Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBedri Ornek Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Ayse Bener1 SANAL DÜNYADA BANKALARA YER VAR MI? Dr. AYŞE BAŞAR BENER Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 2-3 Haziran 2000
2
Ayse Bener2 DÜNYA DEĞİŞİYOR •“Radyo çılgınlığı günün birinde yok olup gidecek” Thomas Edison, 1922 •“TV pek yakında cazibesini yitirecek” R. Lambert, Listener Dergisi Editörü, 1936 •“İnsanların evlerine bilgisayar almaları için hiçbir sebep göremiyorum” K. Olsen, Deck’in Başkanı, 1977
3
Ayse Bener3 BANKACILIK DEĞİŞİYOR •“Bankacılık ekonomi için gerekli ama bankalar değil” JR. Fredericks, Montgomery Securities •“Bence elektronik ticaret değişim için çok yararlı bir araç…Yeni dünyada yaşayabilen şirketler bu değişime çok çabuk ayak uydurabilenler olacaktır.” Sir John Harvey-Jones
4
Ayse Bener4 DEĞİŞİM •ARZ DEĞİŞİMİ –düşük maliyet –marka imajı •TALEP DEĞİŞİMİ –bir tık, 1km, 1 telefon –her zaman, her yerde
5
Ayse Bener5 şube ATM Tel müşteri PC ATM Kiosk Yeni kanallar müşteriye daha yakın olmak için mi yoksa karı artırmak için mi? Internet
6
Ayse Bener6 •Zaman çok kısa •1 WEB YILI = 30 GÜN
7
Ayse Bener7 İNTERNET BANKACILIĞI •Web sitesi (internet şubesi) •Yeni internet markası •Ayrı internet markası
8
Ayse Bener8 İNTERNET BANKACILIĞI •Web sitesi –www.bankaismi.com –maliyet –eski müşteri kitlesi –eski ürün yeni kanalda
9
Ayse Bener9
10
10
11
Ayse Bener11
12
Ayse Bener12 İNTERNET BANKACILIĞI •Yeni İnternet Markası –ayrı birim –mevcut şube ağı –maliyet –belki yeni müşteri
13
Ayse Bener13
14
Ayse Bener14
15
Ayse Bener15
16
Ayse Bener16 İNTERNET BANKACILIĞI •Ayrı İnternet Bankası –bağımsız –tamamen sanal •amaç yeni müşteri
17
Ayse Bener17
18
Ayse Bener18
19
Ayse Bener19
20
Ayse Bener20
21
Ayse Bener21
22
Ayse Bener22
23
Ayse Bener23
24
Ayse Bener24
25
Ayse Bener25
26
Ayse Bener26 MÜŞTERİLER NE BEKLİYOR? •Müşteriler kendileri ile ilişki kurulmasını bekliyorlar –tanımak –kolaylık –kişiye özel hizmet
27
Ayse Bener27 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Perakendeciler –daha sempatik –haftanın 7 günü, akşam geç saatlere kadar açık –müşterilerine uygun ürünler satıyorlar
28
Ayse Bener28 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Perakendeciler –Artık tüketiciler “50 yıllık banka” aramıyorlar –İyi tanınan bir marka yeterli. –En büyük risk markaları
29
Ayse Bener29
30
Ayse Bener30 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Teknoloji şirketleri –Internet servis sağlayıcılar portaller: Turk.net, Superonline, AOL, Kangurum –Yazılım şirketleri: Microsoft, LBS –Telekomünikasyon şirketleri: Türktelekom, Turkcell
31
Ayse Bener31 GELECEK KİMLERİN OLACAK? •Global endüstriler –Hava yolu şirketleri (BA, THY, Lufthansa) –Otomotiv (Ford, BMW, Toyota) –Tüketici ürünleri (Nike, Levi’s)
32
Ayse Bener32 GELECEK KİMLERİN OLACAK?
33
Ayse Bener33 SANAL DÜNYADA FARKLILIK YARATMAK •Özellikler: güvenlik, hız •Çeşit •Marka kişiliği •Servis düzeyi •İşlem zamanı –1/3 saniyede işlem tamam –“bir tıkta zafer”
34
Ayse Bener34 Ürün Kanal Müşteri Toptan satış Rafta hazır Direkt satış Stratejik ortaklar Mektup Telefon Elektronik Karışık dağıtımMikro-segmentasyon “ Herkese özel” Direkt satış
35
Ayse Bener35 İNTERNET BANKACILIĞI •Yeni müşteri kazanmak ve onu elde tutmak AMA…. •En zoru ayrı internet bankası ÇÜNKÜ….
36
Ayse Bener36 ALT YAPI VE TEKNOLOJİ TV INTER- NET ATM BANKA ALT YAPISI TEL • Telefon. • Internet Bankacılığı •ATM. • TV •CEP TELEFONU
37
Ayse Bener37 MALİYETLER •İnternet en ucuz kanal olarak gösteriliyor... •Kanal İşlem başına maliyet •Internet $0.01 •Telefon $0.54 •Şube $1.07 Soucre: ABA, BA&H Internet Banking Survey, Industry Interviews
38
ORTAKALTYAPIORTAKALTYAPI PC TV ATM ŞUBE CEP TELEFONU KABLOLU TV MAĞAZA ISP ALT YAPI VE TEKNOLOJİ
39
Ayse Bener39 •Büyük yatırımı kimler yapabilecek? •“Bir gün bankacılık bir satırlık yazılım programı kodundan ibaret olacaktır…” John Reed, Citigroup eski eşbaşkanı, 1985
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.