Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Geleceğin Çalışma Ortamı ve Baskı Dünyası Ertuğ Ayık Görüntüleme ve Baskı Grubu Kategori Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Geleceğin Çalışma Ortamı ve Baskı Dünyası Ertuğ Ayık Görüntüleme ve Baskı Grubu Kategori Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02."— Sunum transkripti:

1 Geleceğin Çalışma Ortamı ve Baskı Dünyası Ertuğ Ayık Görüntüleme ve Baskı Grubu Kategori Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02

2 hp LaserJet 4100 yüksek performans ve üretkenlik •24 ppm A4 (25 ppm ltr.) •250 MHz işlemci hızı •16 MB RAM • 32 MB RAM (N modellerde 256 MB’a arttırılabilir •ilk sayfa çıktı hızı 12 saniye •1200 dpi’da tam hızda baskı •tam hızda çift taraflı baskı (12 ppm) •JetDirect 610N 10/100BaseT - 2.0 MB/sec throughput daha esnek •yeni kağıt tepsisi dizaynı •yeni katmanlanabilir 500 sayfalık tepsileri kağıt kapasitesini 1600 sayfaya çıkartıyor •tn/dtn modelleriyle kağıt kullanımında artış •yeni DTN duplex modeli •çeşitli 3rd party kağıt kullanım çözümleri

3 Bu yeni çağda hp bilişim dünyası hakkında yeni bir vizyona sahip ana felsefemizden doğan bir vizyon, keşfetmek •insanların herhangi bir yerden, herhangi bir zamanda her türlü elektronik hizmete bağlanacağı bir ortam •herhangi bir uygulamanın veya herhangi bir iş akışının ağ üzerinden bir hizmet olarak sunulacağı bir ortam •kullanışlı elektronik hizmetlerin, her zaman çalışan bir altyapı üzerinde hareket ettiği, basit, kişisel ve yoğun biçimde kullanılan bilgi cihazlarına aktarıldığı bir ortam •sizin web için değil, web’in sizin için çalıştığı bir ortam

4 kağıtsız ofis ‘öngörüsü’ cevap verenlerin %66’sı yazıcıların iş yerleri için her zaman gerekli olacağını düşünüyor hp müşteri araştırması: cevap verenlerin %76’sı yazıcıların iletişim için hayati olduğunu düşünüyor baskı cihazları hala işyerleri için çok önemli

5 Pazar Trendleri - çalışma grupları segmenti Basılan bilgi % Toplam Bilgi Ofiste kağıt yoğunluğu 1995 1997 2000 2005 1995 1997 2000 2005 90% 50% 30% 1995 1997 2000 2005 Her 5 Senede 2 katına çıkıyor ! 1. Basılan sayfa sayısı artmaya devam edecek (web üzerinde daha çok bilgi mevcut, e-mail bağlantı oranı her geçen gün artıyor)

6 •basılan doküman sayısı artmaya devam ediyor •baskının ve basılan dokümanların karmaşıklığı artıyor •bilgisayar cihazları daha akıllı oluyor •ağda büyüme- dağıt & bas Pazar Trendleri - çalışma grupları segmenti

7 1984: hp iletişimde devrim yarattı İlk devrim: hp LaserJet ofisi değiştirdi İkinci devrim: hp DeskJet evi değiştirdi

8 Üçüncü baskı devrimi •Yazıcılar internet-özellikleri olan bilgi gereçlerine dönüşüyor •Yazıcılar, kameralar, çevre birimleri baskı e-servisleri sunan ürünler oluyor •Uçtan-uca yeni çözümler “Yazıcılar sundukları hizmetler ile tanımlanıyor, ne kadar hızlı bastıklarıyla değil.” Carly Fiorina, HP CEO

9 hp’nin vizyonu Basit, kişisel bilgi gereçleri insanlara, devamlı çalışan, güvenli internet altyapıları üzerinde koşan, her türlü kullanışlı e-servislerine erişme imkanı veren bir ortam sunuyor. Sizin web için çalışmadığınız, web’in sizin için çalıştığı bir ortam bilgi cihazları her zaman çalışan internet altyapısı e-hizmetler hp

10 baskı dünyasının dönüşümü •internete bağlanan bilgi cihazları •yazıcıların, üzerlerinde hizmet sunulabilen platformlar haline gelmesi •açık standartları destekleyen bir baskı standardının oluşması •kullanılabilir ve kullanışlı baskı e-servislerinin gelişiminin hızlanması •baskı ve yayıncılık iş akışları konusunda gelişebilecek ortaklıklar bilgi cihazları her zaman çalışan internet altyapısı e-hizmetler hp

11 teknolojiler •embedded virtual machine •embedded web server •digital sending

12 Baskıyı tekrar keşfetmek yazıcı akıllı internet özelliği olan cihaz çok-özellik tek-özellik Hizmet dağıtıcısı pc/network’e bağlı Internet’e bağlı Durağan dokümanlarDinamik dokümanlar Kapalı sistemlergeliştirme platformları sadece yazıcı

13 Gelecekte baskıya bir örnek : Cep Telefonu ile Uzaktan Yönetim Senaryo: Yazıcıların yönetiminden sorumlu kişi, fiziksel olarak aynı yerde bulunmuyor. Cep telefonuna bir problem olduğunu belirten bir e- posta uyarısı geliyor. Problem telefon ile yazıcı arasında doğrudan sağlanan bir bağlantı ile uzaktan çözülüyor. •Baskı işleri durmuş durumda çünkü basılacak bir sonraki dokümanın letter yerine A4’e basılması gerekiyor. •Yazıcılardan sorumlu kişi bilgilendiriliyor. Uzaktan bir bağlantı sağlanıyor ve kişi yazıcıya log oluyor. Olası yazıcı değişiklikleri cep telefonunu ekranında gözüküyor. •Yazıcının kontrol paneline erişip, uygulamalardan gelen baskı işlerini standart kağıda kabul et komutunu seçiyor. •Durum değişikliği yapılıyor ve yazıcı gelen diğer işleri alacak duruma geliyor Fiziksel olarak yazıcının yanına gitmeyi ortadan kaldırıyor - yazıcıların yönetiminde esneklik getirip güvenilirliği arttırıyor.

14 Senaryo: Yazıcı donanım problemleri uzaktan tespit ediliyor. Servis elemanları doğru parçaları yanlarına alarak tamirat için yola çıkarlar. •Yazıcı donanım arızası nedeniyle çalışmıyor. Sorumlu kişiye bir uyarı gider. •Yazıcı garanti içinde olduğu için sorumlu kişi HP Servis ile temasa geçer. •Teknisyen uzaktan yazıcıya bağlanır, durumunu kontrol eder, arızayı tespit eder. •Teknisyen yazıcıya diyagnostik applet’i indirir ve çalıştırır. •Applet bozulan ve değiştirilebilen parçayı tespit eder ve sonucu uzaktan erişen teknisyene bildirir. •Servis elemanı doğru parçaları yanına alarak yola çıkar. Sorunların tespiti için fiziksel olarak yazıcının yanına gitmeyi ortadan kaldırır- problemler tek ziyarette çözülebildiği için destek maliyetleri azalır ve kullanıcı verimliliği artar. Gelecekte baskıya bir örnek : Uzaktan İndirilen Diyagnoz Bilgileri

15 Gelecekte baskıya bir örnek : Uzaktan Ürün Kullanım Takibi Senaryo: Şirket yazıcı demirbaşlarının doğru kullanılıp kullanılmadığından emin değil. Bazı yazıcılar kapasitelerinin çok üstünde kullanılırmış gibi dururken, bir kısmı da kapasitelerinin çok altında kullanılmakta. Kullanım takibi şirketin baskı yüklerini cihazlar arasında dağıtmasını sağlar. •Müşteri şirket içindeki ürünleri gözlemleyebilir veya bu optimizasyonu yapacak bir hizmet satın alabilir. •Her iki durumda da kullanımı ve zamanı takip eden, işin kaynağını tutan özel bir applet yazıcıya download edilir. •Applet periyodik biçimde bilgiyi ana sunucuya gönderir. •Merkezi sunucu üzerinden optimizasyon uygulamaları mevcuttur. Müşteri veya servis sunucu bu uygulamaları çalıştırır ve baskı kuyruklarını, kullanıcı makinelerini çıkan sonuca göre yeniden düzenler. Ürün kullanımını optimize eden bir servis veya çözüm - Baskı cihazlarının yatırım dönüşlerini maksimize eder ve ölçümler.

16 Gelecekte baskıya bir örnek : Baskı ‘bot’ları Senaryo: Seyahat eden bir kişi yapacağı bir sunum için kullanacağı dokümanlarını basması gerekiyor. Bir ‘baskı e-servisi’ kolayca web üzerinde bulunuyor ve baskı isteğinin parametrelerini topluyor. Servis, müşterinin verdiği girdilere göre işi yapabilecek en iyi yazıcıyı buluyor. •Arka planda, iş ‘bot’lara veriliyor ve müşteri gelen bilgiler arasında en iyi seçenekleri görüyor. •Her seçenekte, yazıcının yeri, baskının maliyeti, güvenlik seviyeleri, vb. bilgiler mevcut. •Yazıcılar kendi özelliklerinin reklamını verebiliyorlar, bu sayede çok farklı yerlerde kolaylıkla bulunabiliyorlar, satış ofisleri, otellerdeki iş merkezleri, baskı evleri, vb. •İş müşterinin ihtiyaçlarına göre basılıyor, tasnif ediliyor ve yerine ulaştırılıyor. Yazıcı arayıp bulma ihtiyacının ortadan kaldırıyor - her şey sizin için kolayca yapılıyor

17 Gelecekte baskıya bir örnek : Dinamik Bilgiye Mobil Erişim Senaryo: Seyahat eden bir kişi, hızlı bir iş kararı verebilmek için bilgilerin en güncel çıktılarına ihtiyaç duyuyor. •Müşterinin PDA’i istenilen bilgiyi içeren bir URL ile konfigüre edilmiştir - kişiselleştirilmiş bir portal. •Müşteri bir e-özellikli yazıcıya gider ve URL’inin cihaza ‘ışınlar’.. •Yazıcı Internet’e erişir, web sitesine bağlanır ve istenilen bilgiyi çeker. •Sayfa istenildiği şekilde basılır. Dinamik bilgiye kolayca erişilebilir ve okunabilir - zaman tasarrufu sağlar ve hızlı, doğru kararlar alınmasına yardımcı olur

18 Sayısal Çalışma Ortamı: “Bilginin yönetimi ve dağıtımında daha iyi kontrol sağlayan bir kavram. Nasıl? Size bir şeyi ne zaman sayısal formda, ne zaman kağıt üzerinde istediğiniz seçim hakkını vererek.” Tanımlar Döküman: Değer taşıyan kağıt

19 Sayısal Çalışma Ortamı 1/ Döküman pazar trendleri 2/ Kurumsal iş ortamı problemleri 3/ Sayısal çalışma ortamı faydaları 4/ Neden HP ?

20 Sizi etkileyen beş trend 1) Analog’tan sayısal ortama geçiş olgunlaşıyor: bağlanabilirlik burada! 2) Bilginin merkeziyetçilikten uzaklaşması 3) Bilgide patlama 4) Paylaşma açısından son kullanıcı tercihleri : bilgi ve dokümanları ‘talep-durumunda-üretme’ 5) Dökümanlar kritik ve organizasyonlar üzerinde büyük mali etkileri var

21 Analog’dan sayısal ortama geçiş olgunlaşıyor  döküman/bilgi sayısal oluyor.  sayısal ve kağıt dökümanlar ağ üzerinde birleşiyor.  döküman çıktı teknolojisi ağ üzerinde gelişiyor.  çıktı cihazları, sınırsız görünen bilgi dağıtım sistemlerinin parçaları haline geliyor.

22 FAX PC Fax, LAN Fax, E-Fax, Internet Fax, Renkli Fax... KOPYALAMA Masanızda tarayıcılar ve çok fonksiyonlu ürünlerle Masanızdan (Ağ yazıcıları/Ağ kopyalayıcıları) ERİŞİM / TALEP ÜZERİNE BASKI Intranet/Internet verileri E-POSTA Patlama ! (dakikada 20 milyon mesaj) 5 yıl içinde dökümanların %65’i e-posta ile gönderilecek Günümüzde döküman dağıtımı

23 Yeni… döküman dağıtımı Yeni Yol: dağıt ve talep üzerine bas daha hızlı daha ucuz kağıt israfı yok Intranet Internet zaman maliyet kağıt israfı Eski Yol : bas ve dağıt

24 maliyet $61 $196 $144 $127 $1,78* döküman kalitesi orijinal veya kopya zayıf orijinal süre 3-5 gün 1 gün birkaç saat 1 saatten az 5 dakikadan az metod US Mail FedEx Fax PC-Fax e-Mail * kullanıcıların dökümanları basma maliyetleri ortalama 10$ Döküman Dağıtımı :  42 sayfa uzunluğu  10 yere 10 kopya Maliyet Analiz Kaynağı: Deutsche Morgan Grenfel Technology Group Dağıtım maliyeti ve zamanı

25 Kağıt mı Sayısal Ortam mı ? Sayısal Değiştirme Yok etme Arşiv Dağıtım Kontrol kullanıcıda Kağıt Okuma ve dokunma Karşılaştırma Not alma ve ezberleme Yasal zorunluluklar

26 Bilginin merkeziyetçilikten uzaklaşması. Müşterilerin bilgiye talep üzerine ulaşma beklentileri. Teknoloji : Ağlar Internet Intranet’ler Dönüşüm: Ev Ofisler Sanal Ofisler

27 Bilgisayar Yazıcıları %4 Kopyalayıcılar %3 Gazeteler 35% Magazinler 20% Kitaplar ve Ofset Baskı%15 Kataloglar %10 Matbu Formlar %8 Fax, Fotoğraf, Diğer..%5. %88 merkezi! Baskı Endüstrisi Kağıt üreticilerinin tahminleri - 1998

28 30% 70% 1995 kağıt üzerindeki bilgi Sayısal bilgi 2004 70% 30% Bilgi sayısallaştıkça, büyüklüğü patlıyor Son 30 yılda, geçmiş 5000 yıldan daha fazla bilgi üretildi! Bilgi her 5-7 senede iki katına çıkıyor! Bilgiye erişim anında olmak zorunda Bilgi Patlaması • Herhangi bir yerden gerçek- zamanlı bilgiyi yakalama • Dağıtık kurumsal yapılarda bilginin dağıtımı • Rakiplerden önce hızlı, kritik kararlar verebilmek için doğru bilgiyi bulma • Sizin bilginizin ilk fark edileceğinden emin olmak

29  Ayrık sistemler  Karmaşık ortamlar  Güvenilir olmayan çıktılar  Destek sıkıntıları ERP Baskısı Ana sistem baskısı Internet/Web Baskısı Ofis Baskısı Kurumsal Çıktı Yönetimi Problemleri

30 Sorun #1: Çıktı Yönetimi ERP Uygulamaları 0% 10% 20% 30% Raporlar ve çıktılar Son kullanıcı eğitimleri Proje Yönetimi Data Aktarımı Sistem Konfigürasyonu Hata Düzeltimi Güvenlik Dizaynı Test Organizasyonel Yapılar Kurulum Karar Verme Örnek: SAP Uygulamaları - Tipik Kurumsal Kaynak uygulaması

31 Sayfalar Nerede Basılacak memo mektup kopya e-posta data listelem e raporlar newsletter el ilanları Sayfa Sayısı 1,000 100 10 100 1,000 10,000 Masaüstü Yazıcılar İş grubu & Dept. yazıcıları Fotokopi ve yazıcılar Matbaa kitaplar formlar kataloglar doğrudan postalama ürün broşürleri newsletter magazinler

32 Dökümanlar insanlara  Düşünme/Değerlendirme/Karar Verme  Tepki verme/Onaylama/Alternatif üretme  Satın Alma/Sipariş Etme/Ödeme açısından yardımcı olur Dökümanlar İş Kritik  Dökümanlar:  Formatlı Bilgi  Bilgiyi taşımak için bir araç  İş akışının her adımında destek

33 Dökümanların kurumsal yapılarda mali etkileri 1984’den beri basılan döküman sayısı %500 arttı Dökümanların %50’si kopya %60’ı eski ve kullanılmaz %85’i bir daha kullanılmıyor Ofis çalışanlarının zamanlarının %60’ı Yaratma İnceleme Arama Depolama Ulaşma için harcanır Dökümanların maliyetinin yıllık cironun %15’ini oluşturduğu tahmin ediliyor

34 Sayısal Çalışma Ortamı 1/ Döküman pazar trendleri 2/ Kurumsal iş ortamı problemleri 3/ Sayısal çalışma ortamı faydaları 4/ Neden HP ?

35 Rekabetçi Kalın “Yeni baskı çözümümüz şirketimizin çalışma şeklini değiştirdi. Bir çok rakibimiz hala eski iş akışlarını kullanıyor” - Satın Alma Müdürü “Müşterilerimiz, diğerleri tarafından kullanılan geleneksel dağıtım metodlarına nazaran, yüksek kaliteli çıktıların kendilerine hızlı bir şekilde ulaştırılmasından çok etkilendi” - Satış Müdürü

36 Verimliliği Arttırın “ Her yıl, kişi başına 87 saat, basılı evrakların ofis içinde dağıtılması için harcanıyor” - Information Week “ Kişisel verimlilikten bahsederken nereden başlayacağımızı bilmiyoruz. Problemlerimizin olduğunu biliyoruz. Ve en önemli önceliğimiz bunları tesbit edip düzeltmek” - Bilgi İşlem Müdürü

37 Üretkenlik İpuçları 1. Ürünlerin özelliklerinin kullanıcılar tarafından bilinmesini izleyin 2. Gerektiği yerde güçlü cihazları kullanın (kullanıcı ihtiyaçlarını/sıkıntılarını kontrol edin, basılan sayfa adedini kontrol) 3. Departmanların ihtiyaçlarına göre ürün özelliklerine daha uyacak şekilde cihazları dağıtın 4. Yazıcı eklerken, ağ performansını göz önüne alın 5. HP Web JetAdmin’i (ücretsiz) baskı ortamını taramak, problemlere uzaktan çözüm bulmak için kullanın

38 Maliyetleri Kontrol Edin “1000 kullanıcılı ortalama bir işletme yılda 14 milyon sayfa basılı döküman üretiyor, ki, bunun yıllık maliyeti 1 Milyon $’a yakın - HP Research on Site $ “Yazıcıların 3 yıl boyunca toplam sahip olma ve işletme maliyetleri, ilk satın alma maliyetlerinin 10 katına kadar çıkabilir - Buyers Laboratory Inc. “Kağıdı yönetme maliyeti toplam cironun %15’ine kadar çıkabilir (IT ve ARGE bütçelerinin toplamından daha fazla ‘- Datamation

39 %15 : Satın alma maliyeti %10 : Çalışmama kötü performans / çalışamamanın iş maliyeti %20 : Bilgi işlem desteği Eğitim, Help desk, yerinde destek, kurulum %30 : Sarf ve Enerji Toner, Mürekkep, Kağıt, Enerji Source : HP Site Research Direct / Indirect costs over 3 years Toplam Baskı Maliyeti %25 : Destek ve Bakım

40 Sayısal Çalışma Ortamı 1/ Döküman pazar trendleri 2/ Kurumsal iş ortamı problemleri 3/ Sayısal çalışma ortamı faydaları 4/ Neden HP ?

41 Sayısal Çalışma Ortamı Faydaları Dökümanları kullanıcılara daha hızlı, daha kaliteli, daha kolay ve daha ucuz ulaştırmak için yenilikçi çözümler Rekabetçi Kalın Verimliliği Arttırın Maliyetlerinizi kontrol edin Rekabet Avantajı Yakalayın Günler kazanın, saatler değil! Maliyetlerinizi düşürün

42 sorular?

43


"Geleceğin Çalışma Ortamı ve Baskı Dünyası Ertuğ Ayık Görüntüleme ve Baskı Grubu Kategori Yöneticisi HP Türkiye 04 Eylül 2002 Bilişim Zirvesi 02." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları