Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGulsu Akbay Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Orhan Turan ODE Yalıtım A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı
2
Girişimci Olmanın Şartları Nelerdir?
Genç olmak ? Girişken olmak ? Sizce yeterli mi ?
3
Girişimcilik Rotası Başarılı Olmak Öğrenilebilir! Bilgi ile Beceri
Teori ile Pratik Para ile Yetenek Çabukluk ile Sabır GİRİŞİMCİLİK
4
Girişimci Kimdir? Girişimci, toplumun gereksinim duyduğu ürünler üreterek, hizmetler sunarak, ya da ticaret yaparak maddi-manevi kazanç sağlamayı hedefleyen, bu amaçla kendi işini kurmak için harekete geçen ve iş fikrini gerçekleştirmek için araştırma, planlama, örgütlenme, koordinasyon çalışmaları yapan,sonuçta gerekli bilgi- beceri, işyeri, eleman, makine-ekipman v.b. işletme girdileri ile finansman kaynaklarını bir araya getirerek, kendi işini kuran kişidir.
5
Girişimcide Olması Gereken Özellikler Sizce Neler Olmalıdır ?
6
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
İleri Görüşlülük Bir girişimci yarını bugünden görmelidir. Henüz ortaya çıkmamış ihtiyaçlara çare olabilecek projeler üretmeli, bu projenin yarının şartlarında başarılı olup olamayacağını bugünden görebilmelidir.
7
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Motivasyon Yeni çıkılan bu yolda motivasyonunuzu kendiniz sağlamalısınız!
8
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Özgüven Girişimciliğin önemli bir ön koşulu risk almayı bilmektir. Özgüveninizi yükseltmek için her şeyden önce kendinize, sonra da işinizle ilgili teknik becerilerinize inancınızın yüksek olması gerekir.
9
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Zaman Yönetimi Çalıştığınız süreyi doğru yönetmelisiniz. İşin başındaki girişimci için boşa harcayacak zaman yoktur!
10
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Finansal Bilgi Girişimcilerin en büyük sıkıntıları finansal bilgi.. Yeterli bilgiye sahip olmayan yeni girişimci uzmanlarla çalışmalı ve parayı doğru kullanmalıdır.
11
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Yönetim Becerisi Her ekibin verimliliğini sürekli hale getirmek için iyi bir lidere ihtiyaç vardır. Ekibi her zaman mutlu ve verimli halde tutabilmek ise özel yönetim becerisi gerektirmektedir. Planlama Yeteneği İş planı önemli ama bunun ötesinde planlarınızı daha detaylı ve daha hızlı hayata geçirmelisiniz.
12
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Esneklik Çıktığınız bu yolda karşılaştığınız zorluklara karşı esnek davranmalısınız!
13
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
Hırslı Olmak İş dünyasının en önemli meziyetidir. İşinizi büyütmek, bir sonraki adıma geçebilmek adına hırslı olmak aslında başarıya doğru kararlı bir şekilde yol almaktır.
14
Girişimcide Olması Gereken Özellikler
İletişim Becerisi Müşterilerinizle, personelinizle, ortaklarınızla veya yatırımcılarla doğru şekilde iletişim kurmak sizi başarıya götürecektir.
15
Nasıl Girişimci Olunur?
İşinizle ilgili her şeyi 7 gün 24 saat boyunca izleyin Satışlar, ürün geliştirme, pazarlama, müşteri hizmetleri, finansman, vs. yaptığınız işe tutkuyla sarılın Tutumunuzun ve tutkularınızın sadece kendi görevleriniz üzerindeki etkisini değil, işçileriniz ve ortaklarınız; sektörünüz ve müşterileriniz üzerindeki etkilerini de bilin Mutsuz bir patron, mutsuz çalışanlar/müşteriler ve başarısız bir işle sonuçlanacaktır. İşlerin kötü gittiği anlarda bile yılmadan kriz yönetimi yaparak ayakta kalmayı başarın
16
Nasıl Girişimci Olunur?
Hem iyi bir çalışan hem iyi bir yönetici, hem iyi bir patron olun. Gerektiğinde operasyonu da yüklenerek, sorunlar karşısında çözümcü olun İşinize başlamadan önce daha belki fikir aşamasındayken iyi bir fizibilite ve iş planı yapın, sermayenizi doğru belirleyin,öngörünüzü doğru planlayın Önce işinizi devam ettirin. Kendi kazancınızı sonra düşünün. “kendine güven” en büyük silahınız olsun. Emek, sabır, motivasyon, azim, inanç, güven,zaman ve en azından kendinizi yaşatacak ve işle ilgili minimum harcamaları da yapacak paranız olsun. Soğukkanlılığınızı koruyarak, doğru kararları verebilmeli alternatifler üretebilmeli ve çözümcü olun.
