Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAli Buldan Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Veli ÇınarAyşegül Çelikkanat Erim Afyonkarahisar Milli Eğitim Müdürlüğü Orta Okul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumları Pedagog Dr.Mehmet Aksüt Tülin Onay Mega Eğitim Danışmanlık İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü
2
Çağımızın en büyük icatlarından biri olan cep telefonları, günlük yaşamın vazgeçilmezleri haline gelmiştir. Bireyler cep telefonları yanında olmadığı zaman kendilerinde bir eksiklik varmış gibi hissedebilmektedirler.
3
Cep telefonunu evde unuttuğunda ya da kaybettiğinde doğal olarak sıkıntı basan ve gerginlik yaşayanların sayısı az değildir. Bu kaygının nedeni cep telefonun kaybolmasından daha çok iletişimin kesilmesinden korkmadır
4
Cep telefonu yetişkinlerin hayatına girdiği gibi çocukların hayatına da girmiştir. Çocuklar da yetişkinler gibi telefon kullanımını fazlaca abarttıkları görülmektedir. Hatta biz yetişkinleri geçtiler de diyebiliriz.
5
Yetişkinler, telefon kullanımı konusunda çocuklara olumsuz örnek teşkil etmenin yanında; telefon kullanımı konusunda onları özendirmektedirler. Çocuklar her konuda olduğu gibi cep telefonu kullanmasını da yetişkinlerden öğrenmektedirler.
6
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye'de bilgisayar kullanma yaşı ortalama 8 oldu. Cep telefonu kullanma yaşı da 10'a düşerken, her 10 çocuktan 9'unun televizyon izlediği belirlendi. TÜİK araştırmasına göre, Türkiye'de 6-15 yaş arası çocukların yüzde 60,5'i bilgisayar, yüzde 50,8'i internet, yüzde 24,3'ü cep telefonu kullanmaktadır.
7
Katılımcıların Bilişim Teknolojilerini Kullanma Durumu (Kaynak: TÜİK)
8
Milli Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanarak 2007 yılında Resmi Gazete'de yayınlanan "Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği" ile öğrencilerin okulda cep telefonuyla iletişim kurmaları da yasaklanmaktadır. Yasağa uymayan öğrenciler "kınama" cezasına çarptırılabilmektedir. (Md.12-a/18)
9
Ülkemizde internet ve bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin tutum ve davranışlar ile ilgili araştırmalar alınacak önlemler için yararlı olacaktır. Bu nedenle ortaokul öğrencilerinin mobil internet kullanımına ilişkin tutumları bu çalışmada saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın Amacı
10
Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Geliştirilen araştırma aracı; altı kişisel, 14 tutum ve bir açık uçlu soru olmak üzere toplam 21 maddeden oluşmaktadır. Beşli likert tipi anket ile orta okul öğrencilerinin mobil internet kullanımına ilişkin tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın Yöntemi
11
İstanbul, Afyonkarahisar ve Uşak’tan birer kurumun 8. Sınıf öğrencileri, örneklemini her ilden 100 er olmak üzere 300 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların %62’ si erkek, % 38’i kız öğrencidir. Araştırma bu üç ilden birer okul öğrencileri ile sınırlıdır. Çalışmanın Evreni
12
FrekansYüzde 2000 TL den az16856.00 2000-3000 TL11438.00 3000-4000 TL124.00 4000TL den fazla 62.00 Toplam300100,00 Tablo 2. Katılımcıların Ailelerinin Aylık Gelir Durumu
13
FrekansYüzde Samsung14548,33 Nokia9933,00 Blackbery186,00 HTC144,67 LG124,00 Diğer124,00 Toplam400100,00 Tablo 3. Katılımcıların Telefonlarının Marka Durumu
14
FrekansYüzde 1 Telefon93.00 2 Telefon4113,67 3 Telefon11839,33 4 Telefon9431,33 5 ve daha fazla3812,67 Toplam300100,00 Tablo 5. Ailede Kaç Telefon Olduğu
15
FrekansYüzde Yeni aldım8227,33 1 Yıl önce10434,67 2 Yıl önce7324,33 3 Yıl önce289,33 4 Yıl önce134,33 Toplam300100,00 Tablo 6. Katılımcıların Kaç Yıldan Beri Telefon Kullandığı
16
1 Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir3,5 3Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,4 12Telefonumu oyun için de kullanırım3,2 4 Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum2,9 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,9 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim2,8 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,8 2Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir2,7 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,6 11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim2,5 7 Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim2,3 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez1,8 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır1,4 132 yılda bir telefon değiştirmek gerekir1,4 Tablo 7. Uşak İlindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları
17
11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim3,51 12Telefonumu oyun için de kullanırım3,4 7 Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim3,38 4 Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum3,31 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez3,2 3 Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,18 1 Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir3,1 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim3,02 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,7 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,68 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,56 2 Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir2,49 132 yılda bir telefon değiştirmek gerekir2,39 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır2,12 Tablo 8. Afyonkarahisar İlindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları
18
3 Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,47 7 Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim3,25 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,94 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,75 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,72 4 Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum2,67 1 Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir2,59 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez2,44 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim2,41 12Telefonumu oyun için de kullanırım2,38 11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim2,18 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır2,03 2 Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir1,86 132 yılda bir telefon değiştirmek gerekir1,66 Tablo 9. İstanbul İlindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları
19
3Telefonumun kaybolması ya da çalınması halinde üzülürüm3,35 1Telefonumu uzun süre kullanmam sağlığımı olumsuz etkileyecektir3,06 12Telefonumu oyun için de kullanırım2,99 7Okul yönetimi yasaklamasa telefonumu sınıfta da kullanmak isterim2,98 4Telefonum yanımda olmadığı zaman bir şey kaybetmiş gibi olurum2,96 5 Telefonla mesaj atma, konuşma, interneti kullanmada bir sakınca görmüyorum2,77 8Telefonumu yakın arkadaşlarıma kullandırabilirim2,74 14Mobil kullanımda kısıtlamalar kaldırılmalıdır2,74 11Ayda ortalama 1000 mesaj atmak isterim2,73 9Telefonumun şifresiz açılma özelliği aktif durumdadır2,7 6Ailem telefonuma kısıtlama getirmez2,48 2Telefon giderlerim harcamalarımı olumsuz etkilemektedir2,35 10Telefonum uluslar arası aramalara açıktır1,85 132 yılda bir telefon değiştirmek gerekir1,82 Tablo 10. İstanbul-Uşak ve Afyonkarahisar İllerindeki Ortaokul Öğrencilerinin Mobil İnternet Kullanımına İlişkin Tutumlarının Ağırlıklı Ortalamaları
20
Araştırma sonucunda; ortaokul son sınıf öğrencilerinin telefon kullanımı ve mobil internet kullanımı konusunda çok istekli oldukları, buna yapılan harcamaların çok önemsenmediği ve telefonlarının kendileri için çok değerli olduğunu düşündükleri saptanmıştır. Uzun telefon ve mobil erişimin sağlık açısından sakıncalı olduğu bu sürenin kısa tutulması konusunda eğitim çalışmalarının yararlı olacağı önerilmektedir. Sonuç ve Öneriler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.