Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY"— Sunum transkripti:

1 Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY

2 EĞİTİM PROGRAMI Eğitim Süresi : 2 Gün Teorik Eğitimler Uygulamalar 1. Gün Akşam Yemeği Aktiviteler

3 GENEL BİLGİLER Yerleşim Çalışma Saatleri
09 : 00 ile 12:00 ve 13:00 ile 18:00 arasında eğitim 12:00 ile 13:00 arası Yemek Ders süreleri 45 Dk. Kahve molaları 15 Dk. Cep Telefonlarının eğitim devam ederken kapalı veya sessiz olmasını rica ederiz.

4 2. GÜN Cwiz hata yönetimi ve gelişmiş ayarlar Cwiz sistem mimarisi
Çalışan servisler Konsol erişimi Zap kanalları Kart tanıtımı ve yapılandırması Sip.conf Extensions.conf customconfig customdialplan Kullanıcı durumu görüntüleme Zap ve PRI izleme Agent durumu görüntüleme Interface ayarlama, interfaces dosyası Yedek interface, cross kablo ile yedek interfaceden baglantı Qualify Debugging Wireshark SIP paketi yakalama ve yorumlama PRI paketi yakalama ve yorumlama RTP paketi yakalama ve yorumlama Ping ve Traceroute ile hata giderme

5 SİSTEM MİMARİSİ APACHE / PHP MYSQL ASTERİSK QMAİL Debian Linux

6 ÇALIŞAN SERVİSLER AMACI ADI SERVİS ADI SIP ASTERİSK pbx VERİTABANI
MYSQL mysqld WEB SUNUCUSU APACHE apache POP3 QMAIL qmail-pop3d IMAP qmail-imapd SMTP qmail-smptpdTX qmail-smptpdRX qmail-send TFTP AFTP aftp DHCP dhcpd ANTIVIRUS CLAMAV clamd ANTISPAM SPAMD spamd RAPORLAMA CWIZ el

7 ÇALIŞAN SERVİSLER AMACI ADI SERVİS ADI SSH sshd VERİTABANI MYSQL
qscanq ASTERISK YONETİM ASTMANPROXY astmanproxy OPERATOR PANELİ OP_PANEL op_panel

8 SERVİS YONETİMİ Shell de; Servisi kapatmak için; svc –d /service/<servis adı> Servisi başlatmak için; svc –u /service/<servis adı> ÖR: svc –u /service/pbx

9 KONSOL ERİŞİMİ UYARILAR
Sistem konsolunda yapacağınız işlemler sistemi erişilemez hale getirebilir Bunun için; Ne yaptığınızdan emin olun. Bir işlemi onaylamadan önce tekrar düşünün Değişiklikleri iyi planlayın İşletim sistemine mudahele etmekten kaçının Değişiklik yapmadan önce yedek alın Her zaman için bir B planınız olsun Kritik değişiklikleri mümkünse uzaktan yapmayın

10 KONSOL ERİŞİMİ SSH PUTTY Google da PUTTY ile aratıldığında gelen link

11 KONSOL ERİŞİMİ SSH Bağlanılacak sistemin IP adresi
Bağlantı ayarlarını kaydetmek için Gelişmiş ayarlar Bağlantı açma butonu

12 KONSOL ERİŞİMİ SSH Ekran geçmişi Tavsiye edilen 20000

13 KONSOL ERİŞİMİ SSH - TÜNEL
Connection Altında SSH / Tunnels Bilgisayarınızda açılacak port Ekle Butonu Port Tipi

14 KONSOL ERİŞİMİ SSH - TÜNEL

15 KONSOL ERİŞİMİ SSH - TÜNEL

16 ZAPTEL Zaptel Jim Dixon tarafından geliştirilen UNIX sistemler için açık kaynaklı bilgisayar temelli telefon uygulamaları arayüzüdür. CWIZ üzerindeki ANALOG veya DİJİTAL hatların kullanımı için gereklidir.

17 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA
/etc/zaptel.conf /etc/asterisk/zapata.conf wanpipe ASTERISK

18 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA
Kart Tanımlama Menüsü Kanal Ayarlama Menüsü

19 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA
Kart Tipi A4XX Analog A1XX PRI Detay Bilgi Kart Ayarları (Sadece PRI kartlarda)

20 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA
GRUP 1 1 2 3 5 ARAMA PLANI 12 GRUP 2 4 8 6

21 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA
Port Grupları

22 KART TANITIMI VE YAPILANDIRMA
Kullanılabilir Kanallar Grupta Tanımlı Kanallar Kanalların dahil olacağı Profil Ses Seviyesi Ayarları Grup Numarası

23 SIP AYARLARI (SIP.CONF)
realm=cwiz tos_sip=cs3 tos_audio=ef tos_video=af41 language=TR useragent=Cwiz PBX dtmfmode=rfc2833 callevents=yes rtptimeout=120 rtpholdtimeout=1200 allowsubscribe=yes subscribecontext=extensions notifyringing=yes notifyhold=yes videosupport=yes t38pt_udptl=yes jbenable=yes limitonpeers=yes dumphistory=yes externip= localnet= / Sistem Dış IP Adresi Sistemin bulunduğu Lokal IP ağı Bu Ağ dan gelen paketlere “Nat” uygulaması yapılmaz Özellikle VPN içeren uygulamalarda VPN arkasındaki Ağlar Localnet=network ip adresi / ağ maskesi Formatında eklenmelidir.

24 ARAMA PLANI (EXTENSİONS.CONF)
exten => 184,1,Set(cwiztype=phone) exten => 184,2,Set(CDR(extension)=184) exten => 184,3,DeadAGI(dialexten.agi,184,SIP,16,1,1,0) exten => 184,4,Macro(noanswer,184) exten => 184,hint,SIP/184

25 ÖZEL YAPILANDIRMA Yönetim ekranında “Sistem Yönetimi” sekmesine tıklandığı zaman adres satırında; s=status bölümündeki “status” silinerek “customdialplan” yazıldığında konfigürasyon dosyaları gelişmiş ayarları, “customconfig” yazıldığında sistem gelişmiş ayarları Ekranları görüntülenir.

26 ÖZEL YAPILANDIRMA Customdialplan
ÖRNEK: Buradaki bölümler; sip.conf Sip.conf dosyasındaki [general] bölümü altında istenilen satırları eklemeye yarar. Local net ayarları bu bölüme yazılır. Post extensions.conf Eklenecek özel konfigürasyonlar extensions.conf dosyasındaki [extensions] bölümünün sonuna yazılır Pre extensions.conf

27 ÖZEL YAPILANDIRMA Customdialplan
Arayüzler Ethernet arayüzleri için yapılacak özel konfigürasyonlar bu bölüme yazılır. DHCP3 ayarları DHCP için yapılcak özel ayarlar bu bölüme yazılır.

28 ÖZEL YAPILANDIRMA Customdialplan
ÖRNEK: Bu ekrandaki önemli bölümler; languages : Sistemde tanımlı lisanlar defaultPanelLanguage : Panelde kullanılabilir lisanlar defaultLanguage : Panel varsayılan lisanı dontGenerateConfig : Konfigürasyon üretme ivrExtensionStart/Stop : Robot Operatör dahili başlangıç ve bitişi meetmeExtensionStart/Stop : Konferans odası dahili başlangıç ve bitişi shortnumberExtensionStart/Stop : Hızlı arama numaraları başlangıç ve bitişi voic DeleteAfter Voic gönderdikten sonra sil operatorFromuser : UMTH çağrılarında kullanılacak CallerID advancedTrunk : Gelişmiş dış hat özellikleri açar advancedExtension : Gelişmiş dahili özelliklerini açar extensionSize : Sistemdeki dahili digit sayısını belirler

29 Asterisk

30 Asterisk

31 KULLANICI DURUMU İZLEME
SIP Kullanıcılar için; “sip show peers” box *CLI> sip show peers Name Host Dyn Nat ACL Port Status /username 133/ D Unmonitored 212/ D Unmonitored 211/ D Unmonitored 210/ D Unmonitored 182/ D Unmonitored 701/701 (Unspecified) D N 0 Unmonitored / Unmonitored o17/ N Unmonitored 8 sip peers [Monitored: 0 online, 0 offline Unmonitored: 7 online, 1 offline]

32 KULLANICI DURUMU İZLEME
IAX Kullanıcıları için; “iax2 show peers” box *CLI> iax2 show peers Name Host Mask Port Status /Username 314/ (Unspecified) (D) Unmonitored 313/ (Unspecified) (D) Unmonitored 312/ (Unspecified) (D) Unmonitored

33 KANAL İZLEME “show channels” box-00100001230*CLI> show channels
Channel Location State Application(Data) SIP/ df (None) Up Bridged Call(Zap/2-1) Zap/ Up Dial(SIP/143|15|rthHgoW) 2 active channels 1 of 200 max active call ( 0.50% of capacity)

34 KANAL İZLEME “sip show channels”
box *CLI> sip show channels Peer User/ANR Call ID Seq (Tx/Rx) Form Hold Last Message (None) / unkn No Rx: REGISTER (None) / unkn No Rx: REGISTER (None) f-c0a / unkn No Rx: REGISTER eed / unkn No asterisk ca53960fc / unkn No 5 active SIP channels

35 ZAP KANALLARI İZLEME “zap show channels”
box *CLI> zap show channels Chan Extension Context Language MOH Interpret pseudo extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default extensions default

36 “pri show span <grup numarası>”
PRI İZLEME “pri show span <grup numarası>” box *CLI> pri show span 1 Primary D-channel: 16 Status: Provisioned, Up, Active Switchtype: EuroISDN Type: CPE Window Length: 0/7 Sentrej: 0 SolicitFbit: 0 Retrans: 0 Busy: 0 Overlap Dial: 0 T200 Timer: 1000 T203 Timer: 10000 T305 Timer: 30000 T308 Timer: 4000 T309 Timer: -1 T313 Timer: 4000 N200 Counter: 3

37 PRI İZLEME Shell de “ifconfig” box-00100001230:~# ifconfig
eth Link encap:Ethernet HWaddr 00:07:E9:05:49:5C inet addr: Bcast: Mask: . w1g Link encap:Point-to-Point Protocol UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MTU:240 Metric:1 RX packets: errors:0 dropped:2 overruns:2 frame:2 TX packets: errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:5 collisions:0 txqueuelen:100 RX bytes: (1.1 GiB) TX bytes: (1.1 GiB) Interrupt:23 Memory:f8ad0000-f8ad1fff

38 PRI İZLEME Shell de ; “wanpipemon –i <interface> -c Ta
box :~# wanpipemon -i w1g1 -c Ta ***** w1g1: E1 Alarms (Framer) ***** ALOS: OFF | LOS: OFF RED: OFF | AIS: OFF OOF: OFF | RAI: OFF ***** w1g1: E1 Performance Monitoring Counters ***** Line Code Violation : 770 Far End Block Errors : 1 CRC4 Errors : 0 FAS Errors : 8

39 AGENT DURUMU İZLEME “show agents” box-00100001230*CLI> show agents
(Yusuf) not logged in (musiconhold is 'default') (Ahmet Erdi) not logged in (musiconhold is 'default') (NOC Tlsz) not logged in (musiconhold is 'default') (NOC_2) available at (musiconhold is 'default') (NOC_1) not logged in (musiconhold is 'default') (Banu Salman) available at (musiconhold is 'default')

40 “show queues” veya “show queue <kuyruk_adı>”
KUYRUK DURUMU İZLEME “show queues” veya “show queue <kuyruk_adı>” box *CLI> show queue Operator Operator has 0 calls (max unlimited) in 'roundrobin' strategy (6s holdtime), W:0, C:22, A:1, SL:0.0% within 0s Members: Agent/100 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 1 (Not in use) has taken 18 calls (last was s Agent/102 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 2 (Not in use) has taken 4 calls (last was se No Callers Operator has 0 calls (max unlimited) in 'roundrobin' strategy (6s holdtime), W:0, C:22, A:1, SL:0.0% within 0s Members: Agent/100 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 1 (Not in use) has taken 18 calls (last was s Agent/102 (Type:alwaysloggedin Exten:none/Pass: Login:1 Time:0) with penalty 2 (Not in use) has taken 4 calls (last was se No Callers

41 ETHERNET AYARLARI Yapılacak ayarlar sistemi erişilmez hale getirebilir!
Customdialplan ekranında arayüz bölümü auto lo iface lo inet loopback auto lo:0 iface lo:0 inet loopback address auto eth0 iface eth0 inet static address netmask gateway auto eth0:0 iface eth0:0 inet static address

42 ETHERNET AYARLARI Yapılacak ayarlar sistemi erişilmez hale getirebilir!
Çift Ethernet için örnek; auto lo iface lo inet loopback auto lo:0 iface lo:0 inet loopback address auto eth0 iface eth0 inet static address netmask gateway auto eth0:0 iface eth0:0 inet static address auto eth1 iface eth1 inet static address

43 ETHERNET AYARLARI Yapılacak ayarlar sistemi erişilmez hale getirebilir!
Eğer arayüz ayarlarında değişiklik yaptıysanız; Ayarların en altında bir satır boşluk bırakın. Değişiklikleri onaylamadan önce tekrar düşünün

44 QUALIFY Qualify sisteme bağlı SIP kullanıcılarının erişim kalitesini kontrol eder SIP kullanıcısına gönderdiği SIP OPTIONS paketine karşı tarafın yanıtlama süresini ölçer. Berlirlenen süreyi aşan kullanıcılar “UNREACHABLE” olarak görünür

45 DEBUG Sistem Yönetimi ekranındadır. Başlatıldığı zaman sistem ve üzerindeki çağrılar ile ilgili derinlikli bilgi verir.

46 PAKET İNCELEME Wireshark

47 PAKET İNCELEME

48 PAKET İNCELEME

49 PAKET İNCELEME

50 PAKET İNCELEME

51 PAKET İNCELEME

52 PAKET İNCELEME

53 “sip debug peer <dahili>”
SIP ANALİZİ “sip debug peer <dahili>” SIP DEBUG

54 RTP ANALİZİ Wireshark

55 PRI ANALİZİ Asterisk konsolunda “pri debug span <grup numarası>” İle aktif hale getirilir. Ör: Pri debug span 1 PRI DEBUG

56 PING ve TRACEROUTE Pinging [ ] with 32 bytes of data: Reply from : bytes=32 time=112ms TTL=51 Reply from : bytes=32 time=98ms TTL=51 Reply from : bytes=32 time=95ms TTL=51 Ping statistics for : Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 95ms, Maximum = 112ms, Average = 100ms

57 PING ve TRACEROUTE tracert Tracing route to [ ] over a maximum of 30 hops: ms 99 ms 99 ms ms 14 ms 13 ms dsl.static ttnet.net.tr [ ] 3 15 ms 14 ms 16 ms izm-usr-789.adsl.ttnet.net.tr [ ] ms 1309 ms 1026 ms ms 16 ms 13 ms acb_t1_2-acb_t2_2.ttnet.net.tr [ ] 6 24 ms 25 ms 25 ms uls_t1_2-acb_t1_2.ttnet.net.tr [ ] 7 85 ms 92 ms 85 ms so edge1.Paris1.Level3.net [ ] 8 85 ms 85 ms 85 ms ae-0-51.mp1.Paris1.Level3.net [ ] 9 91 ms 92 ms 92 ms as-0-0.bbr1.London1.Level3.net [ ] ms 101 ms 102 ms so-2-0.hsa1.Dublin1.Level3.net [ ] ms 97 ms 97 ms ms 98 ms 96 ms ge-1-3.bas-b1.ird.yahoo.com [ ] ms 97 ms 95 ms f1.us. [ ] Trace complete.

58 PING ve TRACEROUTE mtr

59 ECHO User : cwizadmin Pass : cwiz911


"Yetkili Çözüm Ortağı Eğitimi İLERİ DÜZEY" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları