Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Consumer Behavior Dönem Projesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Consumer Behavior Dönem Projesi"— Sunum transkripti:

1 Consumer Behavior Dönem Projesi
Instructor: Taçlı Yazıcıoğlu Hazırlayan: Grup Nostalgia Erden Özer Murat Kuran Cenk Gülmez Cemil Baykam Roman Babenko Laryssa Kolesnyk Çağdaş Ağustoslu

2 HIPOTEZ Tüketicilerin marka kullanımları zaman içerisinde değişmektedir Sosyo-ekonomik faktörler marka kullanımını etkilemektredir

3 AMAÇ İnsanların farklı yaş dönemlerindeki marka kullanımlarını belirlemek Zaman içerisinde marka kullanımını etkileyen ana faktörleri belirlemek

4 METODOLOJİ & ÖRNEKLEM 4 farklı yaş grubuyla derinlemesine görüşme

5 BULGULAR Hemen hemen aynı yaşlarda olmalarına rağmen, akla ilk gelen çocukluk markaları çok çeşitlilik göstermekte. Bu yaş grubundan oldukça fazla sayıda marka ismi telafuz edildi. Çocukluğunuzda kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

6 BULGULAR 19-24 Çocukluk markaları
Sony Arçelik Spalding Dexter Faber Lacoste Vakko Uki Mercedes BMW Reebok Bianchi Escort Toyota Tofaş Pony Bosch Panda Altınbaş ITT Renault Siemens Benetton Commodore Coca-Cola LCW Mudo Çarşı Nestlé Pepsi Mado Orkid İş Bankası Sprite Barbi Nivea Mopak Rejoice Sisley Cici Bebe Pastel Oje McDonalds Algida Timberland Levi’s Nike Adidas Swatch Ülker Nokia Gerek kızlar, gerekse erkekler hazır giyim markaları daha yoğunlukla hatırlanmıştır Kızlar daha çok yiyecek içecek markalarıyla ilgiliyken erkekler daha çok teknoloji ve otomotivle ilgililer

7 BULGULAR 19-24 Çocukluk markaları-Yardımlı
Genç denekler, listenen markaların çoğunu hatırlamakta zorluk çekmişlerdir, özellikle de eski markaları (Mabel Sakız,İstanbul Bankası gibi) Beymen, Vakko, Converse, Puma, Brüt, Levi’s, Çamlıca, Fruko, YKB ve Arçelik sıklıkla kullanıldığı belirtilen markalardır. Çoğu denek kendisi bizzat kullanmasa da aile bireylerinin kullandığı Arçelik, Vakko, Beymen gibi markaları telafuz etmişlerdir Şimdi size sayacağım markaları çocukluğunuzda kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

8 BULGULAR 19-24 Güncel markalar
Sony Arçelik Nike Tommy Lacoste Vakko Uki Slazenger Kigılı Cacharel Damat Mercedes BMW Dockers ITT Seiko Vestel Toyota Timberland CK Beymen Toshiba Omega Casio Guess HP Eti Vivident Converse Zara Danone Swatch Mango Uniball Max Factor L’Oreal Lancome Elidor Cici Bebe Puma Kinetix Levi’s Adidas Nokia Polo Mavi Jeans Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

9 BULGULAR 19-24 Güncel Markalar
Genç jenerasyonun marka kullanımları zaman içerisinde değişmiştir: Nike,Levi’s,Adidas,Nokia,Beymen dışındaki çocukluk markaları bağlılık sağlayamamışlardır Hazır giyim en popüler sektör olmaya devam etmektedir Kozmetik markaları kızların dünyasına girmeye başlamıştır Erkeklerin teknoloji ve otomotive olan ilgileri devam etmektedir Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

10 BULGULAR 19-24 Güncel markalar-Yardımlı
Genç deneklerin çoğu listenen markaları bugün kullanmadıklarını ifade etmişlerdir Çarşı/Boyner, Nike, Coca-Cola, McDonalds, Vivident, Algida, sıklıkla belirtilmiştir Vakko, Puma, Pepsi, Garanti Bankası, Finansbank, Koçbank ve Siemens daha az telafuz edilen markalar olmuşlardır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

