Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ"— Sunum transkripti:

1 ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
NLP VE ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME SEMİNERİNİ SUNAR Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman

2 NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA
N L P NÖRO LİNGUİSTİK PROGRAMLAMA

3 BİLİNÇALTI NEDİR, NASIL ÇALIŞIR VE ÖZELLİKLERİ NADİR?
DÜŞÜNCE-DAVRANIŞ-ALIŞKANLI-KARAKTER İLİŞKİSİ GEÇMİŞ-ŞİMDİ-GELECEK

4 İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ DURUMU OLUŞTURAN FAKTÖRLER
İÇ TEMSİLİMİZ FİZYOLOJİMİZ İÇ TEMSİLİMİZ FİZYOLOJİMİZ

5 DUYGULARINI KONTROL ETMEYİ VE YÖNLENDİRMEYİ ÖĞRETİR
NLP NELERİ DEĞİŞTİRİR? DUYGULARINI KONTROL ETMEYİ VE YÖNLENDİRMEYİ ÖĞRETİR

6 “HER EYLEMİN ATASI DÜŞÜNCEDİR”
OLAYLARI BİZİ SINIRLANDIRACAK ŞEKİLDE TEMSİL ETMEK YERİNE, GÜÇLENDİRECEK ŞEKİLDE TEMSİL EDEBİLİRİZ (Ellerinizi kaldırın) “HER EYLEMİN ATASI DÜŞÜNCEDİR”

7 BEYNİNİZİ ETKİN KULLANMANIZIN YOLLARINI AÇAR

8 İLETİŞİM BECERİLERİNİZİ ARTIRIR

9 ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR

10 HER DURUMU OLUMLU DEĞERLENDİRMENİZİ SAĞLAR

11 KENDİNİ HER ZAMAN DESTEKLEYİCİ DURUMA SOKABİLİRSİN

12 * VÜCUDUN RAHATLAMASI İÇİN BEYNİN SALGILADIĞI ENDORPHİNİ ARTTIRIR
TEBESSÜM EN İYİ İLAÇ ÇÜNKÜ * VÜCUDUN RAHATLAMASI İÇİN BEYNİN SALGILADIĞI ENDORPHİNİ ARTTIRIR * VÜCUDUN STRESE TEPKİSİ OLAN KARTİZONU AZALTIR VE SAKİNLEŞMEMİZİ SAĞLAR

13 İYİMSERLER 1 2 3 4 5 ÇALIŞMALARINDA DAHA İYİ SONUÇLAR ALIRLAR
HASTALIKLARA DAHA AZ YAKALANIRLAR 3 KÖTÜMSERLERDEN DAHA SAĞLIKLI ALIŞKANLIKLARA SAHİP OLURLAR 4 BAĞIŞIKLIK SİSTEMLERİ DAHA KUVVETLİ OLUR 5 KÖTÜMSERLERDEN DAHA UZUN YAŞARLAR

14 KENDİNİ BAĞIŞLAMA ( Kendisini affetmeyen insan başkasını affedemez; kendisine söz geçiremeyen başkasına hiç söz geçiremez…) Gözlerini kapat. Karşında kendini gör. Kendinden iki kişi oluştur. Sağda pozitif olan (masum, insancıl, iyi olan) sen Solda negatif olan (seni üzen, sıkıcı, zalim, kötü olan) sen Güçlü halinle sola git ve yaptığın tüm hatalarınla yüzleş ve tepki ver. Rahatlamış olarak sağa git ve kendini kucakla, bağışla ve seni bugüne getirdikleri için hatalı tarafına teşekkür et. Her iki kendini ellerinle birleştir ve kalbine bastır, içine çek Test et.

15 BAŞKASINI BAĞIŞLAMA (AFFETMEK)
Gözlerini kapat ve affetmek istediğin kişiyi gör. O kişiden iki kişi oluştur. Sağda masum, insancıl olan (pozitif olan) Solda seni üzen, sıkıcı, zalim, kötü olan (negatif olan) Soldakine bak ve semptomu belirle. Güçlü halinle soldakine git ve tepkini ver, içini boşalt, rahatla. Tüm olumsuzlukları elinin tersiyle at gitsin, affetme hareketini yap. Sağdakine dön, yaklaş ellerini tut ve gözlerine bak, iyi niyetini gör, ona sarıl ve bağışla… Onu yüreğine bastır. Test et.

