Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YAŞAM ALANI Lewin ve Gestalt Selma Çelik 258-268
Kaynak II; Eğitim Psikolojisi Yazar;B.YEŞİLYAPRAK Hazırlayan;Selma ÇELİK Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ , 1-Önce Soruları Tıklayın Yanıtlamaya Çalışın. 2-Verdiğiniz Yanıtların Şıklarını Kenara Yazın. 3-Sonra Yanıtlarınızı Kontrol Ediniz. 4-Yanlış Yanıtları Muhakeme Ediniz. 5-Gösteriyi İzleyin Tekrar Aynı İşlemi Yapınız.
2
Lewin veGestalt tarafından geliştirilmiştir.
YAŞAM ALANI Lewin veGestalt tarafından geliştirilmiştir. Lewin,içinde öğrenme,motivasyon,kişilik ve toplumsal davranışın tümünün tartışıla bildiği bir betinleme sistemi geliştirilmiştir YAŞAM ALANI Lewin veGestalt tarafından geliştirilmiştir. Lewin,içinde öğrenme,motivasyon,kişilik ve toplumsal davranışın tümünün tartışıla bildiği bir betinleme sistemi geliştirilmiştir.
3
Gestalt’ta öğrenme ile uğraşan,insanın motivasyonu ile ilgili kuram öne sürmüştür.
4
Lewin;davranışın üzerinde o davranışı gerektiren bir çok psikolojik olgunun etkili olduğunu ve bütün bu psikolojik olguların kişinin yaşam alanını oluşturduğunu ifade etmektedir. Lewin;davranışın üzerinde o davranışı gerektiren bir çok psikolojik olgunun etkili olduğunu ve bütün bu psikolojik olguların kişinin yaşam alanını oluşturduğunu ifade etmektedir.
5
Yaşam alanı kişinin bilinçli olarak farkında olduğu şeylerden oluştuğu gibi,bilincinde olmadığı faktörlerden de etkilene bilir. Yaşam alanı kişinin bilinçli olarak farkında olduğu şeylerden oluştuğu gibi,bilincinde olmadığı faktörlerden de etkilene bilir.
6
Gestalt kuramının Eğitim açısından Doğurguları
Gestalt kuramcılara göre insanlar dünyayı bir bütün olarak algılamaktadırlar.Gelen uyarıcılar bir arada bütünler halinde örgütlenmiş bir biçimde algılanmaktadır. Gestalt kuramının Eğitim açısından doğurguları Gestalt kuramcılara göre insanlar dünyayı bir bütün olarak algılamaktadırlar.Gelen uyarıcılar bir arada bütünler halinde örgütlenmiş bir biçimde algılanmaktadır.
7
Algılamada şekil-zemin ilişkisi,yakınlık-uzaklılık,süreklilik,tamamlama,benzerlik,basitlik ilkeleri söz konusudur. Algılamada şekil-zemin ilişkisi,yakınlık-uzaklılık,süreklilik,tamamlama,benzerlik,basitlik ilkeleri söz konusudur.
8
Gestaltçılara göre;psikolojik gerçeklerin önemini vurgularlar.
Öğrencilerin inançları,değerleri,gereksinimlerinin,tutumlarının dikkate alınması gerekir. Gestaltçılara göre;psikolojik gerçeklerin önemini vurgularlar. Öğrencilerin inançları,değerleri,gereksinimlerinin,tutumlarının dikkate alınması gerekir.
9
Gestaltçılar iç güdüye dayalı öğrenme,problem çözme ve üretici düşünmenin altını çizdikleri için,öğretmenler problem çözümü için gerekli tüm öğeleri sunmaktadırlar. Gestaltçılar iç güdüye dayalı öğrenme,problem çözme ve üretici düşünmenin altını çizdikleri için,öğretmenler problem çözümü için gerekli tüm öğeleri sunmaktadırlar.
10
Öğrencilerin Körü Körüne Ezberleyerek Değil De Anlayarak Öğrenmesi Önemlidir.
Öğrenme ile ilgili tekrarları yararlı görmektedir. Öğrencilerin körü körüne ezberleyerek değil de anlayarak öğrenmesi önemlidir. Öğrenme ile ilgili tekrarları yararlı görmektedir.
11
İNSANCIL YAKLAŞIMDA ÖĞRENME
Üç önemli isim vardır;Combs,Rogers ve Maslow Varoluşçuluk Felsefesi görüşlerini benimseyen insancıl yaklaşım bu alanda”ÜÇÜNCÜ GÜÇ”olarak adlandırılmaktadır. İNSANCIL YAKLAŞIMDA ÖĞRENME Üç önemli isim vardır;Combs,Rogers ve Maslow Varoluşçuluk Felsefesi görüşlerini benimseyen insancıl yaklaşım bu alanda”ÜÇÜNCÜ GÜÇ”olarak adlandırılmaktadır.
12
İnsancıl yaklaşım kaynaklarda benlik kuramları kendini gerçekleştirme kuramları veya fenomolojik kuramlar gibi adlarla da bilinmektedir. İnsancıl yaklaşım kaynaklarda benlik kuramları kendini gerçekleştirme kuramları veya fenomolojik kuramlar gibi adlarla da bilinmektedir.
