Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanIlke Kaya Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 25-30 Nisan 2011 28 Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi
2
Bölgenin potansiyeli en yüksek pazarı ABD’dir. İkinci önemli pazar olarak Kanada ve Brezilya görülmektedir. Türkiye Bölgede otomotiv endüstrisi, demir ve demir dışı metaller, makine ve aksamları ve madencilik alanında güçlü konumdadır. Tarımsal ürünlerde de meyve sebze mamulleri ile zeytin ve zeytinyağı ön plana çıkmaktadır. Müteahhitlik yatırımları açısından Brezilya, Şili ve Venezuela Türkiye için potansiyel içermektedir. Fırsatlar 2011 Nisan 2
3
Bölgede siyasi ve ekonomik risk faktörü yüksek ülkeler sırasıyla Venezuela, Arjantin ve Meksika’dır. Siyasi ve ekonomik riski en düşük ülkeler Şili, Brezilya ve Kanada’dır. Bölgenin lojistik imkanların en iyi durumdaki ülkeleri sırasıyla ABD ve Kanada’dır. Bu alanda en kötü durumdaki ülkeler Venezuela ve Meksika’dır. Yetişmiş insan gücü Kanada ve ABD’de en iyi durumdayken, Venezuela ve Meksika’da en zayıf durumdadır. Türkiye’nin tanıtımı ve imajı, bölgedeki diğer ülkelere göre ABD ve Brezilya’da en iyi durumdayken, Kanada ve Venezuela’da en zayıf durumdadır. Sorunlar-I 2011 Nisan 3
4
Türk iş dünyası en çok ABD, Kanada ve Şili’ye nüfuz etmişken, en az ilişkide bulunulan ülkeler Arjantin ve Venezuela’dır. İş kurma, yabancı yatırımlar, vergiler vs. açısından bürokratik işlemlerin en kolay olduğu ülkeler ABD ve Şili iken bürokrasinin en fazla olduğu ülkeler Brezilya ve Meksika’dır. Bölgedeki en önemli pazara giriş engelleri Kuzey Amerika için standartlar ve Latin Amerika için gümrük ve eş etkili vergilerdir. Ayrıca özellikle Latin Amerika ülkelerinde idari engeller de firmalarımızın pazara girişinin önünde önemli bir diğer engel olarak değerlendirilmiştir. Kültürel engeller ise daha geri planda kalmaktadır. Sorunlar-II 2011 Nisan 4
5
Bölge için en doğru pazara giriş araçları olarak fuarlara katılım ve ticaret heyetleri (özellikle sektörel düzeyde) belirgin bir şekilde ön plana çıkmaktadır. Ayrıca, yerli ortak edinme ve alım heyetleri de diğer önemli araçlar olarak değerlendirilmiştir. Türkiye için pazarda büyüme potansiyeli ve işbirliği imkanı açısından otomotiv endüstrisi ve makine ve aksamları ilk sırada yer alırken bu sektörleri elektrik elektronik ve bilişim ve demir- çelik ile demir dışı metaller takip etmektedir. Ayrıca tarımsal ürünlerde de meyve-sebze mamulleri ile zeytin ve zeytinyağı da potansiyel olarak öne çıkmıştır. Hammadde ve girdi tedariki konusunda madencilik, özellikle de bakır ve demir cevheri ön plana çıkmaktadır. Öneriler 2011 Nisan 5
6
ABD4.400 MİLYON $ ARJANTİN 200 MİLYON $ VENEZUELLA 60 MİLYON $ MEKSİKA180 MİLYON $ KANADA700 MİLYON $ ŞİLİ150 MİLYON $ BREZİLYA800 MİLYON $ 2011 İHRACAT HEDEFLERİ 2011 Nisan 6 2011 Yılı İhracat Hedefleri (milyon dolar)
7
Teşekkür Ederiz… Amerika Çalışma Grubu 2011 Nisan 7
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.