17
Dünyada Girişimcilik Her 100 Kişiden Şirket Kuran
Meksika 18,7 İrlanda 12 ABD 11,7 Türkiye 4,7 Kadın/Erkek Girişimci Oranı 29 Ülkede Erkekler 2 Kat Türkiye’de Erkekler 29 Kat
18
Türkiye’de Girişimcilik
Türkiye’de her yüz kişiden 5’i girişimci, Bu girişimcilerin yüzde 80’i zorla girişimci, Dünya genelinde Türkiye'deki girişimcilik oranı yüzde 4,7
19
Türkiye’de Girişimcilik
Türkiye’nin girişimcilik performansı değerlendirildiğinde; Melek yatırımcıya, Yeni fikirler ve yeni girişimcilere, Fikirlerin finansmanına, İnovasyon ve katma değerli ürüne ihtiyaç var Türkiye’nin; genç nüfusu, kriz deneyimi, teknoloji uyumu adaptasyon yeteneğini kariyer olarak değerlendirmek girişimcilik performansını güçlü bir şekilde etkileyecektir.
20
Girişimcilik Üzerine…
Hiç bir icadımı, diğer insanlara sağlayacağı hizmetler aklımda olmadan geliştirmedim. Dünyanın ihtiyaçlarını gözlemledim; sonra da o ihtiyaçlara cevap verecek icatlara yöneldim." Thomas Alva Edison “Yalıtım sektöründeki boşluğu gördüm. Yalıtımda farklılaşmanın gerektiğini anladım ve mesleki formasyonumu bu işe katmaya karar verdim” Orhan Turan
21
Bir Girişimcilik Öyküsü
Elazığ’dan Monte Carlo’ya… 2008 Ernst&Young Türkiye Yılın Girişimcisi ve Türkiye’yi Monte Carlo’da temsil hakkı Bir Girişimcilik Öyküsü
22
Geleneksel tarzda profesyonel eğitim almış fakat bir işyerinde beyaz yakalı çalışan değil, girişimci olmayı başarmış biri… ORHAN TURAN
23
Lider Ruhlu Bir Yönetici
1981 Yıldız Teknik Üniversitesi mezuniyeti Enka’da ilk profesyonel deneyim Marmara Üniversitesi yüksek lisans programı Hafta sonları İngilizce kursu Askerlikte yeni iş olanakları keşfi Askerlik dönüşü iş ortaklığı Zararla sonuçlanan deneyimler Ortakların teker teker ayrılması Çevre baskısı İnatla pazara odaklanma Yalıtım sektöründe boşluğun fark edilmesi
24
Büyürken gelişen şirket: ODE Yalıtım
1985 Kuruluş 1986 Isıtma, soğutma, klima ve ENH (Enerji Nakil Hatları) taahhüt işleri 1988 Stratejik karar: Yalıtım sektörü odaklı çalışılması 1990 İthalata başlama 1992 Yalıtım sektöründe, taahhüt işlerinden çıkış bayilik sistemine geçiş 1996 ODE markasıyla üretim Kurumsal Reorganizasyon – Girişim Sermayesi 2010 Bölgesel güç 2015 Bir dünya markası
25
Büyürken gelişen şirket:ODE Yalıtım
-İşi büyütmek değil; geliştirmek önemlidir” - Taşeronluktan ticarete - Satıcılıktan ithalatçılığa - İthalatçılıktan yatırımcılığa - Yatırımcılıktan üretime - Üretimden markalaşmaya - Markalaşmaktan kurumsallaşmaya Türkiye ölçeğini aşmak hedefiyle sürdürülebilir kurumsal gelişim stratejisi - Yalıtım malzemesi üretimi konusunda sonu itibarıyla Türkiye’de en geniş üretim gamına sahip firma - Dünya çapında en geniş üretim gamına sahip firma olma hedefi
26
Ödüller -Kurumsal TTMD (Türk Tesisat Mühendisleri Derneği)
Gelişime Katkı Ödülü Hizmet Ödülü Yapı Endüstri Merkezi (YEM) Altın Çekül Yapı Ürün Ödülü Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri Yılın Yatırımı Ödülü – 2003 Yılın Isı Yalıtım Ödülü – 2006 Yılın Yatırımı Ödülü – 2008 Ernst & Young Yılın Girişimcisi Ödülleri Yılın Girişimcisi Ödülü – 2008 Yıldız Teknik Üniversitesi Yılın Girişimcisi Ödülleri İZODER Yalıtım Sektörüne Katkı Ödülü – 2008 ROTARY Üstün Çalışma Ödülü – 2008
27
Krize Selam Yatırıma Devam: ODE!
