Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
4. SINIF VELİLERİ İÇİN AKADEMİK İPUÇLARI
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
2
EN SIK SORULAN SORULAR Ödevlerle ilgili nasıl davranalım?
Çalışma programı nasıl olmalı? Çocuğum okuduğunu anlamıyor, ne yapabilirim? Öğretmenler kitap okumaya neden bu kadar önem veriyor? Deneme sınavları ne işe yarıyor? Sınavlarda dikkatsizlik kaynaklı olarak yapılan hatalarla nasıl baş edebiliriz? Çocuğumun sınavlarda kaygılanmaması için ne yapmalıyız?
3
İLK OLARAK, Çocuğunuzun okulda öğrendikleri
ve akademik performansı ile “ilgilenin”. Çocuğun var olan potansiyelini tam ortaya koyabilmesi için, anne-babasının çocuğu ile ilgili akademik beklentilerinin olması gerekmektedir. Aksi taktirde çocuklar, potansiyellerini ortaya koyma, gayret gösterme gereği duymuyorlar.
4
ÖDEVLER Ödevler fazla oyalanmadan, eve gider gitmez yapılmalı!
Araya değişik faaliyetler girdiğinde ödeve oturmak zorlaşır. Günün yorgunluğu gece çöker. Geç saatte ödevin bitme süresi uzar. Ödev bitince oyun oynamaya vakit kalacağı düşüncesi, çocuğu ödevi «oyalanmadan» bitirmeye motive eder.
5
ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAMA
Çalışma programını ailenizin koşullarına göre yapabilirsiniz. Çalışma programına yazılan aktivitelerin yeri birbiri ile değiştirilebilir. Önemli olan o işlerin belirtilen süre içinde yapılıp tamamlanmasıdır. Çok zorunlu kalmadıkça hafta içi dışarı misafirliğe/yemeğe/gezmeye gitmeyin. Programlı yaşaması için onu yönlendirin. Çocuğunuzu, kol saati takması için teşvik edin.
6
KONU TEKRARI/ TEST ÇÖZME (30 dakika) ÇANTA HAZIRLAMA (10 dakika)
ÖRNEK BİR PLANLAMA: GÜNLÜK PROGRAM 08:30 16:00 OKUL 17:00 18:00 DİNLENME (1 saat) 19:00 ÖDEV ZAMANI (1 saat) 19:30 AKŞAM YEMEĞİ (30 dakika) 20:00 KONU TEKRARI/ TEST ÇÖZME (30 dakika) 20:10 ÇANTA HAZIRLAMA (10 dakika) 21:10 OYUN (1 saat) 21.30 KİTAP OKUMA (20 dakika) 21:30 UYKUYA GEÇİŞ
7
Ödev çocuğunuzun ödevi, sizin değil!
Ödevleri çocuğunuz, «kendisi» yapmalı. Anlamadıklarını geçsin, yapabildiklerini «kendisi» yapsın ve ödevi bitirsin.
8
ÖDEV KONTROLÜ Mutlaka ödev kontrolü yapın!
Ödevleri kontrol ederken, küçük uyarı ve düzeltmeler yapabilirsiniz (örn: «birkaç yazım hatan var, bence tekrar okumalısın», «daha uzun cevaplar verebileceğini düşünüyorum» ) Öğretmenlik yapmayın! Öğretmeyin! Çocuğunuz ile ödev konusunda tartışmaya, inatlaşmaya girmeyin. Ödev ile ilgili eleştirileri öğretmenine bırakın. Öğretmenini böyle durumlarla ilgili bilgilendirin.
9
Ödevleri nedeni ile çocuğunuz ile çatışmaktan, çocuğunuz ile ilişkinizin bozulmasından kaçının, onunla olan ilişkiniz her şeyden daha önemli!
10
NEDEN KİTAP OKUMALI? Kitap okumanın faydaları: Okuduğunu anlama
düzeyini geliştirir. Okuma hızını artırır. Sınav başarısını artırır. Yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirir. Uykudan önce okuma, uykuya rahat ve kolay geçişi sağlar. Kelime hazinesini ve kendini ifade gücünü geliştirir.
11
OKUDUĞUNU ANLAMA Okuduğunu soruyu anlamadığını söylediğinde, o soruyu siz ona anlatmayın! Küçük desteklerle onun kendisinin anlamasını sağlayın. Kolaya kaçıp açıkladığınızda okuduğunu anlamasının gelişimini engellemiş olursunuz. «Başkasına anlatıyor» havasına girince, okuduğunu daha iyi anlayabilir.
12
NEDEN DENEME SINAVLARI YAPILIYOR?
Çocuğunuzun deneme sınavlarını doğru algıladığından emin olun! Deneme sınavları: Bilgi eksiklerini görme fırsatı verir. İleride gireceği önemli sınavlar için sınav alışkanlığı kazandırır. Sınav süresi boyunca dikkati sürdürme deneyimi sağlar. Sınav zamanını doğru kullanma provası yapmaya imkan sağlar.
13
DENEME SINAVI TAKTİKLERİ
Yanlış karalama/kodlama sorunu çok sık yaşanıyor. Bunu önlemek için, her soruyu çözdükten sonra hemen cevabı karalamalı. Soruları kitapçıktaki sıra ile yapmalı. Uzun sorular başta «zor soru» olarak algılanıyor ama bu soruları avantaj olarak görmeli. Yazarak yapmak, matematiksel işlemlerde hata yapmamak için çok önemli.
14
SINAVLARDA DİKKATSİZLİK KAYNAKLI HATALAR
Dikkat hatalarına karşı, çok soru çözmek yararlıdır. Alıştırma yapa yapa sorulardaki tuzaklara düşmemeyi öğrenecek. Acelecilik eğilimi çok hata yaptırır. Soruda verilen metnin tamamını sabırla okumalıdır. Çocuğunuza umut kırıcı eleştirilerde bulunmaktan kaçının. Çözülebilecek sorunların böylelikle kalıcı hal almasına izin vermeyin.
15
KAYGI Sınavda «orta derece güdülenme» ile çocuk potansiyelini en iyi şekilde ortaya koyar. Çocuk, sınav esnasında ne çok rahat, ne de çok kaygılı olmalıdır.
16
Çocuğun sınav esnasında alacağı notu hiç düşünmemesi en iyisidir.
Çocukta «yine kötü puan alırsam kaygısı» gerçekten yine kötü puan almasına neden olur. Ailesinin yaptığı eleştiriler «sınav sırasında» çocuğun aklına geliyor ve bu durumda da kaygı yükseliyor.
17
AKADEMİK BEKLENTİLERİNİZ
Çocuğunuzdan beklentileriniz, çocuğunuz için «gerçekçi ve ulaşılabilir» olsun. Başkası ile değil kendisi ile kıyaslayarak onu çalışmaya motive edin. Gayret eksikliği ile öğrenme sorunlarını ayırt etme konusunda dikkatli olun.
18
Deneme sınavları sonuçlarını takip edin fakat diğer arkadaşları kıyaslayarak ona eleştiride bulunmayın. Çocuğunuz ve öğretmeniniz ile başarıyı artırmak için işbirliği yapın. Çocuğunuzun akademik performansını değerlendirirken etiketleyici, genelleyici yorumlardan kaçının. Çocuğunuz sınavlara gire gire soru tiplerine alışacak ve kazandığı deneyim ile birlikte, bildiğini daha rahat uygulamaya koyacak.
19
Hedef belirlemesine yardımcı olun.
«Neden okula gidiyor, neden ders çalışması gerekli?» konularında ona somut açıklamalar yapın. Beklentilerinizi somutça ifade edin: «Biz ailen olarak, senden derslerine iyi çalışmanı, ödevlerini özenli yapmanı bekliyoruz» mesajı verebilirsiniz.
20
Fakat… Çocuklar, somut olarak deneyimledikleri çerçevesinde olayları değerlendirirler. Bu nedenle çocuk, özel bir okula gönderilmenin kıymetini bilmekte, bu okullara gönderen ailesinin gösterdiği fedakarlıkları anlamakta çok zorlanır. Çünkü alternatif bir okul görmemiştir ve kıyas yapabileceği başka bir deneyim yaşamamıştır.
21
Öğretmenlerini «onun yanında» eleştirmeyin, okula ve öğretmenlerine güveni sarsılırsa bu durum ders başarısını da etkiler. Her koşulda, öğretmenlerine ve okula güvendiğiniz, okulun ve öğretmenlerinin uygulamalarının arkasında olduğunuz duygusunu, çocuğunuza yaşatın. Eleştirdiğiniz, uygun bulmadığınız okul uygulamaları olduğunda, okul ile temas kurun. Çocuğunuzun bu konuşmalardan uzak kalması en doğrusudur.
22
SON OLARAK, Kendinizle ilgili ilham verici yaşantı ve hikayeler anlatın fakat çocuğunuzun yanında “benim de matematiğim kötüydü” vb. olumsuz ve genelleyici yorumlarda bulunmayın. «Size benzemek adına» kendisini o derse karşı tam kapatabilir.
23
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER… PDR UZMANI ZEYNEP GÖKALP
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.