Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAlpaslan Halman Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
E t k i l i İ l e t i ş i m i n S ı r l a r ı D r. H ü s e y i n Ç e t i n a l p İ z m i r İ l S a ğ l ı k M ü d ü r l ü ğ ü H a s t a H a k l a r ı İ l K o o r d i n a t ö r ü
2
Depresyon ve Yanlış İletişim İnsanları en çok depresyona sokan meslekler aşçılık, barmenlik olarak tespit edilmiştir. İnsanları en az depresyona sokan meslekler inşaat mühendisliği ve makine mühendisliği olarak tespit edilmiştir. Amerika 2007 Araştırma
3
Algı ve İletişim Algı çevremiz, insanlar, olaylar ile ilgili oluşturduğumuz duygu ve düşüncelerimizdir. Dünyayı arzularımız, isteklerimiz, inançlarımız, değerlerimiz, ilgilerimiz, gereksinimlerimiz ve anılarımız etkisi altında algılarız, algı kişiye özeldir. İletişim algıların paylaşıldığı bir süreçtir.
4
Sağlık Hizmetinde Algı ve İletişim Sağlık hizmeti alan hasta ve hasta yakınlarının algılarını negatif etkileyebilecek tanımda da yer alan bir çok faktör vardır. Bilgisizlik İlgi Beklentisi Sevgi Beklentisi Şefkat Beklentisi
5
Mesaj ve İletişim İletişim mesajlar aracılığı ile gerçekleştirilen bir süreçtir. Mesaj Duygu ve düşüncelerimiz ifade etmek için kullandığımız sembollerdir.
6
Semboller Semboller üç şekilde olabilir. Cümleler Ses Hareketler
7
Sembollerin Güçleri Mesajların güçleri birbirinden farklıdır. Cümleler %20 Ses %30 Hareketler %50
8
Mesajların İfadeleri Mesajların ifadeleri birbirinden farklıdır. Cümlelerimiz ne söylediğimizdir. Sesimiz ve hareketlerimiz nasıl söylediğimizdir.
9
Araştırmalar insanların günlük yaşamda birbirlerinin ne söylediklerinden çok nasıl söylediklerine dikkat ettiklerini göstermektedir. Albert Mehrabian Communication Without Words 1968
10
Araştırmalar tıbbi hata olsa dahi, iyi iletişim kuran sağlık çalışanlarından şikayetçi olmadıklarını göstermektedir. S. M. Kurtz J. Draper J. Silverman Communication Skills İn Medicine 2005
11
Mesajın Basitliği ve KIIS Prensibi Keep It Simple Straightforward Mesaj açık, net, kısa ve öz olmalıdır.
12
Mesajın Planlanması Neden söyleyeceğim? Nasıl söyleyeceğim? Ne zaman söyleyeceğim? Nerede söyleyeceğim? Kime söyleyeceğim?
13
Kişiler Arası İletişimin Temel Özellikleri Kişiler arası iletişimin dört temel özelliği vardır. IICC Prensibi olarak adlandırılır. Inescapable Irrıversibl Complicated Contextual
14
Beden Dili ve SOFTEN Prensibi Smile Open Posture Forward Lean Touch Eye Contact Node
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.