oluşturan faktörler: Ürünün hedef kitlesi Belirlenen hedef kitlenin takip ettiği iletişim araçları Reklam mesajının tanımlanması Ürünün hangi Pazar bölümünde yer aldığı Reklam bütçesinde medya kullanımı için ayrılan pay Reklam mesajının zenginliği, yayının sıklığı ve sürekliliği Reklam mesajının zamanlaması Rakip firmaların reklam stratejilerinin öğrenilmesi Medya başına en düşük maliyetin hangi medya bileşimi tarafından gerçekleştirilebileceğinin değerlendirilmesi Medya planı ile ürün pazarlama planı arasında eş güdümün sağlanması
16
Uygulama Reklam kampanyasının uygulanması, basın, radyo, TV gibi kampanyada kullanılması kararlaştırılan ve yaratıcı çalışmalar sırasında metinleri hazırlanmış olan prodüksiyonun gerçekleştirilmesidir.
17
Değerlendirme Pretestler Direkt posta Odak grubu Post testler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.