Sunuyu indir
1
ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK
PROBLEMLER
3
İNSANIN ÖZBENLİĞİNE YÖNELMİŞ BİR SALDIRGANLIK VE YOK ETME EYLEMİ
4
KENDİ CANINA KIYMA,GENÇLİK ÇAĞINDA,TRAFİK KAZALARINDAN
SONRA GELEN EN ÖNEMLİ ÖLÜM NEDENİDİR
5
İNTİHAR GİRİŞİMLER GERÇEK İNTİHAR
6
UYKU iLAÇLARI YATIŞTIRICILAR BAŞKA ÇEŞİTLİ İLAÇLAR KENDİNİ ASMA YÜKSEKTEN ATLAMA ATEŞLİ SİLAHLAR
7
Kendini ezilmiş ,köşeye sıkıştırılmış hissetmekte,
duyduğu öfkeyi dışarı boşaltamadığı için kendine yöneltmektedir.
8
ÖZKIYIM GİRİŞİMİ BİR ANDA OLUVEREN BİR DAVRANIŞTIR,
AMA HAZIRLIĞI UZUN SÜRER.
9
GENÇLER İNTİHAR GİRİŞİMİNDEN ÖNCE BİR ÇOK KEZ “KENDİMİ ÖLDÜRÜRÜM” GİBİ TEHDİTLER YAPMIŞLARDIR
10
ASIL NEDEN NE ÖFKEYLE ATILAN BİR TOKAT,NE ZAYIFLARLA DOLU BİR KARNE, NE DE SEVGİLİSİYLE BOZUŞMADIR
11
OKUL BAŞARISIZLIĞI BELİRTİLERİ YÜKSEK ORANDA ÇIKMAKTADIR.
SÖZ DİNLEMEME KARŞI GELME YALAN SÖYLEME OKULDAN VE EVDEN KAÇMA HUYSUZLUK HIRÇINLIK OKUL BAŞARISIZLIĞI BELİRTİLERİ YÜKSEK ORANDA ÇIKMAKTADIR.
12
İNTİHAR GİRİŞİMİNDEN ÖNCEKİ ÜÇ AY İÇİNDE UYKUSUZLUK,
TEDİRGİNLİK, BEDENSEL YAKINMALAR
13
İNTİHAR GİRİŞİMLERİ GENCİN OLDUĞU KADAR AİLENİN DE SORUNUDUR
14
İNTİHARI ÖNLEME
15
SALDIRGANLIK
16
BAZI ANNE-BABALAR KENDİ DUYGUSAL SORUNLARINI ÇOCUKLARINA YANSITARAK SALDIRGANLIĞI FARKINDA OLMADAN BESLER VE DESTEKLER.
17
SALDIRGANLIK DÜRTÜSÜ ORGANİZMADA DOĞUŞTAN VARDIR
18
SALDIRGANLIK TAKLİT YOLUYLA ÖĞRENİLİR
19
SİNEMA VE TV ‘DEKİ FİLMLERDEN DE SALDIRGANCA DAVRANIŞLAR ÖĞRENİLMEKTEDİR
20
İKİ UCU KESKİN BİR KILIÇ
21
SEÇİCİ OLMADAN SEYREDİLEN TV VE SİNEMA FİLMLERİ GENÇLERİ OLUMSUZ ETKİLEMEKTEDİR
22
ÇOCUKLAR ARTIK ELLERİNDE DİNAMİT PATLAYAN KEDİLERE,FARELERE GÜLMEKTEDİRLER
23
UYUM: Bireyin sahip olduğu özelliklerin kendi benliği ile ve içinde bulunduğu çevre arasında dengeli bir ilişki kurabilme ve sürdürebilmesidir.
24
UYUMSUZ ÇOCUKLAR: Kendi benliği ve çevresiyle dengeli ve etkili ilişki kurma,geliştirme ve sürdürebilmede güçlük çeken ve bu yüzden gelişimleri sekteye uğrayan ve çevresindekilerin olağan çabaları ile düzelmeyen davranış kalıplarına sahip olan çocuklara denir.
25
UYUMSUZLUĞUN NEDENLERİ: .Temel gereksinimlerinin doyurulmaması
.Kalıtım .Bedensel Nedenler .Temel gereksinimlerinin doyurulmaması .Yanlış Eğitim
26
1- ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
27
matematik öğrenme güçlüğü , yazılı anlatım güçlüğü ,okuma güçlüğü
a b c d e f cg 1+5=6 Ali top at.
28
2- KEKELEME BOZUKLUĞU
29
FONOLOJİK BOZUKLUKLAR
3- FONOLOJİK BOZUKLUKLAR
30
Fonolojik bozuklukta en sık r-s-k-ş gibi harflerin telafuz edilmesinde sorunlar vardır
31
4- DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
32
.Kısa dikkat süresi (poor attention span) .Yetersiz dürtü kontrolü (weak impulse control) .Aşırı hareketlilik (hyperactivity)
33
.Çoğu zaman oturması beklenen durumlarda oturduğu yerden kalkar.
.Çoğu zaman uygunsuz olan durumlarda koşuşturup durur ya da tırmanır. .Çoğu zaman sakin bir biçimde,boş zamanları geçirme etkinliklerine katılma ya da oyun oynama zorluğu vardır. .Çoğu zaman hareket halindedir ya da motor tarafından sürülüyormuş gibi davranır.
34
.Dikkatin kolay dağılması
.Sıklıkla bir şeyler kaybetme .Kuralları takip etmede güçlük .Sessizce oynamada güçlük .Oyunlarda sırasını beklemekte güçlük .Bir aktiviteden diğer aktiviteye kayma .Sıklıkla tehlikeli aktivitelerle uğraşma
35
Erkeklerin kızlardan 4-8 kat daha yüksek oranda DEHB olma olasılığı bulunmaktadır
36
“Öğrenme Bozuklukları” gibi okul başarısını düşüren etkenler “Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu” gibi çocuğun topluma uyumunu zorlaştıran ve “Depresyon ve Kaygı Bozuklukları” gibi önemli psikolojik sorunlarla karşılaşılmaktadır.
37
Enerjik olma Yaratıcılık Sıcak kanlılık,cana yakın olma Hoşgörülü olma (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) Esneklik İyi bir espri yeteneğine sahip olma Risk alabilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) İnsanlara kolaylıkla güvenebilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda)
38
TİKLER
39
TİKLER,NORMAL DAVRANIŞI ANDIRAN,ANİ VE TEKRARLAYICI HAREKET,JEST VE SESLERDİR
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.