Sunuyu indir
1
Yol Üst Yapısı Plentmiks Temel
2
Plentmiks Temel Yol üst yapısını oluşturan tabakalardandır.
Kırma taş ve ince malzemenin mekanik plentte karıştırılmasıyla elde edilen karışımdan oluşur. Alt temel tabakası üzerine şartnamelerde belirtilen kriterlere göre su ile sıkıştırılıp finişer ile serilerek elde edilir.
3
Dört Silodan Oluşan Plentmiks Temel Üretim Tesisi
4
Plentmiks Temel Mevcut zeminlerin yeterli taşıma gücüne sahip olmaması, güçlendirilmelerini zorunlu kılar. Aksi halde üzerine uygulanacak sıcak karışım asfaltın da , - alttaki zemine bağlı olarak, - oturmalara, kırılmalara ve göçmelere maruz kalması kaçınılmazdır. Hem zemin güçlendirmesi hem de mevcut satıhdaki ondülasyonların giderilmesi amacıyla - asfalt uygulaması öncesi - plentmiks malzemesi kullanılmalıdır. Plentmiks, uygun granünometrik orantıda agrega ve taş tozunun plentte karıştırılması sonucu elde edilir.
5
Plentmiks Temelin Finişer İle Serilmesi
6
Silindirler İle Plentmiks Temel Sıkıştırma İşlemi
7
Plentmiks Temel Plentmiks stabilize temele göre üst yapı kalınlığı en az üçte bir oranında azaltmaktadır. En hafif trafiğin mevcut olduğu bir yolda dahi stabilize temel tabakası 58 cm ye kadar çıkmakta ve yoğun ağır taşıt trafiğinin bulunduğu bir ana arterde ise bu kalınlık 120 cm gibi çok yüksek bir kalınlığa ulaşmaktadır.
8
Plentmiks Temel Mevcut zeminin ondüle olması, yerel çukurlaşmaların oluşması kullanılacak asfalt miktarının artmasına neden olur. Bunun önlenmesi, asfalt öncesi zemin yüzeyinin plentmiks temel malzemesiyle düzgün hale getirilmesine bağlıdır. Zemin pürüzlülüğünün ve çukurlaşmaların giderilmesi, kaplama malzemesinde tasarrufa neden olacağından, toplam maliyeti de düşürecektir.
9
500 otomobil – 5 otobüs için
10
5000 otomobil – 20 otobüs için
11
10000 otomobil – 50 otobüs için
12
4000 otomobil – 550 kamyon için
13
Plentmiks Temel Bu kadar yüksek bir stabilize tabakası yapımı gerek teknik olarak ve gerek maliyet açısından uygun olmadığı açıktır. Çünkü 120 cm stabilize temel oluşturulması için yarma kesitlerde tabii zemin 120 cm ilave kazılacak ve kazılan bu malzeme depoya atılarak yerine stabilize getirilecektir.
14
Sonuç olarak Şehir içinde en hafif trafiği taşıyan yolların dahi en az 15 yıl süre bu trafiğe hizmet vermesi için, bu tip yollarda 5 cm aşınma tabakası altında 18 cm plentmiks temel tabakası yapılması gerekmektedir. Benzer olarak ağır taşıt trafiğinin mevcut olduğu ana anter yolların da 15 yıl bozulmadan bu trafiği taşıması için 6 cm aşınma, 8 cm binder ve 33 cm plentmiks temek dizayn edilmesi kaçınılmazdır.
16
Kaynaklar BELEN – TOPBOĞAZI (HATAY) ARASI YOL YAPIM ÇALIŞMALARI, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ YÜKSEK LİSANS TEZİ, Fırat YELKEN ŞEHİRİÇİ YOLLARDA UYGULANMAKTA OLAN ÜSTYAPI KESİTİ VE MALZEMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ, Doç. Dr. Mustafa ILICALI, İnş Y. Müh. Süreyya TAYFUR, İnş Y. Müh. Halit ÖZEN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.