1994 Ekonomik krize rağmen 1995’te fabrika kuruldu 1998 İtalya ile yaşanan krize rağmen İtalya ile ortaklık ve ODE K-Flex yatırımı 1999 İstanbul depremine rağmen Polietilen 2. hat yatırımı Eylül olayları olduğunda ODE XPS üretimi yapılıyordu 2003 Irak’a sınır ötesi operasyon krizi döneminde ODE Ductflex yatırımı 2008 ODE Starflex yatırımı esnasında Amerika’da dünya ölçeğinde kriz oldu 2011 ODE XPS 3.Tesis, R-flex Kapasite Artışı ve Kojenerasyon sistemi yatırımı
28
Üretim Kampüslerimiz
29
Üretim Kampüslerimiz
30
Ürünlerimiz STARFLEX ISIPAN MEMBRAN R-FLEX
31
Dünya Enerji Talebi
32
Dünya Enerji Talebi
33
Dünya Enerji Talebi
34
Dünya Enerji Talebi Dünya çapında ekonomik resesyon var ve bu da enerji sektörünü etkiliyor. İktidarların gündeminden iklim değişikliği düştü. (Ekonomik krizden dolayı) Japonya’daki depremden dolayı nükleere bakış etkilendi. Kuzey Afrika’daki gelişmeler enerji sektörünü etkiledi. Gelecekte büyük bir üretim artışı bu bölgelerden gelecek. CO2 artışı tekrar başladı, 2010 yılında rekor düzeye ulaştı. Tüm gelişmiş ve geri kalmış ülkeler enerji verimliliğine odaklanıyor.
35
Dünya Enerji Talebi Enerji verimliliği 2009 – 2010 da geriledi.
Tüm ülkelerin petrol ithalatı artıyor. AB’nin petrol ithalatı 400 Milyar USD. Gelecekte Çin, Hindistan, Rusya’da enerji talebi artacak, bu ülkelerde alınan kararlar bizi de etkileyecek. Gelecekte doğalgaz ve yenilenebilir enerjiler artacak. Otomobil arttıkça petrol talebi daha da yükselecek. Çin’de, Hindistan’da araba talebi artacak ve bu da petrol talebini arttıracak. Gelişmekte olan ülkelerde üretilen araçlar, gelişmiş ülkeleri geçecek.
36
Dünya Enerji Talebi ABD’nin petrol ithalatı düşecek (araçlardaki verimlilikten dolayı) Küresel bazda nükleer enerjiye ilişkin tereddütler ileriye dönük ciddi sonuçlar doğurabilir. Nükleer artmazsa yenilenebilir, kömür ve doğalgaz artacak. Yenilenebilir kaynaklara sağlanan subvansiyonların toplam değeri artacak. Rusya küresel enerji ekonomisinin temel taşı olmaya devam edecek. Kesin olan bir şey var ki enerji fiyatları artacak.
37
Türkiye Enerji İhtiyacı
ÜRETİM İTHALAT (50 Milyar $) Türkiye’de; Enerji talebi büyümenin üzerinde artıyor Kaliteli ve ekonomik enerji üretilmeli Enerjinin % 10’u yenilenebilir enerjiden elde ediliyor Enerjinin % 30’u doğalgazdan üretiliyor.
38
Türkiye Enerji İhtiyacı
Enerji Verimliliği YALITIM ODE
39
Genç Girişimcilere Öneriler
Kendinize inanın Şartları iyi değerlendirin Cesaretli olun ve yılmadan çalışın. Israrcı olun Bireysel ve mesleki gelişiminize önem verin. Kişisel networkunuzu genişletin Yeni bir fikir yaratmayı tercih edin Yatırımlara hazırlıklı olun.
40
Başarılı bir girişimci olmak için, sadece işinizi değil tüm hayatınızı kapsayan bir şirket kurmalısınız!
41
Teşekkürler…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.