13
BENLİK KAVRAMI Benlik; A-Ben neyim? B-Ben ne yapabilirim?
C-Hayatta ne istiyorum? D-Benim için neler değerlidir? BENLİK KAVRAMI Benlik; A-Ben neyim? B-Ben ne yapabilirim? C-Hayatta ne istiyorum? D-Benim için neler değerlidir?
14
Bireyin bedeni ile ilgili gereksinmelerden kaynaklanan dürtüleri öz beni oluşturmaktadır.
Yeme,içme,cinsel gereksinmeler gibi içsel yaşantıları öz beni oluşturur. Bireyin bedeni ile ilgili gereksinmelerden kaynaklanan dürtüleri öz beni oluşturmaktadır. Yeme,içme,cinsel gereksinmeler gibi içsel yaşantıları öz beni oluşturur.
15
Erkek/Kız,Esmer/Sarışın gibi özellikler ile İyi/Kötü,Güzel/Çirkin gibi değerler de fenomenal benliğe aittir. Erkek/Kız,Esmer/Sarışın gibi özellikler ile İyi/Kötü,Güzel/Çirkin gibi değerler de fenomenal benliğe aittir.
16
Yaşantı ve Davranışlar Benlik Kavramı Benlik tasarımı ile öz beni,yani gerçek düşünce,duyuş ve davranışları birbirine az çok yaklaşık olan uyumlu bir kişilik gösterilmektedir. Benlik tasarımı ile öz beni,yani gerçek düşünce,duyuş ve davranışları birbirine az çok yaklaşık olan uyumlu bir kişilik gösterilmektedir.
17
Yaşantı ve Davranışlar Benlik Kavramı Duyuş,düşünce ve davranışları benlik tasarımından çok ayrılık gösteren uyumsuz bir kişilik sembolize edilmektedir. Duyuş,düşünce ve davranışları benlik tasarımından çok ayrılık gösteren uyumsuz bir kişilik sembolize edilmektedir.
18
Bu güvenli ortamın vazgeçilmez 3 temel unsuru vardır;
Güvenli bir sınıf ortamında köklü davranış değişiklikleri gerçekleşmektedir. Bu güvenli ortamın vazgeçilmez 3 temel unsuru vardır; Koşulsuz saygı Empatik anlayış Dürüstlük Bu güvenli ortamın vazgeçilmez 3 temel unsuru vardır; Koşulsuz saygı Empatik anlayış Dürüstlük
19
Koşulun bir ortamda yetişmiş kimsenin kendini tanıması,anlaması,kendi kendisi olması yetenekleri tanıması söz konusu olduğu gibi diğer insanları da kabul etmesi,empatik anlayış göstermesi ve dürüst olması sağlana bilmektedir. Öğrencilerde davranış değişikliğinin gözlene bilmesi için öğretmenin sağlıklı olması gerekiyor. Öğrencilerde davranış değişikliğinin gözlene bilmesi için öğretmenin sağlıklı olması gerekiyor.
20
Maslow’un Temel Gereksinimler Hiyerarşisi
Gereksinmeler bir piramit gibi birbiri üstüne merdiven basamağı şeklinde çıkan hiyerarşik bir düzen içinde sıralanmıştır. Gereksinmeler bir piramit gibi birbiri üstüne merdiven basamağı şeklinde çıkan hiyerarşik bir düzen içinde sıralanmıştır.
21
Açlık,Susuzluk ve cinsiyetin fizyolojik doyumu
Kendini gerçekleştirme Değer,Başarı,Kendine saygı Ait olma,sevgi Emniyet,Güven,Düzen ve değişmezlik Açlık,Susuzluk ve cinsiyetin fizyolojik doyumu Açlık,Susuzluk ve cinsiyetin fizyolojik doyumu
22
Gereksinmeler Hiyerarşisinin Eğitim Açısından Doğurguları
Eğitim ortamında uygulandığında,öncelikle öğrencilerin aç,susuz,uykusuz,yorgun olduğu yada sınıf ortamının soğuk veya çok sıcak,havasız,rahatsız olduğu durumlarda dikkatli ve aktif olmaları beklenemez. Eğitim ortamında uygulandığında,öncelikle öğrencilerin aç,susuz,uykusuz,yorgun olduğu yada sınıf ortamının soğuk veya çok sıcak,havasız,rahatsız olduğu durumlarda dikkatli ve aktif olmaları beklenemez.
23
Öğrencilerin tehdit,alay,acımasızca eleştiri olmaksızın görüşlerini aktara bilecekleri ortamlar oluşturulmaktadır. Öğretmenin öğrencilere vereceği ödüllerle arkadaşları tarafından benimsenmesini sağlar.Bu ödüller sayesinde öğrenciler motive olur. Öğretmenin öğrencilere vereceği ödüllerle arkadaşları tarafından benimsenmesini sağlar.Bu ödüller sayesinde öğrenciler motive olur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.