Sunuyu indir
YayınlayanErim Birkan Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
“ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ,DAYANIKLILIK VE İLETİŞİM”
“ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ,DAYANIKLILIK VE İLETİŞİM” REBERLİK SERVİSİ
2
ARTIK BÜYÜ... OKULUNA GİT!! SOKAKLARDA AŞAĞI YUKARI DOLAŞMA!
SEN SABAH AKŞAM BANA EZİYET EDİYORSUN. SABAH AKŞAM EĞLENCE UĞRUNA ZAMANINI BOŞUNA HARCIYORSUN... (SÜMER TABLETİ)
3
ERGEN KİMDİR? SES TONUNU AYARLAYAMAYAN, HERŞEYE GÜLEN, BENCİL,
SÖZ DİNLEMEYEN, SAKAR, ASİ, ÇOK KONUŞAN, HERŞEYİ ÇOK BİLDİĞİNİ SANAN!!! EN OLMADIK RİSKLERE GİREN...
4
ERGENİN KİŞİSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI
Ergen,otoriteye karşı olma, söz dinlememe, Eleştirme, Hata bulma eğilimindedir.
5
ERGENİN KİŞİSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI
Gelişme döneminde anne-baba tarafından bazen çocuk, bazen yetişkin olarak algılanan birey, ne zaman ne şekilde davranacağını bilemez.
6
ERGENLİK DÖNEMİ Ergenlik dönemi
11-12 yaşlarda başlayıp yirmili yaşların başlangıcına kadar süren,hızlı bedensel,ruhsal, sosyal değişiklikleri içeren dönemdir.
7
ERGENLİK DÖNEMİ Bu dönemdeki en belirgin özelliklerden biri hormonal değişimin hızlanması sonucu cinsiyet özelliklerinin belirginleşmesidir.
8
CİNSELLİK Kızlarda erkeklere oranla daha hızlı gelişim
Utangaçlık,çekingenlik ve kendine güvensizlik Kızlarda erkeklere oranla daha hızlı gelişim Karşı cinse ilginin artışı Kendinde ve başkalarında fiziksel görünüme önem verme Duygularda hızlı değişim Normal olmama ve beğenilmeme endişesi taşıma
9
BAĞIMSIZLAŞMA (YA DOĞRU)
Ergenlik dönemine kadar çocuk, ana-baba egosuna dayanmıştır.Oysa artık bağımsızlaşması, Yetişkin bir birey olması gerekmektedir. Ergen bireyselleşmeye, Ana babadan bağımsızlaşmaya,kendi kimliğini oluşturmaya çalışır.Başarılı kimliğe ulaşanlar mutlu,benlik saygıları yüksek,cinsel rol ve tutumlarında başarılı bireyler olurlar.
10
BAĞIMSIZLAŞMA(YA DOĞRU)
Kimlik oluşturma için çaba sarfetme Kendi bedenine ve duygularına yabancı olma Kendini beceriksiz,sakar hissetme Kendine odaklanma İlgilerini ve giyim tarzını arkadaş grubuna göre ayarlama Değişken ruh hali Kendini ifade etme becerisinde gelişme Anne ve babanın mükemmel olmadığını görme Anne ve babaya karşı duygularını daha az gösterme Zaman zaman kabalaşma
11
ERGENİN SOSYAL GELİŞİMLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI
Bir gruba ait olma duygusu sosyal gelişme için önemli bir duygudur.Girmek istediği çevre tarafından benimsenmemek genç için üzüntü kaynağıdır.
12
ERGENİN SOSYAL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI
Ergenlik döneminde birey , tutum ve davranışlarını örnek alacağı kendisini onlarla özdeşleştireceği uygun modellere ihtiyaç duyar.
13
DUYGULAR,DEĞERLER VE KİŞİSEL TERCİHLER
Kuralları ve sınırları deneme,zorlama Analiz ve sentez yapma becerisi geliştirme İdealler geliştirme Daha tutarlı bir vicdan geliştirme Karşı cinsle ilişkilerin başlaması
14
KENDİNİ BULMAK... MUTLU OLAMAM DEĞİŞİRSEM SALT SİZİN BENCİLLİĞİNİZİ DOYURMAK İÇİN. HOŞNUT DA OLAMAM ELEŞTİRDİĞİNİZDE BENİ,SİZİN GİBİ DÜŞÜNMEDİĞİM YA DA GÖRMEDİĞİM İÇİN. UYUMSUZ DİYORSUNUZ BANA.OYSA, İNANÇLARINIZA HER KARŞI ÇIKIŞIMDA SİZ DE BENİMKİLERE KARŞI ÇIKIYORSUNUZ.AKLINIZI BİÇİMLENDİRMEYE ÇALIŞMIYORUM. BİLİYORUM KENDİNİZİ BULMA SAVAŞI VERİYORSUNUZ. BANA AKIL VERMENİZİ DE KABUL EDEMEM,ÇÜNKÜ KENDİMİ BULMA ÇABASINDAYIM BEN DE...
15
ERGENİN İHTİYAÇLARI NELERDİR?
karamsarlık, huzursuzluk ve iç sıkıntısı gibi hoşa gitmeyen duygulardan bunalır.Kendisine güven verecek ve duygusal durumların yaşa bağlı,bu çağa has ve geçici olduğunu anlatacak bir anne ve babaya ihtiyaç duyar.
16
ERGENİN DUYGUSAL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI:
“ANLAŞILMAMAK” ERGENLERİN EN BELİRGİN SORUNLARINDANDIR. ANNE VE BABANIN ONU ELEŞTİRMEDEN, KÜÇÜMSEMEDEN, YARGILAMADAN DİNLEMESİ VE KENDİSİNİ ANLATMASINA FIRSAT TANIMASI ONU RAHATLATACAKTIR *
17
ERGENİN KİŞİSEL GELİŞİM İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARI VE KAYGILARI
Ergen birbirinin karşıtı duygular dile getirebilir. Yetişkinin uzaktan denetimine ihtiyaç duyar.
18
Her Yaşım Sunlar bir araya toplayayım.Bir güzel muhabbet edelim" diye duşundum. Mutfak isinden de anlarım,donattım sofrayı. Bayağı uğraştım.Hepsinin, ayrı ayrı ne yemekten, ne içmekten hoşlandığını iyi bilirim.Bayağı da para gitti. Birinin yediğini oburu yemez.Ötekinin içtiğini beriki içmez. Dört kişilik sofra kurdum, mumları da yaktım, müziği de ayarladım. Geldiler. 20 yaşında ben, 35 yaşımda ben, 40 yaşımda ben ve bugünkü ben dördümüz. Birden yirmi yaşımı, otuz beş yaşımın karşısına oturttum. kırk yaşımın karşısına da, ben geçtim.Yirmi yaşım, otuz beş yaşımı tutucu buldu. Kırk yaşım ikisinin de salak olduğunu söyledi. Yatıştırayım dedim."sen karışma moruk" dediler. Büyük hır çıktı.komşular alttan üstten duvarlara vurdular. Yirmi yaşım kırk yaşıma bardak attı.evin de içine ettiler. Bende kabahat.ne çağırıyorsun tanımadığın adamları evine. Ömür dediğin üç gündür,dün geldi geçti yarin meçhuldür, o halde ömür dediğin bir gündür,o da bugündür.”* *
19
ZEYTİNYAĞINI DÖKMEDEN
Empati kurabilme Doğru iletişim kurabilme Kendi başına karar verebilme Duygularını farkedip kontrol edebilme Duygularını doğru yerde, doğru zamanda ve uygun bir dille ifade edebilme Kendi hayat felsefesini oluşturma Toplumsal değerlerin farkında olup buna uygun davranma Kendi ilgi ve yeteneklerinin farkında olma Meslek seçimi hakkında bilgi toplama Boş zamanlarını verimli değerlendirme Akademik başarı ve başarısızlığının sonuçlarını doğru değerlendirme Çevresinde gelişen olayların farkında olma Ahlaki değerlerinin farkında olma Çözüme odaklı davranabilme
20
SINIRLARINI ZORLAMAMAK
Kendi özlemlerinizle çocuğunuzun sınırları arasında gerçekçi bir denge kurun.
21
SİZ BUNLARI YAPMAYIN... Emir vermeyin. Uyarın ama ,gözdağı vermeyin.
Öğüt vermeyin Ahlak dersi vermeyin Yargılayıp suçlamayın Yersiz övmeyin Alay edip ,utandırmayın Avutmayın Konuyu saptırmayın
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.