16 KENDİNE GÜVEN İhtiyaç hissedilen duyguyu belirle.
Çapayı atacağın bölgeyi belirle. O duygudan yoksun kendini gör, hisset, duy. Bir adım önünde duygu çemberini gör (renk belirle) Çemberin içinde ihtiyacın olan duyguyla yüklenmiş kendini gör. Çapayı atarak çemberin içine gir ve o duyguyu vücudunda hisset, duy, yaşa. Bir adım önünde 2 kat duygu çemberi var, çemberin içinde o duyguyla 2 kat daha fazla duyguyla yüklenmiş şekilde kendini gör. Çapayı atarak çembere gir. O duyguyu tüm vücudunda hisset, duy, yaşa. Test et.

17 HEDEF BELİRLEME Hedefini olumlu olarak ifade et. (Beyin olumsuzluğu anlamaz.) Hedef kendin için mi? (Hedefler başkalarına bağlı olmamalı, bu seni tökezletir.) Gözlerini kapat. Geçmişe odaklandığın gibi geleceğe odaklan, kendi geleceğini gör, duy, hisset, yaşa. Hedefinin gerçekleştiğini, başardığını nasıl anlarsın? (Mutlu olursun, gözlerin çakmak gibi parlar,yaşam sevincin olur.) Motivasyon ne, bunu neden isteriz? Nerede, ne zaman, kiminle başarmak istersin? Bunu başarmak için hangi kaynaklara sahipsin; daha başka hangi kaynaklara ihtiyacın var? Başardığın zaman ne olacak? Hedefe ulaşmanın sana ve çevrene yararı ne olacak? Başarıya ulaşmanın aile ve çevrene etkisi ne? Bu hedef etik değerlere uygun mu? İlk önce ne yapacaksın planın ne?

18 WALT DİSNEY BAŞARI MODELİ
DREAMER (Rüya) HAYALPEREST GÖRSEL (Sınırsız Hayal Kurma) META POZİSYON KARAR VERME 2. REALİST GERÇEKÇİ DOKUNSAL (Gerçeği Konuşma) (Şuan neler yapıyorum) 3. CRITIK ELEŞTİRMEN İŞİTSEL (Sürekli Eleştirmek) (Acımasız Olmak Durumundasın)

19 ŞÜPHEYİ YOK ETMEK ŞÜPHE HEDEF

20 NASIL ÖĞRENDİĞİNİZİ BİLİYORMUSUNUZ?
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME NASIL ÖĞRENDİĞİNİZİ BİLİYORMUSUNUZ?

21 D Ü Ş Ü N M E B İ Ç İ M L E R İ GÖRSEL : İŞİTSEL : DUYGUSAL :
RESİMLERLE DÜŞÜNÜYOR : İŞİTSEL SESLERLE DÜŞÜNÜYOR : BEDENSEL DUYUMLARLA DÜŞÜNÜYOR DUYGUSAL :

22 NLP: Sinir Dili Programlaması
GÖRSEL TASARLANAN GÖRÜNTÜLER GÖRSEL HATIRLANAN GÖRÜNTÜLER TASARLANAN SESLER HATIRLANAN SESLER DUYGULAR VE BEDENSEL DUYUMLAR İÇ DİYALOG

23 BÜTÜN ELEKTRONİK EŞYALARIN TEMELİ ELEKTİRİKTİR İNSANLARIN BAŞARILARININ DA TEMELİ BEYİNDİR. ÇİVİLEME YÖNTEMİNİN UYGULAMASI

24

25

26

27

28

29 DUYDUKLARIMI UNUTURUM GÖRDÜKLERİMİ HATIRLARIM UYGULADIKLARIMI ANLARIM (ÇİN ATASÖZÜ)

30 ETKİLİ BİR ÖĞRENME İÇİN BEYNİN HER İKİ TARAFININ ÖĞRENME FAALİYETİNİN İÇİNE SOKULMASI GEREKİR . HER İKİ LOP DA BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN FONKSİYONLARA SAHİPTİR.

31 HAFIZANIN BÖLÜMLERİ… 1*KISA DÖNEMLİ HAFIZA 2*UZUN DÖNEMLİ HAFIZA

32 KİŞİSEL GÜCÜNÜZÜ VE BEYİN POTANSİYELİNİZİ KULLANMANIN EN ÖNEMLİ ADIMI İNANMAKTIR
ASLA “ASLA” DEMEYİN! HAFIZA GÜCÜNÜN EĞİTİMLERLE ARTIRILABİLECEĞİNE İNANIN

33 HAFIZA KAYITLARI

34 KÖTÜ BELLEK YOKTUR. EĞİTİLMEMİŞ BELLEK VARDIR.

35 ÇOCUKKEN, NİÇİN DAHA İYİ ÖĞRENİYORDUK?

36 İSTER GERÇEK BİR OLAYI ÇIPLAK GÖZLE GÖRÜN, İSTER AYNI OLAYI AKLİ GÖZÜNÜZLE HAYAL EDİN BEYİN HER İKİSİNİ AYNI ŞEKİLDE ALGILAR VE HER İKİSİNİNDE BEYİNDE BIRAKTIĞI İZ AYNIDIR

37 AKLİ GÖZÜNÜZLE CANLI VE NET OLARAK GÖRDÜĞÜNÜZ RESİMLERİ HATIRLAMAK KOLAYDIR

38 AKLİ GÖZ’ÜN EĞİTİMİ GÖZLERİNİZİ KAPATIN
KURULAN İLİŞKİLERİ AÇIK VE NET ŞEKİLDE GÖRMEYE ÇALIŞIN AKLİ GÖZÜNÜZLE GÖRDÜĞÜNÜZ RESİMLERİ YÜKSEK SESLE KENDİNİZE ANLATIN

39 AKLİ GÖZÜNÜZLE RESİMLERİ CANLI VE NET OLARAK GÖRMENİZ ÇOK ÖNEMLİDİR
ŞİMDİ BİR LİMON HAYAL EDİN; HAYALİNİZDE; LİMONU HİSSEDİN, ONA DOKUNUN, ONU KOKLAYIN, ONU ISIRIN

40 GÜÇLÜ BİR HAFIZAYA SAHİP OLMANIN BİR DİĞER GEREKLİ KOŞULU DA DÜŞÜNME ŞEKLİNİN BEYİN HÜCRELERİNİ NASIL ETKİLEDİĞİNİ BİLMEYE BAĞLIDIR

41 BAŞARI; BASİT GÖRÜNEN TEMEL PRENSİPLERİNİ KULLANMAYA BAĞLIDIR

42 HAFIZANIN DEĞİŞMEZ GERÇEĞİ HAFIZANIN RESİMLER VE ŞEKİLLER İLE ÇALIŞTIĞIDIR

43 HER TÜRLÜ BECERİNİN KAZANILMASININ İKİ TEMEL ŞARTI VARDIR;
1. MOTİVASYON 2. TEKNİK BİLGİ İPUCU Başarı motivasyon + teknik bilgi

44 HAFIZA TEKNİKLERİNDE 4 AŞAMA VARDIR
1. BİLİNÇSİZ BECERİ EKSİKLİĞİ 2. BİLİNÇLİ BECERİ EKSİKLİĞİ 3. BİLİNÇLİ OLARAK BECERİ KAZANMA 4. OTOMATİK PİLOT

45

46 BİR ŞEY NE KADAR ANLAŞILIR İSE, BELLEKTE KALMA ŞANSI O KADAR KOLAY OLUR.

47 BEYNİMİZ BİLGİLERİ, *DETAYLARLA *DUYGULARLA *FİZYOLOJİK DURUŞLA KODLAR.

48 HAFIZA EĞZERSİZLERİ. GERİYE DOĞRU DÜŞÜNME. YAP BOZ OYUNU. BULMACALAR
HAFIZA EĞZERSİZLERİ *GERİYE DOĞRU DÜŞÜNME *YAP BOZ OYUNU *BULMACALAR *VİTRİNLERE BAKIN

49 İSİMLERİ VE YÜZLERİ AKILDA TUTMA..
1.ZİHNİ BAŞARIYA 2.NASIL OLSA 3.GÖZLERİNE BAK 4.YÜZ KAREKTERİS 5.İLK ANLAR 6.TEKRAR 7.ANLAMINI SORUN 8.İLİŞKİLENDİRİN 9.KARTVİZİT ALIN 10.YÜZ VE İSİM ARA 11.HEMEN DENEYİN

50 görsel Görsel hatırlanan Görsel tasarlanan

51 işitsel Hatırlanan sesler Tasarlanan sesler

52 dokunsal Dokunsal-hissel duyarlılık İç konuşma

53 *Görsel öğrenciler gördüklerini *İşitsel öğrenciler duyduklarını
KISACA *Görsel öğrenciler gördüklerini *İşitsel öğrenciler duyduklarını *Dokunma tercihli öğrenciler materyalleri elleri ile hissederek anlarlar

54 Peki bunlar ne anlama geliyor?

55 Öğretim öğrencinin sosyal,duygusal,çevresel,beyin küresel tercihleri ile hareket gereksinimi ya da öğrenmenin günün hangi saatinde gerçekleştiği gibi etkenlerle örtüşmesi halinde başarı artmaktadır İdeal eğitimde hedef,okuldaki her öğrenci için bir öğrenme türü profili çıkarılıp,buna uygun öğrenme ortamları ve yaşantıları sunulmasıdır

56 ÇEŞİTLİLİK! YAŞAMIN TUZU BİBERİDİR.AMA HER ÖĞRENCİNİN KENDİNE ÖZGÜ ÖĞRENME TÜRLERİ VE GEREKSİNİMLERİ AÇISINDAN YAKLAŞILDIĞINDA YAŞAMSAL ÖNEMİ OLAN BİR BESİNDİR.

57 AKTİF ÖĞRENME

58 Öğrenme, öğrencilerin fikri katılımını ve uygulamasını gerektirir.
Kendi başına açıklama ve gösterim, uzun süreli öğrenmeyi sağlamaz Aktif öğrenme bunu sağlayacaktır.

59 Öğrenmeyi aktif yapan nedir?
Öğrenme etkin olduğunda, işin çoğunu öğrenciler yapar.

60 Beyinlerini kullanırlar,
fikirleri düşünürler

61 problemleri çözerler ve ne öğrendilerse uygularlar

62 Aktif öğrenme hızlıdır, eğlencelidir,destekleyicidir.

63 Öğrenci sıklıkla sırasından uzakta, hareketli ve yüksek sesle düşünür.

64 Öğrenme neden Aktif olmalıdır?

65 yaparak

66 Öğrencilerinizi neşelendirerek ve ferahlatarak
Öğrenmeyi aktif duruma getirmeniz gerekmektedir

67 Bir şeyi iyi öğrenmek için, onu duymak, görmek, onunla ilgili sorular sormak, başkaları ile görüş alış verişinde bulunmak gerekir.

68 NASIL ÖĞRENİYORUZ? Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’dan;
Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım.

69 Ne duyar ve görürsem,biraz hatırlarım.
Ne duyduysam unuttum. Ne duyar ve görürsem,biraz hatırlarım. Ne duyar, görür ve onunla ilgili soru sorar veya birisi ile tartışırsam, anlamaya başlarım. Ne duyar, görür, tartışır ve yaparsam, bilgi ve beceri kazanırım. Başkasına ne öğretirsem, iyice öğrenirim.

70 .Resim kullanılarak yapılan anlatım sadece kelimeler kullanılarak yapılan anlatımdan üç kat daha fazla etkilidir.

71 Bir bakıma bilgisayar gibi çalışır.
Beyin sadece bilgiyi almaz onu işler. Bir bakıma bilgisayar gibi çalışır. Bilgisayarın girilen verileri daha sonra kullanabilmesi için onları saklaması yani kaydetmesi gerekir. Beynimizin hafızaya kaydetmesi için yeni bilgiyi test etmesi, özetlemesi veya başkalarına açıklaması gerekir. Öğrenme pasif olduğunda beynimiz yeni bilgiyi kaydedemez.

72 3- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek.
1- Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek. 2- Örneklendirmek 3- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek.

73 4- Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak.
5-Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak. 6- Bazı sonuçlarını önceden görmek. 7- Bilginin karşıtını veya tersini ifadelendirmek.

74 Kısaca öğrenci; arar, sorar, sorgular.

75 Doğru soru Düşünmeyi başlatır,öğrencilerin yaratıcılıklarını ve kendi görüşlerini geliştirmelerinde ihtiyaçlarına uygun pratik yapma fırsatı verir.

76 “Düşünmeyen beyin sorgulamaz.”

77 Bütünü Kavrayarak Öğrenme
% 1 tad alarak, % 1,5 dokunarak, % 3,5 koklayarak, % 11 işiterek, % 83 görerek öğreniriz.

78 Hatırlama Okuduklarımızın %10’ unu, İşittiklerimizin %20’ sini,
Gördüklerimizin % 30’ unu, Hem görüp hem işittiklerimizin %50’ sini, Söylediklerimizin %80’ ini, Yaşayarak söylediklerimizin % 90’ ını HATIRLARIZ.

79 YAPABİLECEĞİNİZE İNANIN ! O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR.
O ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULACAKTIR. Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

80 BAŞARI VE MÜKEMMELLİK=
İSTEK X İNANÇ X UYGULAMA X X O = 0 X X = 0 X X = 0 X X = 125 X X = 1000

81 TEŞEKKÜRLER ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
NLP VE ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME SEMİNERİNİ SUNDU Abdullah ŞENCAN Psikolojik Danışman


"ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları