Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
MART AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ MART AYI KAVRAMLARIMIZ MART AYI SEBZEMİZ MART AYI GEZİLERİMİZ MART AYI ÖZEL GÜN KUTLAMALARIMIZ MART AYI PARTİMİZ MART AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ NİSAN AYINDA NELER YAPACAĞIZ? NİSAN AYI MİNİ BÜLTENİ NİSAN AYI AİLE KATILIMI
2
MART AYINDA NELER YAPTIK?
"ETKİNLİKLERİMİZ" TÜRKÇE : “GÖKYÜZÜ VE UZAY” -GÜNEŞ SİSTEMİ NEDİR? -GÜNEŞ SİSTEMİNDE NELER BULUNUR? -DÜNYA İLE DİĞER GEZEGENLERİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR? -YERÇEKİMİ NEDİR? -UZAYDA YERÇEKİMİ VAR MIDIR? -ASTRONOT NEDİR? GÖREVLERİ NELERDİR? “HAYVANLAR VE SAVUNMA MEKANİZMALARI” -HAYVANLAR KENDİLERİNİ KORUMAK İÇİN NE YAPARLAR? -HAYVANLAR KENDİLERİNİ NEDEN SAVUNURLAR? -BİZLER NEDEN KENDİMİZİ SAVUNURUZ? -DİNAZORLARIN SAVUNMA MEKANİZMALARI NELERDİR? -DİĞER HAYVANLARIN SAVUNMA MEKANİZMALARI NELERDİR? -BUKALEMUNUN ÖZELLİKLERİ NELERDİR? KENDİNİ NASIL SAVUNUR? “SAYILAR VE MATEMATİK” -GÜNLÜK YAŞAMIMIZDA MATEMATİĞİ NASIL VE NERELERDE KULLANIYORUZ? -SAYI VE NESNE EŞLEŞTİRME ÇALIŞMALARI -SINIFIMIZIN EN SEVDİĞİ RAKAM ÇALIŞMASI -BAŞ-ORTA-SON KAVRAMI ÇALIŞMALARI GİBİ SIRA ÇALIŞMALARI -ABAKÜS NEDİR? ABAKÜS İLE NELER YAPILABİLİR?
3
-SAYILARI BÜYÜK-KÜÇÜK SAYI OLARAK KARŞILAŞTIRMA ÇALIŞMALARI
-(+) (-) (x) (=) MATEMATİK SEMBOLLERİNİ TANIMA VE YAZMA ÇALIŞMASI -TOPLAMA VE ÇIKARMA İŞLEMLERİ -KÜME NEDİR? DENK VE EŞİT KÜMENİN ELEMANLARI NASIL OLUR? -GEOMETRİK ŞEKİLLER VE ÖZELLİKLERİ -ÖRÜNTÜ ÇALIŞMALARI -KÜPLERLE KENAR VE KÖŞESİ OLAN ŞEKİLLERİN HACİM ÖLÇÜMÜ ÇALIŞMALARI HİKAYE: “AY’DA”, “ÜÇ UÇAN ÇOCUK”, “KİMİN YATAĞI UÇUYOR”, “TREX VE YAVRU DİNAZOR”, “IŞIK EVRENİ”, “DİNAZOR”, “BENİM DÜNYAM”, “EĞLENCE DÜNYASINI ARAYAN DİNAZOR”, “SİNCAP SİNİ’NİN KURABİYELERİ”, “ŞEKİLLERİN EĞLENCESİ”, “ALTIN UÇURTMA”, “KİTAPLAR NEDEN AĞLAR”, “SAYILARLA OYUN”, “İLKBAHARIN SESİ”, LAKLAK LEYLEK GELİYOR” isimli hikayeler okundu. “TARİH ÖNCESİ TOPRAKLARDA DİNAZORLAR” isimli CD izlendi. MÜZİK: “SAY BAK”, “TOPLAMA YAPTIK”, “İKİ KEDİ”, “SEBZELER”, “SAYILARI SAYALIM BERABER”, “KARGA İLE TİLKİ”, “DİNAZOR”, UZAYDAN GELENLER” isimli şarkılar öğrenildi. SANAT: Pastel boya ile kesme-yapıştırma astronot çalışması. Artık malzemelerle güneş çalışması Yavru dinozora istenilen savunma mekanizmaları ekleme çalışmalar. “ooobleck gezegeninden gelen sıvı” ile resim çalışması.
4
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK:
İlk-son uzay resmi çalışması. Gezi sonrası “gezide gördüklerimiz” resimleri yapıldı. Artık malzemeler ile uzay çalışması. Artık malzemelerle dinozor çalışması. Strafor ile üç boyutlu dinozor çalışması. Boyama ve renkli kum, sim kullanarak bukalemun çalışması. 1-10 arası sayılar ile artık malzeme kullanarak sayı-nesne eşleştirme çalışması. Boyama ve kesme ile kukla, tiyatro sahnesi çalışması. Artık malzemelerle “en sevilen rakam” süsleme çalışması. Kağıt kesme-yapıştırma ile “lale” çalışması. OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK: Çizgi Çalışmaları, Matematik Çalışmaları, Dikkat Çalışmaları isimli kitaplardan Mart ayında alınan kavram ve konular doğrultusunda çalışmalar yapıldı. “Çizgi ve Ses Çalışmaları” kitabına devam edildi.
5
MART AYI ETKİNLİK FOTOĞRAFLARIMIZ
8
AİLE KATILIMI ETKİNLİKLERİMİZ
9
"HAYDİ GELİN ÇOCUK OLALIM"
ETKİNLİKLERİMİZ
10
MART AYI KAVRAMLARIMIZ
ALÇAK-YÜKSEK İÇ-DIŞ İÇİNDE-DIŞINDA SERT-YUMUŞAK AÇIK-KAPALI CANLI-CANSIZ SAĞINDA-SOLUNDA İLERİ-GERİ ARASINDA AÇ-TOK HAREKETLİ-HAREKETSİZ SESLİ-SESSİZ AÇIK-KOYU TERS-DÜZ LİLA RENGİ TANIMA RENK TONLARINI TANIMA(AÇIK VE KOYU) İKİŞERLİ RİTMİK SAYMA 10’DAN GERİYE SAYMA 11-15 ARASI SAYILARI TANIMA VE YAZMA RENK ÖRÜNTÜ-ŞEKİL ÖRÜNTÜ ALTIGEN ŞEKLİNİ TANIMA VE ÇİZME OVAL ŞEKLİNİ TANIMA GRAFİK OLUŞTURMA NEDEN-SONUÇ DİKKAT ÇALIŞMASI İLİŞKİ KURMA
11
MART AYI SEBZEMİZ MAYDANOZUN YARARLARINI ÖĞRENEREK, TADINA BAKTIK, NELER YAPILABİLECEĞİNİ KONUŞTUK. DAHA SONRA DA MAYDANOZLU HAVUÇ SALATASI YAPARAK AFİYETLE YEDİK.
12
27 MART DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜ
TİYATRO ETKİNLİĞİMİZ "BİR MASAL MÜZİKALİ" 27 MART DÜNYA TİYATROLAR GÜNÜ
13
MART AYI GEZİLERİMİZ
14
PELİT PASTACILIK FABRİKASI
15
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ZOOLOJİ MÜZESİ
16
MART AYI PARTİMİZ "ÇILGIN ŞAPKALAR"
17
MART AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
ADA KUTAY MANKIR
18
NİSAN AYINDA NELER YAPACAĞIZ?
19
NİSAN AYI MİNİ PROGRAMI
5 İSTEK OKULLARI 25 YAŞINDA İstek tişörtleri yapıyoruz. Bir parti ile İstek Vakfının kuruluşunu kutluyoruz. 6 İlkbaharla birlikte doğadaki değişiklikleri gözlemlemek için Atatürk Ormanı’na gidiyoruz. Sınıfımızdaki ağacımızı ilkbahar ağacına dönüştürüyoruz. İlkbaharda Bir Gün isimli CD yi izliyoruz. 7 Bitki çimlendirme çalışmaları yaparak bitki günlüğümüze başlıyoruz. Bitki Büyüyor isimli drama çalışmasını yapıyoruz. Not: Evden gelirken sorumluluğunu alabileceğin bir saksı çiçeği getirmeyi unutma. 8 Deneyler yaparak bitkilerin nelere ihtiyaçları olduğunu öğreniyoruz. Üç boyutlu pazılarla bitkilerin bölümlerini inceliyoruz. Lale Sümbül isimli müzikli rond oyununu oynuyoruz. 9 Botanik Bahçesi’ne geziye gidiyoruz. Gezi sonrasında Yıldız Parkı’nda piknik yapıyoruz. Not: Piknik için evinden istediğin yiyecekleri getirebilirsin. YARIN YAPILACAK OLAN RANDEVULU VELİ TOPLANTISINA RANDEVU SAATİNİZDE KATILAMYI UNUTMAYINIZ. 12 Dağlarda bulunan bitkileri kimler ekti sorusuna cevap arıyoruz. Kavram haritalarını inceleyerek Üreme nedir öğreniyoruz. Mantarlar isimli müzikli rond oyununu oynuyoruz. 13 Pamuk kullanarak bahçemizde bulunan çiçeklerin polenlerini topluyoruz. Çeşitli bitkilere ait tohumları inceliyoruz. Sanat etkinliğinde kil kullanarak çiçekler oluşturuyoruz. “Elma Kurdu” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 14 Rölyef tekniği ile İlkbahar grup çalışmamızı yapıyoruz. Sebze ve meyveleri yetiştikleri yerlere göre grupluyoruz. Kivinin yararlarını öğrenerek kivili pasta yapıyoruz. 15 Atatürk ün kişisel özelliklerini öğreniyoruz. Atatürk”ün çocuklarla çektirmiş olduğu fotoğrafları inceleyerek çocuklara verdiği değer hakkında sohbet ediyoruz. 16 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI için sanat etkinliğinde yapmış olduğumuz çalışmalar ile sınıfımızı ve okulumuzu süslüyoruz.
20
19 Atatürk ve Çocuk konulu albümümüzü oluşturuyoruz. “Atatürk Olmak” isimli hikayeyi dinliyoruz. Not: Evden gelirken Atatürk”e ait çeşitli fotoğraflar getirmeyi unutma. 20 Sınıf arkadaşlarımızın bizlerle ilgili düşüncelerini bir panoda sergiliyoruz. “23 Nisan” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 21 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI”NI Çeşitli eğlencelerle kutluyoruz. Not: Evden gelirken kırmızı-beyaz renklerde giysiler giyinerek gelmeyi unutma. 22 Atatürk’e ne söylemek isterdin? Sorusunu cevaplıyoruz. Atatürk ile ilgili çeşitli resim çalışmaları yapıyoruz. 23 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI nedeniyle resmi tatil. Not: İlköğretim okulumuzun hazırladığı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı törenimize çocuğunuz ile birlikte izleyici olarak katılabilirsiniz. 26 Dünya Turuna Başlıyoruz. Ülkemizin çeşitli özelliklerini öğrenerek Asya Kıtasını inceliyoruz. Gölgelendirme tekniği ile Türk Bayrağı çalışması yapıyoruz. Not: Evinizde bulunan ülkemize ve diğer ülkelere ait fotoğraf, giysi, kitap, eşya v.b. malzemeler getirebilirsin. 27 Bugün Avrupa Kıtasındayız. Dünya maketimize başlıyoruz. Farklı ülkelere ait bayrakları inceliyoruz. 28 Bugün Amerika Kıtasındayız. Sanat etkinliğinde çeşitli Kızılderili kostümleri hazırlayarak “ Kızılderili Dansı” yapıyoruz. “Bayrak Yarışı” isimli oyunu oynuyoruz. 29 Bugün Afrika Kıtasındayız. Farklı ülke müziklerini dinleyerek dans ediyoruz. Dünya Kocaman Bir Kovan isimli şarkıyı öğreniyoruz. 30 Bugün Antarktika Kıtasındayız. Dünya çocuklarının resimlerini boyuyoruz. Nisan Ayında doğan öğrencilerimizin doğum günlerini kutluyoruz. NOT: Mini programdaki etkinlikler o gün yapılacak birkaç etkinliği içermektedir.
21
NİSAN AYI AİLE KATILIMI
5 Çocuğunuzdan okulunun resmini yapmasını isteyin 6 Çocuğunuz ile bir parka giderek yürüyüş yapın ve ilkbahar mevsiminin gelişi ile doğada oluşan değişiklikleri gözlemleyerek sohbet edin. 7 Çocuğunuzla lale soğanı ekin. 8 Çocuğunuz ile bitkilerin bölümlerini konuşun ve bir çiçek resmi çizmesini isteyin. 9 Çocuğunuz ile gezi sırasındaki gözlemleri hakkında sohbet edin. 12 Çocuğunuzdan ilkbahar mevsimini anlatan bir resim yapmasını isteyin. 13 Evinizde bulunan bitkilerin tohumlarının özellikleri hakkında konuşun. 14 Çocuğunuz ile birlikte evinizde bulunan sebze ve meyveleri inceleyerek yetiştikleri zaman ile yerler ile ilgili sohbet edin. 15 Çocuğunuz ile Atatürk’ün kişisel özellikleri hakkında sohbet edin. 16 Çocuğunuz ile 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın önemi ile ilgili sohbet edin. 19 Çocuğunuz ile ülkemizin özellikleri hakkında sohbet edin. 20 Çocuğunuzdan okulda öğrendiği “23 Nisan” isimli şarkıyı söylemesini isteyin. 21 Çocuğunuz ile birlikte evinize bayraklar asarak süsleyiniz. 22 Çocuğunuzdan “23 Nisan” ı anlatan bir resim yapmasını isteyin. 23 Bugün çocuğunuz ile birlikte okulumuzdaki töreni izleyebilir, sonrasında onun çok sevdiği bir etkinliği (sinema, tiyatro, parka gitme,...) yaparak bayramını kutlayabilirsiniz. 26 Çocuğunuz ile ülkemizin özellikleri hakkında sohbet edin. 27 Çocuğunuz ile adresinden farklı ülkelerin dünyadaki yerlerini bulun. 28 Bugün çocuğunuz ile Amerika kıtasındaki ülkeleri inceleyin. 29 Bugün çocuğunuz ile Afrika kıtasındaki ülkeleri inceleyin. 30 Bugün çocuğunuz ile Antarktika kıtasını inceleyin.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.