Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÇIKARMA ZAMANI
2
A-Çocuklar ne yapıyorlar?
B-Kek sayısında nasıl bir değişiklik oldu?
3
Öğrenmek istediğiniz konu başlIğIna tIklayInIz.
GERİYE DOĞRU SAYIYORUM ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM VERİLMEYENLERİ BULALIM.
4
GERİYE DOĞRU SAYIYORUM
Resimde her renkten kaç tane kutu olduğunu bulunuz. Her renkten kaç tane kutu olduğunu aşağıdaki tabloya yazınız. Tablo:Renkler 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
5
Öğrenmek istediğiniz konu başlIğIna tIklayInIz.
GERİYE DOĞRU SAYIYORUM ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM VERİLMEYENLERİ BULALIM.
6
ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM
-Resimde kaç penguen var? -Suya kaç penguen atlıyor? -Buzun üstünde kaç tane penguen kalıyor?
7
6 birim küpten 2 tanesini ayıralım. Geriye kaç tane
Birim küp kaldığını bulalım. Bunu bir de çıkarma işlemi yaparak gösterelim. 6 – 2 = 4
9
9 tane toptan 3 tanesini ayıralım. Geriye kaç tane top
kaldığını bulalım. 9 – 3 = 6 Geriye 6 top kalır.
10
Tepsideki kurabiyelerden 3 tanesini fare alıyor. Tepside
kaç tane kurabiye kaldığını bulalım. Geriye 12 kurabiye kalır.
11
ÇÖZELİM ÖĞRENELİM Modellerin belirttiği işlemleri örnekteki gibi belirterek sonuçları bulunuz. 1 4 5
12
12 4 8 18 3 15
13
Öğrenmek istediğiniz konu başlIğIna tIklayInIz.
GERİYE DOĞRU SAYIYORUM ÇIKARMA İŞLEMİNİ ÖĞRENİYORUM VERİLMEYENLERİ BULALIM.
14
VERİLMEYENLERİ BULALIM.
Ağacın yanında 5 ayı vardı. Bazıları mağaraya girdi. ☆ Mağaraya giren ayı sayısını nasıl bulabiliriz? ☆
15
Resmi inceleyelim. Simitçinin kaç tane simit sattığını bulalım.
16
5 - ☆ = 3 Tezgâhtaki simit sayısı Tezgâhta kalan simit sayısı Satılan simit sayısı 5’ten 3’e kadar geriye doğru birer birer sayalım. 5 , 4 , 3 2 sayı söyledik. Simitçi 2 simit satmıştır.
17
Resmi inceleyelim. Kaç bardak limonata içildiğini bulalım.
18
7 - ☆ = 3 Tepside kalan limonata sayısı Tepsideki limonata sayısı İçilen limonata sayısı 7’den 3’e kadar geriye doğru birer birer sayalım. 7 , 6 , 5 , 4 , 3 4 sayı söyledik. Çocuklar 4 tane limonata içmiştir.
19
Teknedekilerden 7’si denize daldı.
2’si teknede kaldı.
20
Başlangıçta teknede kaç kişi olduğunu bulalım.
- 7 = 2 Teknede kalanların sayısı Başlangıçta teknede bulunanların sayısı Denize atlayanların sayısı
21
İşlemi model üzerinde göstererek yapalım.
+ = 9 = 9 Denize atlayanların sayısı Başlangıçta teknede olanların sayısı Teknede kalanların sayısı Başlangıçta teknede 9 kişi vardır.
22
Çocuklar 4 tane balon alınca baloncunun elinde 6 tane balon kaldı.
Çocuklar balon almadan önce baloncunun toplam kaç balonu vardı?
23
Baloncu balonları satmadan önce elinde
Başlangıçta baloncunun kaç balonu olduğunu bulalım. - 4 = 6 Baloncunun başlangıçtaki balon sayısı Baloncunun elinde kalan balon sayısı Çocukların aldığı balon sayısı 4 + 6 = 10 Baloncu balonları satmadan önce elinde 10 adet balon vardı.
24
KENDİMİZİ DEĞERLENDİRELİM !
Balonların bazıları patladı. Patlamadan önce her grupta kaç balon vardı? 9 … - 3 = … - 7 = … - 5 = 8 14 13
25
Trenin vagonlarında yazılı işlemlerin hepsinin sonucu 12’dir
Trenin vagonlarında yazılı işlemlerin hepsinin sonucu 12’dir. Kutucukları uygun sayılarla doldurunuz. 7 3 4
26
Kitaplıktaki kitaplardan bazıları kutuya kondu.
Kutuya kaç tane kitap konulduğunu bulunuz. 8 - …… = 3 5
27
Sonuçları aynı olan çıkarma işlemlerini oklarla eşleştiriniz.
28
HAZIRLAYANLAR Sınıf Öğretmenliği 2-A Cansu ÖZEN 281204 Esma METİN 2812
Garip ÜZÜM Kazanım: 20’ye kadar olan iki doğal sayının farkını bulur, matematik cümlesini yazar ve modellerle gösterir. Kazanım: Bir çıkarma işleminde verilmeyen eksilen veya çıkanı bulur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.