11 BULGULAR 19-24 Değiştirme nedeni
Tüketiciler aşağıdaki durumlarda marka değişimine gitmektedir: Markanın beklenti ve ihtiyaçları karşılayamaması Yeni markaların daha kaliteli olması

12 BULGULAR 19-24 Gelecekte kullanım ve tavsiye
Denekler şimdiki markaları ileride de kullanacaklarını ve tavsiye edeceklerini belirtmelerine rağmen, mevcut markaları kolayca bırakabilecekleri gözlemlenmiştir.

13 BULGULAR 19-24 Marka etkisi
Alım kararı verilirken marka önemli bir rol oynamaktadır. Ancak önem seviyesi sektörden sektöre değişim göstermektedir Daha önemli: Otomotiv, kozmetik, banka, sağlık Daha önemsiz: Tekstil, aksesuar

14 BULGULAR 19-24 Marka algısı
Yıllar içerisinde yoğun pazarlama faliyetleri yapmaksızın markalaşan markalar ürün özellikleriyle tanımlanmaktırlar (Sultan Ahmet Köftecisi, KMEK, Hacı Abdullah) Medyayı yoğun olarak kullanan markalar vermek istedikleri mesajlarla algılanmaktadır (kaliteli, şık, güvenilir) (Sony,Levi’s,BMW) Ünlü kişiler özel hayatları ve oynadıkları rollerle özdeşleştirlmektedir

15 BULGULAR 25-34 Bu yaş grubunda da marka çeşitliliği gözlemlenmektedir.
Çocukluğunuzda kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

16 BULGULAR 25-34 Çocukluk markaları
Tat Tamek Quicksilver Kappa Piyale Panda McDonalds Nivea Sony Polo Yargıcı Pınar Mavi Jeans Big Bouble Nestle Diesel Tadım Grundig Puma Wendy’s Nike Reebok Esem Bimex Tipitip Hoover AEG Benetton Levi’s Çamlıca Adidas Coca-Cola McDonalds Arçelik Eti Ülker Kadınlar markalara karşı daha fazla hassasiyet göstermektedirler Yiyecek, içecek ve hazır giyim etkinliğini sürdürmektedir Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

17 BULGULAR 25-34 Çocukluk markaları-Yardımlı
Deneklerin genellikle listelenen markaların çoğunu çocukluklarında /gençliklerinde kullanmadıklarını belirttiler. Tofaş, Puma, Levi’s, Vefa Bozacısı, Elvan, Çamlıca, Fruko, Alaska/Frigo ve Arçelik genelde söylenen markalardır Şimdi size sayacağım markaları çocukluğunuzda kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

18 BULGULAR 25-34 Güncel markaları
Çamlıca Cappy Hotiç Pastavilla Aigida Clinique LTB Pınar Danielle Hechter Arko Puma Timberland Lacoste E.Marelli Swatch Mavi YKM Boyner McDonalds Tadım Nike Nokia Ford Burger King Pizza Hut Opel Gilette Diesel Mango Coca-Cola Arçelik Zara Adidas Bosch Vivident Nestle Ülker Mc Donald’s, Çamlıca, Coca Cola, Arçelik, Ülker, Adidas bilinirliklerini korumayı başarmışlardır Kadınlar daha fazla marka odaklı Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

19 BULGULAR 25-34 Güncel markalar-Yardımlı
Örneklerin çoğunlukla listenen markaları kullandığını belirtmişlerdir Beymen, Vakko, Pepsi, Armani, Koçbank ve Finansbank daha az ifade edilen markalar olmuşlardır Öne çıkan bir marka olmamıştır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

20 BULGULAR 25-34 Değiştirme nedeni
Tüketiciler aşağıdaki durumlarda marka değişimine gitmektedir: Alternatif ve daha kaliteli markaların piyasaya sunulması Değişen alım gücü Çocukluk dönemine kıyasla artan marka çeşitliliği

21 BULGULAR 25-34 Gelecekte kullanım ve tavsiye
Örnekler mevcut markalarını gelecekte de kullanacaklarını ve tavsiye edeceklerini belirtmişlerdir.

22 BULGULAR 25-34 Marka etkisi
Marka satınalma sürecinde önemli bir rol oynamaktadır, ancak tek faktör değildir. Önem seviyesi sektörden sektöre değişim göstermektedir. Daha önemli: Gıda ve içecek Daha önemsiz: Tekstil

23 BULGULAR 25-34 Marka algısı
Bazı markaların ülke orjinleriyle ilişkilendirildiği gözlemlenmiştir (Starbuck’s-Amerika) Markanın fiyat seviyesi algıyı direkt olarak etkilemektedir (Lacoste-Pahalı)

24 BULGULAR 35-44 Denekler birçok marka ismi telafuz etmişlerdir
Özellikler yiyecek, içecek ve tekstil markaları hatırlanmıştır. Converse, Sana, Coca-Cola ve Levi’s gibi markaların bu yaş grubunda dominant oldukları gözlemlenmiştir.                Gençliğinizde kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

25 BULGULAR 35-44 Çocukluk markaları
Meysu Tamek Vakko Nescafé Marlboro Mercedes Tofaş Telefunken Renault Bisan Lacoste Sek Anadol Esem Mekap Big Bouble Letton Adidas Mudo Sony Tefal Sana Eti Piyale Vita Baylan Aygaz Migros Nike Tipitip Ray-Ban Levi’s Çamlıca Coca-Cola Converse Arçelik Elvan Ülker Gençliğinizde kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

26 BULGULAR 35-44 Çocukluk markaları-Yardımlı
Puma, Levi’s, Elvan, Çamlıca, Alaska/Frigo Converse, YKB, Kristal Büfe ve Arçelik yoğunlukla telafuz edilen markalar olmuşlardır                                                                          Şimdi size sayacağım markaları gençliğinizde kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

27 BULGULAR 35-44 Güncel markalar
Peugeot Coca-Cola Nike Zara Ülker Tariş Sana Mango Mado Migros Carrefour Vivid Vivident Finansbank Çarşı Algida Sevenup Siemens Becel Adidas Efes Mavi Mercedes Toyota Mavi McDonalds Flora Sony Nokia Armani IBM BMW Arçelik Beko Turkcell Eti Beymen 35-44 yaş grubunda yeni marka kullanma eğilimi daha yüksektir Yüksek kaliteli yeni markalar piyasaya sürüldükçe marka değiştirme eğilimi artmaktadır Gençliğinizde kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

28 BULGULAR 35-44 Güncel markalar-Yardımlı
Denekler listelenmiş markaların çoğunu kullandıklarını söylemişlerdir. Grubun nispeten daha yaşlı deneklerden oluşması nedeniyle, eski markaları da telafuz etmişlerdir. Zara, Beymen, Adidas, Coca-Cola, Calvin Klein, Vivident, Algida, YKB, Bosch sıklıkla söylenen markalardır Seven-up, Ford, Pepsi, Koçbank daha az telafuz edilen markalardır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

29 BULGULAR 35-44 Değiştirme nedeni
Yeni markaların daha kaliteli oldukları düşünülmekte Eski markaların kalitelerinin düştüğü inancı hakim Marka çeşitliliği ve bulunabilirlik arttı Sosyal ve ekonomik çevre değişti

30 BULGULAR 35-44 Gelecekte kullanım ve tavsiye
Denekler mevcut markalarından memnunlar Mevcut markalar memnuniyet seviyelerinin korudukça gelecekte kullanma ve tavsiye etme eğilimi gözlemlenmektedir.

31 BULGULAR 35-44 Marka etkisi
Markalar satınalma sürecinde önemli bir rol oynamaktadırlar.

32 BULGULAR 35-44 Marka algısı

33 BULGULAR 45+ Denekler birçok marka ismi telafuz etmişlerdir.
Özellikle yiyecek, içecek, banka ve tekstil markaları belirtilmiştir. Vakko, Arçelik, Levi’s gibi markalar bu yaş grubunda oldukça etkin oldukları gözlemlenmiştir. Çocukluğunuzda kullandığınız ilk aklınıza gelen markaları söyleyebilir misiniz?

34 BULGULAR 45+ Çocukluk markaları
Leda Peraja Vita Salat Renault Ülker Adidas Atalar Elvan Çamlıca Fruko İstanbul Bankası Sümerbank Coca-ColaAkbank Ray-Ban Converse Alaska/Frigo Tofaş IGS BMW Anadol Mabel Sakız Magirus Garanti Bankası YKB Ford Levi’s Vakko Beymen Emlakbank Vefa B. Opel Arçelik Kadınlar markaya karşı daha hassas gözükmektedir Çok farklı sektörlerden markalar telafuz edilmiştir Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

35 BULGULAR 45+ Çocukluk markaları-Yardımlı
Yardımlı sorulduğunda çocukluk ve gençlik dönemindeki markaların yalnızca yarıya yakını hatırlanmışdır Şimdi size sayacağım markaları çocukluğunuzda kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

36 BULGULAR 45+ Güncel markalar
Finansbank Kırlangıç Tag Heurer Migros Strarbuck’s Nike Mado Armani Peugeot Abbate Sony İş Bankası Siemens Pınar Adidas Carrefour Coca-Cola Zara Danone Becel Levi’s Vakko Tikveşli Sarar Ülker Damat Sütaş Beymen McDonalds Akbank BMW Casio Nissan Hiçbir ortak markanın telafuz edilmemesi ilginçtir. Kadınlar markaya karşı daha hassastır Çocukluğunuzda kullandığınız markaların yerini bugün hangi markalar aldı?

37 BULGULAR 45+ Güncel markalar-Yönlendirmeli
Deneklerin çoğu listelenmiş markaları şimdi kullandıkları yönünde telafuz etmişlerdir. Beymen, Vakko, Nike, Adidas, Coca-Cola, McDonalds, Algida, Garanti Bankası, Siemens yoğunlukla telafuz edilen markalardır Starbuck’s, Pepsi, Finansbank daha az telafuz edilen markalardır Şimdi size sayacağım markaları bugün kullanıp kullanmadığınızı öğrenebilir miyim? (listenen 25 marka)

38 BULGULAR 45+ Değiştirme nedeni
Eskiden çok marka bulunmaması Yeni markaların daha kaliteli olması Markalara olan güvenin azalması Hayat tarzlarının değişmesi

39 BULGULAR 45+ Gelecekte kullanım ve tavsiye
Denekler mevcut markalarından memnundurlar Mevcut markalar memnuniyet seviyelerinin korudukça gelecekte kullanma ve tavsiye etme eğilimi gözlemlenmektedir.

40 BULGULAR 45+ Marka etkisi
Marka satınalma sürecinde önemli bir role oynamaktadır

41 BULGULAR 45+ Marka algısı

42 SONUÇ Tüm Gruplar Yaş ilerledikçe, hem eskiden hem de bugün kullanılan marka sayısı aşağıdaki nedenlerden doları azalmaktadır: Eskiden çok daha az marka bulunması Büyük yaş gruplarında çocukluk dönemiyle bugün arasındaki sürenin daha uzun olması Sosyo-ekonomik statünün genellikle pozitif yönde değişmesi Marka satın alma sürecinde önemli bir faktördür ancak tek başına yeterli değildir Daha kaliteli ürünlerin sunulması marka değişimine etkiyen en önemli faktördür Müşteri ihtiyaçlarına odaklı ürün geliştirmek ve kaliteyi sürdürebilmek bağlılığı arttırmakta ve sürekliliği sağlamaktadır Adidas, Arçelik, Nike, Coca Cola, Ülker tüm gruplarda bağlılığı sağlamış markalardır


"Consumer Behavior Dönem Projesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları